MikeS 26.08.2007 21:27:19 | |
---|
Teres. Gibsonin taka-hihnatappi on päässyt löystymään ja ruuvinkolo laajenemaan sen verran, että tappi ei pysy kunnolla kiinni. Mikä avuksi? Kuinka voisin itse korjata tuon? Tulitikkua reikään ja liimaa perään vai miten? MIKKO |
tilujätkä 26.08.2007 21:31:24 | |
---|
Teres. Gibsonin taka-hihnatappi on päässyt löystymään ja ruuvinkolo laajenemaan sen verran, että tappi ei pysy kunnolla kiinni. Mikä avuksi? Kuinka voisin itse korjata tuon? Tulitikkua reikään ja liimaa perään vai miten? MIKKO Juuri näin. |
Lime Cat 26.08.2007 21:34:27 | |
---|
Tai tulitikku/hammastikku upotetaan puuliimaan ja sitten reikään. Että ei ihan kuivana. "Smells like team spirit." |
JK1 26.08.2007 22:34:11 | |
---|
Mulla korjaantu kyseinen ongelma erinomaisen hyvin asentamalla hieman suurempi, rajumpikierteinen ja pidempi ruuvvi: ei mitään ongelmia ole ollut tämän asennuksen jälkeen. |
Juu, ite korjasin juurikin tällä tikku+liima systeemillä. Isompi ruuvikin toiminee... Särky on buranan puutetta ja väsymys kahvin vajausta |
meitu 26.08.2007 23:52:38 | |
---|
Mulla toimi tuo tulitikku/liimasysteemi hyvin siihen asti, kunnes itse ruuvi katkesi ja puolet jäi kitaran sisään.. "There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
BaldieFarman 27.08.2007 00:34:05 | |
---|
Jep! kotikonstit käyttöön sillä ne toimii! Täytyy omasta kokemuksesta sanoa että tuo tikku/liima systeemi ei liimaa oikeastaan tarvitse. Tulitikkuja vaan katkotaan reikään niin monta kun käsivoimin helposti menee ja alkuperäinen ruuvi sisään niin A'vot! kestäny mulla jo sellaset viitisen vuotta ilman ruuvin kiristystä. Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
Twinkle 27.08.2007 00:50:42 | |
---|
Mulla toimi tuo tulitikku/liimasysteemi hyvin siihen asti, kunnes itse ruuvi katkesi ja puolet jäi kitaran sisään.. Mut se jää sinne sisään joka tapauksessa riippumatta siitä, onko se tikkuliimalla tukittu se kolo vai ei. Itse en näkisi, että tuolla liimaamisella olisi mitään edistävää vaikutusta sille että ruuvit katkeilisi, mutta ainahan sitä sattuu kaikenlaista. |
oiva tumpeloinen 27.08.2007 01:01:30 | |
---|
Mut se jää sinne sisään joka tapauksessa riippumatta siitä, onko se tikkuliimalla tukittu se kolo vai ei. Itse en näkisi, että tuolla liimaamisella olisi mitään edistävää vaikutusta sille että ruuvit katkeilisi, mutta ainahan sitä sattuu kaikenlaista. Ei kai se liima tee muuta kuin korkeintaan liimaa vähän sitä ruuviakin kiinni, jos sen ruuvaa kiinni liiman vielä kuivuessa. Siinä mä en taas näe mitään pahaa, jos sitä tappia ei ole tarkoitus jatkuvalla syötöllä ruuvailla. |
Eemil 27.08.2007 11:52:19 | |
---|
Juu ei sinne liimaa tarvitse laittaa, pysyy hyvin kun pistät tulitikun sinne ja ruuvaat kiinni. Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln
K100#2 |
käsi 27.08.2007 14:23:44 | |
---|
KUn olet laittanut ruuvin uudestaan kiinni. Laita siihen ruuvin päälle esim väritöntä kynsilakkaa tms sen verran että se "liimaa" ruuvin kiini siihen nuppiin johon hihna laitetaan kiinni. Näin ruuvin oma liikkuminen vaikeutuu eikä kovin nopeasti lähde itsekseen ruuvautumaan irti. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
Mikaelo 27.08.2007 14:45:23 | |
---|
Tai tulitikku/hammastikku upotetaan puuliimaan ja sitten reikään. Että ei ihan kuivana. Ihan yhtä hyvin voi laittaa kuivana sisään. (kuulostipas pervolta...) In the end of the day, evrybody poops. -Devin Townsend ,Romantikkoitkijät #41 |
profitgeier 27.08.2007 15:17:34 | |
---|
Ei se John J. Rambokaan mitään liimaa käytä, kun säilyttää tulitikkujaan siellä veitsen kahvassa. Itsellänikin ovat pelkät tikut riittäneet. |
darrell 27.08.2007 15:22:59 | |
---|
Jos sen tappireiän junttaa täyteen puuta, niin kannattaa porata pieni reikä päälle, ei mene hihnatapin ruuvi poikki. Kitaraanhan ei muutenkaan ruuvailla mitään kylmiltään, vaan suunniteltua ruuvia pienempi reikä on aina porattuna apuna. Vanha konsti on kierauttaa ruuvia saippuassa, jos hirvittää kuivana vedellä, l. rankaista rasvatta. No joo ... Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
McNulty 27.08.2007 15:29:44 | |
---|
Off-topic assault: "kuivana vedellä"... minusta vesi on ollut aina märkää ja kosteaa. On-topic: Itse laitan pienen tipan puuliimaa tulitikun tai hammastikun päähän. Joskus myös halkaisen hammastikun mattoveitsellä ja laitan vain puolikkaan. En tiedä miksi laitan liimaa mutta jotenkin vain aina tottunut siihen. Saa sen tikun pysymään lävessään vaikka joskus ruuvin ja hihnatapin ottaisikin pois. Annan siis liiman ja tikun kuivua rauhassa koloseensa ja vasta sen jälkeen kierrän tapin ruuveineen koloseensa. Eipä ole ollut ikinä ongelmia ja aina on pysynyt niin ruuvit kuin tapitkin paikoillaan. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |