Aihe: Suomen ensimmäinen "rantasauna"?
1 2
2541
20.08.2007 14:46:02

Musa 12/77:
"Mä uskalsin Royalsin alussa ottaa velkaa (MS uskalsi antaa) ja sijoittaa niin paljon rahaa, että mä sain ostetua Acoustic 370 -vahvistimen ja kaksi 406 Transducer -kaappia".

"Ensimmäinen bassostyrkkari, joka mulla oli, oli Fenderin Twin, josta me sahasimme Saaran kellarissa ämyrit pois. Sittemmin se oli mm. Hietasen Hessulla urkuvahvistimena. *RRB:n aikaan mulla oli Ampecin (sic) setti V 4 B. Styrkkari ja kaappi olivat erikseen, mutta ne oli kuitenkin samaa sarjaa. Siinä oli rantasaunan kokoinen kaappi, jossa oli 15-tuumaiset ämyrit sisällä toinen alaspäin ja toinen ylöspäin. Täydellinen reflexikaappi. Se oli aika kova satsi, mutta jostain syystä mä en osannut soittaa niillä vehkeillä."

*Rock'n'Roll Band
okabass
20.08.2007 15:09:14 (muokattu 20.08.2007 15:47:27)
Musa 12/77:
"Mä uskalsin Royalsin alussa ottaa velkaa (MS uskalsi antaa) ja sijoittaa niin paljon rahaa, että mä sain ostetua Acoustic 370 -vahvistimen ja kaksi 406 Transducer -kaappia".

"Ensimmäinen bassostyrkkari, joka mulla oli, oli Fenderin Twin, josta me sahasimme Saaran kellarissa ämyrit pois. Sittemmin se oli mm. Hietasen Hessulla urkuvahvistimena. *RRB:n aikaan mulla oli Ampecin (sic) setti V 4 B. Styrkkari ja kaappi olivat erikseen, mutta ne oli kuitenkin samaa sarjaa. Siinä oli rantasaunan kokoinen kaappi, jossa oli 15-tuumaiset ämyrit sisällä toinen alaspäin ja toinen ylöspäin. Täydellinen reflexikaappi. Se oli aika kova satsi, mutta jostain syystä mä en osannut soittaa niillä vehkeillä."

*Rock'n'Roll Band

MOI

Kiitos jutusta. Eli ton mukaan se ei oliskaan ollut SVT. Ihmettelen kyllä, jos Palsa muistaisi väärin, koska hän soitti silloin bassoa ja tuntee kyllä bassokamat. Ja nimenomaan eritteli nuo kaapit. Mutta muisti voi pettää; onhan asiasta jo kolmisenkymmentä vuotta. Jos näin on, niin eka SVT-setti rantautui härmään tosi myöhään.
Ceterum censeo moderator esse delendam
okabass
20.08.2007 20:42:14 (muokattu 20.08.2007 20:45:19)
Menisiköhän ihan 80-luvun loppupuolelle? Oman SVT-setin ostin talvella 1991 stadista President Musicista (oli siinä Kampissa pressahotellin talossa) ja siihen aikaan ne taisi olla aika harvinaisia Suomessa kun ahkeraan tuli kyselyjä setin vuokraamisesta ulkomaanpelleille joiden raiderissa tilattiin paikalle SVT + rantasauna. Se oma SVT on lisäksi sähköiltään jenkkipeli eli mukana tuli 220V/110V muuntaja, iso ja painava mötikkä.

MOI

Muistan kyllä President Musicin, ja Ampegit siellä. Oiskohan tuo sinun ihan ekoja Suomessa? Muistelen, että Mechelinin kadun Bass Centerissä oli 80-luvun lopussa iso Ampeg, mutta saattoi olla joku trankkuversio. Puppe Strandberg varmaan muistaisi.
Ceterum censeo moderator esse delendam
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)