Aihe: Humppa
1 2 3 4 5 6 7
Begemoth
24.08.2007 10:00:14 (muokattu 24.08.2007 10:01:17)
Kieltämättä hänellä on asenne kohdillaan ja taatusti jatkaa sitä linjaa.Keikkaa tulee ja pitääkin.Kun osaa,se helpottaa huomattavasti!

Et sitten saavuttanut sarkasmiani.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
KoskPaavo
24.08.2007 10:28:43

Jospa Jussikin vetää aika-ajoin ns. rajut "vitutuspöntöt" niinkuin minä, ja taas jaksaa katsella ja palvella turakaisjoukkioita.Tuo terapia on terveellisintä tehdä aivan yksin. Vaikutus kestää n. 3-4 kk.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
isojussi
24.08.2007 12:31:09
Jospa Jussikin vetää aika-ajoin ns. rajut "vitutuspöntöt" niinkuin minä, ja taas jaksaa katsella ja palvella turakaisjoukkioita.Tuo terapia on terveellisintä tehdä aivan yksin. Vaikutus kestää n. 3-4 kk.

Toisaalta mä kyllä ihan tykkään vetää humppaakin. Se on hienoo musaa.

Hotelli Ivalossa oli toissaehtoona jumalatoin laula Suomalaisia eläkeläisiä, jotka halus tanssia. No henkilökunta luukutti "Vaskikelloja" ym. iskelmähudaa tereoista nimperkeleesti, että mullakin meinas jäädä herkulliset possunpaistit syömäti.

Kuuntelin vaan toisella korvalla, kun vanhempi rouvashenkilö valitteli, että "mitä ne tämmöstä - eikö niillä ole kunnon tansimusiikkia." Oikeassapa oli - ja vielä asiakas perkele. Olisin siinä vaiheessa kelpuuttanut Souvaritkin cd-pesään. Ainaskin olis paremin tilaisuuteen sopineet.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Qsine
24.08.2007 13:14:53

Huulitani kirpoaa vain yksi kysymys: Entä sitten?
Toistan saman kysymyksen
Siis mitä?!?!?!? Mä en oikeesti enää näiden muutamien viime aikojen kommenttien perusteella tunne sua samaks Qsineks, kuin ennen.
Väärin: Orkesteri on paikalla yleisöä varten - eikä päin vastoin.

Aihetta lie sivuttu monissa viestiketjuissa, mutta ainakaan minä en kestä keikkatunnelmaa, jossa väärä bändi joutuu soittamaan väärässä paikassa. Hymy hyytyy, kun näkee, että ihmiset kuuntelevat ja tanssivat väkisin. Totta kai orkesteri on paikalla yleisöä varten, mutta pelleilemään ei kannata ruveta. "Te olette tilanneet meidät, mutta te ette omista meitä" on asenne.

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä se "sama Qsine kuin ennen" on, en mielestäni ole viime aikoina kokenut mitään ihmeempiä transformaatioita: sama ylilyönteihin ja jäähyihin useasti sortuva, arrogantti yleisön aliarvioija täällä päässä aina on ollut. Vai yhdestä ainoasta asiattomasta sanastako (jota pahoittelen tarvittaessa uudemmaltikin) meikäläisen "maine" nyt olikin kiinni?
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
mack the knife
24.08.2007 18:58:11 (muokattu 24.08.2007 18:58:46)
Mä oon samaa mieltä sun kanssa noista nimenomaisista kappaleista, mutta vanhemmalla jengillä on ero, mitä ne haluaa kuulla ja mitä ne haluaa tanssia.
Ne haluaa enemmän tanssia perinteisiä tansseja ja nuorempi jengi ei osaa niitä, ne haluaa vain hyppiä ja siihen sopivaa musaa.

Mutta missä vaiheessa se vanhempi jengi lopetti hyppimisen? 60 -luvulla rokkia hyppineet on n. kuuskymppisiä eikä ne silloin halunneet kuullakaan perinteisestä tanssimusasta. Tuo rajapyykki mua aina kiinnostaa.
Paljon allekin kuuskymppiset selittävät sormi pystyssä, että se pittää olla kunnon tanssimusiikkia eikä tuota rämpytystä.

Milloin se, mitä diggailtiin aikanaan, muuttuu rämpytykseksi, saatana?

