lurkki 21.08.2007 15:01:13 (muokattu 21.08.2007 15:40:24) | |
---|
----- Kyl noissa liveäänentoistojutuissa jonkin sortin taju sähköturvallisista kytkennöistä tulis olla ... eetuss: älä tee mitään 230v kytkentöjä kun et näköjään osaa. Tämä ystävyydellä ... "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
multipaavo 21.08.2007 20:47:10 | |
---|
Ja voisiko saman toteuttaa ns. I.T.E.(tm) tällä: DMX:ää on tullut rakennettua saman henkiseen naruun. Vittumaista oli :-/ Muistelisin, että Cordialilla on tuotevalikoimassaan tällästä kaapelia metrikamana, missä menee 3x0,75mm2 sähkö ja mikkipiuha yksissä kuorissa. Ja on kallista. Toi DMX versio tais olla verolla lähemmäs 20 egee/metri. Toinen tapa on teipata/nipusidettää/kutisukittaa/sinitarrata/kuumaliimata kaksi irtokaapelia kiinni toisiinsa, mutta mun mielestä niitten käytettävyys on vähän niin ja näin. Tää on se yleisempi eli halvempi metodi. Ei se 50Hz tossa signaalikaapeliin asti kuljeudu, kunhan suojamaadoitukset on kunnossa, ja sähköt vedetään oikeaoppisesti tähtimaadoituksen mukaan. -Paavo Liian paljon päätetehoa on aivan oikein |
----- Kyl noissa liveäänentoistojutuissa jonkin sortin taju sähköturvallisista kytkennöistä tulis olla ... eetuss: älä tee mitään 230v kytkentöjä kun et näköjään osaa. Tämä ystävyydellä ... Joo kyllä sitä meikäläinen sen verran sähköturvallisuudesta tietää että ainakin tutkin ennen kuin hutkin. Pitääkö mun nyt purkaa nuo kaikki itse tehdyt jatkoroikat? ;) Tämä oli ihan vain tällainen periaatteellinen kysymys. Ajattelinkin ettei varmaan tuo linjatason signaali tule ihan terveenä perille tuota pitkin. On vaan niin törkeän kallista tuo valmis. There's no stupid questions only stupid people |
lurkki 22.08.2007 10:08:35 | |
---|
Joo kyllä sitä meikäläinen sen verran sähköturvallisuudesta tietää että ainakin tutkin ennen kuin hutkin. Pitääkö mun nyt purkaa nuo kaikki itse tehdyt jatkoroikat? ;) Pitää poistaa käytöstä siinä tapauksessa että niissäkään ei ole suojamaata kytketty ja ne on tehty sopimattomasta kaapelista ;) "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |
eetuss 22.08.2007 10:35:13 | |
---|
Pitää poistaa käytöstä siinä tapauksessa että niissäkään ei ole suojamaata kytketty ja ne on tehty sopimattomasta kaapelista ;) Kaapelin sisällä on kolme piuhaa ja pistokkeessa on kolme napaa, kyllä mun logiikalla yksi piuhoista jätetään kytkemättä! :D No ei vaiskaan, kyllä ne on ihan oikein tehty. There's no stupid questions only stupid people |
lurkki 22.08.2007 11:32:14 | |
---|
Kaapelin sisällä on kolme piuhaa ja pistokkeessa on kolme napaa, kyllä mun logiikalla yksi piuhoista jätetään kytkemättä! :D No ei vaiskaan, kyllä ne on ihan oikein tehty. *dada alkaa* Miksi sä tarvitse neljänapaista johtoa kun sähän voit kuljettaa audiomaan o-johdossa ja signaalin kevissä. Sun pitää vaan yleismittarilla mitata mikä rasiassa on vaihe vaikkapa viereisen rasian maadoitusta vasten. *dada loppuu* "...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..." |