Aihe: Miksi krapulassa musiikillinen luovuus nousee huippuunsa?
1 2 3 4
ANtTIKRISTUS
27.08.2007 13:05:26
Niin päivää vaan tuli tämmönen asia mieleen, tai oikeestaan oon pohtinut jo pidemmän aikaa. Niin ja tämä ei oo mikään läppä, vaan ihan tosiasia joka ainakin omalla kohdalla pitää aina paikkansa :)

Esim. viime vloppuna testasin teoriaani ahkerasti (tieteen nimissä) ja vietin kaksi voimakasta krapulapäivää. Ja tuloksena sain taas helvetisti kaikkea biisimatskua aikaseksi, ja viimeisteltyä yhden viikkokausia työn alla olleen projektin johon olen nyt erittäin tyytyväinen. Ihme hommaa, että kankkunen saa sävellyskynän sauhuamaan, sillä yleensä arkena (ja krapulattomina vloppuina) oon täysin saamaton näitten asioiden suhteen.

Ja oon tosiaan erittäin monena vloppuna testaillut tätä asiaa, ja aina toimii. On se alkoholi hieno asia ja vaikea kuvitella sen tuhoavan aivoja, koska sillä näkyy olevan lähes päinvastainen vaikutus ainakin omaan luovuuteen :)
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Pieni rumpalipoika
27.08.2007 13:10:44 (muokattu 27.08.2007 13:10:54)

öö tota...miksköhän kaikkien alojen taiteilijat dokaa niin vitusti?

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
Chunga
27.08.2007 13:17:27

Ja oon tosiaan erittäin monena vloppuna testaillut tätä asiaa, ja aina toimii. On se alkoholi hieno asia ja vaikea kuvitella sen tuhoavan aivoja, koska sillä näkyy olevan lähes päinvastainen vaikutus ainakin omaan luovuuteen :)

Olen huomannut täsmälleen saman. Selitys kohdallani on ainakin niinkin yksinkertainen, että selvät viikonloput tulee käytettyä lähinnä siihen, että _ajattelee_ tekevänsä asian x, mutta ei saa koskaan ajatusta teoksi.

Sellaisena viikonloppuna, jolloin käyttää perjantain (tai lauantain) pahan elämän viettämiseen, on seuraavana aamuna yleensä pieni morkkis siitä, ettei ole saanut aikaan mitään vaan ollut tuhlaamassa aikaa ja etenkin rahaa. Raha, tai sen puute on hyvä motivaation lähde. Kun taas kotona istuminen asioiden tekemistä ajatellen ei kuluta mielestäni aikaa eikä varsinkaan rahaa, koska "ajattelee" tekevänsä jotakin.
ei voi mennä pieleen!
Joees
27.08.2007 13:17:31
On se alkoholi hieno asia ja vaikea kuvitella sen tuhoavan aivoja, koska sillä näkyy olevan lähes päinvastainen vaikutus ainakin omaan luovuuteen :)

Musan tekemisessä ei pidäkään käyttää aivoja... ;-) Joten ehkä siksi aivojen tuhoutuminen on jees?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Simo78
27.08.2007 13:23:52
What the fuck! Ei teillä ole krapulaa ollutkaan, jos siinnä on luovuus huipussaan=) Meikä ei kyllä krapuloissaan koske kitaraan kirveelläkään ja sieltä ulos tuleva ääni on jotain aivan normaaliakin paskampaa... Jokainen tyylillään.
Rocco_Longfella
27.08.2007 15:00:26
Sellaisena viikonloppuna, jolloin käyttää perjantain (tai lauantain) pahan elämän viettämiseen, on seuraavana aamuna yleensä pieni morkkis siitä, ettei ole saanut aikaan mitään vaan ollut tuhlaamassa aikaa ja etenkin rahaa. Raha, tai sen puute on hyvä motivaation lähde. Kun taas kotona istuminen asioiden tekemistä ajatellen ei kuluta mielestäni aikaa eikä varsinkaan rahaa, koska "ajattelee" tekevänsä jotakin.

Minulle tulee morkkis, jossen tee mitään (=ryyppää) viikonloppuna, mutta silti luovuuteni kukoistaa krapulassa. Teoria tyrmätty, next!
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Hooley
27.08.2007 15:34:11
öö tota...miksköhän kaikkien alojen taiteilijat dokaa niin vitusti?

Koska alkoholi ei kohtuukäytössä tuhoa niitä aivosoluja ollenkaan. Niitä alkaa oikeasti poksahdella vasta paljon pitkäkestoisemmissa ryyppyputkissa. (=alkoholismi)
Watching weeds grow
Nazareth
27.08.2007 15:59:11
What the fuck! Ei teillä ole krapulaa ollutkaan, jos siinnä on luovuus huipussaan=) Meikä ei kyllä krapuloissaan koske kitaraan kirveelläkään ja sieltä ulos tuleva ääni on jotain aivan normaaliakin paskampaa... Jokainen tyylillään.

