Aihe: Tarvitsen "FRAMUS FR S4" jalkakytkimestä tietoa.
1
Insane Kane
26.08.2007 11:38:43 (muokattu 26.08.2007 11:44:57)
Jos joku kyseisen mötikän omistaa, niin olisikohan kukaan niin ihana ja tarkistaisi (=avaisi) tuon laitoksen ja kertoisi minulle onko tuo syönyt

a) SPDT-kytkimiä (3 jalkaa)
b) DPDT-kytkimiä (6 jalkaa)
c) on-off-kytkimiä (2 jalkaa)

Ja sitten vielä, pysyvätkö päällä vai ovatko mokomat momentary-switsejä.

Syy, miksi kysyn on seuraava:

Mulla on Marshall 9001 putkietunen. Noita on tehty apaut vuonna 89-93. Orkkis-jalkakytkimen löytäminen tuolle on vielä vaikeampaa kuin moisen etusen löytäminen. (en edes ole etsinyt kun en usko et löytyisi)
Tuollaisen vahvistimen/ etuasteen 4 kytkimen pedaalin rakennus irrallisista osista tulee maksamaan huomattavasti enemmän kuin tuollainen framuksen kytkin.
Toki tuota hieman pitäisi modifioida jotta se vastaisi minun käyttötarkoituksia/ sopisi tuolle mun etuselle.

Jos joku viitsisitsi, etsä viitsisitsi?

Kiitos!
-Jussi
Ei näin! >=)
joukov
26.08.2007 15:05:04
Etsä viitsisi, viitsisitsä mailata vaikka valmistajalle?
Hey! Ho! Let's Go
Keke Urlaub
26.08.2007 15:14:19 (muokattu 26.08.2007 15:16:45)

Ole hyvä:

http://www.framus.de/media/manuals/ … s/FR_Footswitch_S2L_S4M_S4RR_EN.pdf

Käytännössä siihen pystyy laittaan sekä spdt että dpdt, tietääkseni.

Kunhan on on-off toimisia, ei missään nimessä momentary.

DIT: kehtaatko vastapalvelukseksi vääntää mulle rautalankaleiskan tosta kaksnappisesta versiosta, mikä tuolla peedeeäffässä majailee. Luulen kyllä ymmärtäväni skeman, mutta haluan olla varma.
Insane Kane
26.08.2007 16:25:18
Etsä viitsisi, viitsisitsä mailata vaikka valmistajalle?

En ennään, kiitos avusta! =)
Ei näin! >=)
Keke Urlaub
26.08.2007 16:42:06

Ja tälläistäkö tarkoitit?

Joo, loistavaa. Nyt mä pääsen kattoon, mikä mun kytkennässä tökkii. Hitsi ku sp-elektroniikalla on vain noita dpdt:tä. Ja kalliita viä.
Tarkoitat muuten kai, että noissa kytkimissä on kolme napaa, joista ne kolmannet jäävät kytkemättä. Ja tuosta sleevestä tuleva maadoitus kannattaa varmaan vetää toisen kytkimen ykkösnapaan, josta sitten lyhyt jumpperi sinne toisen kytkimen ykköseen. Toivottavasti olen tajunnut tämän homman :).

http://muusikoiden.net/dyn/users/27852.jpg

E: Ja tuossa kuvassa on aateltu että jalkakytkimessä ei ole kiinteää letkua. Mun mielestä jotenkin kivempi silleen =)
Insane Kane
26.08.2007 16:56:17
Joo, loistavaa. Nyt mä pääsen kattoon, mikä mun kytkennässä tökkii. Hitsi ku sp-elektroniikalla on vain noita dpdt:tä. Ja kalliita viä.
Tarkoitat muuten kai, että noissa kytkimissä on kolme napaa, joista ne kolmannet jäävät kytkemättä. Ja tuosta sleevestä tuleva maadoitus kannattaa varmaan vetää toisen kytkimen ykkösnapaan, josta sitten lyhyt jumpperi sinne toisen kytkimen ykköseen. Toivottavasti olen tajunnut tämän homman :).

Juu, jumpperilla se fiksuiten hoituu, kyllä.
Katoskun piirsin tuohon kuvaan vaan tarvittavat navat.
Noita jalkakytkimiä löytyy tuollaisiakin, mitä kuvassa on.

Kytkennässä tökkii?
Ei vaihda kanavaa?
Olethan tarkistanut mittarilla että kytkin kytkee juuri ne navat joihin olet letkut juottanut?

Itsekkin joskus noita "tähden" mallisia kytkimiä ihmettelin =)
Ei näin! >=)
Keke Urlaub
26.08.2007 17:04:17

Kytkennässä tökkii?
Ei vaihda kanavaa?
Olethan tarkistanut mittarilla että kytkin kytkee juuri ne navat joihin olet letkut juottanut?

Itsekkin joskus noita "tähden" mallisia kytkimiä ihmettelin =)

Tökkii juu. Se vaihtaa ainoastaan clean/lead-kanavaa, ei reverb on/off.
Olen käyttänyt kahta dpdt-kytkintä (2x3 lugia), molemmista vain toista puolta, eli ei pitäs sen suhteen olla ropleemia.
Luulen, että se reverb-puoli on itse asiassa kärähtänyt, ne lugit olivat niin järeitä, ettei kolvi varmaan ehtinyt riittävän nopeasti lämmittää niitä.
Pitäisi ostaa laadukkaat carlingin kytkimet tms.

Meinaatko muuten siis, että kaksinapaiset on offit tekee työn myös?
Oletko muuten käynyt tutustumassa siihen elektroniikkaliikkeeseen, mikä on siinä pub heinäkengän lähellä :)?
Insane Kane
26.08.2007 17:09:59
Meinaatko muuten siis, että kaksinapaiset on offit tekee työn myös?
Oletko muuten käynyt tutustumassa siihen elektroniikkaliikkeeseen, mikä on siinä pub heinäkengän lähellä :)?

Kyllä, 2-napainen on-off toimii myös. Tosin ne on harvassa
Taisi banzailla olla, hinta apaut 7€ =)
Juu, käväsin minä siinä Elfa:ssa. Kaikki on tilaustavaraa, mutta nopeasti tulevat (ei postikuluja/ lisäkuluja)
Muistaakseni jotain rail-to-rail opareita tilasin...
Ei näin! >=)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)