jajuhani 21.08.2007 20:49:27 | |
---|
Otsikon musiikinlaji on kirvoittanut mielipiteitä eri palstoilla. Olisiko paikallaan avata oma otsikko humpalle? No tässä nyt yritän. Avaukseksi oma vaatimaton mielipiteeni: "Humpaksi alettiin nimittää uuslämmitettyä Dallape-musiikkia." Tämä lämmitys tapahtui yleisradion "Kankkulan kaivolla"-ohjelman myötä. Kuuskytluvun alussa humpaksi kelpasi kaikki iskelmät; valssit, tangot, jenkat (alunperin humpan laji oli foxtrot). Tässäpä aluksi. Alkaako mielipiteenvaihto, vai pannaanko kiinni?? Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle. |
uruttaja 21.08.2007 20:51:21 | |
---|
Kaikkia musiikki laidasta laitaan on ehdottomasti ja vain humppaa. Varsinkin Jazz on oikein puhdasoppista humppaa, siinä on vaan paljon enemmän vääriä ääniä. Humpanlyönti, lajeista parhain. Ilman humppaa ei olisi mehtiäkkään. |
KoskPaavo 21.08.2007 20:52:43 | |
---|
Nykyään taitaa nuoremmilla "humppa"-kategoriaan mennä kaikki tanssirallit tyyliin Finlanders, Myrskylyhty, Yölintu, yms "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
baron 21.08.2007 20:53:22 | |
---|
Kyllähän ilmaisua humppa tai humppamusiikki/humppamuusikko käytetään kahdessa merkityksessä: 1. Suppea: juuri ne "oikeat" humpat 2. Laaja: Yleisnimi perinteiselle tanssimusiikille. Tietysti voi olla säie suppealle merkitykselle. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
Vihre!!!! Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
uruttaja 21.08.2007 20:55:02 (muokattu 21.08.2007 20:55:25) | |
---|
Nykyään taitaa nuoremmilla "humppa"-kategoriaan mennä kaikki tanssirallit tyyliin Finlanders, Myrskylyhty, Yölintu, yms Metallica, Ironmaiden, Toto,Rolling Stones ja Rehupiikles. Sammaa humppaa. |
half 21.08.2007 20:57:10 (muokattu 21.08.2007 20:57:36) | |
---|
Humpan ehdoton ykkösnyrkki on Eläkeläiset. Todelliset humppaajat tekevät humppaa vaikka puhelinluettelosta. |
uruttaja 21.08.2007 21:04:50 | |
---|
Humpan ehdoton ykkösnyrkki on Eläkeläiset. Todelliset humppaajat tekevät humppaa vaikka puhelinluettelosta. Sutikomppia ja plussaa. |
jjussila 21.08.2007 21:05:50 | |
---|
Humppa on valitettavasti aliarvostettua; moni orkesteri veivaa useita eri tahtilajeja, vaan humppa ei tärähdä edes pyydettäessä.; veikkaan että useimmalla ei ole edes ohjelmistossa näitä rytmimusiikin "helmiä". Siis aikuisten oikeesti; mikä vittu siinä on että niitä pitää karsastaa; yksi rytmilaji muiden joukossa; that*s it... ..ei helev...olisko noin?..... |
uruttaja 21.08.2007 21:10:21 | |
---|
Humppa on valitettavasti aliarvostettua; moni orkesteri veivaa useita eri tahtilajeja, vaan humppa ei tärähdä edes pyydettäessä.; veikkaan että useimmalla ei ole edes ohjelmistossa näitä rytmimusiikin "helmiä". Siis aikuisten oikeesti; mikä vittu siinä on että niitä pitää karsastaa; yksi rytmilaji muiden joukossa; that*s it... Kyllä löytyy ja kymmeniä. |
jjussila 21.08.2007 21:12:47 | |
---|
Kyllä löytyy ja kymmeniä. Ka, sen tiedän, että sulla löytyy, vaan löytyykö muilta?... ..ei helev...olisko noin?..... |
Begemoth 21.08.2007 21:13:24 | |
---|
Kyllä se vaan niin on, että kun humppaa tulee, kansalainen viihtyy ja soittajankin huulilla hymy karehtii. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
