Aihe: Custom-kitara Thaimaasta!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Topah
07.06.2007 18:44:42

Jos joku haluaa kitaran tuolta niin voisin tuoda pientä korvausta vastaan ja testattuna. Heinäkuun eka päivä olen taas Suomessa, eli valmiita malleja voisin ainoastaan toimittaa. Ei ehi customit valmiiks ajoissa. Kai tuolta yhen tai kaks vois tuoda ilman tulliongelmia. Tilattuna tulleineen kitaran toimitus varmaan joku 500-600€. Tuon puolella tuosta kitaran Suomeen ja noutaa saa vaikka suoraan lentokentältä.

nimim. Pitääjän se jostain repiä lentorahat.

Jos jotain kiinnostaa niin voisin mennä katsomaan mitä niillä on ja toimiiko.
Tsekkaa ensimmäinen aito ja oikea suomalainen kitaralehti. http://www.guitarfanclub.fi
Ze Kink
08.06.2007 00:46:03
Jos joku haluaa kitaran tuolta niin voisin tuoda pientä korvausta vastaan ja testattuna. Heinäkuun eka päivä olen taas Suomessa, eli valmiita malleja voisin ainoastaan toimittaa. Ei ehi customit valmiiks ajoissa. Kai tuolta yhen tai kaks vois tuoda ilman tulliongelmia. Tilattuna tulleineen kitaran toimitus varmaan joku 500-600€. Tuon puolella tuosta kitaran Suomeen ja noutaa saa vaikka suoraan lentokentältä.

nimim. Pitääjän se jostain repiä lentorahat.

Jos jotain kiinnostaa niin voisin mennä katsomaan mitä niillä on ja toimiiko.

Auts, olisit sanonut hieman aiemmin, niin olisin ilmoittanut heille että alkakaa rakentaa! Customspeksit kun olisivat nimenomaan kiikarissa. No, ei kai voi mitään enää.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Topah
08.06.2007 19:58:08

Auts, olisit sanonut hieman aiemmin, niin olisin ilmoittanut heille että alkakaa rakentaa! Customspeksit kun olisivat nimenomaan kiikarissa. No, ei kai voi mitään enää.

Ramppaan Suomi-Thaimaa väliä usein, eli kyllä se loppuvuodestakin onnistuu.
Tsekkaa ensimmäinen aito ja oikea suomalainen kitaralehti. http://www.guitarfanclub.fi
rintapek
09.06.2007 00:19:57

voisin tuoda pientä korvausta vastaan ja testattuna. Kai tuolta yhen tai kaks vois tuoda ilman tulliongelmia. Tilattuna tulleineen kitaran toimitus varmaan joku 500-600€. Tuon puolella tuosta
ja noutaa saa vaikka suoraan lentokentältä.

En tuota suosittele.
Sitä voi kukin funtsailla, paljonko on valmis maksamaan siitä, ettei tarvitse maksaa veroja. Toimituskuluineen tonnin hintaisesta kitarasta pitää pulittaa veroja ~250. Jos sen kanssa jää vihreällä linjalla kiinni, niin se on tuplat.
Harrastuksensahan kullakin täytyy olla, mutta tuossa on tilaajalla mahdollisuus säästää jokunen kymppi ja melko iso riski pulittaa melko tavalla laskettua enemmän - lisänä kenties muutama hukkareissu noutamaan soitinta.

En näe noissa veronkiertovirityksissä oikein järkeä.
One kind of music only - the good kind
JAM
26.08.2007 14:04:15
Nostetaanpa aihe ylös.
Onko kukaan vielä tilannut tuolta kitaraa tai ylipäätänsä testannut Atlaksia?
Velipoika asuu Bangkokissa niin saattaisi olla kiinnostusta omaan Star Sapphireen :)
mungiisi
26.08.2007 14:59:17
Nostetaanpa aihe ylös.
Onko kukaan vielä tilannut tuolta kitaraa tai ylipäätänsä testannut Atlaksia?
Velipoika asuu Bangkokissa niin saattaisi olla kiinnostusta omaan Star Sapphireen :)

Eikös jollain täällä ole juurikin Star Sapphire tms? Muistaakseni katselin jonkun profiilia ja siellä oli tämä helvetin komian näköinen PRS-mukaelma ja kamalistaus sanoi Atlas.
Stupid Flanders...
Joees
26.08.2007 15:08:38
Eikös jollain täällä ole juurikin Star Sapphire tms? Muistaakseni katselin jonkun profiilia ja siellä oli tämä helvetin komian näköinen PRS-mukaelma ja kamalistaus sanoi Atlas.

Muistaakseni torilla oli jokin vissiin viime talvena/keväänä moinen.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
koiralauri
26.08.2007 16:13:44
Miksi, oi miksi minun piti tuota linkkiä klikata, nyt on semmonen GAS että ei oo tottakaan ja olen jo valmiiksi korviani myöten veloista tuon nupin ostamisesta ja kaappikin pitäs vielä hankkia. Jos tuota vaikka vuoden päästä.. Star Sapphire nam. Mitenköhän paljon sillä sitten olisi hintaa, näin niinkun ihan customoimattomana.. Onko kukaan nytten tilannut sieltä sitten?
Ze Kink
26.08.2007 17:05:53
Miksi, oi miksi minun piti tuota linkkiä klikata, nyt on semmonen GAS että ei oo tottakaan ja olen jo valmiiksi korviani myöten veloista tuon nupin ostamisesta ja kaappikin pitäs vielä hankkia. Jos tuota vaikka vuoden päästä.. Star Sapphire nam. Mitenköhän paljon sillä sitten olisi hintaa, näin niinkun ihan customoimattomana.. Onko kukaan nytten tilannut sieltä sitten?

Hinnat on tosi jees, mutta tullit, lähetys yms. lisää jotain 500e siihen. Tuohon kaatui omalla kohdalla tilaaminen. Myöhemmin joskus tekisi kyllä mieli...
rosberg
26.08.2007 18:04:57
Aika jees jos vältyt vielä kuulemasta keppisi thai-hieronnasta ylenmäärin. Taala on nyt niin alhaalla, että keskittyisin itse rapakon paremman puolen tiiraamiseen.
Ostetaan gibson explorer!!!
koiralauri
26.08.2007 23:50:33
Entäs se brittein kautta tilaaminen? Jos vähäsen kustomois tota star sapphirea näin niinkun inlaytten osalta niin niin.. Tulisiko siinä sitten vaan lisää hintaa posteista jne?
Jorte Kariko
27.08.2007 08:47:23
Moro!

Itseltäni löytyy Atlas Star Sapphire, ostin torilta käytettynä. Oma kuvassa jonkunlainen kuva. Vaihdoin muutaman sähköposti viestin firman omistajan kanssa ja Star Sapphiren hinnat alkaen oliko joku 800_ en nyt eihan tarkalleen muista. siihen toki vielä lisätään kaikki muut kulut ja jne. Ei siin mittään helvetin komea skittahan tuo on ja helvetin hyvä soittaa...

...kelan puolitus mahdollisuudet ja 22 nauhaa (jumbot) Delfiini otelautamerkeillä planet wavesin lukkovirittimet jotka katkaisevat kielestä ylimääräisen osan;) olin aika ihmeissäni, kun se poikkasi kielen poikki, en ole nähnyt ikuna tuollaista vaikka tosiaan olen jo kohta n.12 vuotta soittanut kitaraa. Kaula Wide Fat joka on minulle aivan loistava. Aluksi olin tilaamassa uutena tehtaalta, mutta löysin sattumalata torilta semmoisen missä kaikki oli niin kuin halusin, joten uutta en ole tuolta tilannut. Kerron enemmän myöh. nyt Duuniin kaitsemaan lapsia! Adios!

Terv,

Riku
Kun mennään naimisiin annetaan toisilleen vaitiololupaus. Jos sitä ei pidä, täytyy erota ja silloin pitää jakaa lamput ja veitset ja yleensä ei voida sopia kuka saa lapset. Niiden jotka eivät voi sopia siitä, täytyy mennä pörssimeklarin luo.
Jorte Kariko
27.08.2007 14:57:02 (muokattu 27.08.2007 15:01:05)
no niin, tuli haettua 3 päivää saikkua...

Oma Atlas Star Sapphire

Kaula: Wide Fat, mahonkia yhdestä palasta, satula Graphite, nauhat ovat jumbot, delfiini otelauta merkein (abalone shell), otelauta ebenpuu. Virittimet ovat planet wavesin jotkut lukittavat jotka katkaisevat kielen ylimääräisen siivun pois. Toimivat helvetin hyvin pitää viree.

Koppa: mahonkia yhdestä palasesta, 3A flametop vaahtera kansi.

Mikit: Firman omat käsinkäämityt R-Supersonicit Xs-1 ja Xs-2, kelanpuolituksilla.

Soittotuntuma omaan kätöseeni on hyvä. Kelanpuolituksilla saa vähän erilaista fiilistä ja erilaista soundia ilmoille. Kitaralla taittuu niin raskaampi heavy kuin mikä muukin musiikin eri genre. Mistään mitoista en nyt rupea jauhamaan, kun kummiskin jokainen haluaa ne omat mittansa ja specsinsä, no skaalan pituus on 25. Kitaran mukana tulee sille tarkoitettu kova laukku.

