Aihe: Pitääkö rumpalin omistaa tuplapedaali?
1 2 3
asa
25.01.2004 15:08:56

Kun ensin opettelee soittamaan singlellä kuten McBrain tai Derek Roddy, niin on hyvä siirtyä tuplapedaaleihin. Mikään välttämättömyys se ei ole.
UP THE IRONS!
Paas
25.01.2004 15:15:36
Jos mietiskelee jotakin soittokamoihin liittyvää pulmaa kannattaa ehdottomasti kääntyä tämän hyväksi havaitun sivuston puoleen. :)

http://go.to/righteousdrummers
Takatukat kunniaan!
Alpha
25.01.2004 15:22:07
Jos mietiskelee jotakin soittokamoihin liittyvää pulmaa kannattaa ehdottomasti kääntyä tämän hyväksi havaitun sivuston puoleen. :)

http://go.to/righteousdrummers

Jätettäiskö tuo sivusto jo pois täältä...:o)?
Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni.
juoni
25.01.2004 20:58:07
Olen ollut huomaavinani että rumpaleilla on pääpiirteissään kahdenlaista eri asennetta tupliin:

a) Ilman tuplia ei voi elää. Joka biisiin voi soittaa jotain tuplilla jne.

b) "En käytä tuplia, koska se leimaa minut kuuluvaksi johonkin tiettyyn ryhmään / Tosi kovat jätkät vetää hc-mättöäkin sinkulla."

Itse ostin tuplikset, koska mielestäni muutoin vasemman jalan käyttöaste on hieman vajaa. Lisäksi sikanopeita tuplaisku-rolleja on kiva paukutella aina silloin tällöin. Tai ainankin olisi jos osaisin. Aikanaan ajattelin minäkin treenaavani yhden jalan nopeuden huippuunsa, mutta jotensakin se ei vain tunnu vaivan arvoiselta.
Lahjattomat Treenaa
thriste
26.01.2004 12:59:28
Otsikkoon viitaten, olen sitä mieltä, että ensin kannattaisi kyllä opetella soittamaan sitä settiä kunnolla ja yhdellä pedaalilla.
Moni aloittelija tekee sen virheen, että kun isä ostaa rummut ja tuplan siihen, niin sitten keskitytään vain sen tuplan polkemiseen ja muut tärkeämmät jutut jäävät opettelematta.
Kyllä se tuplan polku sitten luonnistuu, kun sen aika on.

Itseänikin harmittaa, kun alussa oli vain kiinnostusta tuplabasareihin. Ja kuinkas sitten kävikään, kun toinen bassari lähti pois? -Yhdellä pedaalilla soittamisesta ei tullut mitään. (Eikä tule vieläkään)
Epämuusikko
26.01.2004 14:09:14
Voi vihtori, miten tuonne A.R.D.W.hen voi liittyä? Oon ehkä myöhässä tästä buumista
(mutta en boomista hehe), ja te muut ootte varmaan jo jäseniä ja teitä ei enää kiinnostaa, mutta kerrankin asiat sivut! Tuohon klubiin haluan! Onneksi ei oo itellä kuin yks ja puoli boom-standia, ne voi heivata helvettiin, Mapexeja kun ovat. Ja tuplapedaalin toinen puolisko kerää pölyä, ihan vaan topicin kunniaksi. Ja jos ois rahaa lattiatomareiden jalkoihin niin ostaisin. Oikeaoppisuuden neuvosto, asiaa!
"I'm using the chicken to measure it"
pilsu
26.01.2004 14:25:10
Ei tarvitse omistaa. Mikään laki ei velvoita.
Et punctum.
"Tuli poliisi - Oven murskasi." Badding: Rokaten ja rollaten
WyW
26.01.2004 16:47:46

Voisinpa tässä mainita tuosta molempikätisestä liidauksesta joka nyt ainakin hevi/progehepuilla saattaa olla sydäntä lähellä. Kyllä itselläni ainakin on vain ollut apua kun pystyy tuplien kanssa suht' tasapainoisesti taiteilemaan ja pysymään vielä tuolillakin.

