jpm83 25.08.2007 17:03:24 | |
---|
|
tilujätkä 25.08.2007 17:30:45 | |
---|
Toimisiko tällainen viritelmä floikan blokkina? http://img204.imageshack.us/img204/4342/blokkiideapi5.jpg se oranssi systeemi olisi messinkiä tai lattarautaa yms. Siis tarkoitus olisi että floikalla voisi vielä pudottaa sävel korkeutta mutta ei nostaa. Janne Näyttääpä hyvältä. Itse tosin pistäisin enemmän pinta-alaa tuohon blockiin, ettei tule ilkeitä painaumia tjsp. Se jousten veto on meinaan aika kova. |
jpm83 25.08.2007 17:37:55 (muokattu 25.08.2007 17:40:12) | |
---|
Näyttääpä hyvältä. Itse tosin pistäisin enemmän pinta-alaa tuohon blockiin, ettei tule ilkeitä painaumia tjsp. Se jousten veto on meinaan aika kova. Meinaatko, että laittais sen vastaamaan tuota tallan pohjalevyä sustain blockin sijaan. Janne Edit: ois pitäny vähän tarkemmin lukea Itse tosin pistäisin enemmän pinta-alaa tuohon blockiin |
jpm83 25.08.2007 17:46:49 | |
---|
Tuli tässä mieleen, että jos tekis tuosta kappaleesta ennemmikin U-mallisen kuin L-mallisen niin silloinhan siihen saisi lisää tuota pinta-alaa. Miinuksena kuitenkin olisi sen kiinni ruuvamisen vaikeutuminen. Janne |
Juniper 25.08.2007 18:35:45 | |
---|
Näyttääpä hyvältä. Itse tosin pistäisin enemmän pinta-alaa tuohon blockiin, ettei tule ilkeitä painaumia tjsp. Se jousten veto on meinaan aika kova. Ei toi blokki tarvitse yhtään enempää pinta-alaa. Jousien veto on kova, mutta niin on kyllä kielienkin veto. Floikan ankkuritapit ottavat molempien vedon vastaan.... |
jpm83 25.08.2007 23:47:38 | |
---|
Kiitti vastauksista. Pitää seuraavan kielien vaihdon yhteydessä kokeilla tuota. Voin sitten raportoida, että kuin kävi. Janne |
Mitä varten ylipäätänsä laitat sen blokin? Jee jee kuuskytsenttii! |
tilujätkä 26.08.2007 12:46:14 | |
---|
Mitä varten ylipäätänsä laitat sen blokin? Siis tarkoitus olisi että floikalla voisi vielä pudottaa sävel korkeutta mutta ei nostaa. Janne näinpä (jotain täytettä tähän) |
darkus 26.08.2007 21:32:34 | |
---|
Mutta miksi näin? Onko siitä jotain haittaa? Jee jee kuuskytsenttii! |
Jannipaali 26.08.2007 21:35:59 (muokattu 26.08.2007 21:36:56) | |
---|
Mutta miksi näin? Onko siitä jotain haittaa? Jos kättä pitää tallan päällä ja vahingossa painaa talla alas, niin tulee epävireistä soittoa. Edit. Ja myös kielten virettä on helpompi pudottaa, kun jousia ei tarvitse säätää. "We're either gonna die, or we're gonna fly" - Jamie Hyneman |
vrajala 27.08.2007 13:11:59 | |
---|
Noin niinkuin asennusoperaation kannalta tuo näyttää hippasen hankalalta. Noiden ruuvien alkureikien poraaminen ja ruuvien paikalleen kiertäminen vaatii jonkin sortin erikoistyökaluja. Idea on muuten ihan toimiva :) Sama hoituisi ihan suoralla kappaleella, joka olisi kiinnitettynä tuohon jousen yläpuoliseen, jousen suuntaiseen puupintaan. Tällaiseen kappaleeseen voisi tehdä pitkulaiset kiinnitysreiät, joilla saataisiin säädettyä tallan asento kohdalleen. Kiinnitysruuvien alle voipi laittaa vaikka hammastetut lukkoaluslevyt, jotta levy pysyisi varmasti paikallaankin. Tukipinnan suuruudesta mä en olisi huolissani. Todellisuudessa isompikaan kappale ei olisi kosketuksessa tuohon tallan blokkiin kuin yhdeltä syrjältään. Sen sijaan resonanssiongelmia tuo viritys voi tuoda mukanaan. Blokki kuitenkin värähtelee kielten mukana, mikä saattaa aiheuttaa sen että blokki "hypähtelee" tukipalaa vasten soitellessa. Tästä syystä puu tai muovi voisi olla parempi vaihtoehto tukikappaleen materiaaliksi. Juu ei, vaarin housut |