thonmix 27.08.2007 18:09:26 | |
---|
Elikkä olen tässä nyt harkinnut ostavani ihkaensimmäisen bassonuppini ja kaapin sille. Olen etsiskellyt netistä kaiken laista ja silmiini osui seuraava paketti Behringer BX4500H nuppi ja BEHRINGER BB 410 kaappi: http://www.thomann.de/fi/behringer_bx4500h_bundle.htm Vanhoissa topiceissa on ollut paljon keskustelua yleensäkkin behkusta ja siitä millaisia ne on, mutta ajattelin nyt kysyä ihan kunnolla behkun muilta omistajilta ja käyttäneiltä mielipiteitä kyseisestä aparaatista. Että olisiko kyseinen paketti hintansa väärtti vai kannattaisiko hommata joku muu nuppi? Ja en jaksa sit lukea semmosia, että "serkun appiukon pikkuveljen kummitädin isoveli sano et behku on paska" Vaan ihan asiallista palautetta behkusta ja muista nupeista. Ja perustelut sitten vielä mielipiteille :) Kiitos jo etukäteen |
JK 27.08.2007 18:51:14 | |
---|
Että olisiko kyseinen paketti hintansa väärtti vai kannattaisiko hommata joku muu nuppi? Tuo noin 600 euroa on kuitenkin jo melkoinen summa rahaa. Olen sitä mieltä, että ei tuota summaa kannattais laittaa Behkun tuotteisiin. Laatu on melko ailahtelevaa ja soundit ei päätä huimaa. Käytettyjä paketteja saa jo valita tuohon rahamäärään. Oma lehmä on hiukan ojassa, mutta satkua halvemmalla saat minulta Gallien Kruegerin Backline nupin ja 1 x 15" Peaveyn kaapin. Toki torilta kannattaa myös tsekata käytetyt nupit. Varmasti saat tuolla 600 euron summalla ihan laatupelit kasattua itsellesi. |
Nieby 27.08.2007 19:01:09 | |
---|
Elikkä olen tässä nyt harkinnut ostavani ihkaensimmäisen bassonuppini ja kaapin sille. Olen etsiskellyt netistä kaiken laista ja silmiini osui seuraava paketti Behringer BX4500H nuppi ja BEHRINGER BB 410 kaappi: http://www.thomann.de/fi/behringer_bx4500h_bundle.htm Vanhoissa topiceissa on ollut paljon keskustelua yleensäkkin behkusta ja siitä millaisia ne on, mutta ajattelin nyt kysyä ihan kunnolla behkun muilta omistajilta ja käyttäneiltä mielipiteitä kyseisestä aparaatista. Että olisiko kyseinen paketti hintansa väärtti vai kannattaisiko hommata joku muu nuppi? Ja en jaksa sit lukea semmosia, että "serkun appiukon pikkuveljen kummitädin isoveli sano et behku on paska" Vaan ihan asiallista palautetta behkusta ja muista nupeista. Ja perustelut sitten vielä mielipiteille :) Kiitos jo etukäteen En tiedä, mutta itse vetelin kyseisillä kamoilla bassot demolle ja olin todella tyytyväinen soundiin! Tehoa oli lievästi sanottuna yllättävän paljon. Itselläni on GK:n puolikas läjä. En mene edes GK:n kamojen rinnalla tuota Behkua haukkumaan. Saatana saapuu nurkan takaa.
"Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne
www.hardoxrock.com |
JK 27.08.2007 19:30:31 | |
---|
En tiedä, mutta itse vetelin kyseisillä kamoilla bassot demolle ja olin todella tyytyväinen soundiin! Mikitettynä vai linjan kautta??? Ehkä tuo äänitetty otos ei kuitenkaan anna ihan kuvaa todellisesta soundista.. tai no, suhteellistahan tuo soundin hyvyys on ja sitä voipi aika paljon muokata äänityksien yhteydessä. Mulle on kyllä tärkeämpi että livetilanteessa keikoilla ja treeneissä basso kuuluu, erottuu ja parhaimmillaan tuntuu. |
potatomoto 27.08.2007 19:36:28 | |
---|
Miulla on ton behringerin nupin aikasempi versio eli BX3000T, joka on tietääkseni muuten täysin sama nuppi lukuunottamatta tehoa 300w->450w. Hyvin on pelittänyt tähän asti, vaikka käytettynä ostinkin. Tehoa on riittämiin ainakin omiin tarkoituksiin eikä soundikaan ole huono kiitos monipuolisten säätömahdollisuuksien. Kokeiltu on tolla omalla GK backline 2x10 kaapilla ja jollain Hartken 4x10 kaapilla eikä kummallakaan ole ollut pahaa sanottavaa. Joo. |
thonmix 27.08.2007 23:09:09 | |
---|
joojoo hyvää tekstiä on tullut. tuohon backlineen viel palatakseni, kun siitä on ollut paljonin keskustelua aikaisemmin ton behkun rinnalla niin mites sitten tämmöinen paketti? http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_backline_600_b115hb210h.htm onkos tuossa sitten hinta laatu suhde enemmän kohillaan vai mitä? puhukaa ihmiset puhukaa (tai tässä tapauksessa kirjoittakaa) se ei ole kiellettyä ja on vain enemmän apua minulle. |
JK 28.08.2007 08:13:41 | |
---|
onkos tuossa sitten hinta laatu suhde enemmän kohillaan vai mitä? puhukaa ihmiset puhukaa (tai tässä tapauksessa kirjoittakaa) se ei ole kiellettyä ja on vain enemmän apua minulle. Ikävä kyllä 150 euron bassokaapissa on juuri sen 150 euron soundi. Kyllä tuo pitkälti on niin että hinta kertoo paljolti myös laadusta. Jostainhan se on tingittävä että voidaan noin halvalla myydä. Tuossa Harley Bentonin kohdalla se on todennäköisesti kotelon rakenteessa ja elementin laadussa. Toistan itseäni. Käytettyjen kohdalla saat laadukkaampia laitteita samalla rahalla, sillä niistä on jo "kalliit kilometrit" soitettu pois. |
tauranen 28.08.2007 11:37:46 | |
---|
Itsellä oli vuosi sitten tuo behringer 450w nuppi ja minulla se ei toiminut ollenkaan bändisoitossa. Hartken BXL 4x10 kaappi ja tuntui että teho ei riitä. Varmasti suurin syyllinen olen itse ja oma soittotyyli ja soundi mitä haen. Ostin sitten vanhan Peaveyn Mark Bass 3 vahvarin ja ero oli huimaava verrattuna behringeriin. Peaveyssä ei tarvitse volaa laittaa kaakkoon että kuulisi jotain bänditreeneissä. kotisoitossa se varmaan menee ihan okei mutta itse en enää Behringeriin koske, no okei on mulla vielä Behringerin bass DI boxi. |
Pelsi 28.08.2007 12:22:05 (muokattu 28.08.2007 12:22:46) | |
---|
joojoo hyvää tekstiä on tullut. tuohon backlineen viel palatakseni, kun siitä on ollut paljonin keskustelua aikaisemmin ton behkun rinnalla niin mites sitten tämmöinen paketti? http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_backline_600_b115hb210h.htm onkos tuossa sitten hinta laatu suhde enemmän kohillaan vai mitä? puhukaa ihmiset puhukaa (tai tässä tapauksessa kirjoittakaa) se ei ole kiellettyä ja on vain enemmän apua minulle. Nuppi on kuulemani perusteella ihan hyvä. Harley Bentonin vehkeistä taas en ole hirveämmin positiivista kommenttia kuullut, enkä usko että nuo kaapitkaan tekevät poikkeuksen. |
thonmix 28.08.2007 12:49:46 | |
---|
Nuppi on kuulemani perusteella ihan hyvä. Harley Bentonin vehkeistä taas en ole hirveämmin positiivista kommenttia kuullut, enkä usko että nuo kaapitkaan tekevät poikkeuksen. Elikkä kannattavampaa olis sit ostaa toi backlinen nuppi ja joku toinen kaappi? |
Pelsi 28.08.2007 12:58:36 | |
---|
Elikkä kannattavampaa olis sit ostaa toi backlinen nuppi ja joku toinen kaappi? Minusta kyllä. Thomannin sivuilta pikaisen silmäilyn jälkeen näyttäisi, että Gallien Kruegerin, Hartken ja Peaveyn 4x10 -kaappeja löytyisi ihan kohtuuhintaan. |
balzary 28.08.2007 13:00:22 | |
---|
Toi JK:lla myynnissä oleva setti on varmasti hyvä, suosittelen. |
Mikitettynä vai linjan kautta??? Ehkä tuo äänitetty otos ei kuitenkaan anna ihan kuvaa todellisesta soundista.. tai no, suhteellistahan tuo soundin hyvyys on ja sitä voipi aika paljon muokata äänityksien yhteydessä. Mulle on kyllä tärkeämpi että livetilanteessa keikoilla ja treeneissä basso kuuluu, erottuu ja parhaimmillaan tuntuu. Mikitettynä.. Ja toki soittelin noilla kamoilla siinä samalla kun testailin eri saundeja ja hyvältä kuulosti livenä ja levyllä.. Saatana saapuu nurkan takaa.
"Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne
www.hardoxrock.com |
poppamies 28.08.2007 19:47:40 (muokattu 28.08.2007 19:48:08) | |
---|
Elikkä kannattavampaa olis sit ostaa toi backlinen nuppi ja joku toinen kaappi? Nimenomaan! Osta se käytetty GK backline ja se Peavey'n 15" kaappi. Kuvittelisin että tuon paketin hinta kuuluisi olla 400 - 450,- G strings are for strippers! |
thonmix 29.08.2007 18:25:39 (muokattu 29.08.2007 18:26:17) | |
---|
Joo kiitos palautteesta taitaapi nyt toi backline 600:n lähteä matkaan. Kaapeista viel sen verran et ajattelin hommata tommosen 4x10 kaapin siihen kaveriksi ni kannattaako sille hommata kaveriksi toinen samanlainen vaiko 1x15/2x10 tai vastaava? Onkse se ja sama vai mielipide kysymys vain vai onko sillä oikeasti jotain merkitystä? anteeksi tietämättömyyteni. |
Teijo K. 29.08.2007 21:52:59 | |
---|
Joo kiitos palautteesta taitaapi nyt toi backline 600:n lähteä matkaan. Kaapeista viel sen verran et ajattelin hommata tommosen 4x10 kaapin siihen kaveriksi ni kannattaako sille hommata kaveriksi toinen samanlainen vaiko 1x15/2x10 tai vastaava? Onkse se ja sama vai mielipide kysymys vain vai onko sillä oikeasti jotain merkitystä? anteeksi tietämättömyyteni. Erilainen soundi, mielipidekysymys. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
thonmix 29.08.2007 23:02:05 | |
---|
Erilainen soundi, mielipidekysymys. Onko soundi kuinka paljon erilaisempi? Ja millä tapaa luoko 4x10 esim. matalampia ääniä vai miten? |
beissi man 29.08.2007 23:04:23 (muokattu 29.08.2007 23:05:31) | |
---|
Mainittakoon että tuolla 1x15+2x10 yhdistelmällä saat backlinestä sen koko 300w tehon käyttöön. Siis jos kaapit ovat 8 ohmisia. Yhdellä 4x10 tulee tehoa joku 175w? vai olikoha vähä enemmi? Edit: Tietysti jos löydät 4x10 4ohmisena niin sekin käy melkosen hyvin. "Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi." |
sunder 29.08.2007 23:07:15 | |
---|
180w 4ohmiin ja kyllä 4*10 kaapilla jo riittää melko pitkälle. |
rijopu 29.08.2007 23:09:32 | |
---|
Onko soundi kuinka paljon erilaisempi? Ja millä tapaa luoko 4x10 esim. matalampia ääniä vai miten? Itsellä on jäänyt semmoinen kutku omista kaappikokeiluista, että esim. 15-18" bassoelementti on soundiltaan tuhnusempi ja vastaavasti pienemmät elementit esim 6,5"-10" ovat selkeämmät ja erottelevammat. Kummastakin ääripäästä saa kyllä bassoja ulos. Itellä on tällä hetkellä 1x15" ja 2x10" kaapit käytössä ja hyvin toimii yhdessä ja erikseen. |