Aihe: Roland D-50:n muistikortin suojaus
1
Jabbe
25.01.2004 14:35:00
Mä oon ainakin vaan tallentanut muokattuja korttien soundeja laitteen omaan muistiin. Nuo muistikortit on kai ROM eli Read Only Memory, ts. niille ei voi tallentaa yhtään mitään. Tyhjiä kortteja mille voi tallentaa on kai olemassa, mutta voi olla vähän hankalaa löytää..
My name is Baron, Jabbe Baron.
18is9
26.01.2004 08:04:37

ROM eli Read Only Memory, ts. niille ei voi tallentaa yhtään mitään.

No mulla ainakin on sellainen kortti jota voi käyttää ihan samalla lailla kuin tavallista muistiakin. Siinä kortissa on sellainen pieni katkaisija joka täytyy kääntää toiseen asentoon (memory protect off), jotta tallennus onnistuu. Voin katsoa muistikortin mallin kunhan pääsen töistä kotiin.
"Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay
Jabbe
26.01.2004 09:12:03
No mulla ainakin on sellainen kortti jota voi käyttää ihan samalla lailla kuin tavallista muistiakin. Siinä kortissa on sellainen pieni katkaisija joka täytyy kääntää toiseen asentoon (memory protect off), jotta tallennus onnistuu. Voin katsoa muistikortin mallin kunhan pääsen töistä kotiin.

Joo, noita on siis erilaisia. Noi muistikortit mitä mulla on on tietääkseni ihan ROM kortteja, mutta en ole varma. Kannattaa katsoa muistikortista että löytyykö siitä jotain katkaisijaa.
Leikari
26.01.2004 14:59:00 (muokattu 26.01.2004 16:56:18)
Joo, noita on siis erilaisia. Noi muistikortit mitä mulla on on tietääkseni ihan ROM kortteja, mutta en ole varma. Kannattaa katsoa muistikortista että löytyykö siitä jotain katkaisijaa.

D-50:lle oli kahdenlaisia kortteja- tehtaan soundeja ROM-korteilla sekä RAM (random access memory ??niinkö se meni?) -kortteja käyttäjän omille sounditallennuksille.

Kaikissa RAM-korteissa ei ole kirjoitussuojaa - esim. ensoniq esq-1:n RAM-kaseteissa on kytkin, jolla voidaan valita soundipankki - kortissa siis useita 40 soundin pankkeja, mutta käyttöjärjeselmä pystyy näkemään kerralla vain yhden.
Jabbe
26.01.2004 16:34:19
Nyt vähän faktaa. Nää kortit mitä mulla on, on PN-D50-0X kortteja, X=0-4 eli kortit 0-4. Takapuolella on teksti: "NOTE: This card is for read out only. You cannot overwrite your own data in it." Toisin sanoen nää on Rolandin omia soundikortteja, ja vain ROM-kortteja. Erikseen on sitten saatavissa RAM-kortteja omille soundeille.
Leikari
26.01.2004 16:56:54
Nyt vähän faktaa. Nää kortit mitä mulla on, on PN-D50-0X kortteja, X=0-4 eli kortit 0-4. Takapuolella on teksti: "NOTE: This card is for read out only. You cannot overwrite your own data in it." Toisin sanoen nää on Rolandin omia soundikortteja, ja vain ROM-kortteja. Erikseen on sitten saatavissa RAM-kortteja omille soundeille.

eiköhän tuo jo tullut selväksi ;-)
Jabbe
26.01.2004 17:40:54
eiköhän tuo jo tullut selväksi ;-)

Voin vielä tsekata manuaalista jos et usko.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)