Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 546 47 48 49 50121 122 123 124 125
Dunga
23.08.2007 15:30:16 (muokattu 23.08.2007 15:30:27)
^ Samalla huvittaa ja säälittää tuo myyjien katkeruus. Voisi sitä joskus ajatella, että mitä suustaan päästää, jos ei halua menettää asiakkaita. Mulla on nollatoleranssilinja nykyään: jos myyjä vittuilee/on hankala, menen muualle. Kyllä niitä samoja kamoja saa muualtakin ilman sitä suunsoittoa ja avautumista.
"Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast"
mailbag
23.08.2007 15:37:50
en kyllä suurimpaan osaan suomen musaliikkeitä astu jalallakaan :|
Hohhoijaa
23.08.2007 16:42:29

En minäkään.

Pari sellaista liikettä tiedossa joissa voi vierailla ilman että saa vihoja tai ylenkatsomusta niskaansa. Parhaassa saa jopa rauhassa kokeilla soittimia. Vaikka ei ihan välttämättä olisikaan ostoaikeissa. Yritänkin aina ostaa musatuotteita sieltä jos mahdollista.
timppa67
23.08.2007 17:12:32

Tolla linjalla kun mennään niin soittimia ei näe enää kun Thomannin sivuilla... se on sitten mukavaa tilailla nippelitkin saksasta..
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
vmak
23.08.2007 17:18:45
Tolla linjalla kun mennään niin soittimia ei näe enää kun Thomannin sivuilla... se on sitten mukavaa tilailla nippelitkin saksasta..

Ennemmin tilaan saksasta kun saan paskaa niskaan ja maksan helvetisti ylihintaa. En väitä, etteikö Suomesta olisi hyvä ostaa aina kun Suomesta on tuotetta saatavilla sopuhintaan, mutta asiassa oli varmaan kysymys siitä, että musiikki-liikkeiden myyjistä osa karkoittaa itse omat asiakkaansa. Eihän sitä nyt ihan millaista vain palvelua tarvitse sietää.

Itse alussa asioin vain Karjalan Musiikissa Joensuussa ollessani, mutta nykyään olen saanut ihan asiallista palvelua Ykkösmusiikistakin, jos ei ole kiirettä pitänyt niin silloin tällöin heittänyt läppää parien myyjien kanssa.
Ei nämä riitä mihinkään, käydään vielä lisää.
Abgrund
23.08.2007 17:20:55
Joistakin levykaupoistakin saa tympeää palvelua. Ainakin Jyväskylän Airon Musiikissa ja Äxässä on pari aika sähäkkää tapausta.
Älä ala mulle!
Niq
23.08.2007 17:42:50

Nippelithän ne vasta kannattaakin saksasta tilata. Suomessa pikkutilpehööri, kuten kielet ja piuhat ym. tarvike maksaa vähintään tuplahinnan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Chips
23.08.2007 18:06:16 (muokattu 23.08.2007 18:09:42)
Nippelithän ne vasta kannattaakin saksasta tilata. Suomessa pikkutilpehööri, kuten kielet ja piuhat ym. tarvike maksaa vähintään tuplahinnan.

Jep. Tompalta vaikka 20 pakettia GHS:n kieliä 68,80€ + 20€pk. Osta täällä liikkeestä niin saat samalla rahalla ehkä 10 pakettia.
"You guys wanna listen to Red Hot Chili Peppers? They sound like a chainsaw."
Petteri78
23.08.2007 20:15:37
En muista enää kouvolalaisen musiikkiliikkeen nimeä, oiskos ollut kouvolan musiikki. (en asu kouvolassa enkä ollut asioinut kyseisessä paikassa aiemmin) Any case, olin rundilla ja jokin pedaalilaudassani ollut efektipiuha oli alkanut pätkimään tms. Menin sitten lauantai-aamupäivänä ostamaan korvaavaa piuhaa kun ei ollut reservissä silloin yhtään efektipiuhaa ja en viitsinyt alkaa lautaan 6 metrin piuhoilla sovittelemaan. Siellä oli nuori (n20v) jamppa myymässä ja pyysin kunnon efektipiuhaa. Kaveri kaivaa muovipussista niitä umpisia (ei korjattavissa) pikkupiuhoja joita saa eri värisinä, syövät p-keleesti yläpäätä ja eivät kestä yhtään. Kerroin tarvitsevani oikeita piuhoja enkä leluja. Kaveri sanoi että nämä maksavat 1.50€/kpl, että on meillä noita kalliimpiakin piuhoja, mutta nämä värilliset riittävät treenikämppäkäyttöön ihan hyvin. Mä sanoin ettei ollut paljon treenikämpälle asiaa sen piuhan kanssa ja kysyin että mitä piuhoja niillä sitten on. Kaveri esitteli jotain ibanezin laadukkaampaa efektipiuhaa (ei siis sekään huippulaatua) ja kertoi että nämä on jo kalliimpia, 9€ kappalae, että suosittelen sulle näitä halvempia. Mä sanoin että kiitos, yksi 15cm ibanezin piuha. Kaveri siihen että ootko nyt ihan varma, sä saat 6 noita halvempia piuho9ja samaan hintaan? Mä jo siinä vaiheessa kypsyin ja sanoin että kuules nyt, mä teen yli 100 keikkaa vuodessa, ja tiedän mitä tarvin, anna nyt tänne se p-keleen piuha äläkä kauppaa tuota pas*aa mulle. Ihme tyyppi, kun ei meinaa myydä kalliimpaa vaikka varta vasten sen halusin.. ja mistähän se sai päähän että se jonnekin treenikämpälle tulee.. no terveiset menivät perille kun silloinen soittokaveri tunsi liikkeen omistajan..
Freelancer show
pekurides
23.08.2007 22:54:18

