|
Zed 23.08.2007 17:12:26 | |
---|
Keväällä tilaamani Classic Player Baja ( http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141502389 ) konottaa nyt telineessä. Ensikättelyssä yllätyin soittimen keveydestä, vaikka kyseessä on yleisesti painavana pidetty lankku. Melkoisen tukeva soft V -mallinen kaula tuntui aluksi vieraahkolta kourassa, mutta yhden illan vehjettä käpisteltyäni alkoi tuntuma löytyä. Etenkin 'puristusote', jossa peukaloa käytetään e-kielellä, tuntuu erityisen luontevalta tällä kaulaprofiililla. Neliasentoinen mikkivalitsin ja S-1 -kytkin tarjoavat siinä määrin erilaisia sävyjä, että kaltaiseni askeetikko kärsii runsaudenpulasta. Taustalla kuuluu kuitenkin aina hyvinkin perinteinen, tiukka ja napakka Telen ominaissointi. Viimeistelyltään soitin on erittäin hyvää tasoa. Eipä voi toistaiseksi muuta, kun suositella Bajaa lämpimästi perinnetietoisille ja hiukan kinkymmillekin Tele-gasista kärsiville. |
biibob 23.08.2007 17:22:53 | |
---|
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Kuha 23.08.2007 18:29:05 | |
---|
Keväällä tilaamani Classic Player Baja ( http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141502389 ) konottaa nyt telineessä. Ensikättelyssä yllätyin soittimen keveydestä, vaikka kyseessä on yleisesti painavana pidetty lankku. Joo, moni kokeilemani Baja on ollut suht. painava, se on tuo saarni. Sulla oli tuuria. |
LaMotta 24.08.2007 12:07:59 | |
---|
No, ettei tämä nyt olisi pelkkää Telecasterin ylistystä, niin en voi kun ihmetellä tuota mikkikytkimen epäonnistunutta toiminta-asentoa, ja varsinkin kun se pitää vieläkin uusiin kitaroihin laittaa. Nimittäin kytkimen käyttö on "lennossa" melko mahdotonta, sormi ei mahdu volumepotikan ja mikkikytkimen väliin talla-asennossa, ja kytkintä heittäessä volumepotikka pyörähtää melkein aina mukana. Tämä on tietysti korjattavissa jälkeen päin "Gibson" tyyppisellä kytkimellä, joka liikkuu ylös-alas. Mutta tämä modaus vaatii uuden paneelilevyn jos ei halua sätöstellä alkuperäistä pilalle. Muuten Tele on oikein uber, erittäinkin uber. Syksyjä kaikille "Telecaster totuuden" löytäneille. Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo. |
Joees 24.08.2007 13:47:45 | |
---|
No, ettei tämä nyt olisi pelkkää Telecasterin ylistystä, niin en voi kun ihmetellä tuota mikkikytkimen epäonnistunutta toiminta-asentoa, ja varsinkin kun se pitää vieläkin uusiin kitaroihin laittaa. Nimittäin kytkimen käyttö on "lennossa" melko mahdotonta, sormi ei mahdu volumepotikan ja mikkikytkimen väliin talla-asennossa, ja kytkintä heittäessä volumepotikka pyörähtää melkein aina mukana. Tämä on tietysti korjattavissa jälkeen päin "Gibson" tyyppisellä kytkimellä, joka liikkuu ylös-alas. Mutta tämä modaus vaatii uuden paneelilevyn jos ei halua sätöstellä alkuperäistä pilalle. Muuten Tele on oikein uber, erittäinkin uber. Syksyjä kaikille "Telecaster totuuden" löytäneille. Jätkä ei vaan osaa tai sit oot kunnon nakkisormi. Minen oo ikinä ees huomannut moista. Aina on kerennyt vaihtamaan ja volat ovat pysyneet ihan normaalisti. Ei oo ees tehnyt vaikeeta eikä oo vaatinut ees totuttelua. Sitäpaitsi, jos sulla on tallamikki käytössä, ja volat täysillä ja haluat vaihtaa kaulamikille niin lähes mahdotonta vääntää sitä volaa mihinkään väärään asentoon siitä. Yritit sitten tunkea sitä sormea sinne väliin tai et. Tai sit mä en vaan osaa... :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
LaMotta 24.08.2007 16:57:04 | |
---|
Ja semmonen juttu vielä että nuo tallapalat joissa kieli ei ole lukittuna mitenkään, ja jotka muutenkin sivusuunnassa pääsevät liikkumaan, on täysi susi. Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo. |
Dunga 24.08.2007 17:08:08 | |
---|
Ja semmonen juttu vielä että nuo tallapalat joissa kieli ei ole lukittuna mitenkään, ja jotka muutenkin sivusuunnassa pääsevät liikkumaan, on täysi susi. Heh, et vaan osaa? :) "Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast" |
Joees 24.08.2007 17:14:07 | |
---|
Ja semmonen juttu vielä että nuo tallapalat joissa kieli ei ole lukittuna mitenkään, ja jotka muutenkin sivusuunnassa pääsevät liikkumaan, on täysi susi. Meikäläisen talla. Eikä oo vieläkään ollu ongelmia moisen kanssa. Eivät ole liikkuneet yhtään mihinkään vaikka kuinka on soittanu kovalla kädellä. Jos on kielet läpi rungon niin kyllä ne kohtuu rankasti siihen painautuvat kiinni. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
mos6581 24.08.2007 18:19:18 | |
