Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Brett Garsed
1 2 3 4
J.Hollström
17.08.2007 20:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tämmöstä sankaria kunneltu? Aika tiukkaa tilua vetää kaveri. Ihan sattumalta törmäsin ja yllätyin. Tsekatkaa.
 
http://www.brettgarsed.com/
 
That's it, but not shit.
Socialite
17.08.2007 22:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä kuunneltu! Big sky -levy sisältää hienoja biisejä ja paikoin aivan mahottoman hienoa improa...tai siltä se ainakin kuulostaa.
 
Brettillä on mielestäni todella miellyttävä tatsi ja uskomaton soittimen hallinta!
Mut onhan tästä jo taidettu jossain ketjussa vääntää aikeisemminkin.
 
Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup
Apricot
17.08.2007 23:59:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi tunnetuimmista pesteistä Garsedilla on ollut taannoisessa Nelson -yhtyeessä:)
 
"I got the Pieksämäki railway station blues."
arppah8
18.08.2007 11:57:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi tunnetuimmista pesteistä Garsedilla on ollut taannoisessa Nelson -yhtyeessä:)
 
No, lauloivathan brothers Nelson myös George Lynchin Sacred groove-lätyllä.
 
I rather be a jerk than being hip like you.
Eddie
22.08.2007 20:52:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä on Pande? :p
 
Ostetaan soittotaito.
John Titor
23.08.2007 00:54:46 (muokattu 23.08.2007 00:58:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tämmöstä sankaria kunneltu? Aika tiukkaa tilua vetää kaveri. Ihan sattumalta törmäsin ja yllätyin. Tsekatkaa.
 
http://www.brettgarsed.com/

 
Ihanaa, Juki mainostaa tiluttajaa, päivä on pelastettu!
 
Toi Garsedhan on ihan tyylikäs jätkä. Kaikissa livepätkissä se vaan tuntuu soittavan aika helvetin paljon, mutta who cares, jos pystyy niin pitää soittaa tukkoon:D Se kuitenkin soittaa ihan maukkaita juttuja ja erilaisia kuin useimmat kitaristit, johtuen siitä hybriditekniikastaan - pysyy touhu kiinnostavana.
 
Kyllä Guthrie silti pyyhkii tollakin jätkällä lattiaa.
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Socialite
23.08.2007 09:12:23 (muokattu 23.08.2007 09:12:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Guthrie silti pyyhkii tollakin jätkällä lattiaa.
 
Ehkä nuottien määrässä mutta saundi ja jutut on ihan eri maata...
Miulle ainakin kolisee Big Sky paljon paremmin kuin Guthrien lätty.
 
Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup
Pipuli
23.08.2007 11:57:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä kuunneltu! Big sky -levy sisältää hienoja biisejä ja paikoin aivan mahottoman hienoa improa...tai siltä se ainakin kuulostaa.
 
Big Sky on kyllä erinomainen lätty. Jos Brettin soitosta tykkää niin tsekkaamisen arvoisia lättyjä olis T.J Helmerichin kanssa tehdyt Exempt ja Quid Pro Quo.
 
Whatever
John Titor
23.08.2007 12:01:45 (muokattu 23.08.2007 12:02:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä nuottien määrässä mutta saundi ja jutut on ihan eri maata...
Miulle ainakin kolisee Big Sky paljon paremmin kuin Guthrien lätty.

 
Kyllähän ne tolla tasolla alkaa olla aikas makuasioita mistä tykkää. Guthrien melodisuus, monipuolisuus, saundi ja ihan pelkkä habituskin miellyttää mua enemmän. Mutta vähän sama siis kuin väittelis että onko västäräkki parempi kuin punatulkku. Kivoja lintuja molemmat.
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
J.Hollström
23.08.2007 12:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihanaa, Juki mainostaa tiluttajaa, päivä on pelastettu!
 
