oo-p 22.08.2007 23:17:58 | |
---|
Yöt ovat olleet kylmiä jo monen viikon ajan Minä en syö enää kuolla voi tyhjinkin vatsoin Nyt kun vielä hengitän vielä kun voin puhua Sanon- ota kaikki mitä saat mukaasi vaatteita ja ruokaa 'Älä jää katsomaan minä teen kuolemaa anna talven tuudittaa vanhan ja sairaan' Ennen pakkasen tuloa kerää tarvikkeet mukaasi ja lähde täältä talveksi lähimpään kylään Älä hae apua tänne vain turvaa itsellesi Töitä ja ruokaa ja tupa elääksesi 'Älä jää katsomaan minä teen kuolemaa anna talven tuudittaa vanhan ja sairaan' Minä jään tänne Kun kevät saapuu ja kun routa sulaa maasta voit palata ota lapio mukaasi Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
Aamuhaamu 23.08.2007 00:43:39 | |
---|
I like it. Itsesääli on vaikeampi asia ilmaista tyylitajulla, mutta minusta tässä sitä oli lähestytty jollain mukavalla tavalla uudesta näkövinkkelistä. Rytmitykset arveluttaa vähän, noin sävellyksen puolesta, mutta jos saat nämä sanat jotenkin ujutettua biisin sekaan, niin mikäs siinä! J |
oo-p 23.08.2007 14:31:31 | |
---|
I like it. Itsesääli on vaikeampi asia ilmaista tyylitajulla, mutta minusta tässä sitä oli lähestytty jollain mukavalla tavalla uudesta näkövinkkelistä. Rytmitykset arveluttaa vähän, noin sävellyksen puolesta, mutta jos saat nämä sanat jotenkin ujutettua biisin sekaan, niin mikäs siinä! Kiitokset. Sävellys löytyy jo. Pikkuisen bluesiin päin kallistuvaa ja 22-pistepirkolle kumartelevaa meininkiä.. Saattaa tosin olla että joudun vielä hiomaan sanoja, tämä versio on nimittäin vasta toinen, eikä ehkä ihan täysin tyydyttävä.. Terve, ja kiitos kaloista!
tatta 24.08.2007 19:23:30 | |
---|
Kiitokset. Sävellys löytyy jo. Pikkuisen bluesiin päin kallistuvaa ja 22-pistepirkolle kumartelevaa meininkiä.. Saattaa tosin olla että joudun vielä hiomaan sanoja, tämä versio on nimittäin vasta toinen, eikä ehkä ihan täysin tyydyttävä.. - Tää oli hyvä, selkeä, ja kauniisti koruton! Oon lukenu sun tekstejä aiemminkin, mutta tää kolahti eniten :) Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
- muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa... |
oo-p 24.08.2007 23:19:42 | |
---|
- Tää oli hyvä, selkeä, ja kauniisti koruton! Oon lukenu sun tekstejä aiemminkin, mutta tää kolahti eniten :) Hei, kiitos. :D Ihan pakkaa hymyilyttämään. Kuvailusi on aika pitkälti sitä mitä haen, rujo mutta ei ehkä täysin hiomaton. Huvittavaa sinänsä, että tämä teksti on vasta ns. "esiasteella", normaalisti kun saatan hinkata lyriikoita kuosiin useitakin kertoja, ja tämän laitoin tänne lähinnä hetken mielijohteesta hyvin pian tekstin "valmistumisen" jälkeen. Kunhan alamme bändin kanssa sovittaa biisiä, teksti voi vielä muuttaa muotoaan, mutta mukava jos tällaisenakin al dente versiona kelpaa. Suuret kiitokset ja syvä kumarrus. :D Terve, ja kiitos kaloista!