Omat laitteeni millä soittelen on: Epiphonen valve jr. Combo, Epiphone valve jr. nuppi + Framus 1x12 kaappi ja Electro harmonixin metal muff. Tykkään kuitenkin enemmän soitella ilman mitään efektejä tai säröjä, clean soundi on niin huikean hyvä.

Kuvia laitoin alla olevaan linkkiin, sieltä voi käydä zoomailemassa minkälainen peli tämä on.

http://profile.imageshack.us/user/rijkardo/
Kun mennään naimisiin annetaan toisilleen vaitiololupaus. Jos sitä ei pidä, täytyy erota ja silloin pitää jakaa lamput ja veitset ja yleensä ei voida sopia kuka saa lapset. Niiden jotka eivät voi sopia siitä, täytyy mennä pörssimeklarin luo.
JAM
27.08.2007 15:27:14
no niin, tuli haettua 3 päivää saikkua...

Oma Atlas Star Sapphire

Kaula: Wide Fat, mahonkia yhdestä palasta, satula Graphite, nauhat ovat jumbot, delfiini otelauta merkein (abalone shell), otelauta ebenpuu. Virittimet ovat planet wavesin jotkut lukittavat jotka katkaisevat kielen ylimääräisen siivun pois. Toimivat helvetin hyvin pitää viree.

Koppa: mahonkia yhdestä palasesta, 3A flametop vaahtera kansi.

Mikit: Firman omat käsinkäämityt R-Supersonicit Xs-1 ja Xs-2, kelanpuolituksilla.

Soittotuntuma omaan kätöseeni on hyvä. Kelanpuolituksilla saa vähän erilaista fiilistä ja erilaista soundia ilmoille. Kitaralla taittuu niin raskaampi heavy kuin mikä muukin musiikin eri genre. Mistään mitoista en nyt rupea jauhamaan, kun kummiskin jokainen haluaa ne omat mittansa ja specsinsä, no skaalan pituus on 25. Kitaran mukana tulee sille tarkoitettu kova laukku.

Omat laitteeni millä soittelen on: Epiphonen valve jr. Combo, Epiphone valve jr. nuppi + Framus 1x12 kaappi ja Electro harmonixin metal muff. Tykkään kuitenkin enemmän soitella ilman mitään efektejä tai säröjä, clean soundi on niin huikean hyvä.

Kuvia laitoin alla olevaan linkkiin, sieltä voi käydä zoomailemassa minkälainen peli tämä on.

http://profile.imageshack.us/user/rijkardo/

Kiitokset informaatiosta, annanpa vielä plussan tuosta hyvästä!
Hieno kitara kyllä ja itse ajattelin samanlaista mutta wilkinsonin tallalla ja tobacco sunburstilla. Onko kaulaa joutunut säätämään tavallista enempää tai nauhoja viilailemaan?
McNulty
27.08.2007 15:36:49
Mun täytyy hieman kyllä epäillä tuota touhua. Thaimaassa kuivatetut puut + rakentelu voi monesti tarkoittaa sitä, että kotimaisessa ilmastossa luuttu kokee rajuja muutoksia. Näin kävi kaverin Aasiasta tuodulle soittimelle. Se Thaimaan ilmasto on kuitenkin NIIIIN erilainen mitä Härmässä. Sitä en kiellä etteikö tuolla itämaissa olisi kovasti lahjakkaita ja näppäriä nikkareita, päinvastoin... käsityöt on siellä monelle koko elämä ja elinkeino. Hintataso sen sijaan on alhainen länkkäreille, kunnes kysyntä kasvaa sille tasolle että hintoja voi hieman korottaa.

Hyvältä kyllä näyttävät sivuston kuvagalleriat. PRS on saanut haastajan :)
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
JAM
27.08.2007 15:45:30
Mun täytyy hieman kyllä epäillä tuota touhua. Thaimaassa kuivatetut puut + rakentelu voi monesti tarkoittaa sitä, että kotimaisessa ilmastossa luuttu kokee rajuja muutoksia. Näin kävi kaverin Aasiasta tuodulle soittimelle. Se Thaimaan ilmasto on kuitenkin NIIIIN erilainen mitä Härmässä. Sitä en kiellä etteikö tuolla itämaissa olisi kovasti lahjakkaita ja näppäriä nikkareita, päinvastoin... käsityöt on siellä monelle koko elämä ja elinkeino. Hintataso sen sijaan on alhainen länkkäreille, kunnes kysyntä kasvaa sille tasolle että hintoja voi hieman korottaa.