Edit: tuo kismitys ei ole sua kohtaan, varmaan ymmärsit
COVS n:o 1.
baron
24.08.2007 19:34:30 (muokattu 24.08.2007 22:14:40)

Mutta missä vaiheessa se vanhempi jengi lopetti hyppimisen? 60 -luvulla rokkia hyppineet on n. kuuskymppisiä eikä ne silloin halunneet kuullakaan perinteisestä tanssimusasta. Tuo rajapyykki mua aina kiinnostaa.
Paljon allekin kuuskymppiset selittävät sormi pystyssä, että se pittää olla kunnon tanssimusiikkia eikä tuota rämpytystä.

Milloin se, mitä diggailtiin aikanaan, muuttuu rämpytykseksi, saatana?

Edit: tuo kismitys ei ole sua kohtaan, varmaan ymmärsit

Jos kalkkis selittää: Vaikka mä oon rokkisukupolvea, silloin kun rokki oli todella kapinallista eli aiheutti primitiivireaktioita koko yhteiskunnassa, yhteiskunnan väkivaltakoneistossa (poliisissa) niin se oli silloin vain kuunneltavaa musiikkia.
Ei kukaan Suomessa soittanut livenä rokkia, lavatansseissa tanssittiin perinteisiä paritansseja ja sitten kun ekat suomalaisbändit alkoivat vetää rokkia, ainoa tanssi oli mitä oli tarjolla oli jive tai rock, jotka kuitenkin olivat paritansseja.

Tää erikseen hyppiminen keksittiin vasta myöhemmin, paljon rokin keksimisen jälkeen.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
jajuhani
24.08.2007 20:08:35

Itse kuulun ns. suuriin ikäluokkiin (61v). Ei meillä maalla ymmärretty rockista eikä hyppimisistä mitään. Tanssittiin perinteistä eli taitavimmat menivät valssit ja jenkat, heikompitaitoiset kävelivät musiikin mukana tangot. Rautalanka tuli, ja se oli jotain ihmeellistä. Oli tuttuja kappaleita muunnettu uuteen kuosiin (Emma, Juoksuhauta-twist ym.) Sitten tuli myös laulu mukaan "Kaipaan, kaipaan sua niin", (Jussi ja Eero). Kehäkolmosen sisäpuolella oli luonnollisesti eri meininki jo 1960-luvulla (vaikka eihän sitä kehäkolmosta vielä silloin ollut lainkaan).
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Timi
24.08.2007 20:21:45
Hiiri humppaa soittaa!Antaa tolle,antaa tolle,antaa tolle!Loput jättää piiloon.

Humppa on kuin leikki lapselle.Pitää annostella sopivasti,virne huulilla ja hymy silmissä!Liikaa kun tulee,väsyy.
Kylmän viileesti!
mack the knife
24.08.2007 21:30:50
Oikeastaan en niinkään kirjaimellisesti just sitä hyppimistä tarkoittanut. Yleisemmin sitä, että kuuskymppisistä suuri osa on tykännyt rokista ja jossain vaiheessa kuuluu, että naps, ja sen jälkeen pyydetään bändeiltäkin pelkkää vanhaa tanssimusaa. En ole selvittänyt vielä, missä iässä se naps kuuluu.
Jossain mun kotikulmilla se kuuluu jo kolmenkympin jälkeen...
jajuhani
24.08.2007 21:34:35
Rockin ja muiden rytmibändien soittaman "rytmimusiikin" tahdissa todella rytmitajutonkin voi hyppiä ja pitää hauskaa. On kokemusta. Tanssikaveri ei tajunnut rytmeistä mitään, mutta tanssiin oli hinku. Senkun hypitään ja pidetään hauskaa. Ns. oikeista tanssikappaleista ei sitten tullutkaan mitään, oli kuin olisi "saharenkkua" perässä vetänyt!!!
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
half
24.08.2007 21:38:45
Oikeastaan en niinkään kirjaimellisesti just sitä hyppimistä tarkoittanut. Yleisemmin sitä, että kuuskymppisistä suuri osa on tykännyt rokista ja jossain vaiheessa kuuluu, että naps, ja sen jälkeen pyydetään bändeiltäkin pelkkää vanhaa tanssimusaa. En ole selvittänyt vielä, missä iässä se naps kuuluu.

