jokke123 22.08.2007 16:34:45 | |
---|
niin eli tässä on paljon vaihtoehtoja, mutta kertokaa te ihmiset mikä ois kokemusten mukaan paras strato hintaluokkaan 650~. omaa kokemusta ei ole stratoista, les paulilla on tullu soiteltua. iski vaan stratokuume, joten kommentteja kiitos :D |
biibob 22.08.2007 16:39:29 | |
---|
Fenderin classic -sarjalaisia alkaisin katsella. Jokaisen saa kyllä tingittyä tuohon hintaan, kun vain viitsii kysyä. sarjasta löytyy kolme eri mallia: 50', 60' ja 70' lukujen mallit. Jokaisessa on omanlaisensa kaulaprofiilit ja jokainen kitara pyrkii kuvaamaan aikansa perinteistä stratoa ( esim. 60' c-kaulaprofiili, rosewood otelauta, kaularaudan säätö pleksin puolelta jne...). Kannattaa vain mennä kauppaan ja testata. Ehkä merkittävin tekijä noista malleista valittaessa on kaulaprofiili. 50' lukulaisissa V, 60' lukulaisissa C ja 70' lukulaisissa U. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Numb 22.08.2007 16:40:53 | |
---|
Torilla on Tokain ilmeisesti 1984 -strato. Riippuen mm. nauhojen kunnosta se voipi olla hyvä vaihtoehto. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
rock-kukko 22.08.2007 16:55:44 | |
---|
sne kannattaa kanssa tsekata ne fenderin classic player stratot. Kuulemma kovia pelejä. Ovat siis hiukan "modernisoituja" tai "pimpattuja" verioita noista 50's ja 60's classic malleista. |
Itse päädyin stratokuumeessa Fenderin Classic Player 50s malliin. Soft V kaula, 57/62 mikit, 2 pistetalla, leppäbody, vaahteraotelauta 9,5" radiuksella, 21 medium jumbo nauhaa, lukkovirittimet ym. Todella hyvin viimeistelty ainakin tämä oma yksilö ja kaulan profiilikin on miellyttävä, ei liia mohlo jos se haittaa. Mikit ovat myös laatutavaraa. Ei tosin ihan vintagespeksien mukainen jos sitä hakee, mutta silti hyvä vaihtoehto tuohon hintaluokkaan. http://elderly.com/fmic/items/FCP50S-2SB.htm Tompalla hintaa 599e, Suomestakin luulisi irtoavan tuohon 650 budjettiin. "Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast" |
-Cale 22.08.2007 17:47:32 (muokattu 22.08.2007 17:53:34) | |
---|
Nyt on oma lehmä pahasti ojassa mutta Squierin japanin stratot (tai ainakin omani) on hintaisekseen aivan huippu! Mitä olen jenkki ja meksikaanistratoja koitellut niin ei häpeä niille yhtään. Saundi on akustisesti todella voimakas, verrattuna vaikkapa G&L:ni, ja mielestäni Squierin akustinen sointi on parempi, vaikka myyjä niin kehui maasta taivaaseen jo G&L:n akustista sointia. Mikkipuolikaan Squjussa ei ole lainkaan huono, itseasiassa pidän sen sähköisestäkin soinnista enemmän kuin G&L:n, tai riippuu vähän musasta. Säröillä rokkimenoon Squier on ehdoton, tilumpaan kamaan taas G&L. Akustisesti molemmat ovat mainioita, mutta kyllä squierin vahva akustinen sointi vaikuttaa myös cleaneihin sähköillä. Ainut moitteen aihe Squierissa on vireen pitävyys kammetessa, joka taasen G&L:ssä on hoidettu paljon mallikkaammin. Vähänkin edes näyttää kampea niin voi kuulla jo heittoa vireessä. Ilman kampeilua vire pitää hyvin. Ja mikä parasta, Squier oli käytettynä vain 1/4 G&L:n hinnasta, ja täytyy sanoa että jos en tietäisi mitkä kitarat olisi kyseessä ja minut laitettaisiin sokkotestiin, en välttämättä osaisi sanoa kumpi on se kalliimpi. Olen ollut todella tyytyväinen hankintaani! Noita japanin squiereita pyörii kyllä torilla aika ajoin, hinnat siinä 300 euron molemmin puolin. Itse sain tämän huomattavasti halvemmalla kuin toisen vastaavan kitaran jota kyselin, torilla sekin. Kannattaa tosissaan miettiä tätäkin vaihtoehtoa, vaikka Squieri onkin eräänlainen halpismerkki Fenderistä. Itse en tuosta piitannut, onneksi, sillä voin sanoa että tämä pätkii monen pojan fenkut mennen tullen! Nämä japanin squierithan on yleisestikkin hyvinä pidettyjä keppejä! Tuokin kannattaa tsekata: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=179436 Tosin itse ainakin yrittäisin saada vielä hinnasta pois. |
Pluto 22.08.2007 17:49:47 | |
---|
Itse suosittelen Tokain uutta japanialaista. Vaikka joo, eivät takuulla ole yhtä hyviä kuin ne "oikeat" 80-luvun japsit, päädyin itse pari vuotta sitten hakemaan Musamaailmasta kotiin sen SRV-mallin. Omasta mielestäni tuossa hintaluokassa parhaat ja minulle sopivimmat mallit löytyivät Tokailta. Anteeksi. Dillon, you son of a bitch! |
Skebaaja 22.08.2007 23:15:17 | |
---|
Mainostan vähän omaani, mut yks ehdotus se tämäkin.. Kohta 10v vanha meksikolainen Stratoni on kyllä aivan tosikingi soittopeli (varsinki sen jälkeen kun laitoin siihen Fenderin '69 -mikkisetin). Ehkä se on niin sanottu ja paljon puhuttu "laatuyksilö" kyseiseltä tehtaalta.. Mut eipä se jenkkistarton vieressä oloaan epämukavaks tunne, luulisin. En ole isäsi. |