Hyvältä kyllä näyttävät sivuston kuvagalleriat. PRS on saanut haastajan :)

Voi olla, että jotain pientä säätöä voisi joutua tekemään (kuten yleensäkin uudelle kitaralle). Mutta luulisin myös, että valmistaja itsekin on tietoinen kosteuden vaikutuksesta soittimiin ja huolehtii siitä omassa pajassaan. Näitä kitaroita kuitenkin maahantuodaan englantiinkin? Ja onhan esim. Indonesiassa valmistettuja kitaroita monella täällä kotosuomessa.
McNulty
27.08.2007 16:05:55
Voi olla, että jotain pientä säätöä voisi joutua tekemään (kuten yleensäkin uudelle kitaralle). Mutta luulisin myös, että valmistaja itsekin on tietoinen kosteuden vaikutuksesta soittimiin ja huolehtii siitä omassa pajassaan.

Niin luulisi ja siksi täytyykin toivoa, että tekevät sitten huolellisesti myös kuivatuksen, ei pelkästään itse nikkarointia. Hintahan noissa on kyllä kohdillaan.

Näitä kitaroita kuitenkin maahantuodaan englantiinkin? Ja onhan esim. Indonesiassa valmistettuja kitaroita monella täällä kotosuomessa.

Kyllä kyllä. Näissä kaukoidänihmeissä onkin ollut mitä merkillisimpiä juttuja. Kieroja kauloja, haljenneita runkoja/kansia, irvistäviä saumauksia ja liimauksia jne. On toki eri asia kun kitara valmistetaan käsityönä kuin liukuhihnalla valikoimattomista puista, mutta silti suhtaudun pienoisella hienoisella varauksella näihin tropiikista tuotuihin soittopeleihin. Nykyään kun hyvät raaka-aineet alkavat olla kohtalaisen tyyriitä ja "harvinaisiakin". Vaahteraa ja eri mahonkeja korvataan Nyatohilla kovasti usein Aasiassa. Se tulee halvemmaksi kun roudata kanadalaista vaahteraa tropiikkiin jne.

Mielenkiinnolla kyllä haluaisin Atlaksen tekeleitä kokeilla. Mitkäs putiikit briteissä myyvät tätä?
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Jorte Kariko
27.12.2007 22:54:20
Turha nosto tiedän!

Onko mitään uutta Atlas rintamalla? ovatko jotkut kenties tilanneet? tai tilauksessa? Muistaakseni nim. ze kink tais olla joskus ainakin tilaamassa.

Omani on pelittänyt edelleen tosi hyvin. Mitään ilmaston tuomia vaikutuksia ei ole vielä ainakaan näkynyt. Tuo itse pajan suuri herra Paul Cummingsin kanssa kävin keskustelua näistä kitaroista ja jne, ainakin tuo asiakaspalvelu toimii täydellisesti vielä. Kitarani on rakennettu loppuvuodesta 2006. Tuossa jokin aikaa sitten torilla kävi pyörimässä joku käytetty Atlas, mutta kai sen joku jo kerkes nappaamaan...
Sensonic
28.12.2007 09:58:21
Turha nosto tiedän!

Onko mitään uutta Atlas rintamalla? ovatko jotkut kenties tilanneet? tai tilauksessa? Muistaakseni nim. ze kink tais olla joskus ainakin tilaamassa.

Omani on pelittänyt edelleen tosi hyvin. Mitään ilmaston tuomia vaikutuksia ei ole vielä ainakaan näkynyt. Tuo itse pajan suuri herra Paul Cummingsin kanssa kävin keskustelua näistä kitaroista ja jne, ainakin tuo asiakaspalvelu toimii täydellisesti vielä. Kitarani on rakennettu loppuvuodesta 2006. Tuossa jokin aikaa sitten torilla kävi pyörimässä joku käytetty Atlas, mutta kai sen joku jo kerkes nappaamaan...

Pahimassa "PRS -kuumeessani" lähetin e-mailia tuonne firmaan ja kyselin, josko voisivat tehdä mulle vasuriversion Queen Of Andaman 1 -kitarasta. Kirjoittivat takaisin, että onnistuu, mutta ainoastaan kiinteällä tallalla. Hinta olisi ollut 1350 euroa sisältäen kovan laukun. Kun sitten aloin laskea tulleja ja ALVeja tuohon päälle, niin ajattelin, että ei kannata. Sitten törmäsin noihin Wolfin PRS-kopio -kitaroihin ja tilasin itselleni sellaisen. Ja sen hinta-/ laatusuhde on helvetin hyvä, koska kitaran hinta on noin 200 euroa Wilkinsonin viritinkoneistolla. Kyllähän tuollainen Queen Of Andaman 1 edelleen GASittaa, mutta saisihan noita PRS -kopioita Wolfin ja Atlaksen lisäksi puolalaiselta Fame Guitarsilta:

http://www.fame-guitars.com/
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)