Ehkä se ei olekaan joko tai, vaan musassa on tapahtunut eräänlainen fuusio. Ensin Irja ja Tulipunaruusut ja sitten Honky tonk women ja Hey Joe, eikä mitään ristiriitaa.
baron
24.08.2007 22:16:39

Mä ajan takaa vain sitä, että ennen oli erikseen kuunneltava musiikki ja tanssimusiikki.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
mack the knife
24.08.2007 22:53:39
Mä ajan takaa vain sitä, että ennen oli erikseen kuunneltava musiikki ja tanssimusiikki.

Ymmärsin kyllä. Se on ehkä meillä päin vaan korostunut, että jossain iässä ja elämäntilanteessa pitää jostain syystä "vanheta" ja lopettaa rämpytyksen kuunteleminenkin. Ei ole aikuismaista ilmeisesti. Sen jälkeen tulee Mettäkukat eikä Fire.
Timi
24.08.2007 23:57:40

Kyllä mä sen ymmärsin.Ei vain noussut mieleen mitään nasevaa vastausta,joten luovin.Minä aion kuitenkin säilyttää määrätyn erikoisaseman soittajana ja taiteilijana, johon luoja on antanut mahdollisuuden, verrattuna tavalliseen "turakaiseen"Ja en suostu aivan kaikkeen mitä asiakas saattaa vaatia sillä ehdolla että ,olenhan heitä varten!Tietty ammattiylpeys täytyy säilyttää!Oli ammatti mikä tahansa.Silti en pahaksu,missän tapauksessa,niitä jotka jaksavat venyä miltein mihin tahansa.
Kylmän viileesti!
poppamies
25.08.2007 09:36:39

Ymmärsin kyllä. Se on ehkä meillä päin vaan korostunut, että jossain iässä ja elämäntilanteessa pitää jostain syystä "vanheta" ja lopettaa rämpytyksen kuunteleminenkin. Ei ole aikuismaista ilmeisesti. Sen jälkeen tulee Mettäkukat eikä Fire.

Ei! Me ollaan kavereiden kanssa sovittu että ei edes Kuusikummun vanhainkodissa sitten suostuta laulamaan mitään vitun "Metsäkukkia" vaan "Born To Be Wild" sen olla pitää tai muuten ei lauleta ollenkaan.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota asennetta että pitäisi muka ymmärtää "käyttäytyä ikäisekseen", ja nyt olen jo siinä iässä että teen juuri niin kuin haluan ja vitut välitän "koodeista".
G strings are for strippers!
mack the knife
25.08.2007 09:51:55
Ei! Me ollaan kavereiden kanssa sovittu että ei edes Kuusikummun vanhainkodissa sitten suostuta laulamaan mitään vitun "Metsäkukkia" vaan "Born To Be Wild" sen olla pitää tai muuten ei lauleta ollenkaan.
En ole koskaan ymmärtänyt tuota asennetta että pitäisi muka ymmärtää "käyttäytyä ikäisekseen", ja nyt olen jo siinä iässä että teen juuri niin kuin haluan ja vitut välitän "koodeista".

Hyvä. En mäkään ole ikinä ymmärtänyt sitä asiaa. Oikeasti tuli kotipuolessa pyytämään yksi luokkakaveri Souvarit -nimistä humppaa. Kävin tauolla kysymässä, että miksi et pyytäny sitä Aint What You Do:ta, mistä tykkäsit kun oltiin lukiossa. Se vastasi, että ei sitä enää semmosia jaksa kuunnella, mie enemmän nuita souvarien kasettia olen ostellu.
mack the knife
25.08.2007 09:52:34 (muokattu 25.08.2007 09:52:50)
Sanokaa nyt, miksi tuo heittomerkki ei näy kirjoituksessa. Aint.

Edit: ei näy vieläkään.
poppamies
25.08.2007 09:56:43 (muokattu 25.08.2007 09:57:26)

Sanokaa nyt, miksi tuo heittomerkki ei näy kirjoituksessa. Aint.

Edit: ei näy vieläkään.

It ain't what you're tryin' it's what you're doin'.

mulla se ainakin löytyy heti tuosta äää kirjaimen vierestä ilman painamatta mitään lisänappia ...
G strings are for strippers!
jon lord
25.08.2007 11:23:43

Jenkit sanovat; Sit down ja Stay up all night long. Sitäkään ei ole kukaan vielä selvittänyt missä vaiheessa iltaa tuo muutos tapahtuu.
COVS jäsen N.o 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)