JPQ 26.08.2007 10:33:33 | |
---|
Eli puolustakaa ja haukkukaa otsikon softat. Jos tarpeita mietitte niin kaippa se on soundtrack/proge osasto jos multa kysytään. Ja olikos se niin että sonar tarvii lisä juttuja että vst palat toimii. |
Cathi777 26.08.2007 10:38:27 | |
---|
Eli puolustakaa ja haukkukaa otsikon softat. Jos tarpeita mietitte niin kaippa se on soundtrack/proge osasto jos multa kysytään. Ja olikos se niin että sonar tarvii lisä juttuja että vst palat toimii. Kyllä Sonarissa vst toimi ihan suoraan. Itse ainakin pidin kyseisestä softasta, mutta toisaalta en ole kyllä tuota SE:tä edes käyttänyt. Perushommissa Sonarilla pääsee ainakin pitkälle, eli on varmasti hintansa väärti. Only pop music can break my heart... |
JPQ 26.08.2007 11:42:30 | |
---|
Kyllä Sonarissa vst toimi ihan suoraan. Itse ainakin pidin kyseisestä softasta, mutta toisaalta en ole kyllä tuota SE:tä edes käyttänyt. Perushommissa Sonarilla pääsee ainakin pitkälle, eli on varmasti hintansa väärti. Hyvä että toimii ja se yksi tärkeä tekijä joka unohtui mainita miten sonarien nuotti tuki? johon kuuluu tietenkin nuotti avaimet cubasesta olen jo sen selvittänyt.(=Kunnossa) |
Cathi777 26.08.2007 21:57:14 | |
---|
Hyvä että toimii ja se yksi tärkeä tekijä joka unohtui mainita miten sonarien nuotti tuki? johon kuuluu tietenkin nuotti avaimet cubasesta olen jo sen selvittänyt.(=Kunnossa) Hirveästi en sitä puolta käyttänyt, mutta kyllä mun mielestä pitäisi ihan samalla lailla toimia. Jos joku paremmin tietää niin voi tietysti antaa varmistuksen asialle. Only pop music can break my heart... |
JPQ 27.08.2007 01:38:04 | |
---|
Ja tarkennus nuottiavain tuki tarkoittaa että vähemmän käytetyt altto avaimet esimerkiksi on. |
moscowian 27.08.2007 11:20:06 | |
---|
Ja tarkennus nuottiavain tuki tarkoittaa että vähemmän käytetyt altto avaimet esimerkiksi on. En usko että löytyy alttoavaimia. Suosittelen edelleen hankkimaan jonkin G5 macin käytettynä: Mukana tulee tuollainen Sonar Homestudiota vastaava: http://www.apple.com/fi/ilife/garageband/ Itseasiassa Sonarin Homestudio, kuten Steinbergin Sequelkin taitavat olla Garagebandin innoittamia kopioita. Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
gravehill 27.08.2007 13:02:25 | |
---|
Ainakin Cubasesta löytyy alttoavain. Sonarista en tiedä. http://www.chaosresearch.de |
JPQ 27.08.2007 14:14:44 | |
---|
Ainakin Cubasesta löytyy alttoavain. Sonarista en tiedä. No niin löytyy sen minäkin tiedän jopa LEeestä löytyy Altto avain. Garagebandista vaan uupuu pirusti kuulemma säädettävä kvantisointi ja myös VST tuki. PS. mäkki olisi kiva mutta mutta. |
Ei taida olla Sonarin nuotinnuksessa alttoavainta. Sonar ei tosin olekaan nuotinnusohjelma, eli sinänsä sillä ei niin paljon käyttöä siinä olisikaan. Jotain leadsheetteja sillä varmaan saa tehtyä, mutta tuskin kukaan kirjoittaa Sonarilla mitään mihin tarvitsee alttoavainta. Saahan ne äänet tietysti kirjoitettua eri avaimellakin. www.elisanet.fi/samuli.rask |
samulirask 27.08.2007 14:35:34 | |
---|
Ja Sonar home studio ei todellakaan ole minkään ohjelman kopio, vaan rajoitettu versio täydestä Sonarista, joka taas on aivan jäätävä softa. JPQ:n tarpeisiin voisi sopia erillinen nuotinnusohjelma ja sequ. (esim. Finale Allegro jolla saa tehtyä hienot nuotit ja muuttaa ne midiksi, ja sequ, jolla saa aikaan soivan lopputuloksen). www.elisanet.fi/samuli.rask |
JPQ 27.08.2007 17:06:44 | |
---|
