Aihe: Kitaristit - Millainen tuoli?
1 2 3
Jones_
03.08.2007 18:47:55
Tässä tietokonetuolissa on ihan ok soittaa, kun tuo oikean puolen käsinoja on otettu pois. Tässä tosin tahtoo oikea käsi väsyä nopeammin, varsinkin sahatessa, joten seisaalteen tulee yleensä soitettua. Semmonen rumpupenkkikin on ihan ok kitaran soittoon.
Booligan
05.08.2007 18:10:12

yleensä helpottaa suunnattomasti jos tuolissa ei oo selkänojaa.
nuotteja säästämättä
InYourFace90
05.08.2007 23:00:45
Aah! Ostin eilen käsinojattoman nahkapäällysteisen sulavastipyörivän ubermukavan työtuolin. On se mukava soittaa!
Up The Irons!
ankkiz
06.08.2007 11:13:32

Aah! Ostin eilen käsinojattoman nahkapäällysteisen sulavastipyörivän ubermukavan työtuolin. On se mukava soittaa!

Laitas toki linkkiä, ja selosta vähän soittoasennostasi. Likaisimpiin yksityiskohtiin asti ei tarvitse kuitenkaan mennä :P
Myy mulle vahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni)
InYourFace90
07.08.2007 01:29:09
Laitas toki linkkiä, ja selosta vähän soittoasennostasi. Likaisimpiin yksityiskohtiin asti ei tarvitse kuitenkaan mennä :P

Ei millään jaksa etsiä kuvaa, mutta kerron soittoasentoni:
Otan jaloilla vauhtia tuolin jaloista ja pyörin niin kovaa, kuin mahdollista keskellä huonettani. Samalla tilutan swiippiä (22 nuottia sekunnissa) ja katson ylöspäin, niin että pää menee sekaisin.
Mut tosiaan on hyvä tuoli, kun ennen oli semmonen missä hakkas kitaran molempia päitä semmoseen ylileveään puiseen selkänojaan ja meni hermot.
Up The Irons!
npk
07.08.2007 08:50:27 (muokattu 07.08.2007 08:52:06)
Kalliita ovat, mutta tuolla on monenlaista mallia; jalkatuella ja ilman:
http://www.soundseat.com/models.html

Tompaltakin löytyy pari mallia:
http://www.thomann.de/fi/search_dir … html?sw=guitar+seat&x=0&y=0
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
Hanhi
08.08.2007 19:58:29
Mun mielestä tässä ehdottomasti paras soitto asento:

Mene sängylle ja silleiten jos sänky on pokittain seinän vieressä niin mene seinää vasten. Sitten pistä selkäsi taakse 3 tyynyä taaksesi. yksi perseen ja selän alla pikkusen, yksi keski selän alla ja yksi niskan/ takaraivon alla ja silleiten että asentosi on vähän taka kenossa ja tuolloin itse saat parhaan soitto asennon. Tuollaisen teen varsinkin jos yöllä soittelen nii toi on hyvä :D

Tää on hyvä. Välillä jopa ihan sillein, että tyynyjä on vain yläselän/niskan ja pään alla ja muuten makaa vaan pitkää pituuttaan. Tämä yleensä silloin kun tulee baarista maistissa kotiin ja luulee olevansa Bob Dylan.
IhmeHeebo
23.08.2007 20:54:30
Sellainen baarijakkara vaalenpunaisella karva pehmuusteella. Mahtais olla mukava
Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin. -Bonecrusher ...And justice for All
ankkiz
26.08.2007 19:09:00

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30109310

Tästä tykkään, ennen tosin oli alessa 9,90.

Onkos tuo jämäkkä kuin pöytä, vai painuuko kasaan?
Myy mulle kitaravahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni)
Mr T
27.08.2007 12:38:17
Hommasin itselleni uuden työtuolin ja sitä tulee myös käytettyä kitaransoittoon.
Kyseessä on tämmöinen Capo-tuoli askosta. Erittäin miellyttävä istua minun mielestäni. Hintaa tuli 59€, kun siitä sai 58% alennusta.

http://62.44.243.30/asko/index.php?tuoteryhma=26
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
InYourFace90
27.08.2007 21:43:31
Hommasin itselleni uuden työtuolin ja sitä tulee myös käytettyä kitaransoittoon.
Kyseessä on tämmöinen Capo-tuoli askosta. Erittäin miellyttävä istua minun mielestäni. Hintaa tuli 59€, kun siitä sai 58% alennusta.

http://62.44.243.30/asko/index.php?tuoteryhma=26

Juu tollanen mullakin justiinsa on:

Up The Irons!
Skitta69
10.09.2007 17:39:38
En haulla oikein löytänyt muuta kuin rumpalipenkkikeskusteluja, niin päätin tehdä moisen tänne aloittelijatpalstalle.

Aina vaan ei jaksa seistä kotona soittaessa, mutta olen myös täysin kyllästynyt tietokonetuolillani soittamiseen, koska siinä ei oikein voi olla mitenkään mukavassa asennossa.

Siispä, millaista tuolia/jakkaraa/(muuta mitä?) käytätte?

Listaaminen ei kuulemma ole keskustelua, niin siihen samaan voisitte mainita vaikka, että miksi olette huomanneet sen hyväksi, pientä selostusta soittoasennostanne, linkkiä(?) ja mitä teille ikinä tuleekaan mieleen.

Ette varmaan uskoneet tällaista keskusteluaihetta elämänne aikana näkevän, mutta näittepä kuitenkin.
Koitetaan pitää homma asiallisena jookos?

EDIT: Ja käytättekö jonkinlaista erillistä jalkatukea, joko jotain omaa viritelmää tai niitä musiikkiliikkeistä saatavia säädettäviä?

baarijakkara.
jummijammi
14.09.2007 15:46:46
Baarituoli, semmonen korkea on hyvä.

Näin on kaverit.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10087210

Tommosella on oikein ilo soittaa. Ryhtiä löytyy.
Fender Stratocaster
15.09.2007 12:54:20
Ei nyt mitenkään tuoliin liity, mutta mitenköhän hyvin nuo kitarakaapit yleensä kestää istumista? Itellä on Framuksen 1x12" Pirun kätevä ois istua, mutta sitten jos se tykkääkin huonoa?
Orange amplifiers - Voice of the world
Hillboy
05.12.2007 19:47:31

Mistähän sellasen ihan perus yksijalkaisen baarituolin sais hommattua siedettävällä hinnalla? Oon nyt jo hetken aikaa katellu, mutta ei tunnu näin lukiolaislompakolle sopivaan hintaan löytyvän...
"Fareri on kuin Ferrari, italialainen ja aivan liian nopea."
Wash Burn
05.12.2007 20:17:22
Empä tiiä... Itellä ei oo mitään vaatimuksia tuolin suhteen. Mutta eikös seisten kuitenkin ole järkevintä treenailla? Ja liikkua soittaessaan.

Kyllä. Ainakin omasta mielestä soittokin on helpompaa ja luontevampaa seisten.
Kapt. Bratislava
05.12.2007 21:04:16
Siispä, millaista tuolia/jakkaraa/(muuta mitä?) käytätte?

EDIT: Ja käytättekö jonkinlaista erillistä jalkatukea, joko jotain omaa viritelmää tai niitä musiikkiliikkeistä saatavia säädettäviä?

Mä kiersin aikanaan sisustusliikkeet kunnes löysin kierrätyskeskuksesta muutamalla eurolla juuri passelit soittopenkit, 2 ihan samanlaista. Sellaiset joilla saa hyvän klassisen soittoasennon.

Jalkatuki tottakai.
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen
Enya
06.12.2007 21:11:56
Itsellä on pehmustettu, pyörillä varusteltu toimistotuoli. Siinä oli selkänoja sekä käsinojat, jotka ruuvasin hiiteen. Itse istuinta pystyy säätämään sekä ylä- että alasuuntiin ja myös etu, takakenoon sen vuoksi, että selkänojassa oli säädin, joka kallisti tuolia eteen ja taakse selkänojan mukaan. Tämän näin hyväksi jättää paikoilleen, joten siinä on. Mukava ja erittäin kätevä istua, sekä soitella: ei puudu pylly, eikä kärsi ryhti =)

Niitähän on sellaisia ergonomisia toimistotuoleja, jotka muistuttavat lähinnä fillarin satulaa, eli istuin jää vähän kuin jalkojen väliin. Jalkatuki on, joka vie joko jalat pyörien taakse tai nostaa tukien päälle, jolloin jalkoja saa vähän ylemmäksi. Tuollaista olen haaveillut. Korkeutta voi säädellä tarpeen mukaan. Hinta vaan on aika suolainen.
"Nauti omin käsin tekemisestä ja iloitse onnistuneesta lopputuloksesta!"
Mars Mountain Music
09.12.2007 12:36:05
Itselleni käy perus ruokatuoli kunhan siinä ei ole pyöriä tai käsinojia. Mielellään semmonen tikku poikittain tuolin jalkojen välissä johon saa tuettua jalkansa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)