Aihe: Uusi vahvistin (ja säröpedaali?)
1 2
kimurantti1
24.08.2007 21:21:25
No jos näin on niin luultavasti sitten kuitenkin ostan sellasen kotisoitto vehkeen on sen verran paljon kalliimpi toi isompi.

100w versio 2x12" -kaiuttimilla varustetusta Valvetronixista on Thomannilla 80 euroa kalliimpi kuin 50w versio. Siispä onko se ihan oikeasti niin ratkaisevasti kalliimpi, ettei sitä kannata ostaa? On myös aivan turhaa pelätä, etteikö 100w vahvistimella voisi soittaa kotona, koska kyseessä on kuitenkin transistorivahvistin, joka toimii hiljaisella volumella aivan yhtä hyvin, kuin kovemmillakin.

Tällä rumpalilla on kyllä kotonaan tarpeeksi iso vahvari mutta siinä on sitten nii paskat säröt tai ei niitä oikeastaan säröksi voi edes sanoa. Mutta viemällä sellasen pedaalin sinne nii eiköhän sillä saa jotain aikaan. Tai itseasiassa siinä on kyllä paskat cleanitki. Hitsi kun en muista merkkiä mutta ihmettelen miten ovat ostaneet niin surkeat soundit omaavan vahvarin. :D

Jos vahvistimessa on alkujaankin huono soundi, niin sitä ei kyllä millää pedaalilla korjata. Huono vahvistin on huono vahvistin, eikä paska muutu konvehdiksi vaikka kuinka kallilla suklaalla sen kuorruttaisit.
rytilahti
24.08.2007 21:52:41
100w versio 2x12" -kaiuttimilla varustetusta Valvetronixista on Thomannilla 80 euroa kalliimpi kuin 50w versio. Siispä onko se ihan oikeasti niin ratkaisevasti kalliimpi, ettei sitä kannata ostaa?

Komppia tälle!
Ja tuo 2 x 12 on aikas paljon muhkeampi, isompi, tylympi, MIELESTÄNI kaikin puolin parempi soundisempi kuin 1 x 12. Ja lihakset kasvaa kun saa roudata vähän isompia vahvistimia. Ei siis mitään vikaa!
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
arto123
24.08.2007 22:38:06 (muokattu 24.08.2007 22:59:05)
Siis olen nyt kotona soitellut juuri tuollaisella roland micro cubella ja kyllä cleanit on mielestäni ihan jees mutta hevi puolelle mentäessä kaipaisin vähän muhkeampaa soundia. Ja mitä nyt olen soittotunnilla soitellut yhellä vahvarilla (harmi en muista merkkiä nyt) mutta on kyllä ollut paljon paremmat heviäänet lähteny. Hetkinen pitääpäs maanantaina tarkistaa mikä se oli mutta juuri siitä vahvarista olen kyllä kuullut parhaat soundit mitä minun kitarallani on lähtenyt.

E: Joo ei se isompi näköjään niin paljon kalliimpi ollukkaa mitä aluks katoin.
E: Nyt kun tarkemmin muistelen niin olen yhdellä treenikämpällä kokeillut tällaista: http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iii_150212.htm

Ja muistaakseni siitä lähti mukavat äänet.. No jaa pitää vielä katella että minkä valitsis.
Valdemart
25.08.2007 00:30:51

Itselläni on tuollainen Vox Valvetronix 50w yhdellä elementillä. Jos ei oikeasti riitä hönkää niin on kyllä vika sitten jossain muussa kuin vahvarissa. Itse olen soitellut sitä treeniksellä ja kotona. Bändin kanssa tehosäätö takaa melkein täysille ja volume johonkin kello 11. Kotona tehonsäätö vähän puolen välin alle ja volume samassa kohdassa. Hyvin toimii! Valvetronixeista lähtee yllättävän paljon hönkää, liekö syynä se yksi putki. Taitaa kuitenkin olla pääteasteessa?
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Metal90
25.08.2007 10:48:24 (muokattu 25.08.2007 10:49:27)
Tuplasti enemmän tehoa, niin ollaan jo turvallisemmilla vesillä hevibändin kanssa. Eihän se 100w versio edes ihan hirveästi enemmän verrattuna 50w versioon.

Allekirjoitan tämän myös.

