simosiili 21.08.2007 00:37:33 | |
---|
Pitäis saada semmoset hommatua kitaraan. Ei oo ollut aikaa tutustua aiheeseen, eikä sitä aikaa valitettavasti pahemmin ehdi tullakaan, niin ajattelin kysellä, mitä kannattaisi tehdä että sais paikalleen ne. Ei oo oikeen aikaa alkaa säätää asian kanssa, onko kallista (edes mahdollista=?) käydä jossain laittamassa esim. pk-seudulla? kitara on ltd ec-400 |
Jormaz 21.08.2007 00:41:06 | |
---|
Esim. Dimarzion Cliplock jota saa ainakin Levytukusta. Summer is coming, fat boys are happy |
pekurides 21.08.2007 00:43:15 | |
---|
Että ei ole aikaa perehtyä systeemeihin mutta löytyy aikaa käydä laitattuttamassa tuntiveloituksella semmoset kitaraan.... mitenköhän tuo nytten on. Schallerin hinnalukkojen asennukseen menee kotona semmoset 5 min. ja lapsikin osaa sen tehdä.....niin että mahtaisko sen verran aikaa löytyä perehtymiseen:) Tunteella päin vittua. |
Twinkle 21.08.2007 00:49:59 | |
---|
Jos tarkoitat hihnalukkoja, niin niiden asentaminen ei kummoista osaamista vaadi. Pakettiin kuuluu tapit ja vastakappaleet. Kitaran omat tapit ruuvataan irti ja tilalle laitetaan nuo paketin mukana tulleet uudet tapit. Sitten nuo vastakappaleet asetaan käytetyn hihnan niihin reikiin, joihin ne tapit tavallisesti tulisi. Pistetään vastakappale läpi siitä remmistä, laitetaan prikka paikalleen ja kierretään mutteri tiukalle siten, että vastakappale ei pääse kumpaankaan suuntaan. Koko hommaan menee joku viisi minuuttia ja tarvittavat työkalut on ruuvimeisseli sekä jotakin millä saa kiristettyä mutterin. Itse käytän nokkapihtejä tossa hommassa. |
McNulty 21.08.2007 10:29:35 | |
---|
Käytin aikani Schalleria, mutta nyt olen vaihtanut hiljakseen kohti Dunlopia hihnalukkojenkin osalta. Niitä kun saa flushmount-tyylillä, eli se hihnatappi upotetaan kitaraan. Toki myös muita malleja löytyy... mielestäni paras mekanismi markkinoilla. DiMarzion Cliplockista en diggaile. Kyllähän ne muoviklipsit kestää kovempaakin käyttöä, mutta eivät silti vakuuta minua. Samoin 99% markkinoilla olevista Cliplock-remmeistä on nylon-remmejä. Hyi saakeli, en pidä niistä ollenkaan. Ne kun hiertää mulla niskaan ja olkapäähän (jossa vielä luomi kaiken kukkuraksi). Siksipä siis suosin leveähköjä, lievästi pehmustettuja nahkaremmejä (lue: Levy's MSS1). Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Numb 21.08.2007 10:32:03 | |
---|
Käytin aikani Schalleria, mutta nyt olen vaihtanut hiljakseen kohti Dunlopia hihnalukkojenkin osalta. Niitä kun saa flushmount-tyylillä, eli se hihnatappi upotetaan kitaraan. Toki myös muita malleja löytyy... mielestäni paras mekanismi markkinoilla. Gibsonissa on Schallerit, kun ei anna kantti periksi ruveta sitä poraamaan. Ehkä sitten kun se on ottanut vähän taisteluarpea. Pariin tekeillä olevaan projektiin on menossa nuo uopotettavat Dunlopit. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
McNulty 21.08.2007 10:37:58 | |
---|
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
varakeef 21.08.2007 10:42:45 | |
---|
Jos ideana on vain pitää hihna varmasti kiinni paikoillaan, käyttää visumpi kaveri tuhtia prikkaa hihnan päällä. Siis kitara > hihna > prikka > hihnanuppi "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
mailbag 21.08.2007 10:47:06 | |
---|
schallerin lukkosydeemit on helkutin hyvät, ollut muutamassa kitarasssa sellaset ja tulee jatkossakin olemaan |
Jos ideana on vain pitää hihna varmasti kiinni paikoillaan, käyttää visumpi kaveri tuhtia prikkaa hihnan päällä. Siis kitara > hihna > prikka > hihnanuppi Muuten hyvä, mutta tuosta ei saa aina kovinkaan helposti remmiä pois jos on laittamassa skebaa laukkuun tms. Vieläpä jos on nafti keissi. Minulla meinaan oli nahkaremmi LP Standardissa vielä hetki sitten pultattuna tuolla tavalla. Ongelmaksi tuli leveän remmin jemmailu kun halusi kitaran laukkuun. Samoin välillä kotosalla sohvalla soitellessa remmi on vain tiellä, jolloin sen haluaa ottaa pois. Ei viitsinyt suoraan sanottuna IKINÄ ruuvailla sitä siitä irti. Dunlopit ja Schallerit siinä suhteessa käyttäjäystävällisempiä. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