Ja Sonar home studio ei todellakaan ole minkään ohjelman kopio, vaan rajoitettu versio täydestä Sonarista, joka taas on aivan jäätävä softa. JPQ:n tarpeisiin voisi sopia erillinen nuotinnusohjelma ja sequ. (esim. Finale Allegro jolla saa tehtyä hienot nuotit ja muuttaa ne midiksi, ja sequ, jolla saa aikaan soivan lopputuloksen). Saakos taas tuolla finalella nuotit taas midistä? ja osaako myös tuo versio (oletan kun halvempi song writerkin osaa) tehdä tablatuurit jne myös... ps. kaksi softaa varmaan aikanaan ok järjestely ja siis ohjelman kopiolla tarkoitti siis konseptin kopioita. Tosin tää konsepti ei minusta oo mitenkään sellainen että vois puhua kopiosta ja saahan niitä hyviä ideoita kokeilla. ja mun ehkä helpompi jotain juttuja katsella nuoteina ja oikealla avaimella tai siis sikäli oikealla eli sillä mille kirjoitetaan. PS. mitenkä jäätävä? kaveri käyttää tosin syyn ymmärrän. |
samulirask 27.08.2007 20:15:43 | |
---|
Sonar ei kyllä ole GB:n konseptinkaan kopio. GB on käsittääkseni aika lailla oma juttunsa, jolla ei oikein kunnon vastinetta ole pc-maailmassa. Ja joo, kyllä Allegro osaa kaikkea mitä pienemmätkin versiot. Ja Sonar nyt vain on minun mielestäni erittäin kätevä ja monipuolinen softa. www.elisanet.fi/samuli.rask |
JPQ 27.08.2007 20:25:11 | |
---|
Sonar ei kyllä ole GB:n konseptinkaan kopio. GB on käsittääkseni aika lailla oma juttunsa, jolla ei oikein kunnon vastinetta ole pc-maailmassa. Ja joo, kyllä Allegro osaa kaikkea mitä pienemmätkin versiot. Ja Sonar nyt vain on minun mielestäni erittäin kätevä ja monipuolinen softa. Ehkei ihan ja mullistavintahan garagebandissä on se ilmaiseksi mukana tule nykyisin jos ei ole tilannu muuttut. ps. sonar lienee vähän karumpi kuin cubase mutta riittää monelle ja kaverille sattuneista syistä ainoa vaihtoehto. |
samulirask 27.08.2007 21:19:44 (muokattu 27.08.2007 21:26:52) | |
---|
Niin, no erilaisia ne ainakin ovat. En tosin tiedä onko Cubasen täysversiossa jotain merkittäviä ominaisuuksia enemmän kuin Sonarissa. Paitsi tietysti hintaa. (Äh, surffaamallahan se selviäisi, mutta kun olen tämän Opera Minin varassa.) www.elisanet.fi/samuli.rask |
Kalmo 28.08.2007 13:21:13 | |
---|
Jos ja kun haluat pidemmälle, Sonar 6 Producer tulee puolta halvemmaksi kuin Cubase 4. Molemmat ovat täysiä ammattilaissoftia, joilla syntyy käytännössä tuotantovalmis levy. Lisäksi Sonar ei käytä missään tuotteissaan dongleja, ILokeja yms. joita ainakin itse kartan kuin ruttoa. Ja Sonar Home Studiolla ei todellakaan ole mitään tekemistä esim. Garage Bandin kanssa. Lukemissani arvioissa yleensä hinta/laatusuhde on Sonarin eduksi. Lisäksi Sonarin käyttäjäfoorumi on aivan älyttömän hyvä neuvojen ja avun lähde, jos englanninkieli on hallussa. Tuosta arvannet, että olen Sonar-miehiä. Cubasea olen vain vähän kokeillut, joten sen osalta en tohdi esittää mielipiteitä. Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
JPQ 28.08.2007 14:26:17 | |
---|
Harmikseen vaan sonarin nuottiavain tuki puoli heikohko ja se on yksi tosi paha juttu muutenhan olen avoin kuin opensource sovellus lähdekoodiltaan. |
samulirask 28.08.2007 17:47:01 | |
---|
Ja kyllähän siitä Sonarin täysversiosta niitä JPQ:lle tärkeitä nuottiavaimiakin löytyi kun eilen katsoin. www.elisanet.fi/samuli.rask |
JPQ 28.08.2007 19:41:38 | |
---|
Ja kyllähän siitä Sonarin täysversiosta niitä JPQ:lle tärkeitä nuottiavaimiakin löytyi kun eilen katsoin. Mikähän tuo täysversio oli ? ps. ei oo kuitenkaan otsikon softia ihmeellisempiin budjettia oikein. |
samulirask 28.08.2007 20:37:39 | |
---|
Sonar 6 Producer Edition. En tiedä, mutta veikkaan että nuotinnus on sama Home Studiossa. www.elisanet.fi/samuli.rask |
CPU 29.08.2007 10:45:52 (muokattu 29.08.2007 10:47:58) | |
---|
Jos ja kun haluat pidemmälle, Sonar 6 Producer tulee puolta halvemmaksi kuin Cubase 4. Onhan toi Sonar vähän halvempi kerta ostolla, mut cubasesta tulee maksullisia päivityksia aika paljon harvemmin, kun taas sonar velottaa kerran vuodessa (cubase n. 2,5 vuoden välein). Tietysti jos ei päivitä aina uusimpaan, niin tuollahan ei ole mitään väliä. K. http://www.therepublicofdesire.net/
http://www.myspace.com/protectorateindustrial |