Kiva jos näin. Minun tuttavuus ko. herraan perustuu yhteen levyyn. Brett Garsed & T.J. Helmerich: Exempt vuodelta -94. Nykyisistä tekemisistä ei ole mitään tietoa. Hienon kitaransoiton ohella levyn biisit on ihan kuunneltavia. Ei toi nyt yhteenään oo kuuntelussa, mut taustalla pyörähtelee.
 
That's it, but not shit.
Apricot
23.08.2007 12:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon siinä käsityksessä, että Garsed on soittanut jollain rumpali Virgil Donatin levyllä. Ainakin se levy oli tosi makean kuuloista rock/jazz -fuusiota, kuulin sitä pätkän vuosia sitten jonkun frendin luona. Korjatkaa, jos tällaista kollaboraatiota ei ole ollut.
 
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Ze Kink
23.08.2007 12:51:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kyllä kuunneltu! Big sky -levy sisältää hienoja biisejä ja paikoin aivan mahottoman hienoa improa...tai siltä se ainakin kuulostaa.
 
Brettillä on mielestäni todella miellyttävä tatsi ja uskomaton soittimen hallinta!
Mut onhan tästä jo taidettu jossain ketjussa vääntää aikeisemminkin.

 
Joo, näin. Big Sky on kyllä hyvä, yksi harvoista kitaralevyistä, joita olen jaksanut kuunnella ihan kunnolla.
 
ReBeat
23.08.2007 23:27:07 (muokattu 24.08.2007 15:45:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon siinä käsityksessä, että Garsed on soittanut jollain rumpali Virgil Donatin levyllä. Ainakin se levy oli tosi makean kuuloista rock/jazz -fuusiota, kuulin sitä pätkän vuosia sitten jonkun frendin luona. Korjatkaa, jos tällaista kollaboraatiota ei ole ollut.
 
On nuo äijät ainakin yhdellä samalla levyllä soittaneet. Uncle Moe's Space Ranch. http://www.ssmt-reviews.com/db/sear … v.php?artistID=1406&showReview=true
 
Tuolta voi kuunnella lyhyen näytteen SighBorg kappaleesta, jossa Virgil Donatin kannuttelee: http://www.guitar9.com/unclemoe.html
 
Olli-Pekka
24.08.2007 09:12:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra jäi aikanaan mieleen Mark Varney Project -levyltä Centrifugal funk, jossa soittivat toisiaan suohon herrat Frank Gambale, Shawn Lane ja Brett Garsed. Kipeä levy.
 
Kiksaus
25.08.2007 23:53:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten kova legato tolla Garsedilla. Ku se vetää pull-offin niin se ei niinkään nosta sormea pois silleen, että seuraava nuotti on jo painettuna. Se vetää ekaks sen ekan sormen pois (pull-off) ja sit lämäsee seuraavan nuotin samaan aikaan (hammer-on from nowhere). Vaikee selittää, mutta uskomaton tekniikka. Samalla tyylillä ku Holdsworth.
 
Kovia levyjä kaikki mitä oon kuullu. Todella kova live veto Virgilin ja TJ:n kanssa vuodelta -98, Live At Musicians Institute. Tykkään Garsedin tyylistä.
 
Pande
01.09.2007 11:08:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä on Pande? :p
 
Tässä! :)
 
Sattumalta muistin tuon Guitar Heroes -kikkareen niin tuli mieleen täälläkin käydä (Ambituksen vetoa tullut odoteltua, ja olihan se nyt siellä sitten).
 
Inspiraatio kitaransoittoon viimein lievässä nousussa parin kuukauden tauon jälkeen. Brett Garsedia (juurikin Big Skytä) tullut edelleen välillä kuunneltua koiran kanssa käppäillessä.
 
