Aihe: Pientä ja monipuolista koticomboa etsimässä
1 2
Antti1
22.08.2007 08:52:57
Taas on se aika kuukaudesta, kun pitäisi uutta rojua miettiä. Tietokoneen osto siirtyi mahdottoman taloustilanteen takia hamaan tulevaisuuteen, mutta pieneen comboon voisi viimein olla varaa. Pääasiallinen käyttö näillä näkymin pienessä kotisoittelussa, mutta ei haittaa, jos äänenpainevarat riittävät myös pieniin kitarajameihin kännipäissään.

Onko markkinoille tullut jotain uusia vaihtoehtoja, jotka kannattaa tarkistaa? Käytettävissä oleva budjetti on muutama sataa euroa maksimissaan ja käytetyt luonnollisesti kiinnostavat. Soundimaailma on keskiäänipainotteiset mättömetallit, hardrock ja asialliset puhtaat. Efekteillä ei niin väliä, muttei myös haittaakaan niistä liene.

Mallintavat etuset stereoiden kautta ei oo mun heiniä, älkää ehdotelko niitä (tai no, GT-8 voipi ehkä kiinnostaa halvalla käytettynä, kun en oo testannut). On ollut Line6:sta, Yamahaa ja ties mitä, ei vaan irtoa. Microcubet ja Marshallin ekan sarjan Valvestatet (hyviä pelejä, mutten hae nyt sellaista soundia) voi myös jättää omaan arvoonsa, omistettu on. Nyt haen jotain vähän jämerämmän kuuloista, joka ei mene tukkoon, kuulostaa uskottavalta vaikka äänitettynäkin ja soundi ei saisi olla muovinen tai varsinkaan tunkkainen. Löytyykö jotain tuoreita ehdotuksia tähän loppuun asti kaluttuun, tylsään kysymykseen? Miten esim. noi higaineille viritetyt uudemmat Valvetronixit?
OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI!
Dunga
22.08.2007 09:04:41 (muokattu 22.08.2007 09:08:22)
Uusi vaihtoehto tämä ei ole, mutta: Oletko omistanut/testaillut Techin Trademarkkeja? Itse hain suurinpiirtein samoilla perusteilla pikkucomboa ja haaviin tarttui TM10 joka on todella tervesoundinen vahvari. Taipuu monenlaiseen tyyliin, erityisesti olen tuollaiset marsusäröt sekä kliinit todennut erittäin toimivaksi. Rankemmatkin säröt lähtee toki, tosin döödismenoon ym. junttaan voi tarvia pedaaleita höysteeksi. Löytyy efektilenkki ja Di-out, joita tosin en ole itse käyttänyt. Ei mene tukkoon, saa höykyttää hieman lujempaakin. Torilta voi näitä bongailla, siinä 200-270e on muutamia mennyt.

e. Tunkkainen ja muovinen tämä ei ole. Tykkään erityisesti tässä siitä, että jos kieliä lyö lujaa tai hiljaa, vahvari toistaa sen juuri sellaisena eikä mitäänsanomattomana muhjuna.
"Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast"
Antti1
22.08.2007 15:20:04
Uusi vaihtoehto tämä ei ole, mutta: Oletko omistanut/testaillut Techin Trademarkkeja?

Joo, aika paljonkin on tullut soiteltua. Rumpalin veli sellaisen omistaa ja sillä olen soitellut sillointällöin.

Vaikka kuinka sanotkin, niin mun mielestä niissä on vähän tumppu yläpää. Mä haluaisin sellaista ultrakirkasta kilinää tarvittaessa, että pystyn leikkimään Steve Vaita. Sitä ei oikein pienistä ja edullisista myllyistä löydy. Rauhallisempaan menoon toi Tech täyttää tunnusmerkit, mutta soundipaletti on tosiaan vähän rajallinen junttausmeiningeissä. Hyvä vaihtoehto, vaan ei se mitä mä oon hakemassa.

Saas nähdä tuleeko ylipäätään mitään mielekästä vastaan, vai pitääkö pistää jäitä hattuun pitemmäksikin aikaa. Ostaisi sit jonkun laatupelin vähän kalliimmalla vaikka ensi vuonna, jos ei muuten...
kimurantti1
22.08.2007 16:04:07 (muokattu 22.08.2007 16:13:35)
...vai pitääkö pistää jäitä hattuun pitemmäksikin aikaa. Ostaisi sit jonkun laatupelin vähän kalliimmalla vaikka ensi vuonna, jos ei muuten...

Jos et ihan oikeasti tarvitse jotain (oikeasti tarvitseminen tarkoittaa mulla sitä, että jokin tärkeä prokkis on mahdotonta toteuttaa ilman ko. laitetta), niin tuo on musta ainoa järkevä ratkaisu. Siis jos ja kun ollaan budjettisyistä hommaamassa jotain kompromissilaitetta. Mulla on ainakin sellainen periaate, että säästän tasan siihen mitä oikeasti tarvin, ja sitten ostan niin hyvän kuin perse kestää.

Kyllähän sitä loppuviimeksi melkein millä tahansa pystyy vetämään, mutta kompromissilaitteet yleensä myös tuntuvat siltä mitä ovatkin. On paljon kivempi soittaa, kun ne ns. pakolliset laitteet on niin hyviä kun vaan voi. Vähemmän pakollisten laadusta voi sitten joustaa, tai mielummin jättää kokonaan ostamatta, niin jää enemmän rahaa sijoittaa niihin pakollisiin.

E: Heh, enhän mä ole sun isäsi ;-D, mutta kumpaa enemmän tarvitset, tietokonetta vai pikkuvahvistinta? Meinaan vaan, jos tilanne on se, että voisit pistää jäitä hattuun ja ostaa myöhemmin jonkun laatupelin, tai sitten sen tietokoneen...
Antti1
22.08.2007 16:23:20 (muokattu 22.08.2007 16:28:03)
Tietokoneen päivitys on ollut ajankohtainen asia viimeiset 1,5 vuotta jo, mutta vanhakin toimii. :) Sensijaan kotona en ole soittanut kitaraa ties koska, kun akustinen ei ole aikoihin enää puhutellut ja sähkäriä ei ole kiva akustisesti soittaa.

Onhan mulla ollu ties mitä kotona (mallintavia, etusia erillisillä kaiutinmallintimilla, isoa comboa, pieniä comboja, halfstacki engliä jne.), mutta aina ne on päätyneet treenikämpille tai myyntiin. Noista itseasiassa kaikki myyntiin. :D Soittomotivaatio vaan kohoaisi toiselle tasolle, jos olisi joku mölyloota kotona. Softasimut kuulostaa ihan kivalta, mutta jotenkin niistä puuttuu se fiilis. Ei niillä oo jaksanut soittaa enää yli vuoteen kertaakaan, jos ennen sitäkään...

Kyllä mä jonkun purkin kipeästi kaipaisin. Ehkäpä kehittyisin kitaristinakin, kun olisi jokin syy tuoda kitara kämpiltä kotiin treenien välillä.

EDIT 1: Ja tilanne on tosiaan äitynyt vuoden 2005 alusta asti. Nyt olisi jo korkea aika aloittaa toi kitaran soittaminen, kun bändikin ottaa juuri näillä hetkillä vähän tuulta alleen.

EDIT 2: Ja jos ruvetaan tohon kunnon kaman ostorumbaan, niin seuraava pikkucombo mulla olisi Bognerin Shiva. Siihen riittää rahat about neljän vuoden päästä, jos saisi kaikki opiskelut viimein purkkiin ja jonkun kunnollisen vakityön. Ehkä mieluummin se Microcuben vastine nyt, kuin tommonen odottelu.
esprit de corps
22.08.2007 16:49:45
En ole testannut, enkä tästä paljoakaan tiedä, mutta tyyliähän tuossa olisi. Ei se nyt kovin pieni ole, eikä combo, joten ehdotukseni melkein vastaa kysymykseen... ; ) Bonecrusher varmaan kertoo lisää.

http://www.thomann.de/fi/marshall_mg15mszw_microstack.htm
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
Billsner
22.08.2007 18:36:52 (muokattu 22.08.2007 18:37:08)
Onko markkinoille tullut jotain uusia vaihtoehtoja, jotka kannattaa tarkistaa? Käytettävissä oleva budjetti on muutama sataa euroa maksimissaan ja käytetyt luonnollisesti kiinnostavat. Soundimaailma on keskiäänipainotteiset mättömetallit, hardrock ja asialliset puhtaat. Efekteillä ei niin väliä, muttei myös haittaakaan niistä liene.

Käy kokeilemassa tätä http://www.thomann.de/fi/peavey_envoy_110_new.htm
http://www.peavey.com/products/brow … 560/cat/64/begin/1/Envoy%AE+110.cfm

Omistin edellisen version envoystä ja hyvä soundinen oli minun mielestä. Piti myydä kun bändikäytössä tehot eivät riittäneet.
Wrapped in plastic
Antti1
22.08.2007 18:40:22
Täytyypä testiä. En oo tota uudempaa mallia testinyt, mutta banditit on ihan ok. Ehkä monipuolisuudessa vähän jäädään mallintavien jalkoihin, mutta soundi on mun mielestä jotenkin vähän avoimempi tietyllä tapaa.

Peräänkuulutan vielä kokemuksia Valvetronix XL-sarjasta. Ne ovat ihan mielenkiintoisia. Mistä näitä löytää tarvittaessa edukkaasti Suomen maaperältä?
BuzBuz
22.08.2007 19:17:43

Peräänkuulutan vielä kokemuksia Valvetronix XL-sarjasta. Ne ovat ihan mielenkiintoisia. Mistä näitä löytää tarvittaessa edukkaasti Suomen maaperältä?

Kiinnostaisi myös!

Lukemani perusteella ovat Valvetronixeja varustettuna rankemmilla säröillä. Joissain mallinnuksissa Voxin väki heitti kuulemma sääntökirjan kokonaan pois ja tekivät esimerkiksi Class A/B vahvistimesta tylysti Class A:n.
Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään.
Antti1
22.08.2007 19:25:46
Lukemani perusteella ovat Valvetronixeja varustettuna rankemmilla säröillä.

Käytännössä joo, periaatteessa niitä malleja on vähän muutettu. Noissa on ihan jees, kun 30W mallissa on jo 12" elementit. Saa vaihdettua tarvittaessa parempaa standardikokoista tötteröä tilalle.

Kyllä mä vakaasti lähden tollaista metsästämään. Jos tohon Turun Soitinlaineelle saisi vaikka tuollaisen tilattua testiin, sokkona ei viitsi rahojaan tuhlata. Varsinkaan mihinkään halpaan, kun halvalla saa yleensä paskaa. Hymiö.
kimurantti1
22.08.2007 23:38:23
...Bognerin Shiva. Siihen riittää rahat about neljän vuoden päästä, jos saisi kaikki opiskelut viimein purkkiin ja jonkun kunnollisen vakityön. Ehkä mieluummin se Microcuben vastine nyt, kuin tommonen odottelu.

Ehkäpä on turha lähteä vertaamaan Shivaa ja Micro Cubea.. :-) Mulle tulee vaan mieleen, että ehkä sä yksinkertaisesti vaadit enemmän, kuin muutaman sadan euron laitteelta on realistista vaatia? Mites Hughes & Kettnerin Edition Tube? Niitä saa käytettynä parhaimillaan 400-450 eurolla, ja on mun mielestäni paras vaihtoehto hintaluokassaan. Tiedän että se on enemmän kuin budjettisi, mutta jos halvemmista ei löydy miellyttävää vahvistinta, niin ei auta kuin nostaa budjettia, tai sitten tyytyä kompromissiin.
JuSu
23.08.2007 08:17:26 (muokattu 23.08.2007 08:17:55)
EDIT 2: Ja jos ruvetaan tohon kunnon kaman ostorumbaan, niin seuraava pikkucombo mulla olisi Bognerin Shiva.

Hehhee.

Shiva ei kyllä missään mielessä mene kategoriaan 'pikkucombot'. 80 W, 58,5 x 62 x 26,5 cm, 31 kg. Mitat eivät ehkä näin paperilla sano mitään, mutta kyllä tuo on ihan kelpo jööti.

Myös soundi on _suuri_ .

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
manto
23.08.2007 08:59:30
Onko markkinoille tullut jotain uusia vaihtoehtoja, jotka kannattaa tarkistaa? Käytettävissä oleva budjetti on muutama sataa euroa maksimissaan ja käytetyt luonnollisesti kiinnostavat.

Hittolainen, mulla olisi ylimääräinen Ibanez valbee 5w putkivehje (jos joku ei tiedä), osta se pois :-). On ainakin pieni kokonen... Mulla tuo ei ole oikein käyttä paikkaa löytänyt. Mutta ihan toimiva peli.
mhelin
23.08.2007 19:59:12 (muokattu 23.08.2007 20:07:14)
esprit de corps
23.08.2007 20:02:05
Kokeile Line6 Spideria, esim.
http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iii_30.htm

Mitäs vitsejä täällä kerrotaan? ; )
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
Antti1
23.08.2007 21:26:07 (muokattu 23.08.2007 21:30:07)
Shiva ei kyllä missään mielessä mene kategoriaan 'pikkucombot'.

Vähän vitsinomaisesti se tossa olikin, kun microcubeen vertailin... :)

Trademarkkia on kyllä kuulosteltu pahan apinankin kanssa, tuota 10-mallia juurikin. On sillä soitettu Panteraa metallibändin treeneissä monta kertaa, muttei se soundi jotenkin oikein vain toimi mulle. Apinankin möin pois, kun jäi vähän turhaksi putkipinosta luovuttuani...

Tällä hetkellä ykkösehdokkaana Voxit tai sitten joku kiva putkari (tyyliin toi H&K). Perus Valvetronix on ihan rautaa mättöä lukuunottamatta, kävin tänään taas sitä vinguttelemassa kun satuin erään kaupan läheltä menemään. Pistin samalla tilaukseen testiä varten sen XL 30W -mallin. Saapa nähdä tuleeko kaupat, odotan tolta aika paljon. Noissa soundi on jotenkin aika paljon maanläheisempi ja geneerisempi podeihin, cubeen yms. verrattuna. Reagoipa jotenkin edes soittotatsiin, joskaan ei kauhean kovilla säröillä enää hirveän dynaamisesti.

EDIT 1: Spider 3:sta vois kyllä piruuttaan testata. Ykkönen on kakkia, kakkosessa on vähän jo yritystä, niin jos kolmonen jo vaikka yllättäisi. Täytyypä kattoa ensi viikon keikkareissulla vaikka Turusta kaupat läpi.

EDIT 2: ja kimurantti, taidat olla oikeassa. Mä vaadin liikoja noilta, sen takia mä täällä vinkkejä kyselenkin. Muutoinhan mä tyytyisin pariin ekaan vaihtoehtoon (ja niitä mä oon jo omistanutkin riittämiin), muttakun tiedän paremmasta. :)
JuSu
24.08.2007 08:38:04
Spider 3:sta vois kyllä piruuttaan testata.

Näemmä on tulollansa joku putkispaideri, johon Bogner on jotenkin sekaantunut.

Tää vähän yllätti, mutta kiinnostaa kyllä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=152000

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Vort3x
24.08.2007 09:14:07

Microcubee näemmä oot testannu mut mites on isompien cubejen laita? Ittellä oli 30w pari vuotta ja helvetin tyytyväine olin.. Sen aika tuli nyt ku tuli 100w randalli taloon mut pirun hyvä se silti oli..
http://www.mikseri.net/artists/thyrien.64877.php Folkahtavaa metallia!
pths
24.08.2007 10:01:34
Pistin samalla tilaukseen testiä varten sen XL 30W -mallin.

ilmottele ihmeessä sitten, mimmonen laitos on. vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta!
"Kaikki todellisesti suuri tapahtuu hiljaa." -Seneca
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)