Heviähän sitä soitan tietenkin, mutta tuplat on ollut lähes alusta asti mukana menossa. Jos ko. kapineelle kokee löytävänsä tarvetta, on aivan saatanan tyhmää jankuttaa "Opettelee ensin soittamaan yhdellä, niin teki piitlessienki runpali". Nämä ovat niin mielipideasioita. :)

Otetaanko seuraavaks "Yks vai kaks etutomia?" & "Hiilikuitu- vai puukapulat". Rakentava keskustelu olkoon seurassamme :).
Pööp.
Wiitala
26.01.2004 17:01:53
No ei saakuti pidä.
Jag heter Hans-Peter.
Zarnou
26.01.2004 17:43:37
No tottakai onhan yölinnuillakin! :P eikös se riipu ihan siitä mitä soittaa esim. no heviä voi maustaa tuplilla ja se kuullostaa hemmetin hyvältä! mut sehän on aivan makuasia ei tietenkään tarvitse jos ei halua.....
Funai
26.01.2004 20:10:57
Omasta mielestäni (olen aloittelija, nyyppä, mopo, soittanut n. 6kk josta 1kk tuplilla) kannattaa ottaa tuplat mukaan mahdollisimman aikaisin. Haitsulla ei paljon neliraajaindependenssiä treenailla, ainakaan kunnolla :) Tässä kuukauden aikana olen kehittynyt enemmän kuin 5kk sinkulla soittaessani. Ja tämä siis yleisen soiton kannalta - yli 120bpm tuplamatto ei mene eikä tuollakaan nopeudella yli neljää tahtia ;)
Mikko A
26.01.2004 22:50:51
Haitsulla ei paljon neliraajaindependenssiä treenailla, ainakaan kunnolla :)

Ai miten niin ei? Pikemminkin päin vastoin, sanoisin.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
kkeppana
26.01.2004 22:59:05
Ai miten niin ei? Pikemminkin päin vastoin, sanoisin.

Samaa mieltä.
I'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society.
veke69
27.01.2004 10:40:54
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että, ensin kannattaa opetella soittamaan sinkulla HYVIN. Esim. niin että biittikompissa saa 32-osat ja nopeat triolit toimimaan.

Itse hankin ekan tuplani vasta soitettuani sinkulla kau-an. Ja nyt huomaan että aiemmin opettelemiani oikean jalan nopeita juttuja on helppo "kopioida" vasurille. Jos olisin aloittanut heti tuplilla, en osaisi varmaan soittaa edes J.Karjalaisen Mä Meen -basaria taimissa ;-) ;-)
J.K.Ruudio
28.01.2004 13:23:08
Sitä taas en ymmättä,kun esim. Discon rumpalilla (niin-in,rumpali siinä..hmm) ja T.A.T.U:n rumpalilla oon nähny keikoille (TV:stä) tuplabasarit.
Kiinnostaa vaan,että mihin hemmettiin tuollaisessa musiikissa tarvii tuplabasaria,kun ite rumpujakaan ei tuollaisessa konemusassa tarvita.
Tuplat ne olla pitää!
Paas
28.01.2004 21:54:30
Sitä taas en ymmättä,kun esim. Discon rumpalilla (niin-in,rumpali siinä..hmm) ja T.A.T.U:n rumpalilla oon nähny keikoille (TV:stä) tuplabasarit.
Kiinnostaa vaan,että mihin hemmettiin tuollaisessa musiikissa tarvii tuplabasaria,kun ite rumpujakaan ei tuollaisessa konemusassa tarvita.

Ite olen kans joskus katellu että mitä v***ua! Sehän näyttää IMO jo niin naurettavalta tuollaisessa musiikissa kun lavalla on kaksi bassaria. Ja sitten sillä discon rumpalilla on siinä basarien välissä joku helvetin elektroninen perkussiopädi. Hyi helvatti minkä näköinen kokonaisuus.
Takatukat kunniaan!
Antti1997
28.01.2004 22:10:22
Ite tilasin just Taman hp200tw:n... Mun mielestä on ihan musatyylistä ja omasta kiinnostuksesta kiinni haluaako tuplat.
Entäs MyPa?
Micho
29.01.2004 14:59:48

Haitsulla ei paljon neliraajaindependenssiä treenailla, ainakaan kunnolla

heh. et ole poika tainnut kuulla syncopationista? sen kanssa harjoitat vaikka hiuksia.
Darkeldar
29.01.2004 15:07:32
kyllä kannattaa omistaa tuplat.ite oon ostamassa just tuplia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)