mr.bungle 22.08.2007 11:55:52 | |
---|
Näin Youtubessa videopätkän (valitettavasti ei ole enää linkkiä) jossa kolleega kuritti sähköistä pystybassoa kivan kuuloisesti. Bassona oli Yamahan Silent Bass, jota toisaalta on parjattu huonosta saundista. Saundimaailma oli kuitenkin paljon lähempänä kontraa kuin nauhatonta bassokitaraa. Itse oon himoinnut kontraa tässä jo joitakin vuosia, mutta toisaalta haluaisin roudata soitinta kodin ja treeniksen välillä ja nauhoitella plug&play-tyylillä. Eli, onks kellään EUBia, ja mikä malli lie paras? bassolla hanuriin |
Näin Youtubessa videopätkän (valitettavasti ei ole enää linkkiä) jossa kolleega kuritti sähköistä pystybassoa kivan kuuloisesti. Bassona oli Yamahan Silent Bass, jota toisaalta on parjattu huonosta saundista. Saundimaailma oli kuitenkin paljon lähempänä kontraa kuin nauhatonta bassokitaraa. Itse oon himoinnut kontraa tässä jo joitakin vuosia, mutta toisaalta haluaisin roudata soitinta kodin ja treeniksen välillä ja nauhoitella plug&play-tyylillä. Eli, onks kellään EUBia, ja mikä malli lie paras? Linkki olis kova sana, et muista edes kolleegan / bändin minkä tahansa nimeä mistä voisi aloittaa kaivamisen. En meinaan näillä pakkasilla pysty uskomaan soundiin. :) Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
Heikki L. 22.08.2007 12:57:22 | |
---|
Hannu Rantasella on muistaakseni silent bass Värttinän joillain rundeilla. Ajaa kuulemma asiansa ja helpottaa logistiikkaa. Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
mr.bungle 22.08.2007 13:08:46 | |
---|
Linkki olis kova sana, et muista edes kolleegan / bändin minkä tahansa nimeä mistä voisi aloittaa kaivamisen. En meinaan näillä pakkasilla pysty uskomaan soundiin. :) En, mutta joku pätkä missä on ihan mulle kelpaavaa saundia olis vaikka http://www.youtube.com/watch?v=Vi1Ns06kkeM ... bassolla hanuriin |
absqua 23.08.2007 09:16:57 | |
---|
Hannu Rantasella on muistaakseni silent bass Värttinän joillain rundeilla. Ajaa kuulemma asiansa ja helpottaa logistiikkaa. Euroviisujen aikaan kun vetivät Senaatintorilla niin siellä ainakin oli juurikin tuollainen peli kehissä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
balzary 23.08.2007 11:06:08 | |
---|
Muistaakseni tonnilla irtoaa Tshekistä Prochazkan lankkukontra. Ihan kehuttuja pelejä, mitä nyt oon vähän paikallisia forumeita lukenut. Paremman näköinen ainakin, kuin monet näkemäni viritelmät. http://www.guitar-makers.com/basy_2.htm |
mr.bungle 23.08.2007 11:53:51 | |
---|
Muistaakseni tonnilla irtoaa Tshekistä Prochazkan lankkukontra. Ihan kehuttuja pelejä, mitä nyt oon vähän paikallisia forumeita lukenut. Paremman näköinen ainakin, kuin monet näkemäni viritelmät. http://www.guitar-makers.com/basy_2.htm Tossa taitaa olla kuitenkin 34" skaala, kun 3/4 kontrassa se on jotain 41". bassolla hanuriin |
balzary 23.08.2007 11:57:42 | |
---|
Tossa taitaa olla kuitenkin 34" skaala, kun 3/4 kontrassa se on jotain 41". Ok, en kattonu sen tarkemmin speksejä. Varmaan tuolla saa pidemmälläkin skaalalla teetettyä. |