AnalFuckDemon 26.08.2007 08:34:45 | |
---|
Tää oli kyllä hyvä! Jotenkin tulee sellainen Trio Niskalaukaus - meininki tästä mieleen. Mutta ei se mitään, Niskalaukaus on ihan vitun jees! Tuo aihe, josta olet kappaleen kirjoittanut, on varsin haastava toteuttaa ilman kliseisiä ilmauksia tms., mutta mielestäni olet onnistunut vallan mainiosti tässä! Hyvähyvä :) "Täälläkös se isin pikku kemisti lutraa, hä?" |
Tää oli kyllä hyvä! Jotenkin tulee sellainen Trio Niskalaukaus - meininki tästä mieleen. Mutta ei se mitään, Niskalaukaus on ihan vitun jees! Tuo aihe, josta olet kappaleen kirjoittanut, on varsin haastava toteuttaa ilman kliseisiä ilmauksia tms., mutta mielestäni olet onnistunut vallan mainiosti tässä! Hyvähyvä :) Kiitos. Jännää, itse en ole tullut ajatelleeksi mitään Rautiaisen teksteihin viittaavaa, mutta nyt kun mainitsit, niin ehkä siinä jotakin samankaltaisuutta on. Sävellys ja esikuvat vaan tarpovat ihan muualla kuin Niskalaukauksessa, mutta en kyllä pahastu vertauksesta heihin. Timppahan kirjoittaa ihan asiallista tekstiä. Ajattelin tosiaan että heitän kaikki turhat kiertelyt pois, ja sanon asian niinkuin se on, ehkä tästä johtuu se, etten (ilmeisesti) ole kauheasti kliseisiin törmännyt, ja minusta on todella hienoa, että olen kai siinä jotenkuten onnistunutkin. ...Mutta sitten haluaisin kysäistä, kun itsellenikin on ehkä vähän epäselvää, että kuka on laulaja ja kenelle lauletaan? Kertokaapa näkemyksenne tästä, itselläni on toki jonkin sortin kuva mielessäni, mutta vastaakohan se muiden tulkintoja, kiinnostaa tietää. :D ..ja mielestäni on aina hyvä, jos tekstini voidaan tulkita muutenkin kuin omalla tavallani, ei ole olemassa vääriä tulkintoja. Terve, ja kiitos kaloista!
tatta 27.08.2007 00:08:55 (muokattu 27.08.2007 00:13:31) | |
---|
"...Mutta sitten haluaisin kysäistä, kun itsellenikin on ehkä vähän epäselvää, että kuka on laulaja ja kenelle lauletaan? Kertokaapa näkemyksenne tästä, itselläni on toki jonkin sortin kuva mielessäni, mutta vastaakohan se muiden tulkintoja, kiinnostaa tietää. :D ..ja mielestäni on aina hyvä, jos tekstini voidaan tulkita muutenkin kuin omalla tavallani, ei ole olemassa vääriä tulkintoja" ----------------------------- Mun mielestä tuon tarinan -Minä- voisi olla vaikka syrjäisessä kylässä vanhan talon vierellä lahoava vanha puu, joka on talossa asuneen ihmisen koko elämän nähnyt, ja kehottaa häntä jättämään tuon kuolevan kylän, jonne kukaan ei saavu, vaan josta väki kaikkoaa... Tai sitten se voisi olla se talo itse ( vanhat uskomukset- Talon henki). Tai sen vanhan talon, siinä kuolevassa kylässä, vanha asukas, - isä- tai äiti, joka kehottaa nuorenpansa pois- Nään vaan jotenkin tässä enemmän sellaisen tarinallisen kertovan hengen, joka kuiskii hiljaa kärsivälle kuulijalleen- ( häh:) Jos Norman Bates olisi kuullut äitinsä äänen sijasta, talon pyytävän häntä lähtemään- niin- leffa ois ollut romanttisen karu, mutta kauheuden sijasta toivoa antavan liikuttava-) Jotenkin silti tästä lyriikasta tulee sellainen kirjallisromanttinen kärsimyksen saattelema, loppujen lopuksi kuitenkin, toivoa antava fiilis- ja se on musta hyvä- Toisaalta, myös joku sodan jaloissa runneltu ja loukkuun jäänyt, saattaisi olla tarinan "sankari", jossakin kylmässä puutalossa sydäntalvella, kaikkea vailla... käskien toista samanlaista lähtemään ja tavallaan pyytäen tätä palaamaan hautaamaan hänet, kun kevät saapuu... Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not!
- muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa... |
oo-p 20.05.2008 19:47:32 (muokattu 20.05.2008 22:49:14) | |
---|
Lähtevät nyt myös ääneen: http://maihinnousu.net/s/?song_id=587 Käykää ihmeessä kuuntelemassa kappale, ensimmäinen lohkaisu uudelta levyltä. Olisin todella kiitollinen kommenteista liittyen sanoitukseen ja sävellykeen. Kiitos! Terve, ja kiitos kaloista!
soihtu55 21.05.2008 09:00:36 | |
---|
Näin äkkiseltään vaikutii hyvältä sanoitukselta, mutta sana tarvikkeet jotenkin työntyy ikäväsi esiin tekstistä, se on jotenkin liian virallinen Ennen pakkasen tuloa kerää tarvikkeet mukaasi ja lähde täältä talveksi lähimpään kylään |
oo-p 21.05.2008 17:29:41 | |
---|
Näin äkkiseltään vaikutii hyvältä sanoitukselta, mutta sana tarvikkeet jotenkin työntyy ikäväsi esiin tekstistä, se on jotenkin liian virallinen Ennen pakkasen tuloa kerää tarvikkeet mukaasi ja lähde täältä talveksi lähimpään kylään Okkei. Työntyykö sana läpi myös laulettuna? ..Kappalehan on nimittäin jo levytetty. Muutama muutos tosin valmiissa versiossa on. Terve, ja kiitos kaloista!