Begemoth 21.08.2007 21:14:23 | |
---|
Ka, sen tiedän, että sulla löytyy, vaan löytyykö muilta?... Humpat tulee tietää. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
jon lord 21.08.2007 21:28:34 | |
---|
Ruotsinsalmessa aikoinaan soitettiin Intialaisille merimiehille humppaa ja ne tykkäs niin että kutsui meidät laivaan ja syötti ja juotti koska olivat niin humpan lumoissa. Oli kuulemma eksoottista musiikkia. COVS jäsen N.o 3 |
poppamies 21.08.2007 21:36:53 | |
---|
... Oli kuulemma eksoottista musiikkia. Sitähän se toki on mutta ei välttämättä kokonaan suomalainen keksintö. Muistuttaa erehdyttävästi erästä keskieurooppalaista musiikkityyliä mitä minä nimitän "käkimusiikiksi". Jollain "octoberfestareilla" se on hyvin tavallinen ja soitetaan usein miten nahkashortsit jalassa. Olen joskus lukenut että ameriikassa jotkut eurooppalaiset maahanmuuttajat soittavat vieläkin omaa musiikkiaan jota kutsuvat hum-pah nimellä. Siihen kuuluu joku torvikin. G strings are for strippers! |
mack the knife 21.08.2007 21:37:45 | |
---|
Hyviä humppia on sävelletty paljon, sääli kun suuri osa bändeistä soittaa niitä tutuimpia. COVS n:o 1. |
baron 21.08.2007 21:38:12 (muokattu 21.08.2007 21:41:46) | |
---|
Ruotsinsalmessa aikoinaan soitettiin Intialaisille merimiehille humppaa ja ne tykkäs niin että kutsui meidät laivaan ja syötti ja juotti koska olivat niin humpan lumoissa. Oli kuulemma eksoottista musiikkia. Mä joudun silloin tällöin soittamaan kansainväliselle yleisölle (niin varmaan moni muukin, en mä tällä leveile) ja joskus tilaajat haluaa nimenomaan että pitää soittaa suomalaista tanssimusiikkia ja joskus nimenomaan, että ei saa, mutta kummassakin tapauksessa soitan kyllä humppaa ja kyllähän ne on ihastuneita, jotain eksoottista suomalaista!! PS Jos (tai itse asiassa kun) mä meen Kuubaan niin kyllä mä haluan, että bändit soittaa paikallista musaa eikä turisteja viihdyttääkseen sitä samaa jenkkihöpsötystä jota tulee joka tuutista. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
tiina62 21.08.2007 22:20:21 (muokattu 21.08.2007 22:21:05) | |
---|
Raumalla oli pari viikkoa sitten Festivo-musiikkipäivät. Kävin katsomassa Schubertiade-konsertin, jossa Petteri Salomaa lauloi Die Schöne Müllerin nimisen parinkymmenen biisin kokoelman. Schubert säveltänyt kaverinsa Wilhelm Müllerin runoihin. Siinä tuli aikas monta saksalaista, mielestäni selvää humppaa mukana ja välillä taas oli niin klassista niin klassista, että. Mielenkiintoinen esitys! Aurinkua päivään ja kuuta yöhön! |
Timi 21.08.2007 23:03:45 | |
---|
Hyviä humppia on sävelletty paljon, sääli kun suuri osa bändeistä soittaa niitä tutuimpia. Siellä ois mielenkiintoisia,vielä soittamattomia,sillee kulumattomia biisejä paljon. Kylmän viileesti! |
sonic77 21.08.2007 23:12:08 | |
---|
PS Jos (tai itse asiassa kun) mä meen Kuubaan niin kyllä mä haluan, että bändit soittaa paikallista musaa eikä turisteja viihdyttääkseen sitä samaa jenkkihöpsötystä jota tulee joka tuutista. Kolmen kuukauden päästä pitää käydä tsekkaa, mitä ne Kuuban esat oikein tuuttaa. Jos kävis samalla Castrolla kyläsä Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |