Räkkipeli 22.08.2007 13:51:14 (muokattu 22.08.2007 13:52:12) | |
---|
:D Mun mielestä EQ on ihan taajuuskorjain. En kyllä sitä boostiksi nimittäis vaikka sillä voi boostataki eri taajuuksia. Sillä voi myös leikataki eri taajuuksia. Nojoo, voihan sitä taajuuskorjaimeksikin luonnehtia, ehkä vielä paremmin joo. Sillä kuitenkin saat buustattuakin. Ja millälailla en osaa sitä käyttää? Jos mun mielestä se ei särön edessä pelitä niin ku mä haluan ni senkö takia mä en osaa? No voihan se olla että sun kamatkin on vähän sitä luokkaa ettei toimi sillail ku mä nään/mulla toimii. En tiiä. Mutta siinä tapauksessa (yleensä siis comboissa) paremmin loopissa toimii. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Numb 22.08.2007 13:59:34 (muokattu 22.08.2007 14:05:53) | |
---|
:D Mun mielestä EQ on ihan taajuuskorjain. En kyllä sitä boostiksi nimittäis vaikka sillä voi boostataki eri taajuuksia. Se riippuu varmaan eq:sta. Bossissa on level -säätö, jolla saa aikamoisen boostin, vaikka itse eq olisi flättinä. Tai niin flättinä kuin se nyt on... Bossi ainakin vaikuttaa soundiin aina päällä ollessaan, vaikka säätimet olisivat keskellä. Minulla on EQ kitaran ja vahvistimen välissä, viimeisenä ennen vahvistinta. Käytän puhtaiden muokkaamiseen lähinnä, mutta myös välillä tuomaan säröpuolelle kirpeyttä ja/tai boostia. Aika miedot säädöt minulla EQ:ssa on, pieni korostus kilosen ympärillä, että saa vähän läpäisevyyttä. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Bentley 22.08.2007 14:11:39 | |
---|
Se riippuu varmaan eq:sta. Bossissa on level -säätö, jolla saa aikamoisen boostin, vaikka itse eq olisi flättinä. Tai niin flättinä kuin se nyt on... Bossi ainakin vaikuttaa soundiin aina päällä ollessaan, vaikka säätimet olisivat keskellä. Minulla on EQ kitaran ja vahvistimen välissä, viimeisenä ennen vahvistinta. Käytän puhtaiden muokkaamiseen lähinnä, mutta myös välillä tuomaan säröpuolelle kirpeyttä ja/tai boostia. Aika miedot säädöt minulla EQ:ssa on, pieni korostus kilosen ympärillä, että saa vähän läpäisevyyttä. Mulla EQ on säröpedaalien jälkeen lähinnä siks sen monipuolisen säädön takia ja sen takia kun säröpedaaleissa ei oo mitään equa käytössä. Esim. Warp Factorista saa sellaset murinat aikaseks equn ansiota kun matalia taajuuksia leikkaa. Muutenki mä tykkään leikata matalia taajuuksia vähä enemmän pois soundin selvyyden takia. For those who can't be without the music! |
Deranged 22.08.2007 14:15:13 | |
---|
säröpedaaleissa ei oo mitään equa käytössä Kannattais ehkä kokeilla niiden pedaalien omien equjen käyttöä. Ja se MXR eq sinne vahvarin luuppiin. |
Bentley 22.08.2007 14:16:55 | |
---|
Kannattais ehkä kokeilla niiden pedaalien omien equjen käyttöä. Ja se MXR eq sinne vahvarin luuppiin. Korjaus. Säröpedaaleissa ei oo mitään equa. Warpissa ei ole mitään ja Jekyll & Hydessä on se yks EQ namiska jolla ei tee periaattees mitään. For those who can't be without the music! |
duc 22.08.2007 14:21:31 | |
---|
Kumminkin, kannattaa laittaa efektilooppiin se EQ-pedaali, siellä sillä saa selvästi parhaiten säädettyä kokonaissoudia. Kyllä se etuaste värittää soundia sekin, vaikka siitä ei säröjä otetakaan. |
Räkkipeli 22.08.2007 14:30:15 | |
---|
Se riippuu varmaan eq:sta. Bossissa on level -säätö, jolla saa aikamoisen boostin, vaikka itse eq olisi flättinä. Tai niin flättinä kuin se nyt on... Bossi ainakin vaikuttaa soundiin aina päällä ollessaan, vaikka säätimet olisivat keskellä. Tuota MXR:rrän 10 raitasta mitä olen testannut niin sekin tuntuisi värittävän. Minulla on EQ kitaran ja vahvistimen välissä, viimeisenä ennen vahvistinta. Käytän puhtaiden muokkaamiseen lähinnä, mutta myös välillä tuomaan säröpuolelle kirpeyttä ja/tai boostia. Aika miedot säädöt minulla EQ:ssa on, pieni korostus kilosen ympärillä, että saa vähän läpäisevyyttä. Nimenomaan. Pienillä korostuksilla voi olla paljon merkitystä. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Korjaus. Säröpedaaleissa ei oo mitään equa. Warpissa ei ole mitään ja Jekyll & Hydessä on se yks EQ namiska jolla ei tee periaattees mitään. Osta parempi pedaali. On se kumma jos ei vahvistimen ja mahdollisen säröpedaalin säädöillä saa soittokelpoista ääntä aikaan. Erilliset EQ-pedaalit tuntuvat ainakin minusta turhilta, ellei sitten hae jotain kuoppaufosoundia. "I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica. |
Antti1 22.08.2007 15:28:45 | |
---|
Jekyll & Hydessä on se yks EQ namiska jolla ei tee periaattees mitään. Oioioi, testaa nyt ihmeessä niitä laitteitasi vähän huolellisemmin. Tossa polkimessahan on nappeja, joilla sä pystyt muuttamaan soundin luonteen ihan äärilaidasta toiseen. Kokeile, perehdy, perehdy, kokeile ja tule sitten vasta vinkumaan uusia leluja. Jos et noilla laitteilla saa kelvollista soundia, niin on siellä näytön toisella puolella kyllä vika. Sori vaan... OSTAKAA 10U KELLUVA HUIPPURÄKKI EDULLISESTI! |
Numb 22.08.2007 15:39:03 | |
---|
Oioioi, testaa nyt ihmeessä niitä laitteitasi vähän huolellisemmin. Tossa polkimessahan on nappeja, joilla sä pystyt muuttamaan soundin luonteen ihan äärilaidasta toiseen. Heh, yksi syy siihen, että J&H lähti boardista oli se, etten vain jaksanut säätää. Liian paljon vääntöä. Tosin se toinen syy oli, etten niin tykännyt siitä J&H:n perusväristä (or whateva). Ei pelannut ainakaan Orangen kanssa niin kuin haluan. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
oiva tumpeloinen 22.08.2007 15:44:21 (muokattu 22.08.2007 15:45:04) | |
---|
Heh, yksi syy siihen, että J&H lähti boardista oli se, etten vain jaksanut säätää. Liian paljon vääntöä. JH:n kanssa muuten tuli tehtyä semmoista, mitä ei juurikaan koskaan jaksa: kävin pikkaisen läpi niitä paperilapun valmisasetuksia. Ei ole kaikista pöllöimpiä nekään. Tuli vain lähinnä mieleen, että aloittajakin voisi kokeilla niitä pikkaisen. |
Kitarmän 22.08.2007 17:46:52 | |
---|
Tuli vain lähinnä mieleen, että aloittajakin voisi kokeilla niitä pikkaisen. Kyllä näin kannattaa tehä, laitoin tohon aikani kuluks ton linkin http://www.visualsound.net/Pedal_jh.htm tonne ja Instruction sheet. "Life is life, come on stand up and dance" - Opus |
Bentley 22.08.2007 19:34:52 | |
---|
Tuli ny kokeiltua laittaa EQ efektilooppiin ja totesin et sinne se saa jäädä. VK:n säröki muuttu hyvin vaikka EQ oli loopissa. Onko putkivehkeillä si näin paljo eroa loopilla ku trankkuvehkeillä vai onko tämä vahvistinkohtainen asia? VK:n ja jekylllin yhdistelmä oli ihan hyvä soundinen. En kyllä heviä sillä soittelis mutta jotain muuta kylläkin. Edelleen paras hevipäristin mulla on se warp. For those who can't be without the music! |
Deranged 23.08.2007 10:00:55 (muokattu 23.08.2007 10:03:07) | |
---|
Onko putkivehkeillä si näin paljo eroa loopilla ku trankkuvehkeillä vai onko tämä vahvistinkohtainen asia? Vahvistinkohtainen IMO, ainakin mulla on seuraavanlaisia kokemuksia: - Marshall JCM900 Master Volumen luuppi oli sanalla sanoen outo ja söi signaalia. - 5150 luupissa ei toiminut oikein mikään, kun luuppi on pöljästi tehty. - Supreme XL (trankku) luupissa kaikki toimi kuin unelma - Laney GH100TI luupissa toimi tietyt laitteet niinkuin pitääkin, ja osaa ei saanut edes säätämällä toimimaan ilman rätinöitä. - Itse tehdyn Madamp A15Mk1 luuppi pelittää loistavasti, taso on sopiva sekä räkkiefekteille että speduille. - H & K Tube 50 nupin luuppi on parhautta. On tasonsäätö ja Serial/Parallel kytkin. Kaikki toimii kuin unelma. Mesaan/Diezeliin ei oo koskaan ollut varaa eikä tule olemaankaan. Valitettavasti. |
Bentley 23.08.2007 11:50:38 | |
---|
Vahvistinkohtainen IMO, ainakin mulla on seuraavanlaisia kokemuksia.... Oho. Käyttäytyypäs noi iha erilailla :o For those who can't be without the music! |