---|
Tjooh, tänään tuli postissa glendalen kompensoidut tallapalat ja tuli asennettua paikoilleen. En tiedä onko placeboa (ja tuoreiden kielien efektiä) vai mitä, mutta intonaation ohella tuntu että myös soundi muuttu paljon paremmaks verrattuna noihin lite ashin originaali tallapaloihin. Ja sen mitä äsken ehdin testailemaan niin en minä kyllä saa kieliä luistamaan sivuttain noissa tallapaloissa isoissakaan bendeissä tai komppauksissa, vaikkei mitään uria kielille ole. Toistaseks tyytyväinen ostokseen. |
jran 25.08.2007 09:20:35 | |
---|
Ja semmonen juttu vielä että nuo tallapalat joissa kieli ei ole lukittuna mitenkään, ja jotka muutenkin sivusuunnassa pääsevät liikkumaan, on täysi susi. Tarkoittanet siis tuomoista? www.kotiposti.net/jarirantala/Muut/tele_talla.jpg Taitaa olla makuasia. Itse en ole kokenut millään lailla tuota ongelmaksi. No, en mä nyt niin tarkka noista hommista olekaan. |
darrell 25.08.2007 11:15:50 | |
---|
Ja semmonen juttu vielä että nuo tallapalat joissa kieli ei ole lukittuna mitenkään, ja jotka muutenkin sivusuunnassa pääsevät liikkumaan, on täysi susi. Makuasia. Itse olen ollut justiinsa tästä tallasta aivan onnessani, kun on aikaisemmin soittanut kitaroilla, joissa on TOMiin verrattava talla. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
LaMotta 25.08.2007 19:19:33 | |
---|
Onko kenelläkään telessä kytkentää jolla molemmat mikit on sarjassa? Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo. |
fuzz 25.08.2007 19:42:37 | |
---|
Mitä se sarjaan kytkeminen oikein tarkoittaa tai vaikuttaa? Mulla on telen molemmat mikit käämitty vastakkaisiin suuntiin. elämän tarkoitus on 42 |
duc 25.08.2007 19:58:00 (muokattu 25.08.2007 19:58:54) | |
---|
Mitä se sarjaan kytkeminen oikein tarkoittaa tai vaikuttaa? Mulla on telen molemmat mikit käämitty vastakkaisiin suuntiin. Sarjassa ne toimivat periaatteessa samalla tavalla kuin humbuckerin kelat, eli tulee enemmän signaalia ja häiriöäänet kumoutuvat. Ei kuulosta samalta tietenkään kuin hummapari, mutta ihan hyvän kuuloinen oli ainakin stratossa kaula- ja keskimikki sarjassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarjaankytkentä |
Kuha 25.08.2007 20:19:44 (muokattu 25.08.2007 20:23:53) | |
---|
Onko kenelläkään telessä kytkentää jolla molemmat mikit on sarjassa? Bajan kytkennässä on molemmat mikit sarjassa ja S1-kytkin päällä ovat sarjassa ja lisäksi "out of phase" eli vastavaiheessa. korjaus: ei sentään "out of space" |
tuluppa 31.08.2007 10:33:33 | |
---|
Noniin, tuo Rockingerin värin puolesta porukan jyrkästi kahtia jakava telerunko saapui. Kaulassa ja/tai rungossa ruuvinreiät heittivät aavistuksen aiheuttaen sen, että kaula meni vinoon, joten kostoksi täytin vanhat ja porasin kaulaan uudet. Kaulatasku on aavistuksen väljä tämän kaulan kanssa, sormi ei kuitenkaan mahdu väliin. Rungon viimeistely on loistavaa. Ja mikä parasta, soi paremmin mitä uskalsin edes unelmoida, oikeesti. Ja väristä tykkään täysiä, tosi gay. Fenderin nocaster-mikkisetin saapumista odotellessa, sitten on kaikki osat kasassa. http://www.liukuri.com/kuvat/tele.jpg |
Dunga 31.08.2007 10:36:51 (muokattu 31.08.2007 10:37:53) | |
---|
Noniin, tuo Rockingerin värin puolesta porukan jyrkästi kahtia jakava telerunko saapui. Kaulassa ja/tai rungossa ruuvinreiät heittivät aavistuksen aiheuttaen sen, että kaula meni vinoon, joten kostoksi täytin vanhat ja porasin kaulaan uudet. Kaulatasku on aavistuksen väljä tämän kaulan kanssa, sormi ei kuitenkaan mahdu väliin. Rungon viimeistely on loistavaa. Ja mikä parasta, soi paremmin mitä uskalsin edes unelmoida, oikeesti. Ja väristä tykkään täysiä, tosi gay. Fenderin nocaster-mikkisetin saapumista odotellessa, sitten on kaikki osat kasassa. http://www.liukuri.com/kuvat/tele.jpg Hieno tuo on. Surf Greenhän on yksi mielenkiintoisemmista väreistä, tosin sopii munsta paremmin stratoon :) Does that make me gay? "Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast" |
Pipuli 31.08.2007 11:43:19 | |
---|
Whatever |
McNulty 31.08.2007 12:07:25 | |
---|
Minä taas kuulun siihen osastoon joka ei nuista 50s-pastelliväreistä diggaile lainkaan. Daphne bluet ja surf greenit tökkii pahasti silmään. Olen aika nirso muutenkin värien suhteen. Siksipä onkin ostoslistalla tuollainen musta tahi white blonde 50s Telecaster. Vaihtopleksillä ja elektroniikkalevyllä siitä saa nopeasti "Esquiren" :) Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |