uruttaja 22.08.2007 00:32:50 | |
---|
Tarkoittaa sitä, että osakeyhtiön pääasiallinen toiminta on jotain muuta kuin keikkailu. Eräänlainen monialayritys, jonka liiketoiminnasta musiikin esittäminen on vain pieni osa? Toimiiko verottajan kanssa? Entäs päin vastoin, mulla on musa-alan yhtiö, ja mä alan harjoittamaan vaikka ravunkasvatusta. Riittääkö, jos tekee muutosilmoituksen patentti- ja rekisterihallitukseen`? |
baron 22.08.2007 02:14:48 | |
---|
Eräänlainen monialayritys, jonka liiketoiminnasta musiikin esittäminen on vain pieni osa? Toimiiko verottajan kanssa? Entäs päin vastoin, mulla on musa-alan yhtiö, ja mä alan harjoittamaan vaikka ravunkasvatusta. Riittääkö, jos tekee muutosilmoituksen patentti- ja rekisterihallitukseen`? Osakeyhtiön yhtiöjärjestyksessähän mainitaan mitä se tekee. Meillä ainakin on toiminut. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
isojussi 22.08.2007 07:53:10 | |
---|
Aivan kilinpanemista koko touhu. Tähän on vaikea sanoa ilman kokemusta mitään, mutta ymmärrän, mitä tarkoitat. Sitäpaitsi alalla kuin alalla yhden asiakkaan yritykset on laittomia ja katsotaan työnantajamaksujen kiertämiseksi. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 22.08.2007 10:04:41 | |
---|
Tähän on vaikea sanoa ilman kokemusta mitään, mutta ymmärrän, mitä tarkoitat. Sitäpaitsi alalla kuin alalla yhden asiakkaan yritykset on laittomia ja katsotaan työnantajamaksujen kiertämiseksi. Kilijuttu: Aivan liian pienten, tarpeettomien, jonninjoutavien asioiden äärellä pyöriminen. Voi kuule Kiltaveli, yhden asiakkaan firmoja on satoja, jos ei tuhansia, niiden olemassaolemisen selittää yksinkertaisesti viranomaisten valvonnan puute. Meidänkin alalta löytyy kymmeniä. |
isojussi 22.08.2007 13:39:43 (muokattu 22.08.2007 13:40:00) | |
---|
Kilijuttu: Aivan liian pienten, tarpeettomien, jonninjoutavien asioiden äärellä pyöriminen. Eihän....hehe. Voi kuule Kiltaveli, yhden asiakkaan firmoja on satoja, jos ei tuhansia, niiden olemassaolemisen selittää yksinkertaisesti viranomaisten valvonnan puute. Meidänkin alalta löytyy kymmeniä. Joo - mutta periaatteessa ei sais. Yks muovivirma meni meidänkin kylällä taannoin just melkein nurin, kun se ulkoisti työntekijänjä alihankkijoiks. Ja jäi kiinni. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 22.08.2007 13:50:09 | |
---|
Eihän....hehe.
Joo - mutta periaatteessa ei sais. Yks muovivirma meni meidänkin kylällä taannoin just melkein nurin, kun se ulkoisti työntekijänjä alihankkijoiks. Ja jäi kiinni. Ei saakkaan, mutta kuten totesin, valvonta on hatarahkoa. |
jeppeq 22.08.2007 15:48:35 | |
---|
Mikäs se olikaan se virma täällä Suomessa, joka teki tuolle isolle puhelinfirmalle alihankintaa ja taitaa siirtyä sittemmin tuonne halpismaihin. Aika vähäiset on vissiin ollu senkin laskutettavat asiakkaat, ninkun määrissä. Tosin nehän tekee "yleisesti hyväksyttävää työtä" toista se on esiintyjät ja soittajat, jotka vaan tuovat iloa ihmisten arkeen. Sehän on kiellettyä laissa, näemmä. "Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa" |
Fuzzy Boner 22.08.2007 21:27:54 | |
---|
Tarkoittaa sitä, että osakeyhtiön pääasiallinen toiminta on jotain muuta kuin keikkailu. Kannattaa pistää firma hyviin käsiin eli joku kunnon kirjanpitäjä/tilitoimisto. Sit homma pelittää. Ne tietää miten noi hommat menee. |
uruttaja 22.08.2007 21:41:06 | |
---|
Kannattaa pistää firma hyviin käsiin eli joku kunnon kirjanpitäjä/tilitoimisto. Sit homma pelittää. Ne tietää miten noi hommat menee. Maksaa itsensä takaisin hyvinkin äkkiä. |
isojussi 22.08.2007 22:31:51 | |
---|
Kannattaa pistää firma hyviin käsiin eli joku kunnon kirjanpitäjä/tilitoimisto. Sit homma pelittää. Ne tietää miten noi hommat menee. Riippuu toimintamallista. Mulla toimii ammatinharjoittajuus ihan mainiosti, kun ei tarvi pelata alvien ja palkkojen kanssa. Ite teen yksinkertaisen kirjanpidon. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 22.08.2007 22:33:52 | |
---|
Riippuu toimintamallista. Mulla toimii ammatinharjoittajuus ihan mainiosti, kun ei tarvi pelata alvien ja palkkojen kanssa. Ite teen yksinkertaisen kirjanpidon. Mut sä osaatkin lukea. |
isojussi 22.08.2007 22:39:22 (muokattu 22.08.2007 22:40:11) | |
---|
Mut sä osaatkin lukea. HOHO - eisss.... Mulla on verotoimiston puhelinnumero - ne kertoo, miten homma menee. Sit, kun tekee niin, niin ei oo ongelmia. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 22.08.2007 22:47:49 (muokattu 22.08.2007 22:48:40) | |
---|
HOHO - eisss.... Mulla on verotoimiston puhelinnumero - ne kertoo, miten homma menee. Sit, kun tekee niin, niin ei oo ongelmia. Verotoimistosta saat niin monta ohjetta, kuin soitat sinne puhelimella eri henkilöille. Kirjallista ennakkopäätöstä et varmasti saa. No, meidän alueen verotoimistossa on muusikkojen oma verovirkailija, se antaa aika hyviä ohjeita, mutta ei koskaan kirjallisesti. Verovirkailijathan tekevät omia päätöksiä, joihin sitten haetaan muutoksia verolautakunnalta ja Lääninoikeudelta. Tämän muusikkovirkailijan päätöksissä olen ollut JOKA KERTA vahvempi, |
Mulla on verotoimiston puhelinnumero - ne kertoo, miten homma menee. Sit, kun tekee niin, niin ei oo ongelmia. Tuosta plussat. Ilmaista palvelua tarjolla, jota käytetään aivan luvattoman paljon liian vähän! (Eikö ollut hieno lause?) Yleisesti ottaen, asioiden selvittäminen etukäteen on hemmetin paljon helpompaa ja halvempaa, kuin verojen tarkastaminen jälkikäteen. One kind of music only - the good kind |
uruttaja 22.08.2007 22:49:10 | |
---|
Tuosta plussat. Ilmaista palvelua tarjolla, jota käytetään aivan luvattoman paljon liian vähän! (Eikö ollut hieno lause?) Yleisesti ottaen, asioiden selvittäminen etukäteen on hemmetin paljon helpompaa ja halvempaa, kuin verojen tarkastaminen jälkikäteen. Kannattaa toki soittaa ja yrittää selvittää etukäteen. |
rintapek 22.08.2007 23:32:16 | |
---|
Verotoimistosta saat niin monta ohjetta, kuin soitat sinne puhelimella eri henkilöille. Kirjallista ennakkopäätöstä et varmasti saa En henkilöverotuksen parissa askartele, mutta olen allekirjoittanut kutakuinkin eiffeltornin korkuisen pinon sitovia ennakkopäätöksiä. Tarkastuskertomusten pinkka on sitten hivenen paksumpi. Tuon kolmekymmentä puhelinsoittoa samasta asiasta tulkitsen kuitakuinkin siten, että joka kyselyllä oppii hieman lisää siitä, miten asiaa kannattaa kysyä, että jossain vaiheessa saa puhelimessa mieleisensä vastauksen, johon jatkossa voi vedota. Pottumaisimmillaan asia on mennyt siihen, että tarkastuksista huolimatta firma jatkaa samaa virheellistä käytäntöä aina vain. Talouspäällikön selitys on, että TJ käski. Toimitusjohtajan selitys on, että ei me, ennenkuin muut. Olen joutunut kokoamaan kaikki alan toimijat yhteen ja ilmoittamaan, että tästä päivästä lähtien toimitaan näin. Syteen tai saveen. Kokous, jota en toistamiseen halua järjestää, kuin myös kokous, johon Uruttaja ei tahdo olla osallisena. Ja ei, nyt ei puhuta kenkälaatikkofirmoista. One kind of music only - the good kind |
baron 23.08.2007 00:18:38 | |
---|
Kannattaa pistää firma hyviin käsiin eli joku kunnon kirjanpitäjä/tilitoimisto. Sit homma pelittää. Ne tietää miten noi hommat menee. Meillä ilmeisesti on ollut kun 10 vuotta hyvin toiminut. Mä en ymmärrä noista asioista yhtään mitään enkä haluakaan ymmärtää, pääasia, että joku laskuttaa meidän keikat ja ne rahat jollain verottajan hyväksymällä tavalla siirtyvät soittajille. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
uruttaja 23.08.2007 08:01:49 | |
---|
En henkilöverotuksen parissa askartele, mutta olen allekirjoittanut kutakuinkin eiffeltornin korkuisen pinon sitovia ennakkopäätöksiä. Tarkastuskertomusten pinkka on sitten hivenen paksumpi. Tuon kolmekymmentä puhelinsoittoa samasta asiasta tulkitsen kuitakuinkin siten, että joka kyselyllä oppii hieman lisää siitä, miten asiaa kannattaa kysyä, että jossain vaiheessa saa puhelimessa mieleisensä vastauksen, johon jatkossa voi vedota. Pottumaisimmillaan asia on mennyt siihen, että tarkastuksista huolimatta firma jatkaa samaa virheellistä käytäntöä aina vain. Talouspäällikön selitys on, että TJ käski. Toimitusjohtajan selitys on, että ei me, ennenkuin muut. Olen joutunut kokoamaan kaikki alan toimijat yhteen ja ilmoittamaan, että tästä päivästä lähtien toimitaan näin. Syteen tai saveen. Kokous, jota en toistamiseen halua järjestää, kuin myös kokous, johon Uruttaja ei tahdo olla osallisena. Ja ei, nyt ei puhuta kenkälaatikkofirmoista. Olispa mainiota, kun joku taho järjestäisi verotukseen liityvän palaverin, johon osallistuisi verotoimiston, te-keskuksen,ja muusikkojen edustajia. Voisi olla ihan valtakunnallinen, koska paikallisesti järjestettynä porukka voisi olla aika vähälukuinen. Tervetuloa Patelan verotoimistoon töihin. Aika omalaatuiseksi sinut koettaisi täällä, koska niitä kirjallisia ennakkopäätöksiä et saa varmasti. |
Ukko 23.08.2007 15:58:57 | |
---|
HOHO - eisss.... Mulla on verotoimiston puhelinnumero - ne kertoo, miten homma menee. Sit, kun tekee niin, niin ei oo ongelmia. Mä olen meidän firmassa veroneuvoja. Yksi duunikaveri sai juuri 6 donaa palautuksia takautuvasti kun huomas kysyä multa neuvoja. Olis ollut muuten mätkyjen maksajana :/ |
Anonymous-jazz 23.08.2007 18:27:51 | |
---|
Kannattaa pistää firma hyviin käsiin eli joku kunnon kirjanpitäjä/tilitoimisto. Sit homma pelittää. Ne tietää miten noi hommat menee. Noinhan se homma menee... Tosin joskus on kuullut niitä että jollain kuuluisalla pystöllä olisi 80-luvulla kirjanpitäjä unohtanut ilmoittaa muutamia verotettavia ja pystölle tuli monien satojentuhansien mummojen mätkyt. Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti". |