Aihe: Kuulokkeet
1
ghettofox
27.08.2007 21:10:08
Terve!

Kotiväki valittaa aina melusta niin aattelin jonkulaiset kuulokkeet hankkia.

Vai hoituisiko homma niin että kun mulla on tämmöset tietokoneen kuulokkeet niin pistäis siihen väliin jonku adapterin ja tyrkkäis vahvistimeen kiinni? hoituisiko niin Vai pitäisköhän vain ostaa kaupasta uudet kuulokkeet?
"Posautan mun bazzookasta semmoset soolot että soi sun korvissas viälä ylihuomennaki!"
Pelsi
27.08.2007 21:25:51 (muokattu 27.08.2007 21:26:16)
Terve!

Kotiväki valittaa aina melusta niin aattelin jonkulaiset kuulokkeet hankkia.

Vai hoituisiko homma niin että kun mulla on tämmöset tietokoneen kuulokkeet niin pistäis siihen väliin jonku adapterin ja tyrkkäis vahvistimeen kiinni? hoituisiko niin Vai pitäisköhän vain ostaa kaupasta uudet kuulokkeet?

Riippuu, että millaiset ne tietokoneesi kuulokkeet ovat. Suosittelen ihan kunnon "luureja", eli sellaisia, jotka peittävät koko korvan. Näin ollen ääntä ei tarvitse pitää kovin kovalla eikä se särje niin helposti. Palstavalinnan perusteella oletan, että bassoa soittelet niiden kautta, joten luonnollisesti niistä olisi hyvä löytyä kelvollinen bassotoistokin.

Laatu tietysti aina maksaa, mutta itse olen pärjännyt sellaisilla Philipsin kymmenen euron luureilla.
The 11th Hourin demo saatavilla. | >-)))>
ghettofox
27.08.2007 21:29:36
Jep, kyllä noi kuulokkeet peittää koko korvat. Nekin makso kyllä kympin Virosta :P Mistäs semmosia adaptereita vai mitä plugeja onkaan nii mistäs semmosia voi hankkia?
"Posautan mun bazzookasta semmoset soolot että soi sun korvissas viälä ylihuomennaki!"
ötzi
27.08.2007 21:30:11
Itse sijoitin Sennheiserin langattomiin HDR-120 kuulokkeisiin, maksoin 80e ja on kyllä loistavat. Kantavuutta on valmistajan mukaan 100m mutta kyllä kävin postin hakemassa melkein 200m päästä ja hyvin kuuluu. uudemmat HDR-140 kuulokkeet olisivat maksaneet 50e enemmän ja samat speksit mutta kuuluvuutta valmistajan mukaan 150m, tiedä sitten miten pitkälle ne yltävät.
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
pardy
27.08.2007 21:36:32

Itse sijoitin Sennheiserin langattomiin HDR-120 kuulokkeisiin, maksoin 80e ja on kyllä loistavat. Kantavuutta on valmistajan mukaan 100m mutta kyllä kävin postin hakemassa melkein 200m päästä ja hyvin kuuluu. uudemmat HDR-140 kuulokkeet olisivat maksaneet 50e enemmän ja samat speksit mutta kuuluvuutta valmistajan mukaan 150m, tiedä sitten miten pitkälle ne yltävät.

Noi langattomat on aina vähän niin ja näin äänenlaadun suhteen. Tolla hinnalla saa jo oikeasti hyvät kuulokkeet, joilla kehtaa kuunnella ihan musiikkiakin. Itse ainakin sijoitan mielummin siihen että niillä kuuntelee sitten muutakin kuin sitä basson pumpsutusta enkä siihen, että voi pitää pakollista taustamelua päässään postinhakumatkallakin.

Sori, oli pakko avautua.
ötzi
27.08.2007 21:51:09
Nin siis mullahan on nämä ihan yleiskäytössä, kuuntelen elokuvien musiikit, musiikkia levyiltä ja bassonsoittoani ja äänenlaatu on selvästi parempi kuin esim 50e KOSSin langallisissa.
ghettofox
27.08.2007 21:54:40
Niin tiedättekö mistä niitä adaptereita saa. Mulla ei oo rahaa eikä haluja ostaa mitään 80€ langattomia kuulokkeita.
Basismi
27.08.2007 22:00:14 (muokattu 27.08.2007 22:01:39)
Niin tiedättekö mistä niitä adaptereita saa. Mulla ei oo rahaa eikä haluja ostaa mitään 80€ langattomia kuulokkeita.

Mikä adapteri pitäis olla? Onko vahvarissasi kuulokelähtö? Siihen vaan luurit kii. Jos ei ole, niin asia hankalampi on. Vai kotistereovahvariinko meinasit? Kerro.

