Aihe: Straton modaus
1
Mikaelo
20.08.2007 21:13:18

Me laitettiin Stratoon Telen talla, toimii ku junan vessa.
In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41
saastara
20.08.2007 21:21:12
Onko kellää kokemuksia moisesta? Ilmeisesti vaa tehty tollanen modaus mikä kytkee talla ja keskimikin/kaula ja keskimikin sarjaan (vai rinnan ?) Vaikuttaa hyvältä. Paljonkohan maksais jollain soitinrakentajal, vai onko vaikee tehä ite ?

Itse en erityisemmin kolvimiehiä ole, joten en osaa sanoa kuinka hankalaa tuo käytänössä on mutta eikö tuommoiseen modaukseen periaatteessa riitä se, että mikit kytketään hieman eri tavalla (pari piuhaa kolvataan uusiksi..?)..?

Itse olen todella tyytyväinen tuohon oman stratokopioni sounditarjontaan.. Siinä on melko lailla samanlainen meininki kuin tuossa linkittämässäsi videossa, ilman miniswitchejä tosin, joka tietenkin sen muutaman ylimääräisen soundin sieltä valikoimasta pois rokottaa..

Itsellä kytketty näin (ylhäältä alas):

1. Kaulamikki
2. Kaula-, ja keskimikki
3. Keskimikki
4. Keskimikki ja tallahumppari
5. Tallahumppari

Lisäksi tuo tallahumppari on vielä puolitettavissa push/pull-potikalla..

Tykkään paljon tuosta kytkennästä, löytyy kaikki kaipaamani soundit.

Muitaki modaus vinkkejä saa laittaa. ("laita hummpari tallaa" ja "laita paksummat kielet" voi unohtaa)

Itse kolvasin kerran vanhan Squierini kolvilla täyteen korukuviointia.. :p Modaus se on sekin. Lisäksi porasin edesmenneeseen Rg:heni käsiporalla isomman kolon viimeiseen viritystappiin jotta mahtuu paksummat kielet läpi. :p

Kiitos ja näkemiin

Hyvää loppuelämää.
Lisää middleä.
duc
20.08.2007 21:28:56
Itse koitin tällaista kytkentää, ja tuolla sai juurikin keskimikin sarjaan kaula- tai tallamikin kanssa. Kuulosti kyllä aika jännältä, ja helppo oli kytkentä tehdä:
http://i13.tinypic.com/4xxa9h4.jpg

Joku mnettiläinen tuon kuvan on vissiin tehnyt, en muista kuka :-)
sepisti
09.09.2007 00:30:35
Itsellä kytketty näin (ylhäältä alas):

1. Kaulamikki
2. Kaula-, ja keskimikki
3. Keskimikki
4. Keskimikki ja tallahumppari
5. Tallahumppari

Lisäksi tuo tallahumppari on vielä puolitettavissa push/pull-potikalla..

Tykkään paljon tuosta kytkennästä, löytyy kaikki kaipaamani soundit.

Siis toihan on aivan normaali kytkentä stratossa...?
Kitara on rakkauteni.
terry
09.09.2007 09:06:03
Ketjun aloittajalle: jos sulla on mahdollisuus poiketa Lahdessa, Hukkasen Ari (Turo Hevi Geen basisti) tekee vaikka minkälaiset kytkennät ja tuo mitä ajat takaa, on hänelle helppo homma. Laita vaikka minulle pikaviestiä, niin annan yhteystietoja.
jupu
09.09.2007 11:59:37
Hoi

Olis tarkotus saada stratosta myös vähän paksumpia/monipuolisempia soundeja irti.

löysin youtubesta tommosen videon

http://www.youtube.com/watch?v=jUMNwkoalKA

Onko kellää kokemuksia moisesta? Ilmeisesti vaa tehty tollanen modaus mikä kytkee talla ja keskimikin/kaula ja keskimikin sarjaan (vai rinnan ?) Vaikuttaa hyvältä. Paljonkohan maksais jollain soitinrakentajal, vai onko vaikee tehä ite ?

Muitaki modaus vinkkejä saa laittaa. ("laita hummpari tallaa" ja "laita paksummat kielet" voi unohtaa)

Kiitos ja näkemiin

Teetin juuri tuontyyppisen modauksen Amfisoundilla. Ei kuulemma ollut ihan yksinkertainen homma, vaikka siltä ensin vaikutti.

Alkuperäinen switch piti vaihtaa superswitsiin (älä kysy!) joka aiheutti pienen jyrsinnän tarpeen. Lisäksi tarvittiin nostopotikka entisen kaulatonen paikalle.

Lopputulokseen olen tyytyväinen. Ainakin kotioloissa testattuna sain juuri sen mitä halusinkin eli: Kaikki alkuperäisasennot toimivat niin kuin ennenkin ja sen lisäksi valitsimen takaasennossa soundiin tulee humpparimainen botne mukaan kun kytkimen nostaa ylös. Ihan standardi humbucker ei tästä tietenkään tule kun kelat ovat kauempana toisistaan mutta en minä sellaista stratooni haluakaan. Odotan mielenkiinnolla tämäniltaisia bänditreenejä!

Hinnaksi operaatioon tuli 120 e. Se sisältää modauksen osat ja työt sekä nauhojen hionnan sun muun perushuollon. Niin, ja jakki vaihdettiin myös. Onko hinta korkea vai ei? Sen saat itse pähkäillä.

Alkaa Tangelewoodin kopiolla olla jo muuten hintaa kun olen jo aiemmin vaihtanut virittimet ja vanhat fenkut mikeiksi. Järkeväksi ei taida tällaista toimintaa kannata yrittää kehua mutta kun se tuntuu vaan jotenkin mukavalta kourassa. Ja korvassa.
sepisti
09.09.2007 15:14:24
Alkaa Tangelewoodin kopiolla olla jo muuten hintaa kun olen jo aiemmin vaihtanut virittimet ja vanhat fenkut mikeiksi. Järkeväksi ei taida tällaista toimintaa kannata yrittää kehua mutta kun se tuntuu vaan jotenkin mukavalta kourassa. Ja korvassa.

Mielestäni toi nimenomaan ON järkevää touhua, koska tärkeintä on se, että sillä kitaralla on hyvä soittaa ja se kuulostaa hyvältä. Liian usein vaihdetaan noita soittimia vaan sen takia, ettei osata säätää itse kitaraa tai, että pitää vaan saada joku "merkkikitara". Totuus unohtuu usein, eli soundi on kuitenkin hyvinpitkälti sormissa...
Kitara on rakkauteni.
ruuvimeisseli
09.09.2007 19:12:05

Me laitettiin Stratoon Telen talla, toimii ku junan vessa.

Paljonkohan maksaisi jos pistäisin jonkun hoitamaan tämän homman?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)