Aihe: Ongelma putkicombon kanssa
1
JaRokkiSoi
21.08.2007 09:26:55
Olisiko täällä ossaajia neuvomaan oheisen ongelman haarukoinnissa:

Mesa/Boogien Studio .22+ combo (80-luvulta) hiljenee satunnaisesti joko hetkeksi tai pitemmäksikin aikaa. Hiljeneminen ei ole "päälle/pois" tyyppistä aina, vaan saattaa olla että jotain kuuluu mutta reilusti hiljempaa kuin normaalisti.

Putket pitäisi olla kunnossa, uusillakin putkilla vika ilmaantui. Juotokset olen käynyt läpi (putkien kannoissa yms. isoissa komponenteissa oli ajan saatossa murtuneita juotoksia, pitäisi olla nyt korjattu), potikoihin ruiskuttelin dödöä.

Vika ilmaantui ekan kerran joskus pari vuotta sitten, jolloin tein nuo yllä mainitut temput. Joko jokin noista ja/tai valohoito auttoi tähän asti, mutta nyt vika ilmaantui takaisin.

Mikähän siis avuksi ja miten voisin haarukoida tarkemmin vikapaikkaa?
JaRokkiSoi
21.08.2007 11:38:47
Eikait suojamaadoituksen puutteen pitäisi vaikuttaa vaffarin toimintaan?

Pistorasian pitäisi olla kyllä maadoitettu nykyisellä reeniksellä (en ole tarkistanut), mutta aiemmissa paikoissa ei ole ollut ja on silti toiminut.
humppahanuristi
21.08.2007 11:57:27

Eikait suojamaadoituksen puutteen pitäisi vaikuttaa vaffarin toimintaan?

Pistorasian pitäisi olla kyllä maadoitettu nykyisellä reeniksellä (en ole tarkistanut), mutta aiemmissa paikoissa ei ole ollut ja on silti toiminut.

Enpä tiedä pitäisikö vai ei mutta kyllä se vaan vaikutti.
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
JaRokkiSoi
21.08.2007 12:40:50
Yksi mielenkiintoinen ehdotus löytyi jostain keskustelupalstoilta: Efektilenkin liittimet hapettuvat ajan saatossa ja liittimissä olevat "kytkimet" katkovat sitten signaalia. Nuo on minulla käyttämättömät, mutta pitääpä kokeilla looppikaapelia siihen.
Puavali
21.08.2007 13:31:56
Yksi mielenkiintoinen ehdotus löytyi jostain keskustelupalstoilta: Efektilenkin liittimet hapettuvat ajan saatossa ja liittimissä olevat "kytkimet" katkovat sitten signaalia. Nuo on minulla käyttämättömät, mutta pitääpä kokeilla looppikaapelia siihen.

Tuota ne tekee.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
JaRokkiSoi
23.08.2007 12:51:50
Looppikaapeli poisti vian ainakin eilisen illan ajaksi. Eli aika suurella todennäköisyydellä vika oli tuossa, toivottavasti ei tule takaisin...
Puavali
23.08.2007 17:16:06
Looppikaapeli poisti vian ainakin eilisen illan ajaksi. Eli aika suurella todennäköisyydellä vika oli tuossa, toivottavasti ei tule takaisin...

Kokeile puhdistaa ne kosketuspinnat niistä loopin pistokkeista. Tai pidä sitä kaapelia siinä.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)