Se ei varmaan noin suurta rokkitähteä sitten tunnistanu ja luuli että sun tarvisi myös joskus käydä reeniksellä niinkuin meidän muiden köyhien:)
Tunteella päin vittua.
Detox
23.08.2007 23:05:05

Kaveri kaivaa muovipussista niitä umpisia (ei korjattavissa) pikkupiuhoja joita saa eri värisinä, syövät p-keleesti yläpäätä ja eivät kestä yhtään.

Oisko merkki ollut Leem? Mullekin meinattiin kerran moisia tyrkyttää Musamaailmassa yli 10v sitten. Tokaisin että ei kiitos!
Mesa 4 Life!
Petteri78
24.08.2007 02:44:28
Se ei varmaan noin suurta rokkitähteä sitten tunnistanu ja luuli että sun tarvisi myös joskus käydä reeniksellä niinkuin meidän muiden köyhien:)

buahahaha!! Mä oon yhtä rokkitähti ku haitarinvirittäjä :) Ja treenikämpälle ois asiaa enemmän kuin tarpeeksi.. en mä sillä.. Mutta ei vaan mennyt jampulalle jakeluun että jos tekee paljon keikkoja ni ei voi leluilla vetää.. :D
Freelancer show
Mars Mountain Music
25.08.2007 08:44:12 (muokattu 25.08.2007 09:04:40)
Puoli vuotta sen jälkeen kun olin Ahosen Musiikista ostanut sen paskan behringeri kitaran niin menin ostamaan isän kanssa uutta.

Myyjä-minkäslainen kitara sulla on nyt ollu?

Minä-Behringer kitarapaketin ostin täältä.

myyjä-Ei semmonen fenderin stratocaster soundi kelvannut?(vittumaisella äänensävyllä)

Joo aika höylä saa olla, että vertaa behringeriä fenderin stratocasteriin.

Aijoo. Seuraavaksi menin DLX musiikkiin ja siellä kysyin oisko jotain sg:tä ja oli. Hän kysyi, kauan olen soittanut ja sanoin puoli vuotta ja antoi Epiphone Sg g-400.

Tottakai menin testaamaan sitä ja päädyin alakertaan(ilmeisesti ihminen joka on soittanut puoli vuotta pitää hirveätä meteliä niinkuin luultavasti pidinkin)
Myyjä kysyi onko mulla vahvistin sanoin että on ja sitten se alkoi selittää että tosta napista jossa lukee overdrive saa säröä ja tosta missä lukee bass jaa bassoa lisää. Hän varmaan luuli, että olen soittanut puoli vuotta niillä asetuksilla jotka tehdas oli vahvistimeeni laittanut.
Loppujen lopuks ostin sen kun sain siitä 80e alennusta.
Tietysti Pauligin
25.08.2007 09:56:46
Joskus pari vuotta sitten ihan mielenkiinnosta testailin paikallisessa liikkeessä jotain Tokain halvempaa lespaa, olisiko ollut alc-53 vai mikä. Siinä sitten myyjän kanssa höpistiin jotain joutavaa ja satuin kysäisemään/mainitsemaan "Eikös nämä ole niitä korealaisia, japseja teillä ei taida olla hyllyssä?".
"Tuota eiku kyllä tää sarja on Japanissa tehty."

Tiesin kyllä sen olevan korealainen ja mikäs siinä vaikka onkin, kunhan huvikseni testailin. Hymyilytti kyllä, myyntipuheita. Muuten paikasta on saanut ihan ok palvelua vaikka en sieltä paljon kalliimpia vehkeitä ole hankkinut. Piuhoja ja sälää lähinnä, ensimmäinen vahvistin vuooosia sitten taisi sieltä tulla hankittua.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Twinkle
25.08.2007 16:29:37
buahahaha!! Mä oon yhtä rokkitähti ku haitarinvirittäjä :) Ja treenikämpälle ois asiaa enemmän kuin tarpeeksi.. en mä sillä.. Mutta ei vaan mennyt jampulalle jakeluun että jos tekee paljon keikkoja ni ei voi leluilla vetää.. :D

ens kerralla kannattaa kokeilla, että sanoo "Olis keikka illalla ja tarttisin hyviä piuhoja... jne". Tiiän itekin, että musaliikkeissä on kohtuullisen vammainen asenne kotisoittajia kohtaan vaikkakin valtaosa soittajista on kotisoittajia.

