Aihe: TOTO Suomeen!
1 2 3 4 5 6 7
nurse
21.08.2007 18:03:27
Jep, oli todellakin hienoa saada ulkomaan bändi myös Ratinaan, toivottavasti jatkoa seuraa ensi kesänä...Kovan luokan soittajia oli mukana ja basisti varsinkin oli hienoa nähdä livenä. Soundit oli kohdillaan, NB setissä bassot tuli vähän turhankin tukevasti. Niitä balladeja myös itse kaipailin, jamisessiot olisi voinut korvata parilla kaikkien tuntemalla hitaalla. Kokonaisuutena näkemisen ja kuulemisen arvoinen esitys, edellinen Toto kokemus oli 80-luvun loppupuolelta.

VIP-väki saisi kyllä pitää omia kokoontumisiaan muualla kun stadion ja areena konserteissa. Näyttävät yleensä viihtyvän kuitenkin paremmin kaljatelttoissa kuin musiikkia kuuntelemassa.

Volyymeista; kännykässä mukana oleva desibelimittari näytti n. 100-105 db (on siis tosin vain suuntaa antava ja epäluotettava arvo) mutta varmasti stadionkeikalta tulevat äänet ylittävät melurajat reippaasti. Itselläni on muotin mukaan tehdyt tulpat, joita käytän myös itse soittaessani eikä mielestäni pilaa kuunteluelämystä. Muusikon tai musiikkia harrastavan jepen on mun mielestä erityisesti pidettävä kuulostaan huolta. Tosi on, että jos kuulo menee, loppuu samalla rakas harrastus tai pahimmillaan elanto. Tampereella suojaimia ja monitorisysteemejä valmistaa ainakin KuoMed Oy, suosittelen.

http://www.korva.net/sivu.php?artikkeli_id=37
settimäki
21.08.2007 20:19:45
Oli kyllä mahtava keikka Ratinassa, muuta ei voi sanoa. Nyt vaan odottelemaan ensi vuoden 30-vuotiskiertuetta? Ehkä silloin mukana on Paich ja Mike Porcaro. Vaikkakin tuuraajat hoitivat hommansa erittäin mallikkaasti. Kimball oli Tampereella kovemmassa iskussa kuin olen koskaan aiemmin nähnyt. Toiveunissa olisi kuitenkin nähdä vielä mukana Joseph Williams, joka oli tänä vuonna jollain keikalla mukana ollutkin, kuten myös Fergie.. No jäädään odottelemaan.
sirdickyj
21.08.2007 21:17:54
Oli kyllä mahtava keikka Ratinassa, muuta ei voi sanoa. Nyt vaan odottelemaan ensi vuoden 30-vuotiskiertuetta? Ehkä silloin mukana on Paich ja Mike Porcaro. Vaikkakin tuuraajat hoitivat hommansa erittäin mallikkaasti. Kimball oli Tampereella kovemmassa iskussa kuin olen koskaan aiemmin nähnyt. Toiveunissa olisi kuitenkin nähdä vielä mukana Joseph Williams, joka oli tänä vuonna jollain keikalla mukana ollutkin, kuten myös Fergie.. No jäädään odottelemaan.

omalla sivullaan Williams hahkuttaa ajatusta, että olis messissä tuolla rundilla
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Rypsolisti
21.08.2007 21:47:52
Volyymeista; kännykässä mukana oleva desibelimittari näytti n. 100-105 db (on siis tosin vain suuntaa antava ja epäluotettava arvo) mutta varmasti stadionkeikalta tulevat äänet ylittävät melurajat reippaasti. Itselläni on muotin mukaan tehdyt tulpat, joita käytän myös itse soittaessani eikä mielestäni pilaa kuunteluelämystä. Muusikon tai musiikkia harrastavan jepen on mun mielestä erityisesti pidettävä kuulostaan huolta. Tosi on, että jos kuulo menee, loppuu samalla rakas harrastus tai pahimmillaan elanto. Tampereella suojaimia ja monitorisysteemejä valmistaa ainakin KuoMed Oy, suosittelen.

http://www.korva.net/sivu.php?artikkeli_id=37

Kaverini myös mittasi suunnilleen 105 db:tä miksauspöydän kohdalta, ilmeisesti kuitenkin lavan edessä oli vähemmän. Itse olin aika lähellä aitaa eikä tuntunut kovin kovalta, kaveri oli myös siinä mutta käväisi taaenpana ja sinne kuulemma tuli selkeästi kovempaa.
Fender Stratocaster '62
pessomar
23.08.2007 14:31:27
Olen aivan yllättynyt täällä kirjoitetuista puolihaukuista tuota konserttia kohtaan.
Toto veti aivan odotetun mukaisen setin ja kaikki puheenvuorot Luken suusta
ovat jo pitkään olleet saman kaavan mukaan pidettyjä. "Wassup Finland?"
"Any Musicians here?" jne kuuluvat tähän liturgiaan. Leland paikkasi Miken aivan
loistavasti. Jos asennoituu tällaiseen konserttiin puhtaasti bailaamis/fiilistely
mielessään ei ole mitään valittamista lauantain tapahtumasta.

