Janus 26.08.2007 06:45:09 | |
---|
Pitää tuotakin toki vielä harkita mutta Garage band tuskin riittää mulle aloitukseenkaan musta siinä jotain sellaisia rajoituksia ensinnäkin miten on vst tuen laadun laita? Ei ole VST-tukea. AU-instrumenteille tuki sen sijaan on, ja lähes kaikki kaupalliset plugarit on tätä nykyä saatavana samassa paketissa VST-, RTAS-, AU-, jne. (MAS?) formaateissa. |
JPQ 26.08.2007 08:34:08 (muokattu 26.08.2007 09:25:33) | |
---|
Kaupallisten riittävyys onkin oma lukunsa. Tosin kysellään garagebandistäkin ettei näytä että olisin täysin hylännyt senkin vaihtoehdon (ton VST pluginien määrä kohta pisti miettimään eihän se kevein cubase päivitys kaupassa paljoa maksa mutta...) eli saako avattua normaali midi fileen ? missä muodossa midi raitoja voi editoida onko muuta kuin nuotit ? ja entäs saako talletettua midi fileenä ? ihan sen takia midi file tukea tarvitsen mun entiset softat tekee sellaisia ainoanan muotonaan jota edes voisin kuvitella muualla edes saatavan auki lisäksi olen formaattiin tottunut ja jos tarvitsee kaverille tai muulle vastaavalle jolla ei ole garagebändiä pistää biisi. mistähän päin millä hakusanoilla lähtisin hakemaan noita audio units plugineja? jos free/sharewarena mitään löytyisi. no ei ainakaan free ja au yhdistelmällä... melkein unohtui garagebandin nuottiavain tuki ? saako siitä nuotit myös paperille ? |
jannu 26.08.2007 13:28:33 | |
---|
Aikamoinen iisakinkirkko näyttäis taas olevan rakenteilla. Käyttiksen ja kahden softan pyörittämiseen näissä kaikissa mainituissa kokoonpanoissa ja myllyissä on tehoa aika helvetisti enemmän kuin riittävästi. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
JPQ 26.08.2007 14:03:42 | |
---|
Aikamoinen iisakinkirkko näyttäis taas olevan rakenteilla. Käyttiksen ja kahden softan pyörittämiseen näissä kaikissa mainituissa kokoonpanoissa ja myllyissä on tehoa aika helvetisti enemmän kuin riittävästi. onneksi oon hyvällä tuulella enkä suutu mutta sanon pc tekniikka on mulle vähän vierasta että koita kestää. |
Soolokitaristi 26.08.2007 14:34:53 | |
---|
Tosiaan nyt järki käteen. Ostat ne vehkeet mitä tarvit ja sit tekeen musaa. Uudet prossut on sen verran tehokkaita, et yleensä homma toimii jos kone vaan noin niinkuin yleisesti ottaen on kasassa eikä riko sitä millään epätoivoisilla tweakkauksilla. Itsellänikin on eri käyttis musalle ja muulle käytölle, mut totuuden nimissä on sanottava, et yhä harvemmin jaksan vaihtaa sinne musakäyttiksen puolelle ihan vaan sen takia kun kaikki proggigset pyörii kivuttomasti siellä normaalikäyttiksen puolellakin. Bändikavereillekkin olen aina sanonut että mietitään niitä tehoja sitten kun ne tosissaan loppuu ja vasta sitten. Meidän edellinen demo oli aivan hirveä projekti kaikkea otettiin aivan järjettöän monta kertaa päällekkäin ja silti saatiin se pyörimään AMD 3000+:lla. Siitä vaihdoin halvimpaan core2duoon niin siinäkin on 2,5x enemmän tehoa kuin vanhassa AMD:ssa. Koneiden tehot kasvavat, mutta ihmisen korvan tarkkuus ei ja jossain se raja kulkee myös kitaroiden tuplaamisen mielekkyydelle. Muutaman vuoden päästä ollaan tilanteessa, jossa mikä tahansa tietokone pyörittää mitä tahansa järkevää musaproggista ilman mukinoita. Sanoohan sen järkikin, että kun tuon blackviperin mukaan tuolla palvelujen tweakkaamisella säästä muistia 12-70 MB, niin ei se ole hirveän merkittävää enää nykyään kun sitä muistia on se 2000 MB. Normaalistihan XP vie asennuksen jälkeen sen 130 MB ja ohjelmien, virustorjuntojen yms jälkeen noin 300 MB, joten jos 2 Gigan keskusmuistilla varustetussa koneessa loppuu muisti kesken niin siihen ei windowsin tweakkaaminen auta vaan vikaa on etsittävä esimerkiksi niistä musaohjelman raitamääristä ja turhista efekteistä. |
onneksi oon hyvällä tuulella enkä suutu mutta sanon pc tekniikka on mulle vähän vierasta että koita kestää. Joo, pitää nyt vielä tarkentaa, ettei mun kirjoitus ollut kohdistettu suoranaisesti sulle. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
JPQ 27.08.2007 01:39:32 (muokattu 27.08.2007 02:19:04) | |
---|
Joo, pitää nyt vielä tarkentaa, ettei mun kirjoitus ollut kohdistettu suoranaisesti sulle. Selvä. PS. olen myös itse yrittänyt kaiken mahdollisen selvittää. |