Toki myöskään semmoisella "omistan euroopan ja vähän afrikkaakin" -asenteella ei kannata kauppaan lähteä.
vmak
25.08.2007 17:02:34
Toki myöskään semmoisella "omistan euroopan ja vähän afrikkaakin" -asenteella ei kannata kauppaan lähteä.

Näihin törmää liiankin usein, itse yritän aika nöyrä yleensä olla. Tosin eipä minulla mitään kehumista olisikaan :)

Tuli mieleen eräs kerta asioidessani Karjalan-musiikissa tässä muutama viikko taakse päin. Siellä muutama tälläinen "bodomtiluttaja" (ei sillä että itse osaisin sen paremmin soittaa) tilutteli monella eri kitaralla ja usealla vahvistimella samaan aikaan eri kappaleita. Auta armias miltä se kuulosti! o_O Ne myyjien tuskaiset ilmeet nähdessäni toisaalta ihmetyttää, kuinka he antoivat heidänkin "testailla" kitaroita kaikessa rauhassa, vaikka aika varmaa oli, että tuskin heistä ainakaan kaikki, jos kukaan oli varsinaisissa ostoaikeissa. Oletin että he olivat siellä jo pidemmän aikaa pitäneet hauskaa :)
Ei nämä riitä mihinkään, käydään vielä lisää.
jpm83
25.08.2007 18:35:29
Näihin törmää liiankin usein, itse yritän aika nöyrä yleensä olla. Tosin eipä minulla mitään kehumista olisikaan :)

Tuli mieleen eräs kerta asioidessani Karjalan-musiikissa tässä muutama viikko taakse päin. Siellä muutama tälläinen "bodomtiluttaja" (ei sillä että itse osaisin sen paremmin soittaa) tilutteli monella eri kitaralla ja usealla vahvistimella samaan aikaan eri kappaleita. Auta armias miltä se kuulosti! o_O Ne myyjien tuskaiset ilmeet nähdessäni toisaalta ihmetyttää, kuinka he antoivat heidänkin "testailla" kitaroita kaikessa rauhassa, vaikka aika varmaa oli, että tuskin heistä ainakaan kaikki, jos kukaan oli varsinaisissa ostoaikeissa. Oletin että he olivat siellä jo pidemmän aikaa pitäneet hauskaa :)

Sekin olisi plussaa tuossa tilanteessa, että ne edes yrittäisivät soittaa samasta sävel lajista, mutta valitettavasti se ei yleensä niin ole.
ahvenonkala
25.08.2007 18:56:00

Oulun jo kuopatussa Musiikkitalossa kävin katselemassa kitaroita, taisivat seinällä olleet olla jotain muutaman satasen kepukoita. Yksi miellytti silmääni joten tutkailin sitä hieman enemmänkin. Myyjä tuli paikalle joten kysäisin että: "Mitkä mikit tässä on?" Myyjä siihen pontevasti itsevarmalla ja ennenkaikkea asiantuntevalla äänellä: " Ne on humpukkerit." En sitten viitsinyt kysyä sen enempiä.
Dirty Hero
25.08.2007 19:48:36
Turun Vertikaalissa kaivelin sitä alennuskoria. Kaupassa ei ollut muita kun minä ja myyjä. Alennuskorissa oli joku bassonkaula 10€ ja ajattelin että siitähän voisi vaikka kehitellä jotain. Kaivoin taskusta lompakon ja tarkistin että löytyykö sieltä kymppiä. No eipä löytynyt joten laitoin lompakon taskuun ja lähdin kävelemään ovea päin. Sitten myyjä yhtäkkiä karjaisi "NIIN MIKÄS PERKELE SINNE TASKUUN SUJAHTI!?!" ja tuli luokseni. Oli luullut että koitin varastaa jonkun kielisetin tms. Piti siinä 20min selittää että se oli lompakko, kun ei vaan uskonut. Tarkisti vielä repun ja kaikki taskut yms. Lopulta kun ymmärsi tilanteen niin kiroili jotain eikä edes pyytänyt anteeksi...

Toisaalta ymmärrettävää kun silloin näytin ..öh.. "vähän" epäluotettavalta hyypiöltä, mutta luulisi nyt uskovan kun tyhjentää taskut ja sanoo että se oli lompakko...

Seuraavan kerran kun menin kauppaan niin äijä sanoi toiselle jotain että "toi se oli" tms. ja tuoijottivat minua koko ajan eivätkä palvelleet... Eipä ole tullut asioitua liikkeessä muutamaan vuoteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)