varakeef 21.08.2007 11:00:20 | |
---|
Onhan prikoissa rajoituksensa, mutta itse olen niiden vannoutunut kannattaja. Hihnalukot on liian kahekskytlukua, tukevaa, kätevää ja rumaa... "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
LaXu 21.08.2007 12:50:30 | |
---|
Mulle ei kelpaa noista valmiista mitkään muut kuin DiMarzion cliplockit ja niissä se itse hihna on mielestäni vähän kökkö. Schallerit vaatii toistuvaa kiristämistä, eivät sovi hyvin paksupäisten nahkahihnojen kanssa (ei välttämättä mahdu hihna kunnolla hihnalukkoon kiinni) ja kitisevät liikkuessaan. Dunlopeissa taas se kiinnityssysteemi ei ole ihan idioottivarma. Paras hihnalukko mihin olen törmännyt on Grolsch bissen korkeissa olevat punaiset kumiläpyskät. Tuntuvat pysyvän oikein jämäkästi kiinni ja ei todellakaan tarvitse fiksailla. Mielestäni tosi hyvä diili, kun maksavat varsinaisia hihnalukkoja vähemmän ja saa kaupan päälle ison oluen. LIDL ainakin myy noita. :D |
pekurides 21.08.2007 22:51:36 | |
---|
Tanskan kruunut kanssa hyviä:) ainakin 1kronen kolikossa just sopiva reikä. Tunteella päin vittua. |
darrell 22.08.2007 07:47:38 | |
---|
Mulle ei kelpaa noista valmiista mitkään muut kuin DiMarzion cliplockit ja niissä se itse hihna on mielestäni vähän kökkö. Schallerit vaatii toistuvaa kiristämistä, eivät sovi hyvin paksupäisten nahkahihnojen kanssa (ei välttämättä mahdu hihna kunnolla hihnalukkoon kiinni) ja kitisevät liikkuessaan. Dunlopeissa taas se kiinnityssysteemi ei ole ihan idioottivarma. Ainakin mulla Schallerit pysyy kitisemättä, kun kiristää kahdella jakarilla tms. molemmilta puolilta. Joillakin on sitten se Schallerin kuppi asennettuna käsittämättömästi alaspäin... Eikös cliplockeissa kun ottaa hihnan irti, niin jää ne ärsyttävät pätkät roikkumaan molempiin hihnatappeihin? Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
teukka 22.08.2007 09:38:02 | |
---|
Mikäs olis paras vaihtoehto V-malliseen skebaan? Takaa hihnatappihan on yläsakaran alla... Tsekkaa Mikseri.net:Sorrow Infliction |
McNulty 22.08.2007 09:54:06 | |
---|
Mikäs olis paras vaihtoehto V-malliseen skebaan? Takaa hihnatappihan on yläsakaran alla... V-malleissa Dunlop Straplok Flush Mount on suosittu. Kyseistä mekanismia sporttaa esim. herra Dave Mustaine. Käyttänyt jo Jacksonin ajoista lähtien, myöhemmin sitten ESP:ssä ja nykyisin Deanissa. Ainahan se V-mallisissa on pieni kompromissi kun tappi on kitaran takana, mutta kyllä niillä toimeen tulee. Itselleni vain Schallerit tulivat liian "ulos" ja painoivat ikävästi vatsaan ja kasseille... skebana Jackson King V. DiMarzion cliplockien päät hiersivät kitaran lakkapintaan ikäviä skriiduja kun ne jäi laukkuun "koliseen". Tuolloin päätin vaihtaa Dunlopiin. Flush mounteissa on tosin se huono puoli, että niihin ei sitten saa hihnaa kiinni ilman Dunlopin lukittavia vastakappaleita. Eli ne hihnatapit todellakin upotetaan kitaraan ja that's it. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
teukka 22.08.2007 10:32:57 | |
---|
Nuo kyllä kuulostavat nuo dunlopit parhaalta ja siisteimmältä. Niin ja onhan nuo molemmat Mustaine signatureja:)Omakuvassa. Mistäs nuo kannattais hommata? Tsekkaa Mikseri.net:Sorrow Infliction |
McNulty 22.08.2007 11:10:45 | |
---|
Nuo kyllä kuulostavat nuo dunlopit parhaalta ja siisteimmältä. Niin ja onhan nuo molemmat Mustaine signatureja:)Omakuvassa. Mistäs nuo kannattais hommata? Kysäse Levytukusta... jollei sieltä niin sitten Saitenkatalog.de ja otat samalla kieliä yms. sälää :) Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Retard1 22.08.2007 11:30:12 | |
---|
Itsellä on Warwickin 7,90 euron hihnalukot, muuten ihan kivat mutta aina pitää tarkistaa että lukot ovat kunnolla kiinni, eräskin päivä mulla pamahti lapa lattiaan. Se on menoks sano Annie Lennox |
teukka 22.08.2007 11:54:51 | |
---|
Kieliä mun pitikin pistää tilaukseen tuolta.Sinne. Tsekkaa Mikseri.net:Sorrow Infliction |