Aihe: ludwig supraphonic 5" virveli 1 | |
---|---|
![]() 23.08.2007 15:48:00 | |
Terve. Supraphonicia olen jo pitkään ollut ostamassa, mutta tätä nykyä niitä ei tunnu löytyvän oikein mistään. Löysin tuossa soitinlaineelta muutamanlaisia, tämä iski silmään: http://soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=9868&sgid=73# Kysymys #1: Onko noista "uusista" suprista mihinkään, eli onko vanhat jollain tapaa parempia kuin tämä..? #2: Onko tuo hinta kovin suolainen? Vastaako hinta laatua näissä uusissa.? #3: Onko saundi tuossa vanhoja vastaavia lähellä(kään)? Kiitoksia paljolti. #4: Haluisiko joku myydä vanhemman supransa minulle..? ;) www.mikseri.net/anomiaband | |
![]() 23.08.2007 16:11:39 (muokattu 23.08.2007 16:13:18) | |
Ennen kuin Holmi ehtii apajille, niin sanoisin, että tohon rahaan kannattaa todellakin miettiä myös jotain ihan muuta. Noissa uusissa ludareissa ja varsinkin käytetyissä, ylihintaa on ihan tolkuttomasti. Käytetty kannattaa ostaa ihan muualta kuin Suomesta. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin asti, niin hinnasta tippuu lähes puolet. Se on tainnu Holmi pitää niin kovaa ääntä Ludareista täällä, että jengi on valmis maksamaan niistä melkein mitä tahansa : ) Tietty. Jos haluat nimenomaan Ludarin, maksat mitä maksat ja olet tyytyväinen. Edit. Tietty noiden vanhempien laatuvehkeiden hinnat ovat täällä koto-Suomessa kovat, koska niitä ei aikoinaan ollut juuri kellään varaa uutena ostaa, ja siten niitä on markkinoilla aika vähän. Vaikka globalisaatio on hyvät puolensa kyseisessä asiassa näyttänytkin. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 23.08.2007 17:46:34 (muokattu 23.08.2007 17:49:14) | |
Noissa uusissa ludareissa ja varsinkin käytetyissä, ylihintaa on ihan tolkuttomasti. Ludwigin Supraphonic ei koskaan ole ollut mikään opintotukimalli. Tuo Soitinlaineen hinta on halpa. Tuohon hintaan sitä ei ulkomailta saa Suomeen, ellei matka ole USAan ja rumpu tulee tuliaisena tullin ohi. Vanhoissa hyvissä on hyvä hinta. Kromin eri asteinen pikselöinti alumiinirunkoisissa vaikuttaa hintaan kovasti. Soundiin ei, joten rupisia saa halvalla oikein hyviksi soittopeleiksi. Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin asti, niin hinnasta tippuu lähes puolet. Olisiko linkkiä laittaa? Minulla ei noista puoltahalvemmista ole havaintoja. Omat näkemäni myynnissä olleet yksilöt ovat Suomen hintatasolla. Ludwigin Supria on tehty paljon, joten jostakin sellainen myyntiinkin tupsahtaa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 23.08.2007 18:12:38 | |
Ludwigin Supraphonic ei koskaan ole ollut mikään opintotukimalli. Tuo Soitinlaineen hinta on halpa. Tuohon hintaan sitä ei ulkomailta saa Suomeen, ellei matka ole USAan ja rumpu tulee tuliaisena tullin ohi. Ei ole ollut opintotukimalli ei. Enkä puhunut uusien tilaamisesta Suomeen. Vaan käytettyjen. Ja ylipäätään kyse oli siitä, että tuossa hintaluokassa hyviä rumpuja on tarjolla ihan helvetisti, eikä ehkä kannattaisi ostaa Supraa vain siksi, että se on Supra. Jos ei ole tarkoitus keräillä rumpuja vain niiden merkin takia. Vanhoissa hyvissä on hyvä hinta. Kromin eri asteinen pikselöinti alumiinirunkoisissa vaikuttaa hintaan kovasti. Soundiin ei, joten rupisia saa halvalla oikein hyviksi soittopeleiksi. Niinpä. Eli ollaanko tässä nyt keräilemässä rumpuja, vai soittamassa niillä? Jos kysyjä olisi keräilijä, se tuskin kysyisi asiaa täällä. Olisiko linkkiä laittaa? Minulla ei noista puoltahalvemmista ole havaintoja. Omat näkemäni myynnissä olleet yksilöt ovat Suomen hintatasolla. Muistaakseni laitoin tuon "puolta halvemmalla" hieman kieli poskessa hymiön kera. En mä jaksa selvään asiaan mitään linkkejä alkaa sulle tai kellekään muullekaan etsimään. Ne jotka moisia vehkeitä haluavat, ymmärtänevät itsekin asiaa googlettaa. Silloin, kun oon itse etsiny vanhempia pannuja ulkomailta, ja harkinnut moisten hakemista tai tilaamista, tieto on löytynyt kuitenkin suhteellisen kivuttomasti. Ludwigin Supria on tehty paljon, joten jostakin sellainen myyntiinkin tupsahtaa. Niinpä. Mutta paljonkohan niitä on suomessa myyty vaikkapa 70-luvulla verrattuna Ruotsiin? Väkiluvultaan ja musiikkikulttuuriltaan rikkaammista maista puhumattakaan...Kysynnällä ja tarjonnalla on jotain vaikutusta hintaankin... Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 23.08.2007 18:20:08 (muokattu 23.08.2007 18:22:27) | |
