Riffiskaba 74 lähtee täten liikkeelle ja koska tuolla jo ehdittiin sitä kaivata ennen kuin ehdin mestoille, otetaan teemaksi hitaus. Eli nyt vaan neljäsosien tempo sinne 40 / min tai alle ja jäyhää riffiä suoltamaan! SÄÄNNÖT: Osallistuminen ---------------------------------- - kaikki saavat osallistua - vain yksi riffi/osallistuja - riffin täytyy olla oma - yritä nimetä mp3 niin että muusikoiden.net -tunnuksesi näkyy - soita riffiä n. 20-60 sekuntia - skaba voimassa n. 5 päivää - riffissä tulee olla ainakin yksi kitararaita, ja lisäksi rummut/perkussio, basso, syna ym. sallitaan Voittaja ---------------------------------- - saa hyvän mielen ja voi rulettaa: paras kaikista, erittäin kova jätk.. henkilö - vie halutessaan seuraavan kisan läpi (aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen ja pikaviestillä ilmoitus voittajalle seuraavan riffiskaban aloittamisesta) - nämä säännöt seuraavan kisan aloitusthreadiin ------------------------------------------------------------ Osallistujat: |
Markus Y 30.08.2007 18:49:23 | |
---|
Koskas tämän skaban osallistumisaika umpeutuu ja meinaako joku tähän osallistua? Omasta mielestäni hieman turhan rajoittava tuo tehtävänanto. Viimeisen kolmen skaban aiheet ovat olleet slovari, jazz ja nyt sitten tämä. Vähän rokahtavimmilla riffeillä ei näihin pysty enää osallistumaan ollenkaan... |
Starlia 30.08.2007 18:53:31 | |
---|
Koskas tämän skaban osallistumisaika umpeutuu ja meinaako joku tähän osallistua? Omasta mielestäni hieman turhan rajoittava tuo tehtävänanto. Viimeisen kolmen skaban aiheet ovat olleet slovari, jazz ja nyt sitten tämä. Vähän rokahtavimmilla riffeillä ei näihin pysty enää osallistumaan ollenkaan... Niin. Neljäsosanuotteja 40/min. Vetelet sitte 32-osanuotteja kaiken :) |
-Cale 30.08.2007 19:17:31 | |
---|
Koskas tämän skaban osallistumisaika umpeutuu ja meinaako joku tähän osallistua? Omasta mielestäni hieman turhan rajoittava tuo tehtävänanto. Viimeisen kolmen skaban aiheet ovat olleet slovari, jazz ja nyt sitten tämä. Vähän rokahtavimmilla riffeillä ei näihin pysty enää osallistumaan ollenkaan... Totta, itsekin olen jättänyt osallistumatta nyt viimeisimpiin skaboihin juurikin tästä syystä, että ovat olleet liian rajoittavia. Ihan riffiskaban elossapysymisen vuoksi pyytäisinkin että jatkossa aiheet olisivat vapaampia. |
Urmas Potkuri 30.08.2007 20:16:53 | |
---|
Koskas tämän skaban osallistumisaika umpeutuu ja meinaako joku tähän osallistua? Meinasin mää jotakin sekoilla tähänkin. Totta kyllä on meikäläiselle hiukan vaikea aihe, kun mulla on aivoista enää puolet jäljellä. Mutta onneksi se on se ilosempi puolikas. :) Omasta mielestäni hieman turhan rajoittava tuo tehtävänanto. Viimeisen kolmen skaban aiheet ovat olleet slovari, jazz ja nyt sitten tämä. Vähän rokahtavimmilla riffeillä ei näihin pysty enää osallistumaan ollenkaan... Onhan se kyllä näin. Voittajan oikeus tietenkin on loukkaamaton. Pitäisikö pitää välistä ja säännöllisin välein joku "specialskaba", jossa aihe määriteltäisiin tarkasti temmon, tahtilajin, sävellajin, genren yms. mukaan? Muuten kannatan noita rajoittamattomia mielikuva-aiheita. Ihan riffiskaban elossapysymisen vuoksi pyytäisinkin että jatkossa aiheet olisivat vapaampia. Juurikin näin, mutta pitääksemme skaban hengissä olisi osallistuminen tietty suotavaa. Jos vain mahdollista niin puristetaan jotakin. Mää ainakin yritän..... Ei ole murhetta, jota viini ja
värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi. |
Hank Hill 30.08.2007 21:15:07 | |
---|
Onhan se kyllä näin. Voittajan oikeus tietenkin on loukkaamaton. Pitäisikö pitää välistä ja säännöllisin välein joku "specialskaba", jossa aihe määriteltäisiin tarkasti temmon, tahtilajin, sävellajin, genren yms. mukaan? Muuten kannatan noita rajoittamattomia mielikuva-aiheita. Entä jos pidettäisiin virtuaaliset riffiskaba-jatkot,jokainen voisi tehdä oman versionsa voittaneesta riffistä :) Tollaiset sovitusjutut on aina hauskoja ja kehittäviä |