Totta. Krapulassa energia riittää just ja just lepäämisee.
Mechanizm
27.08.2007 15:59:45
Krapula, kuten kaikki muukin henkinen sekamelska, saa kaikenlaisen luovuuden kukkimaan. Krapulassa syntyy aina parhaimmat ideat, oli kyse liki mistä elämänalueesta tahansa.
Terveisiä Andeilta.
pimp
27.08.2007 16:13:50
Krapula ei oo luova tila lainkaan, jos se on oikea krapula. Silloin ei voi tehdä mitään. Ei luovaa eikä järjellistä. Jos sattuu olemaan vielä aamulla kännissä, eikä vielä siis krapulassa, kun tekee jotain, niin voi tulla luova olo. Kännissä kun katsos itsekritiikki häviää ja... on kännissä
"Don't these talking monkeys know that Eden has enough to go around?" tool - right in two
reos
27.08.2007 16:42:57 (muokattu 27.08.2007 16:43:18)
Krapula ei oo luova tila lainkaan, jos se on oikea krapula. Silloin ei voi tehdä mitään. Ei luovaa eikä järjellistä. Jos sattuu olemaan vielä aamulla kännissä, eikä vielä siis krapulassa, kun tekee jotain, niin voi tulla luova olo. Kännissä kun katsos itsekritiikki häviää ja... on kännissä

Totta joka sana, jos luulee luovaa tilaansa krapulaksi niin lupaan että tilanne muuttuu viimeistään viidessä vuodessa.

Edit. Kuten saattaa huomata, minulla on krapula.
basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara.
John Titor
27.08.2007 16:53:12 (muokattu 27.08.2007 16:54:57)

Ei se nouse.

Vetäkää viikko viinaa ja röökiä putkeen, niin että koko valveillaoloaika käytetään olennaiseen, sammukaa joka päivä ja vuodattakaa verta kurkustanne oksentamisen ja tervan tuloksena, katotaan montako biisiä syntyy viimeisen sammumisen jälkeisenä päivänä;)

Kyllä se luovuus löytyy ihan muualta.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Ossi
27.08.2007 17:11:04

Luovuudesta en tiedä, mutta yksi niistä bändeistä, joissa itse vaikutan, soittaa kiistämättä parhaiten kankkusessa. Heiveröisillä energiatasoilla kaikki turha kikkailu ja yliyrittäminen jää pois ja tulee keskityttyä vain siihen oleelliseen. Eo. ei tietenkään tarkoita sitä, että ryyppäämällä itsensä maksakirroosipotilaaksi tulisi paremmaksi muusikoksi.
You took me to a prison and you said it's chief was me. Then you locked me deep inside you and threw away the key. -Jack Brucen ja Pete Brownin loistavaa musaa. Kuunnelkaa, jollei ole parempaa tekemistä-
M-Juhana
27.08.2007 17:23:21 (muokattu 27.08.2007 17:24:06)

Ei, ei kiinosta musisointi darrassa.
TÖISSÄ
sus
27.08.2007 17:42:04
Olen miettinyt usein ihan samaa, ja yhdyn täysin. Jos on edellisiltana tullut nautittua vähän hapanta ja dagenefter jyskyttää niin jostain syystä soitto kulkee perkuleellisen hyvin. Juokaa siis viinaa!
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
Milkop
27.08.2007 19:41:56

Olin ennen sitä mieltä että krapula on luova tila. Nyttemmin en ole enää samoilla linjoilla, kun jo pelkkä hengittäminenkin tekee kipeää. Ikä kaiketi rupeaa painamaan...
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Jaava
27.08.2007 20:05:15

Täytyy muistaa, että krapulaa on monen tasoista. On kaikkea pienestä päänkivistyksestä räjähdyspisteeseen ja laatanlentoon asti. Mä luulen ettei kukaan ole tehnyt biisiä, jos ei edes pääse sängystä ylös.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Sutela
27.08.2007 22:19:43
Mä luulen ettei kukaan ole tehnyt biisiä, jos ei edes pääse sängystä ylös.

Eikös Neil Young tehny muutaman sen tunnetuimman hitin kun se oli niin kuumeessa, etteiu jaksanut nousta sängystä ylös? Näin muistan jostain lukeneeni.
Jäärä
28.08.2007 00:28:04
Krapulassa ihminen on ihan tutkitusti herkimmillään. Enkä nyt tarkoita mitään "silmät ei liiku"- krapulaa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)