Olin itse Ratinan porteilla vähän kolmen jälkeen ja kun poket päästivät sisään
neljältä meitä oli 4(!!!) tuolla sivuportilla. Helsingissä olisi ollut 400.
Hissukseen kävellen mentiin aidan viereen odottelemaan ja siellä vietimme sitten
seuraavan n.3 tuntia odotellen konserttia. Välillä käytiin ostamassa keikkapaidat
ja palattiin hyvässä sovussa samaan paikkaan. Itse roikuin aidalla aivan keskellä
koko sessioiden ajan.

Paikalla oli hyvissä ajoin myös suomigospelin suurmies Pekka Simojoki ja bändi-
kavereita sekä PS juniori.

Sade ennen konserttia meinasi jäädyttää tuulen kanssa tunnelmaa, mutta Naikka-
reiden pyrot lämmittivät hyvin.

Kameroiden käyttö ei ollut mitenkään rajattua ja kontrolloitua ja jäi harmittamaan
paremman kuvauskoneen kotiinjättö.
Täältä löytyy hieman kontrastisäädettyjä ja rajattuja (piti saada ne vahtimestaajat
pois kuvista ja suurimmasta osasta se muovitus siitä lavan edestä):
http://s79.photobucket.com/albums/j … kkarit%20ja%20Toto%20Ratina%202007/
lukeman
23.08.2007 16:47:47
Olen aivan yllättynyt täällä kirjoitetuista puolihaukuista tuota konserttia kohtaan.
Toto veti aivan odotetun mukaisen setin ja kaikki puheenvuorot Luken suusta
ovat jo pitkään olleet saman kaavan mukaan pidettyjä. "Wassup Finland?"
"Any Musicians here?" jne kuuluvat tähän liturgiaan. Leland paikkasi Miken aivan
loistavasti. Jos asennoituu tällaiseen konserttiin puhtaasti bailaamis/fiilistely
mielessään ei ole mitään valittamista lauantain tapahtumasta.

Komppaan täysin. Itse en ole mikään "kultakorva" joka kuulee saati noteeraa mokia joita livekeikoilla melko usein kuitenkin tulee, (jopa itselläni). ;) Tuollakin keikalla nautein täydestä sydämestäni älyttömän kovasta setistä ja ne Lukatherin soolot jopa pidennetyt, korvani vastaanottivat suurella kiitollisuudella. Itse pidän tuollaisesta joku muu taas ei. Toto osaa ja on aina osannut tehdä mielettömän hyviä sovituksia.
ordinary
23.08.2007 17:11:26
Joo, ei valittamista. Toton keikalla on aina ollut noita jamittelupätkiä ja ne
ärsyttävät joitakin, mutta bändi jammailkoon jos siltä tuntuu...

Itse en yllättynyt tai pettynyt, eli Toto oli juuri niinkuin ennenkin, eli aika tuttua ja
turvallista.

Nylon Beat oli mitä oli, mahtavaa soittoa, mutta kaks biisiä ois riittäny mulle.
Joku on toista mieltä, minä olen tätä mieltä.

Ja Kyllä Simon rumputaiteilu on kautta linjan nautittavaa kuunneltavaa, ei mahda
mitään, mutta tykkään kyllä. Tosin jonkun mielestä jopa Lasse Hoikalla saattaa olla
parempi groove, mutta makuasioita. Eläköön erilaisuus ja erilaiset kicksit musasta.
Davos
23.08.2007 19:39:03
Hauska huomata missä pessomarin keskittyminen on ollut ainakin Naikkareiden setin aikana! ;)
MK73
23.08.2007 22:52:35
Kiitokset pessomarille hienoista kuvista! Kyllä vanha sanonta pitää edelleen paikkansa, eli kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Mukavan näköistä meno on ollut. NB:llä perkussiomies Mamba(kin) messissä, ja Anssilla makee cowboy-hattu : )

Nyt alkaa pikkuhiljaa potuttamaan, etten ollut paikalla.. Totokin, no onhan se jees vieläkin.
pessomar
23.08.2007 23:44:09
Tolta paikalta ei paljoo muuta kuvailtu Canon A70-kameralla.
Kuten näkyy..oli turha yrittää kitaristia zoomata. Paras vaan
ottaa Jonnasta ja Erinistä kaikki irti. Jos joku surffaa tuolla mun
photobucketissa, niin siellä on samalla lootalla kuvattu Take6:n konsertti
Nykissä, joka todistaa, kuinka hyvä tuokin kamera on. Ilman salamaa...
Niijaa onhan siellä kuvia Lizzy/Purple-keikaltakin...ja viime vuoden Totostakin.

Itte tykkään eniten Nylon Beatin kuvistani siitä 1259-kuvasta, jossa Jonna
revittää.
Alpertti
29.08.2007 21:06:35
Tuolla lisää Toto-kuvia Tampereelta. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/26x7f+juha-toto.html

Naikkareista vois kanssa muutaman jossain vaiheessa lätkästä. Tosin ne on kauempaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)