-Cale 30.08.2007 21:29:24 (muokattu 30.08.2007 21:40:25) | |
---|
Edit: Tai ei sittenkään mitään. |
Markus Y 30.08.2007 21:33:55 (muokattu 30.08.2007 21:34:44) | |
---|
Itseltäni taitaa nyt jokatapauksessa jäädä tämä skaba väliin kun täytyy harjoitella lauantain keikkaa varten. Seuraavaan yritän ehtiä osallistumaan. Niin. Neljäsosanuotteja 40/min. Vetelet sitte 32-osanuotteja kaiken :) Joo, mutta kun teemanakin on hitaus :) |
willie 30.08.2007 21:57:11 | |
---|
Hold your horses, please.. Riffiskaba on mukavan leppoisa skaba verrattuna Sooloskabaan, jossa välillä ollaan vähän liiankin tosissaan. Täällä just tuo taiteellinen vapaus ja ilmaisumahdollisuus ilman kahlitsevia rajoja on se paras juttu ! Toivottavasti näin jatkuisikin. Bassoa vuodesta 1972. |
ilopertti 30.08.2007 22:32:48 | |
---|
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" |
Urmas Potkuri 31.08.2007 15:40:35 | |
---|
Ei ole murhetta, jota viini ja
värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi. |
Appelsiini 31.08.2007 16:22:55 | |
---|
"These go to eleven" -Nigel Tufnel from movie Spinal Tap |
Hank Hill 31.08.2007 18:40:04 | |
---|
|
man9 31.08.2007 22:28:45 | |
---|
Pitänee lopettaa tämä skaba puolilta öin ettei mene palvelimet ihan tukkoon. Mutta vielä ehtii... |
jukepoksi 31.08.2007 22:29:49 (muokattu 31.08.2007 22:34:03) | |
---|
Täytyypä näin ihan kuriositeettinä sanoa, että ite oon tykänny tästä riffittelyjen rennosta meiningistä kovastikki, varsinkin jos vertaa tuohon soolokisailuun, joka omiin silmiin on vaikuttanu välillä käsittämättömän vakavalta menolta. Se on jopa pääsyy miksi itte oon pysyny sieltä poissa. Itte kans toivosin, että tämä pysyy rentona ja letkeänä touhuna ilman suuria "pakotteita". Ja jotta tämä höpinä ei olisi ihan turhaa jauhantaa totean, että koitan saaha jotaki aikaan tähän kisaan. :-) Edit: Ai tämä loppuuki jo nyt puoliltaöin, eli tämä viesti jäi kuitenki ihan turhaksi höpinäksi; en minä vielä oo saanu aikaan ku rumpukompin. :o) I've kept the movie rolling but the story's getting old now. |
Jerry_Jones 31.08.2007 23:07:12 | |
---|
Minä kyllä olen - vastoin näemmä täällä yleistä mielipidettä - myös genreteemojen kannalla. Toki ne rajoittavatkin, mutta tuo rajoittamiseksi kokeminen lienee osin sitä perua, ettei osata tai haluta laajentaa sitä omaa repertoaaria, luulen mä. Eikä ne kuitenkaan välttämättä oikeasti paljon rajoita, esim. jatsiskabaan saatiin tosi erilaisia riffejä ja ne olivat kaikki hyviä ja moni lisäksi erityisen hauska. Genreteemat osaltaan laittavat kisaan osallistujan laajentamaan omaa ilmaisuaan ja sitä myötä kenties opettavat jotain. Näin minä olen kokenut monessa skabassa, johon olen osallistunut teeman kuulemisen aiheuttaman alkuhämmennyksen ja riittämättömyyden tunteen jälkeen. Tosin on kyllä heti tunnustettava tuon vuodatuksen jälkeen, että hitausskabassa taitaa jäädä osallistuminen väliin. Olen kyllä koittanut vääntää kaikenlaista, mutta ei vaan tunnu syntyvän. Oppi sinänsä se, että paitsi etten ole nopea, en myöskään haltsaa überhidasta. Rajoittamattomat teemat ovat ihan OK, mutta jos on pelkästään niitä, niin luulen että joiltakuilta osallistujilta tulee ihan samanlaista tilua tai mättöä (mitenkään sitä sinänsä väheksymättä) on teemana sitten vaikka "Olennaisen kevyt syvällisyys", "Tontun kiljuhiprakka" tai "Koivun kevätverson sielunmaisema". Se on kyllä tärkeä pointti, että riffiskaboissa säilyisi rento, leppoisa, hyvä fiilis. Siihen meidän kaikkien kannattaa pyrkiä. Blues fills in the holes of soul |
man9 01.09.2007 00:01:22 | |
---|
Tällä osallistujamäärällä äänestys varmaan menee parissa päivässä? Peli poikki joka tapauksessa nyt. |