Aihe: Floyd Rosen
1
Da Make
25.01.2004 15:50:02
No jos me vaikka päätämme demmpailla muut kielet? Tepsi ainakin mulla silloin joskus, kun aloittelin harrastusta kiinteä tallaisella Squierilla...

Joko normi "picking hand" dempaus tai sitten "fretboard hand" muting.
Cräx, Change, Ötöm!?
toxic
25.01.2004 16:00:40 (muokattu 25.01.2004 16:03:38)
kokeile sillä "otekädellä" sammuttaa kaikki "alemmat" kielet ja runk... pikki händillä demppaa paaksu kielet.

(oli vähä bäy bäy olo)

Esdit:

siis ezimerkki:

------X---------------
------X---------------
------7---------------
------x---------------
------x---------------
------x---------------

X = demppaa vasemmalla kädellä.
x = demppaa oikealla kädellä.

ai houp tät juu anderständ.

ainaki mä teen jotenki tollee.

hyvä ku ette tajunneet.
Reddie
25.01.2004 16:25:47
Itse käytän esim. melodiota tai sooloja soittaessa tätä "ROK" tapaa soittaa, eli demppaan kaikki muut vasurilla ja hakkaan niin maan berhanast tolla oikealla.

Eli yleensä suoritan tän demppaamisen sen että otan kys. äänen jollain sormella ja muut pistän lepäämään kielien päälle miten saa, pitää kuitenkin varoo ettei tuu otettuu huiluja. Tässä tulee "ongelmaks" sitten se "tsäkä" ääni mikä lähtee jos osuu muihin kieliin, mut se taas sopii meitsin tyylin. Tai sit voit olla hakkaamatta sillä oikeellä ja soittaa vaan sitä yhtä kieltä. ;) Käy se niinkin. Ainut vaan että ei mitään tiluja oikeen vedellä näin koska sulla on periaatteessa kaikki sormet koko aika käytössä.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Sleepless
25.01.2004 16:56:58
ai houp tät juu anderständ.

ainaki mä teen jotenki tollee.

hyvä ku ette tajunneet.

Noin minäkin olen pyrkinyt tekemään Mutta esim. jotain
tälläistä soitettaessa tuo ei oikein toimi: (tai sitten olen niin huono)

E--10-7------7-9-6------6-10-7-------7-9-6--------6-- 
B------7---7-------7---7-------7---7-------7---7-----
G--------7-----------6-----------7-----------6-------

E-10-7-------7-12-9--------9-14-10---------10-12-9---------9
B------7---7-------10---10---------10---10---------10---10---
G--------7------------9---------------11--------------9---------

Kyllä mun tekniikassakin on paljon parantamisen varaa, mutta silti häiritsee tuo talla. Voisikohan sille tehdä mitään?
ör
Skebaristi
25.01.2004 17:29:58

Jaa että swiippausta!!! Se on ihan harjoittelu kysymys.....
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
Man1ac
25.01.2004 17:41:25
Siis ongelma ei ole tallassa, vaan soittotekniikassa. Tuo ominaisuus on jokaisessa kitarassa, mutta selvimmiten sen huomaa vasta särön kanssa soitettaessa. Joten ei muuta kuin treenaamaan tuota demppausta, kyllä siitä sitten pikkuhiljaa paranee...
Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus.
Sleepless
25.01.2004 18:49:07
Siis ongelma ei ole tallassa, vaan soittotekniikassa. Tuo ominaisuus on jokaisessa kitarassa, mutta selvimmiten sen huomaa vasta särön kanssa soitettaessa. Joten ei muuta kuin treenaamaan tuota demppausta, kyllä siitä sitten pikkuhiljaa paranee...

Njoo, tuo licki nyt sattu vain olemaan sweeppiä. En ole vielä paljoa treenannnut sitä..
Eli siis tuo muista kielistä syntyvä möly on ennenminkin ominaisuus kuin onglema? Hyvä tietää=). Jotenkin vaan muistelin ettei edellisessä kitarassani tuo ääni tullut esille noin selkeästi, tosin silloin en yrittänyt swiipata tai soittaa mitään muutakaan teknisempää. Komppimiehiä olen nääs, mutta pitää koettaa silti treenailla muutakin ettei polje paikoillaan.

Kiitti vastauksista. ja nyt takaisin sorvin ääreen=)
ör
Sleepless
25.01.2004 18:49:11 (muokattu 25.01.2004 18:49:53)
EDIT: Töpeksin taas.
ör
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)