Itsellä ollut joskus jokin Behringerin 2x60w (eli 2x12" ) ja se riitti oikeastaan aika sopivasti. Kova äänisen rumpalin kanssa pienessä treeniksessä tuohon ei kuitenkaan juurikaan enää varaa jäänyt. (tällöin ei vielä saundeista mitään tiedetty, joskaan tiedetään nytkään :)
Kuitenkin on myös mielestäni huomioitava Eq. Jos bändissä jokin taajusalue on tuutattu tukkoon ei omasta saundista saa selvaa vaikka veivais 300w tuplastäkillä...
Vain 4x12" -kaappi kuulostaa 4x12" -kaapilta. The holy truth
oiva tumpeloinen
25.08.2007 10:52:17
Itselläni on tuollainen Vox Valvetronix 50w yhdellä elementillä. Jos ei oikeasti riitä hönkää niin on kyllä vika sitten jossain muussa kuin vahvarissa. Itse olen soitellut sitä treeniksellä ja kotona. Bändin kanssa tehosäätö takaa melkein täysille ja volume johonkin kello 11. Kotona tehonsäätö vähän puolen välin alle ja volume samassa kohdassa. Hyvin toimii! Valvetronixeista lähtee yllättävän paljon hönkää, liekö syynä se yksi putki. Taitaa kuitenkin olla pääteasteessa?

Ei se hönkä kyllä siitä putkesta tule. Ja sen putken sijoittelu on...no....kyllähän siitä aina täällä keskustelua tuntuu saavan aikaiseksi.

Mua ihan kiinnostaisi tietää, että mitäköhän tavaraa herrasväki veivaa kämpillä, jos ruutia jää niin paljon ylimääräiseksi, että on muualla vika, jos ei tehot riitä. Varmasti on tiedossa, että tuommoinen hiiwisoitanta kovin usein tuppaa tulemaan kovempaa ja pelkästään olosuhteiden pakosta?
laroma
25.08.2007 11:36:03

Tossa HIMin biisissä on selkeästi joku koppava fuzz. Viimeksi kun näin Linden laudan, niin siinä oli Wooly Mammoth. Hyvä (ellei loistava) ja halpa fuzz on Zoom Ultra Fuzz UF-1. Tarpeeksi säätövaraa ja sisäänrakennettu gate. Kannattaa kerätä kuleksimasta, jos jossain törmää.

Tsekkaapas muuten Tech21 trademark 60 vaffarit. Niillä pötkii pikälle siihen asti, kun haluaa sen putki half stackin.
pekurides
25.08.2007 11:49:22

Mä suosittelen sulle mesan roadkingiä.

Tässä tredissä sentään annettiin jonkinlaista osviittaa minkälaista saundia hakusessa, pisteet siitä mutta pelkillä pedaaleilla ei pääse mihinkään....

Karu totuus vaan on että pitää hommaa se vitun kallis nuppi että saa ne saundit,
Jos sen sais helpommin niin niitä kalliita nuppeja ei kukaan kukaan ostaisi:)

OK. tuo Peavey VK ihan jees hinta/laatusuhteeltaan.
Tunteella päin vittua.
arto123
25.08.2007 12:14:41
Okei kiitos kommenteista. Kuten sanoin niin käyn vielä katteleen noita musaliikkeissä mut ainakin tiedän suunnilleen mitä olen hakemassa. :)
kimurantti1
25.08.2007 19:11:57
Itselläni on tuollainen Vox Valvetronix 50w yhdellä elementillä. Jos ei oikeasti riitä hönkää niin on kyllä vika sitten jossain muussa kuin vahvarissa.

Ei ole vikaa välttämättä muualla kuin vahvarissa. Ihan oikeasti, ei noihin teholukemiin kannata tuijottaa liikaa. Soittotila vaikuttaa melkein yhtä paljon siihen, riittääkö vahvistimessa hönkä. Sanotaanko näin, että 3-4:n soittajan bändissä (esim. tavan rokki-trio rummu/basso/kitara) ja luulisi ihan ok pärjäävän 50 wattisella trankulla, mutta riippuen soittotilasta, siitä isommissa bändeissä voi tehdä tiukkaa. Mulla ainakin on tehnyt, eikä kyse ole mistään kovaa soittavasta rokkibändistä, vaan aika iisillä volumella soittavasta jazz-bändistä, jossa oli vähän enemmän soittajia mukana. Vieläpä kun 100w versio on vain 80 euroa 50 wattista kalliimpi, eikä trankkupääte kuitenkaan kuulosta paremmalta kun volaa kaakotetaan, ei mun mielestä ole järkeä ostaa sitä 50 wattista, jos tietää tarvitsevansa vahvistinta bändikäytössä.
Dirty Hero
25.08.2007 19:25:26
Säröksi suosittelen Boss DS-1 pedaalia, mielestäni hyvät säätömahdollisuudet ja yksinkertaisesti laadukas ja häiriötön särö. Digitech Hot head on samantapainen, mutta siinä on High- ja Low-tonesäädöt. silti suosittelen BOSSia
Ziggy Bubba
25.08.2007 19:31:36 (muokattu 25.08.2007 19:33:25)