Helpointa taitaa olla pistää basso tietokoneen mikrofoni/linjasisääntuloon.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
ghettofox
27.08.2007 22:10:22
Vahvarissa lukee phones ja on samanlainen reikä mihin toi basson ja vahvarin välinen johto menee.

Mikrofoni/linjasisääntulo?? Ihan hepreaa mulle :D

Siis onko ees olemassa semmosta adapteria joka menee tietokoneen kuulokkeista(vihreestä johdosta) Vahvistimeen.

Tajuutteko mitään?
Antti1
27.08.2007 22:15:45
Tajuutteko mitään?

Ei tajuta.

Jos sulla on se vahvari, niin siinä on varmaankin volumenamiska? Käytä sitä? Jos sun on pakko saada kuulokkeet kiinni, niin mikset kytke suoraan siihen vahvariin? Lähtöhän niitä varten kuitenkin löytyi? Minkä ihmeen takia haluat kytkeä vahvarin 'tietokoneen kuulokkeeseen'? Mikä hemmetti on tietokoneen kuuloke? Wtf?
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Dropped C
27.08.2007 22:18:42 (muokattu 27.08.2007 22:19:09)
Kaikki integroidut äänikortit eivät välttämättä jaksa puskea tarpeeksi tehoja edes isompiin kuulokkeisiin. Soundi joko särkee tai jää kovin ohkaiseksi tällöin. Esim. tälläinen ratkaisee k.o ongelman:

http://www.thomann.de/fi/millenium_ha4.htm
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
ghettofox
27.08.2007 22:22:44
http://kampela.it.helsinki.fi/apuma … magebank/lcms/904/aaniliitannat.jpg

Tommosen viheän johdon ja Basson vahvistimen phones reikään pitäis saada joku mötikkä jos semmosia on edes olemassa?

Ja mun vahvarissa siihen phones reikään käy samanlainen johdon pää mikä on tavallisessa basson ja vahvistimen välissä (2 kpl(bassoon ja vahvistimeen)

Ei jumalauta kun on sekasta, mutta jos nyt joku tajuais?
ghettofox
27.08.2007 22:29:25
Just tollasta etin.

Kiitos kaikille avusta :)
Rocco_Longfella
30.08.2007 16:47:55
Itse sijoitin Sennheiserin langattomiin HDR-120 kuulokkeisiin

Alkoi kiinnostamaan, kun olen kuulokkeita hommaamassa ja langaton voisi olla näppärä, kun se johto olisi kuitenkin vain edessä.
Mutta asiaan. Kuinka paljon noissa on vaimennusta? Peittääkö kovatkin funkkiläpsytykset alleen? Ärsyttää, kun kuuluu se basson akustinen saundi ja kielien kolina alta hiljaisemmilla volyymeilla.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
ötzi
30.08.2007 18:28:00
Alkoi kiinnostamaan, kun olen kuulokkeita hommaamassa ja langaton voisi olla näppärä, kun se johto olisi kuitenkin vain edessä.
Mutta asiaan. Kuinka paljon noissa on vaimennusta? Peittääkö kovatkin funkkiläpsytykset alleen? Ärsyttää, kun kuuluu se basson akustinen saundi ja kielien kolina alta hiljaisemmilla volyymeilla.

Kyllä aika hyvin vaimentaa, itse pidän suht kovilla volyymeilla aina niin en niin ole kiinnittänyt huomiota. Mutta kyllä uskallan suositella silti
IJarro
30.08.2007 18:56:45

Kevennä soittotatsia ja avaa tonepotikkaa edes vähän. Soundi paranee huikeasti...
Let's do some living after we die...
Boxeri
30.08.2007 22:11:48 (muokattu 30.08.2007 22:12:39)

Eivät peitä koska kuukokkeet ovat ns. avoimet. Siksipä studiokäytössä mielellään käytetään suljettuja kuulokkeita, jotka eivät vuoda läpi kuuntelun aikana. Eli siis kun nauhoitetaan esim. lauluja niin luureista ei kantaudu taustamökää studion über herkkääkin herkempään laajakalvokondensiovesiputkimikkiin.

Nämä suljetut myöskin "demppaavat" ulkoapäin tulevan melun paremmin kuin avoimet kuulokkeet.
Ittelläni on HD555 ja käytän niitä kotisoitossa. Läpi kuuluu kaikki niin ulos kuin sisäänkin, mutta lisää vain volaa, niin peittyy kaikki alle. Jopa emännän lätinät.
One too many wasted sunsets
joukov
30.08.2007 23:56:21
Sennheiser HD280Pro, vaimentavat muistaakseni 32db, suosittelen.
Hey! Ho! Let's Go
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)