terry 24.08.2007 21:59:33 (muokattu 25.08.2007 18:25:24) | |
---|
Kyllä mä lähtisin esimerkiksi 60's Classic - sarjalaista hakemaan. Hinta-laatusuhde on kova! Oli mahdollisuus eilen testata viittä CustomShopin Fender Stratocaster Relic (F-Musiikki/Hki), ja täytyy sanoa, että yksikään ei soinut kunnolla. Kokonaan vika ei ollut miehessä. Kitarat olivat tukossa. Oli pakko ottaa 1300€:a maksava perusjenkkistrato vierestä käyttöön vahvistintestiin ja se soi kivasti. Ei se hinta aina kerro kaikkea. Ei sillä, onhan Custom-kitaroissa omat juttunsa. 650€:lla saa hyviä 50's, 60's tai 70's Stratocastereita. |
Ziggy Bubba 24.08.2007 22:13:24 | |
---|
Musamaailmasta saa noita japsi-stratoja teräsblokki tallalla tuohon hintaan, ne pieksevät kyllä omien kokemusten perusteella nuo saman hintaluokan Fenderit, noin keskimäärin. Se omaan handuun istuva loistoyksilö voi kyllä löytyä vaikka Squierilta tai Yamahalta, eli muu ei auta kuin testaaminen. You said a' what now? |
LaXu 24.08.2007 22:15:57 | |
---|
Classic Player stratot olisivat minunkin valintani. Varsinkin se '60s malli jossa on ne CS69 mikit. Läheltä piti etten itsekin sellaista hommannut, sattui vain tulemaan vastaan käytetty G&L Legacy vain himpun verran kalliimmalla, joten jos säästää tilkkasen ja sattuu bongaamaan hyvän diilin niin sekin on yksi vaihtoehto. Laatu noissa G&L:n kepukoissa on minusta ainakin pykälän Fenderiä korkeammalla, joskin ainakin omassani (90-luvun puolivälistä) on jostain käsittämättömästä syystä sähköpuolen suojaus todella olematon. Mutta eipä ole iso vaiva väkertää elektroniikkakoloon alumiiniteipit. |
Jarzki 24.08.2007 23:01:51 | |
---|
Alkaa toi tomanni olla vähän ylihehkutettu paikka (ei sillä että tässä ketjussa siihen syyllistyttäisiin), ei se niin halpa ole. Classic player 60's Thomannilla 599, Musicstore köln 589 ja music-town 569...eli jo 30 jöröä enempi rahaa laittaa muihin kamoihin :) Muuten aika houkutteleva keppi. Pitäisköhän alkaa tosissaan harkita tuon 50's classicin päivitystä... 750€ oli sen listahinta uutena ja yhdellä kysymyksellä hinta olikin jo 600... -Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi- |
Ziggy Bubba 24.08.2007 23:13:12 (muokattu 24.08.2007 23:14:14) | |
---|
Thomannilla on nykyään toisaalta tuo 30 päivän täysi palautusoikeus. Onneksi, sillä kaveri tilasi tuolta Fenderin 60's Straton, jonka kaulataskuun mm. sujahti pleku nätisti sisään - tämän tyyppistä kummaa hutilointia näkyi kaupassakin noissa vastaavissa kitaroissa... En siis tilaisi Fenderiä ilman täyttä palautusoikeutta :) You said a' what now? |
Ze Kink 24.08.2007 23:56:03 | |
---|
|
Jarzki 04.09.2007 14:23:11 | |
---|
Vielä tähän ketjuun lisään kun itekkin uutta raatoa etin että paikallisesta sain tiukaksi hinnaksi 60's classic player mallille 620€, eli en taida saksasta katella. Viikon toimitusajalla luvattiin... -Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi- |
LamaAjanElvis 04.09.2007 16:59:38 | |
---|
Les Paulin omistajalle varmaan suosittelisin tuota classic player 60's mallia jo ihan vaikka otelaudan radiuksen kannalta. Lessun flatimmästä otelaudasta vaihdos tavan Classic sarjalaisen pyöreään 7,25" radiukseen voi olla aikamoinen kulttuurishokki jäykkyydessään, kun bendataan ns "ylämäkeen" noita ohuen puolen kieliä. Classic player 60's mallissa on 12" radius, eli aika samoilla seuduilla kuten lespassakin. Kokeile toki mikä sitten on se paras, mutta tuossa jotain ajateltavaa. Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista. Kesä on läskien pahinta aikaa, mutta onneks se on kohta jo ohi. |
Ze Kink 04.09.2007 22:32:49 (muokattu 04.09.2007 22:33:56) | |
---|
Les Paulin omistajalle varmaan suosittelisin tuota classic player 60's mallia jo ihan vaikka otelaudan radiuksen kannalta. Lessun flatimmästä otelaudasta vaihdos tavan Classic sarjalaisen pyöreään 7,25" radiukseen voi olla aikamoinen kulttuurishokki jäykkyydessään, kun bendataan ns "ylämäkeen" noita ohuen puolen kieliä. Classic player 60's mallissa on 12" radius, eli aika samoilla seuduilla kuten lespassakin. Kokeile toki mikä sitten on se paras, mutta tuossa jotain ajateltavaa. Tässäpä juurikin syy, miksi itse yritän hankkiutua eroon tuosta Tokaistani. Mulla siirtymä vaan on klassisen kitaran täysin litteä otelauta -> vintageradius, eli hieman toiseen potenssiin. Samaten satula on liian kapea, että saisin näillä nakkisormilla otettua sointuja mukavasti. |