Säröksi suosittelen Boss DS-1 pedaalia, mielestäni hyvät säätömahdollisuudet ja yksinkertaisesti laadukas ja häiriötön särö. Digitech Hot head on samantapainen, mutta siinä on High- ja Low-tonesäädöt. silti suosittelen BOSSia

Ensin kannattaa kyllä katella rauhassa se vahvari, ja vasta sitten miettiä mikä on tilanne mahdollisten muitten efektien tahi säröjen suhteen.

Hinta/laatusuhteella mitattuna Bad Monkey on ehdoton noihin Bosseihin verrattuna, saman sarjan Hot Headistä taas en ite ainakaan pitänyt. En tiedä onko Bossin vastaavassa (ja saman värisessä) purkissa yhtä tuhnut soundit... Kertokaa ken tietää.
You said a' what now?
Dirty Hero
25.08.2007 19:55:15
Hinta/laatusuhteella mitattuna Bad Monkey on ehdoton noihin Bosseihin verrattuna^^

Tärkeää olis että siitä ainakin saisi lähtemään hyvin raskaan särön. -aloitusviesti

Täältä löytyy Bad Monkey ja DS-1. Bad monkey on enemmänkin mieto blues-särö kuin "hyvin raskas särö"

Toki kannattaa ensin panostaa vahvistimeen, kuin säröihin
Luotomeister
25.08.2007 20:32:17
No paljollako hyvän vahvistimen saa? Yli 1000 €..

toi peavey:n valve king (100W vai mitä olikaan) maksaa thomannissa jotain 550€, en muista tarkkaa hintaa
Ziggy Bubba
25.08.2007 20:53:12 (muokattu 25.08.2007 20:55:23)

Bad monkey on enemmänkin mieto blues-särö kuin "hyvin raskas särö"

Niin, sillä saa ne "hyvin raskaat säröt" kunhan laittaa sekaan vahvistimen omaa rosoa. Toiset tykkää taas laittaa puhtaan kanavan eteen Distortion-pedaalin, minä en. Kuten tuossa aiemmin mainittiin, ne parhaat säröt lähtee ikävä kyllä niillä kalliilla putkimyllyillä, tämän huomaa jo niiden omien esikuvien kamalistoja vilkaisemalla - harvalla on särön tuottajana DS-1 :)
You said a' what now?
Thet
25.08.2007 23:49:03
30w on kyllä melkosen vähän ainakin bänditouhuissa jos jotain haluaa kuulla. Kokemusta on, mutta kai tämäkin on vahvistinkohtainen. Mutta kyllä itse ainakin tulevaisuudessa ostan sellaisen vahvistimen jossa tehoja riittää myös bändisoittoon. Kotisoitteluun itsellä riittää vallan mainiosti cube 30w ja saundejakin saa aika laidasta laitaan haettua ilman mitään pedaaleja, mutta ketjun aloittajalla on jo kokemusta cube vehkeistä ja luultavasti hakee jotain muuta? Voxeja olen kyllä kuullut kehuttavan, että sellaista varmaan kannattaa käydä kokeilemassa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pekurides
25.08.2007 23:58:55

nii... nuo tehontarpeet ihan kiinni bändistä. välillä ei taho riittää 100w putkinuppi kun oikein alapäävoittoista junttaa vedellään... mutta semmoinen pointti että suurempitehoista vahvistinta saa nupista pienennettyä (sekä tehonpuolitus putket puolitamalla)mutta pientä vahvistinta taas ei saa isonnettua....
Tunteella päin vittua.
Grimmu
26.08.2007 12:13:40

Tsekkaapas muuten Tech21 trademark 60 vaffarit. Niillä pötkii pikälle siihen asti, kun haluaa sen putki half stackin.

Täältä lähtee komppaukset tähän. Testasin kerran bänditreeneissä ja tavaraa tuli ulos niin että lahkeet lepatti. Tosin omassa 10-wattisessa mikkihiiriversiossa oli kotivolumella sen verran tylympi soundi, että en tuota isompaa ostanut.
"Musakaupoissa saa parempaa palvelua, jos on pitkä letti." -Safaweb
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)