Marquiesce 24.07.2007 15:35:26 | |
---|
3 Vulgar Videos From Hell:in sekoilut on kyllä niin parhautta että ei helv.. :D On, saa kyllä aina hyvälle tuulelle kun sitä DVD:tä katselee.. Tulin ite siihen tulokseen että Trendkill on kyllä ehkä se tiukin Pantera levy, ainakin ollu suosikkina jo monta kuukautta. Vaikka turhaan sitä rupiaa kovin listaamaan niitten levyjä kun kaikki niin loistavaa tavaraa ovat. |
Painajaismainen 28.07.2007 23:08:45 | |
---|
hiiohoi! Tänään lunastin itselleni Reinventing The Steelin. Parhautta ompi... Tässä tapauksessa pieni ei ole kaunista. |
Räkkipeli 29.07.2007 12:54:00 | |
---|
hiiohoi! Tänään lunastin itselleni Reinventing The Steelin. Parhautta ompi... Panteran voimakkain lätty! Siinä on vvvvoiiimaaaaa! Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Laddy Master 30.07.2007 01:16:25 | |
---|
Tämä vois olla kitara topiceissakin mutta dime on nyt niin keskeistä. Mitä täytyisi tehdä saadakseen dimen suloinen soundi mitä kuulee vaikkapa cowboys from hell ja far beyond driven lätyillä. Sanat on vähissä kuvailemaan, mutta nyt kaivattaisiin sitä kirkuvaa sirkkeliä jossa samalla kuitenkin on tanakkaa rock-pohjaa. Ensin tottakai pitäisi hankkia dean! Mutta mitä mikki-brandia dime käytti? oliko malleja useita vai kiteyttäisikö yksi setti kaiken olennaisen? Entä mitä vahvaria dime huudatti? Lähinnä särö kiinnostaisi, että millä vermeellä ne saatiin aikaan? Jos ei tonnien arvoista nuppia ole varaa ostaa niin millä pedaalilla pääsisi sutkoot lähelle? Soundihan pohjimmiltaa lähtee soittajan sormista, mutta jos asiasta tietävät auttasivat antamaan suuntaa olisi kovasti apua! I love you baby
but not like I Love my Guitar |
beissi man 30.07.2007 01:19:41 | |
---|
Tämä vois olla kitara topiceissakin mutta dime on nyt niin keskeistä. Mitä täytyisi tehdä saadakseen dimen suloinen soundi mitä kuulee vaikkapa cowboys from hell ja far beyond driven lätyillä. Sanat on vähissä kuvailemaan, mutta nyt kaivattaisiin sitä kirkuvaa sirkkeliä jossa samalla kuitenkin on tanakkaa rock-pohjaa. Ensin tottakai pitäisi hankkia dean! Mutta mitä mikki-brandia dime käytti? oliko malleja useita vai kiteyttäisikö yksi setti kaiken olennaisen? Entä mitä vahvaria dime huudatti? Lähinnä särö kiinnostaisi, että millä vermeellä ne saatiin aikaan? Jos ei tonnien arvoista nuppia ole varaa ostaa niin millä pedaalilla pääsisi sutkoot lähelle? Soundihan pohjimmiltaa lähtee soittajan sormista, mutta jos asiasta tietävät auttasivat antamaan suuntaa olisi kovasti apua! Ehä mie näistä kitaroista niikää tiiä mutta Dimehän käytti omaa SD'n Dimebucker mikkiä ja Randallin trankkuvahvaria (Warhead 300w?) Kertokaa toki lisää ihmiset jotka ovat asiasta paremmin perillä. "Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa...
mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi." |
Teksu 30.07.2007 01:22:11 | |
---|
Ehä mie näistä kitaroista niikää tiiä mutta Dimehän käytti omaa SD'n Dimebucker mikkiä ja Randallin trankkuvahvaria (Warhead 300w?) Taisipa käyttää Bill Lawrencen L500-XL mikkiä. kiip on thräshin! |
Marquiesce 30.07.2007 01:40:46 | |
---|
Eräästä hieman vanhemmasta kitaralehdestä katsoin että Dime tuolloin 90-luvulla käytti vahvistinpuolella ainakin Randallin RG-100H nuppia ja kaappina toimi 4x12 + 2x15 kaapit V30:llä. Siihen mukaan pari whammya ja graafinen EQ. Sen jälkeen Dime siirtyi käyttämään Warheadia nuppina.. Korjatkaa ja tarkentakaa vielä jos jotakin meni väärin. The eyes of the patriot. |
McNulty 30.07.2007 07:57:12 (muokattu 30.07.2007 07:59:05) | |
---|
Ensin tottakai pitäisi hankkia dean! Se Lightning Bolt-modattu Dean ML oli valmistettu punapuusta (redwood). Ei siis ollut mahonkinen ML, kuten nämä uudet. Mutta mitä mikki-brandia dime käytti? oliko malleja useita vai kiteyttäisikö yksi setti kaiken olennaisen? Lawrence L-500XL tosiaan tallassa ja vielä käännettynä siten, että kuumempi kela oli lähempänä kaulaa... siinä pikkauskohdan tienoilla. Entä mitä vahvaria dime huudatti? Randall RG-sarjaa. Randall RG-100 ja RG-200... FBD taisi olla vedetty purkkiin Randall Century 200 nupilla. Warhead ja Warhead X2 tulivat vasta myöhemmin (n. '99-00) ja modattu Rev.1 Krankki sitten viimeisenä elinvuotena ('04). Vanhemmalla Randall RG-100 nupilla pitäisi irrota CFH-soundi. Yleensä aina alla oli Randallin kaapit. Alkuaikoina ne oli ladattu Jaguarin elementeillä, mutta ilmeisesti niiden valmistus loppui tai ainakin kutistui niin pieneksi, että Dimebag siirtyi käyttämään Celestion V30 elementtejä. Lähinnä särö kiinnostaisi, että millä vermeellä ne saatiin aikaan? Nupista se särö otettiin, ei siis erillisistä säristimistä. Dimellä toki oli efektiä välissä, alkuaikoina vähemmän, myöhemmin hieman enemmän. Tässä kuitenkin tärkeimmät mokkulat joita siellä jaloissa ja räkeissä pörräs: Furman PQ3 ja PQ4 parametric eq MXR M-109 6-Band EQ (se sininen vanhempi) MXR Flanger/Doubler (harvinainen MXR:n räkkiflangeri) Rocktron HUSH IICX (vanhempi räkkimallinen noisegate) Digitech Whammy (oiskohan ollut 1. tai 2. malli... nelosta ei kuitenkaan, muistaakseni) VOX Wah, joka myöhemmin korvattiin Dunlopin 535Q:lla (josta se signature wahikin on kopio. Signaturea hän ei kerennyt kuin '04 lopusta käyttämään) PS. Dimellä oli yksi whammy lavalla ja toinen whammy backstagella, jota kitarateknikko polki esim. Becoming-biisin aikana. Se Anselmon mainitsema "step on a cat"-soundi on siis livenä kitarateknikon tuottama. Jos ei tonnien arvoista nuppia ole varaa ostaa niin millä pedaalilla pääsisi sutkoot lähelle? Boss GT-8 :) Siinä on kaikki tarvittava ja sen expression pedaaliin saa viriteltyä whammyn (+1 tai +2 octave up pitch shifterin). Soundihan pohjimmiltaa lähtee soittajan sormista, mutta jos asiasta tietävät auttasivat antamaan suuntaa olisi kovasti apua! Dimebag itse kertoi kaiken kamoistaan Guitar Worldin palstoilla... ja esim. tuosta Guitar Worldin Riffer Madness Dimebag-editionista voi lukea koko tuon kamalistauksen. Loppuun Dime vain totesi, ettei muut pääse samaan lopputulokseen vaikka tietäisikin millä kamoilla homma tehdään. Kamojen asetuksista hän ei myöskään kauheasti höpissyt. Uniikki äijä - uniikki soundi... kopioida sitä voi mutta samanlaista ei toista tule. Ei muuta kuin metsästään soundia! |
Laddy Master 30.07.2007 19:57:15 | |
---|
Bonecrusherille iso kiitos ja plussa. Tämä kirjoitus laitetaan visusti talteen ja otetaan esiin kun päätöksiä tehdään. Loppuun Dime vain totesi, ettei muut pääse samaan lopputulokseen vaikka tietäisikin millä kamoilla homma tehdään. Kamojen asetuksista hän ei myöskään kauheasti höpissyt. Uniikki äijä - uniikki soundi... kopioida sitä voi mutta samanlaista ei toista tule. Ei muuta kuin metsästään soundia! Couldn't agree more!:) I love you baby
but not like I Love my Guitar |
Oceancalibra 25.08.2007 21:44:45 | |
---|
Redneck Southern Metal |
mmaketsu 28.08.2007 10:06:41 | |
---|
Tuosta dimebagin warhead nupista voisi mainita sen että kitaristi ei käyttäny sitä millään studiolevyllä vaan otti sen käyttöön heti reinventing the steel levyn nauhoituksen jälkeen. |
McNulty 28.08.2007 10:28:25 | |
---|
Tuosta dimebagin warhead nupista voisi mainita sen että kitaristi ei käyttäny sitä millään studiolevyllä vaan otti sen käyttöön heti reinventing the steel levyn nauhoituksen jälkeen. Wikipediassa ja parissa muussa lähteessä väitetään myös ettei hän käyttänyt Warheadia livenäkään. *Please note Dime never actually played his Warhead signature amps live or on recordings* e.k Mielestäni olen kyllä Damageplanin ensimmäisten keikkojen kuvia nähnyt, jossa taustalla on Warheadia... saattaapi olla että muistan väärin. Myöhemmissä kuvissa näkyy kyllä Krank Rev.1 nuppeja kera Krankin kaappien. Mutta tosiaan, Randallin vanhemmista RG-sarjasista ja Centurysta irtoaa Dimen "SE" soundi. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Wikipediassa ja parissa muussa lähteessä väitetään myös ettei hän käyttänyt Warheadia livenäkään. Niin. Enemmänhän ne näytti lavalla rekvisiitalta. Mielestäni olen kyllä Damageplanin ensimmäisten keikkojen kuvia nähnyt, jossa taustalla on Warheadia... saattaapi olla että muistan väärin. Myöhemmissä kuvissa näkyy kyllä Krank Rev.1 nuppeja kera Krankin kaappien. Mutta tosiaan, Randallin vanhemmista RG-sarjasista ja Centurysta irtoaa Dimen "SE" soundi. Joo, joillain Damageplanin keikoilla Warheadit oli lavalla. Tiedä sitten soittiko hän niillä edes sillon. Luulen itse että oli ihan perus Pantera setuppi siinä vaiheessa vielä (Warheadi tai ei). New Found Powerilla on ainakin Krankki ollut nauhoituksissa, sen kuulee hyvin. Tiiä sitten oliko siinä jotain sopimus hässäköitä kesken kun Damageplan aloitti kiertueensa, sillein että ei voinut vielä ottaa Warheadeja pois lavalta ja laittaa Krankkeja tilalle, tiedä häntä. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
mmaketsu 28.08.2007 16:10:37 | |
---|
Tuosta livenä käyttämisestä muistelisin että dimebag itse sanoi guitar worldin haastattelussa että reinventing the steel kiertueella livenä on käytössä Warhead. Mutta tiedä sitten onko ne oikeasti ollut pelkkää rekvisiittaa |
mailbag 28.08.2007 17:57:02 | |
---|
joo onhan vaikka kuinka noita livevideoita missä melkein kaikissa warhead komeilee taustalla |
Mohla 29.08.2007 12:42:20 | |
---|
Hei! Kitarapalsta on erikseen. Tänne tulee ja luulee lukevansa jotain Panterasta, mutta täällä onkin taas kaksi sivua kitaranupeista. Ei sillä, ihan mielenkiintoista läppää, mutta kuuluis enemmän kitarapalstalle. IMO. Tai no, jatketaan samalla meiningillä sitten ;) Eli onko kellään tarkempaa tietoa mitä mikkejä Anselmolla oli tapana käyttää studiossa? Muistaakseni oon kuullu, että aika paljon olisi vedetty ihan perus 57:aan... Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McChartyHousut. |
McNulty 29.08.2007 13:06:33 (muokattu 29.08.2007 13:11:20) | |
---|
New Found Powerilla on ainakin Krankki ollut nauhoituksissa, sen kuulee hyvin. Itseasiassa siellä tais olla Randall-osastoa, jollen aivan väärin muista. Nääs Dime vaihtoi vasta loppukesästä '04 Krankin leipiin ja kerkesi käyttämään sen vajaan 6kk Krankkia. Tuo Warheadin tarjoama equtettu soundi NFP:lle oli osa Dimen ja Vinnien etsimää uutta soundia. Krank tarjosi Dimelle hi-gain putkikonetta vaikka Dime ei kauheasti putkivimpaimista perustanut. Krank tarjosi kuitenkin tuttua hi-gain osastoa, mutta siinä oli Damageplanin uutta soundia ajatellen selkeämpi mutta tukevampi soundi. NFP:lla kuulee monessa kohdassa, ettei gain-potikka todellakaan ole kaakossa, ei lähelläkään. Warhead vain kävi kovin ohueksi kun gain ei ollut asennolla "muhjusirkkeli" :) Hyviä värkkejä kumpainenkin. Itse kuitenkin koen Dimebagin soundin nimenomaan Randalliksi. Tiiä sitten oliko siinä jotain sopimus hässäköitä kesken kun Damageplan aloitti kiertueensa, sillein että ei voinut vielä ottaa Warheadeja pois lavalta ja laittaa Krankkeja tilalle, tiedä häntä. Eikös se Dime siirtynyt kesällä -04 Dean Zelinskyn pajalle? Samaan aikaan tosiaan päättyi Washburnin kanssa diili ja sitä myöden saman konsernin Randallit jäivät. NFP:n työstäminenhän tapahtui jo '03 lopussa ja '04 alussa. Krankit tulivat rundille mukaan. Hei! Kitarapalsta on erikseen. Tänne tulee ja luulee lukevansa jotain Panterasta, mutta täällä onkin taas kaksi sivua kitaranupeista. Ei sillä, ihan mielenkiintoista läppää, mutta kuuluis enemmän kitarapalstalle. IMO. Hei kuules nyt mohlo, whatever... se mikä nuppi Dimellä oli milloinkin käytössä sattuupi olemaan TODELLA suuri osa sitä Pantera-nimistä orkesteria. Väheksymättä yhtään Anselmon, Vinnien ja Rexin panosta, mutta nimenomaan se kireä hi-gain soundi oli juurikin tunnusmerkkejä touhulle. Liittyy asiaan enemmän kuin joistain Pantera T-paidoista puhuminen :) Tai no, jatketaan samalla meiningillä sitten ;) Eli onko kellään tarkempaa tietoa mitä mikkejä Anselmolla oli tapana käyttää studiossa? Muistaakseni oon kuullu, että aika paljon olisi vedetty ihan perus 57:aan... Minä olen kanssa tässä tiedossa elänyt... eli Shuren 58-osastoa. En tiedä onko 57 ollut laulukäytössä hällä, se kun on enempi instrumenttien mikitykseen. Shure Beta 58A onpi se mistä olen kuullut Anselmon kohdalla mainittavan. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Räkkipeli 29.08.2007 15:35:39 | |
---|
Itseasiassa siellä tais olla Randall-osastoa, jollen aivan väärin muista. Nääs Dime vaihtoi vasta loppukesästä '04 Krankin leipiin ja kerkesi käyttämään sen vajaan 6kk Krankkia. Tuo Warheadin tarjoama equtettu soundi NFP:lle oli osa Dimen ja Vinnien etsimää uutta soundia. Krank tarjosi Dimelle hi-gain putkikonetta vaikka Dime ei kauheasti putkivimpaimista perustanut. Krank tarjosi kuitenkin tuttua hi-gain osastoa, mutta siinä oli Damageplanin uutta soundia ajatellen selkeämpi mutta tukevampi soundi. NFP:lla kuulee monessa kohdassa, ettei gain-potikka todellakaan ole kaakossa, ei lähelläkään. Warhead vain kävi kovin ohueksi kun gain ei ollut asennolla "muhjusirkkeli" :) Hyviä värkkejä kumpainenkin. Itse kuitenkin koen Dimebagin soundin nimenomaan Randalliksi. Tätä on minun hyvin vaikea uskoa ilman jotain osviitta todisteita. =) Meinaa se soundi kuulostaa TÄSMÄLLEEN Krankilta, ainakin minun korvassa kun Randallilla ja Krankilla olen soitellut. Mutta toisaalta studiossa saa nykyään aikaseksi vaikka mitä, joten kai se mahdollista on. Eikös se Dime siirtynyt kesällä -04 Dean Zelinskyn pajalle? Samaan aikaan tosiaan päättyi Washburnin kanssa diili ja sitä myöden saman konsernin Randallit jäivät. NFP:n työstäminenhän tapahtui jo '03 lopussa ja '04 alussa. Krankit tulivat rundille mukaan. No näin sitten varmaan. En ole niin tarkkaan ehtinyt perehtyä että minusta olisi olemaan erimieltä. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Painajaismainen 29.08.2007 15:39:12 | |
---|
Bonecrusherille plopsautin plussan. Asiatekstiä. "Paska kitara mutta tulipahan soiteltua" |
Räkkipeli 29.08.2007 15:44:42 | |
---|
Bonecrusherille plopsautin plussan. Asiatekstiä. Bonecrusher tietää kaiken Panterasta. Vois toimia virallisena tietopankkina tällä palstalla. =D Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."