Niinpä. Eli ollaanko tässä nyt keräilemässä rumpuja, vai soittamassa niillä? Jos kysyjä olisi keräilijä, se tuskin kysyisi asiaa täällä. Soittimiksi ne on minunkin rummut kaikki ostettu. Tosin minulla on tapana pitää tavarat hyvässä kunnossa, enkä osta rumia yksilöitä. Tuossa selailin ruotsalaisia sivustoja. Aika vähän löytyi Ludwigia sieltäkin. Vistalitet olisi saanut 30 000 kruunulla :-) Se siitä puolesta hinnasta... Ja edittiä: Uusista alumiinirunkoisista Suprista minulla ei olekokemusta. Tosin jotkut ovat kertoneet, että uusissa ei ihan samaa meininkiä ole, kuin vanhoissa. Minulla on 5" Black Beauty ja 6,5" COB -Supra. Molemmat hyviä rumpuja. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 23.08.2007 18:56:48 | |
Soittimiksi ne on minunkin rummut kaikki ostettu. Tosin minulla on tapana pitää tavarat hyvässä kunnossa, enkä osta rumia yksilöitä. Mä taas suosin rumia yksilöitä. Diggaan siitä, että soittimesta näkyy sen kiertämät kilsat. Mut joo...ei liity hirveesti, heh. Tuossa selailin ruotsalaisia sivustoja. Aika vähän löytyi Ludwigia sieltäkin. Vistalitet olisi saanut 30 000 kruunulla :-) Se siitä puolesta hinnasta... No hei hei. Suomessa ei ole edes Vistaliteja myynnissä, ainakaan hyväkuntoisia ja muutenkin ovat "hieman" harvinaisempia, kuin jotkut yksittäiset perus-snaret. (Jos joskus jos oon tarpeeks rahoissani ja varsinkin hullu, maksan ilomielin hyväkuntoisesta kirkkaanvärisestä Vistalite-setistä ton 3000 eemeliä. Sellaset on vaan pakko saada - jonakin päivänä) Ja edittiä: Uusista alumiinirunkoisista Suprista minulla ei olekokemusta. Tosin jotkut ovat kertoneet, että uusissa ei ihan samaa meininkiä ole, kuin vanhoissa. Minulla on 5" Black Beauty ja 6,5" COB -Supra. Molemmat hyviä rumpuja. Mullekin on kerrottu samaa. Kokemusta on vain noista hieman vanhemmista. Tosin milloin sitä samaa tunnelmaa olisi aistittavissa esimerkiksi pystylamppu-mersussa verrattuna uuteen E-sarjalaiseen...joten...mielikuvillakin todella suuri merkitys näissä asioissa. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 23.08.2007 19:06:15 | |
No hei hei. Suomessa ei ole edes Vistaliteja myynnissä, ainakaan hyväkuntoisia ja muutenkin ovat "hieman" harvinaisempia, kuin jotkut yksittäiset perus-snaret. (Jos joskus jos oon tarpeeks rahoissani ja varsinkin hullu, maksan ilomielin hyväkuntoisesta kirkkaanvärisestä Vistalite-setistä ton 3000 eemeliä. Sellaset on vaan pakko saada - jonakin päivänä) Ota yhteyttä, kun on kolmetonnia :-) Tuossa minun Vistalitet: http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm Nykyisin löytyy myös alkuperäiset standit, haitsu ja bassorummun pedaali. Setti on kuin uusi edelleen. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 23.08.2007 19:39:26 | |
Ota yhteyttä, kun on kolmetonnia :-) Tuossa minun Vistalitet: http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm Nykyisin löytyy myös alkuperäiset standit, haitsu ja bassorummun pedaali. Setti on kuin uusi edelleen. Heh. Todella hieno setti! Onhan noita joskus ollut Torillakin myynnissä. Ja jopa alle kolmella tonnilla : ) Ostoa on hieman rajoittanut ajoittain tietty rahan puutekin, mutta myös järki on sanonut jotain. Oon niin huolimaton roudaaja, ettei nuo kestäisi käsittelyäni kovinkaan kauaa. Ja lavallehan tollanen setti pitää saada. Treeniksellä on vaan moukkia, jotka ei ymmärrä noiden ihanuudesta mittään. Eli palataan asiaan, kun on staget sitä luokkaa, ettei tarvitse kimppakeikkalaisten kanssa rumpuja jakaa, ja on varaa rumpuroudariin. Eli Taivaassa ;D Höhö. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 24.08.2007 13:49:31 | |
No hei hei. Suomessa ei ole edes Vistaliteja myynnissä, ainakaan hyväkuntoisia ja muutenkin ovat "hieman" harvinaisempia, kuin jotkut yksittäiset perus-snaret. (Jos joskus jos oon tarpeeks rahoissani ja varsinkin hullu, maksan ilomielin hyväkuntoisesta kirkkaanvärisestä Vistalite-setistä ton 3000 eemeliä. Sellaset on vaan pakko saada - jonakin päivänä) Tässä keväällä-kesällä on torilla pyörinyt kolmekin Vistalite-settiä. Yhdessä oli hintapyyntö muistaakseni 900 €, sen meinasin itse napata, mutta järki voitti. Yhtäkään settiä ei enää mahdu taloon. Nyt myöhemmin ajateltuna kyllä kiroan järkeäni, hinta oli sen verran mukava. Toisaalta nyt talossa mahtuu jopa kulkemaan.;) Mitä olen Ruotsalaisia sivustoja tutkiskellut, niin hinnat ovat olleet Suomen tasolla, tai jopa sen yli. Supriahan on Suomessa myynnissä koko ajan, ja jos ei Suomesta löydy, niin Saksan eBaystä löytyy varmasti. "All I'm doing is sticking dildos in their food. What's the big deal?" - Tom Green | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)