Aihe: Tämän ala kärsii monista asioista
1 2 3 4 5 6 7
Timi
26.08.2007 17:30:36
1,68 on kerroin sivukuluista. Ainakin kuntapuolelta olen sellaisen kuullut. Eli jos satku tulee liksaa (miinus verot eli tilille ehkä 65-70), 168 olis laskutettava.

Ei noista ole mitään kerrointa vaan selvää prosenttilukua ja kuulopuheisiin ei ole syytä tarttua.
Kylmän viileesti!
Ukko
26.08.2007 18:06:56

Ei noista ole mitään kerrointa vaan selvää prosenttilukua ja kuulopuheisiin ei ole syytä tarttua.

Ei ole ei. Veroprosentti on progressiivinen.
Timi
26.08.2007 18:13:32
Ei ole ei. Veroprosentti on progressiivinen.

Jos tekee keikkaa sivuverokortilla niin minun tietääkseni se ei ole progressiivinen?Muuten taitaa olla riippuen ansiotasosta.Ainakin se on agressiivinen.
Kylmän viileesti!
Timi
26.08.2007 19:41:55
Hetkinen. Ei sivutulon veroa mitenkään eroteta muista tuloista. Lopullisessa verotuksessa kaikki lasketaan yhteen vähennyksineen ja vero on sen mukainen eli ei henkilöä palkansaajana veroteta palkasta kahden eri järjestelmän mukaan vaan se on summarummasum. Agressiivinen se vero toki voi olla mutta mitä sillä verolla toisaalta saadaan. Minä en ainakaan kaipaa amerikan mallia tyyliin verot ja sen varjolla palvelut.

Minulla on päätoimesta eri prossa kuin sivuhommista.Samoin kaikilla muillakin,pääsääntöisesti.Tosin taitaa se olla että summa on toi ja noi valtiolle.Silloin kun oli enemmän sivutoimista pyysin prossan samaksi kumpaakin.Ei niin vituttanut käteen jäävä osa keikoista.Vaan takaisin kruunu on antanut.
Kylmän viileesti!
Ukko
26.08.2007 21:27:20

Minulla on päätoimesta eri prossa kuin sivuhommista.Samoin kaikilla muillakin,pääsääntöisesti.Tosin taitaa se olla että summa on toi ja noi valtiolle.Silloin kun oli enemmän sivutoimista pyysin prossan samaksi kumpaakin.Ei niin vituttanut käteen jäävä osa keikoista.Vaan takaisin kruunu on antanut.

On eri on mutta lopullisessa verotuksessa ne kortit vasta katsotaan eli ei niitä veroprosentteja erotella eli nuo prosentit tuosta hommasta ja nuo prosentit taas tästä hommasta. Ennakkovero ja lopullinen vero kun eivät välttämättä ole yksi ja sama asia.
baron
26.08.2007 21:51:01

On eri on mutta lopullisessa verotuksessa ne kortit vasta katsotaan eli ei niitä veroprosentteja erotella eli nuo prosentit tuosta hommasta ja nuo prosentit taas tästä hommasta. Ennakkovero ja lopullinen vero kun eivät välttämättä ole yksi ja sama asia.

Mun mielestä niin kauan on hyvä kun jotain jää käteen. Jos joutuisi liksasta vielä yhteiskunnalle lisää maksamaan niin se ottaisi päähän.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)