Edelleen Garsed on mielestäni tekniikaltaan/ilmaisultaan maailman hienoin kitaristi, so. vaikuttaa omaan soittooni eniten. Hyvänä eräästä tunnetusta videosivustostakin saatavilla olevana esimerkkinä käy esim. biisin "..And Then A Crow Came Out" soitanta - erityisesti soolo, TJ Helmerichin pilipalitilulilusoolon jälkeen 3:30 tienoilla alkava Garsedin soolo on aika namia...
 
Meneillään sooloskaba 96 vetojen kuuntelusessio, katsotaan josko sooloskabaan 100 mennessä sais itsensä soittokuntoon :P
 
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
Jimi Henri
01.09.2007 13:54:58 (muokattu 01.09.2007 13:55:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkatkaas mulle joku hyvä video Youtubesta että voisin vaihtaa käsitystäni. Tähän astiset jutut mitä olen kuullut ei ole vakuuttanut. Ainakin toi "fuusio"-meininki on tuntunut aika köykäselle Holdsworthiin, Hendersoniin tai jopa Greg Hoween verrattuna.
 
Talk Less Play More
kärsä
01.09.2007 23:41:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan älyttömän tyylitajuinen soittaja, löytyy Quid Pro Quo ja Exempt. Molemmat kestää kyllä hyvin kuuntelua. Sopii taustalle ja ihan oikeaan kuunteluunkin. Harvoin jaksaa mistään innostua kovasti, mutta Andy Timmons ja tää hyypiö erottuu ainakin mulle joukosta hienosti.
 
Pande
30.09.2007 11:18:10 (muokattu 30.09.2007 11:40:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkatkaas mulle joku hyvä video Youtubesta että voisin vaihtaa käsitystäni. Tähän astiset jutut mitä olen kuullut ei ole vakuuttanut. Ainakin toi "fuusio"-meininki on tuntunut aika köykäselle Holdsworthiin, Hendersoniin tai jopa Greg Hoween verrattuna.
 
Tässä yksi ('A musical Oasis Awaits us'):
 
http://www.youtube.com/watch?v=NDmmoKCHemQ
 
Oma suosikkikohta soolossa on loppu tuosta n. 4:22 tienoilta alkaen, soolon alkuosa on vähän hakee..
 
Holdsworth on omasta mielestäni hyvä esimerkki kunnon lottojatsista. Vaikuttanut Garsediinkin kyllä roimasti, mutta yrityksistä huolimatta en ole saanut Holdsworthista toistaiseksi juuri mitään muuta mainittavaa irti.
 
Greg Howea parempaa soittoa löytyy - hupaisaa kyllä - youtubestakin kun hakee greg howe contest -hakusanoilla. Pidän kyllä Howesta enemmän kuin Holdsworthista. Henderson sensijaan on enimmäkseen mainio, mutta makuasioita sano akka kun muniaan nuoli tms.
 
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
John Titor
30.09.2007 13:23:09 (muokattu 30.09.2007 13:30:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Greg Howea parempaa soittoa löytyy - hupaisaa kyllä - youtubestakin kun hakee greg howe contest -hakusanoilla. Pidän kyllä Howesta enemmän kuin Holdsworthista. Henderson sensijaan on enimmäkseen mainio, mutta makuasioita sano akka kun muniaan nuoli tms.
 
Etin ton kisan voittajat ja täytyy sanoa, että ainoat, jotka pääsee edes Howen kanssa samaan sarjaan olivat Rick Graham (johon totesin googlaamisen jälkeen törmänneeni jo useita vuosia sitten) ja Richard Lundmark. Voittajasta on paha sanoa noin lyhyen klipin perusteella tuomiota. Toi Eric Wirsing soitti varsin pahaa kamaa välillä, jopa persoonallista, mutta saundit, esiintyminen ja videon kokonaisvaikutelma (soittimen virettä myöden!!) ei oikeen oo pro-tasolla. Pitää tsekata kaverin omaa tuotantoa.
Muilta vaan puuttui se härskiys, musikaalisuus ja näkemys joka kaikilla todella kovilla jampoilla on.
 
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «