Aihe: Humppa
1 2 3 4 5 6 7
Coelhinho21
25.08.2007 12:17:43

Tekeekö soittajasta / bändistä huonomman tai paremman, jos suostuu "jukeboksiksi" tai ei..?
Aika hämmentävää, että tuollaisesta tehdään mittaria onko soittaja vai ei.. Haloo! Kukanenkin tyylillään.
En ala itsestäänselvyyksiä listaamaan, mutta esimerkin joka on tositapahtumaan perustuva:

Seurue on lähtenyt viettämään la-iltaa ravintolaan, jossa soittaa pop/rock -bändi, vaikka tanssilattialla on koko keikan ajan kiitettävän hyvä meno, katsoo tämä kyseinen seurue asiakseen huudella bändille; "Soittakaa tanssimusiikkia", "Lopettakaa tää p*sk*n soittaminen", jne.. Asiallisen palautteen antamisessa ei mitään vikaa ja yleisökin toki on oikeutettu toiveitaan esittämään. Mutta, olisikohan tämä seurue valinnut väärän ravintolan, kun viereisessä ravintolassa olisi ollut esiintymässä tangokuningas orkestereineen.

..vika ei aina bändissä, jos ei turakaista miellytä..

Ja kaikki musiikki ON humppaa, kuten Uruttaja jo totesi :-)
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
Veksi
25.08.2007 12:56:04
Näittekö, kun metsäketo lauloi humppaa, siinä on oikea humpan malli
(kesäillan valssit )
Sertzo S
25.08.2007 13:59:29
Näittekö, kun metsäketo lauloi humppaa, siinä on oikea humpan malli
(kesäillan valssit )

Näin. Hyvältä ja tyylinmukaiselta kuulosti veitikka silmäkulmissa.
Tankero
25.08.2007 15:28:36 (muokattu 25.08.2007 15:28:55)
Ymmärsin kyllä. Se on ehkä meillä päin vaan korostunut, että jossain iässä ja elämäntilanteessa pitää jostain syystä "vanheta" ja lopettaa rämpytyksen kuunteleminenkin. Ei ole aikuismaista ilmeisesti. Sen jälkeen tulee Mettäkukat eikä Fire.

Tätäpä samaa se olen minäkin ihmetellyt. Pari kesää sitten näin vanhaa kaveria, laulelikin aikoinaa rockia ym. Nyt oli Yölintu kova bändi. Zeppeliniä ja muita ei voinut enää kuunnella.
Varmasti, vissiin.
Sertzo S
25.08.2007 15:42:59
Tätäpä samaa se olen minäkin ihmetellyt. Pari kesää sitten näin vanhaa kaveria, laulelikin aikoinaa rockia ym. Nyt oli Yölintu kova bändi. Zeppeliniä ja muita ei voinut enää kuunnella.

Varttuva ikä tuo suvaitsevuutta kehiin, hioo liian jyrkät mielipiteet, avaa korvia hyväksyvästi muunkin musan kuunteluun kuin ehkä vain nuorena totuttuun yhteen tykättyyn ja siitä uhottuun.
poppamies
25.08.2007 15:49:55

Varttuva ikä tuo suvaitsevuutta kehiin, hioo liian jyrkät mielipiteet, avaa korvia hyväksyvästi muunkin musan kuunteluun kuin ehkä vain nuorena totuttuun yhteen tykättyyn ja siitä uhottuun.

Minä taas luule että nämä takkinsa kääntäneett ei itse asiassa ole koskaan ihan oikeesti digannut Zeppeliniä, Steppenwolfia, Creamiä, Tasavalla Presidenttiä vaan oisko ollut niin että ne vain oli sellaisia joomiehiä aikoinaan ja olivat vai pitävinään kun joku kavereista tykkäs oikeesti. Yritettiin vain olla cool ja pysyä matkassa kun ei oma persoonallisuus vielä ollut oikein kehittynyt.
G strings are for strippers!
Sertzo S
25.08.2007 15:50:48
Minä taas luule että nämä takkinsa kääntäneett ei itse asiassa ole koskaan ihan oikeesti digannut Zeppeliniä, Steppenwolfia, Creamiä, Tasavalla Presidenttiä vaan oisko ollut niin että ne vain oli sellaisia joomiehiä aikoinaan ja olivat vai pitävinään kun joku kavereista tykkäs oikeesti. Yritettiin vain olla cool ja pysyä matkassa kun ei oma persoonallisuus vielä ollut oikein kehittynyt.

Näinkin voi aivan hyvin olla.
Qsine
25.08.2007 17:26:08

Jaha, joku ehtikin jo tuon eilisen Metsäkedon mainita. Siinä oli kunnon ammattitaitoista rytkettä, eikä edes tuhannen äijän torvistoa tarvittu: oikein hätkähdyin, kun katsoin, että hittovie niillähän on vain saksofoni, trumpetti ja katajavuori-zyloboni mausteina, ja asianmukainen potku syntyi silti! Toivottavasti se ei ole metsäketojen myötä katoavaista kansanperinnettä.

Tuubabasso olisi vielä kruunannut kakun, mutta eihän kaikkea voi aina saa'a... Kelekku pitäisi opetella soittamaan tuubaa ihan vaan sen takia, että vois soittaa kunnon humppaa!
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
Tankero
25.08.2007 22:57:24

Paskat, varttuminen tuo yleensä tiukkapipoisuutta.
Varmasti, vissiin.
Tankero
25.08.2007 23:00:03

Näinkin ehkä, mutta varttumisen mukanaan tuoma keskiluokkaistuminen ja pikkuporvarillisuus voi olla aika varteenotettava selitys.
Varmasti, vissiin.
Timi
26.08.2007 02:14:23

Heh!Noita yritettiin vielä nuorena soittaakin!
Kylmän viileesti!
Sertzo S
26.08.2007 07:41:56
Paskat, varttuminen tuo yleensä tiukkapipoisuutta.

Sinä oletkin poikkeus.
poppamies
26.08.2007 08:15:03

Heh!Noita yritettiin vielä nuorena soittaakin!

Siinäpä se! Kun joku noita on koko sydämestään yrittänyt tapailla nuorena niin se on kyllä merkki siitä että on ihan oikeesti digannut eikä niitä oikeesti vaihda mihinkään mestäkukiin tai muuhun vastaavaan vaikka pihassa olisi viisi lasta, citymaasturi ja kultainen noutaja. Tai jos sittenkin vaihtaa niin menetän uskoni koko ihmiskuntaa. Itseasiassa uskon että ihmisestä tulee onneton jos koko ajan muuttaa mielipiteitään ympäristön painostuksen alaisena.
Sertzo S
26.08.2007 08:28:35 (muokattu 26.08.2007 08:29:13)
Tai jos sittenkin vaihtaa niin menetän uskoni koko ihmiskuntaa. Itseasiassa uskon että ihmisestä tulee onneton jos koko ajan muuttaa mielipiteitään ympäristön painostuksen alaisena.

Niin ja menettää pahimmassa tapauksessa jopa mielenterveytensä, joka johdosta voi tehdä mitä tahansa harkisematonta, rikoksia ja joutua poliisivankilan putkistoon tai jopa tehdä itsemurhan.
jjussila
26.08.2007 09:36:49
Siinäpä se! Kun joku noita on koko sydämestään yrittänyt tapailla nuorena niin se on kyllä merkki siitä että on ihan oikeesti digannut eikä niitä oikeesti vaihda mihinkään mestäkukiin tai muuhun vastaavaan vaikka pihassa olisi viisi lasta, citymaasturi ja kultainen noutaja. Tai jos sittenkin vaihtaa niin menetän uskoni koko ihmiskuntaa. Itseasiassa uskon että ihmisestä tulee onneton jos koko ajan muuttaa mielipiteitään ympäristön painostuksen alaisena.

Mutta onkos se myös jonkun asteista kiinni jämähtämistä, että VAIN ne bändit jotka kiinnosti silloin joskus, on tänäkin päivänä soittimessa, eikä sinne muuta kelpuuteta. Totta hemmetissä usean vuosikymmenen aikana on tullut muutakin musaa eikä kaikki voi olla paskaa......
..ei helev...olisko noin?.....
Timi
26.08.2007 10:29:52
Mutta onkos se myös jonkun asteista kiinni jämähtämistä, että VAIN ne bändit jotka kiinnosti silloin joskus, on tänäkin päivänä soittimessa, eikä sinne muuta kelpuuteta. Totta hemmetissä usean vuosikymmenen aikana on tullut muutakin musaa eikä kaikki voi olla paskaa......

Voiskohan tuota soveltaa vaikka naimisissa oloon!
Kylmän viileesti!
mack the knife
26.08.2007 19:26:30 (muokattu 26.08.2007 19:26:51)
It ain't what you're tryin' it's what you're doin'.

mulla se ainakin löytyy heti tuosta äää kirjaimen vierestä ilman painamatta mitään lisänappia ...

Entäs tuo ylärivin merkki. Kokeilepa sitä. Aint.

Ei onnistu vieläkään, joskus on toiminut.
COVS n:o 1.
poppamies
26.08.2007 19:35:08 (muokattu 26.08.2007 19:36:57)

Entäs tuo ylärivin merkki. Kokeilepa sitä. Aint.

Ei onnistu vieläkään, joskus on toiminut.

Ain't no problem. Tämä on se ylärivin merkki mutta se ei ole tavallinen heittomerkki vaan ranskalainen aksaaángé eikä toimi heittomerkkinä vaan painetaan ennen vokaalia kuten a ja e niin tulé tálláisa jálké
jon lord
26.08.2007 19:41:04
Miten se Saksalainen u ,missä on pisteet päällä saadaan??
COVS jäsen N.o 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)