Aihe: Taas vahvistin jauhantaa :P
1
Pallo-Kala
20.08.2007 19:11:10
Näistä vahvistimista JÄLLEEN :P
Jos vielä tämän kerran uskaltaisi tämän tänne laittaa.
Eli huomenissa olen menosssa tarkastamaan mitä musiikkiliikkeillä on annettavana.
Olen katsellut ja toivunut kädet ristissä että siellä on näitä
paria vaihtoehtoa mitä olen löytänyt:

- ENGL THUNDER 50

- PEAVEY VALVE KING 212

- RANDALL RG-50 TC

katselin näitä comboja juuri roudaamisen helppouden takia.

Jos jaksaisitte vielä kertoa näistä peleistä jotain tai minkä
ottaisit minun asemassani. Tietenkin uudet vaihtoehdot ovat
myös tervetullaita. Laitan tähän vielä pari vaatimusta valinnalle:

- hyvät säröt ja cleanit (soitan siis metallia)
- putkipeli mistä lähtee kunnolla ääntä ettei
hullun rumpalin jalkoihin :)
- hinta alle 700e
- kanavanvaihtopedaali (mutta sen voi ostaa myös erikseen)
- combo olisi varmaan varmenpi tähän hintaluokkaan
mutta kyllä nuppi ja kaappi yhdistelmä käy jos se
osuu tuohon hinta luokkaan.

Eli näin :)
duc
20.08.2007 19:31:36
Transistori-Randalleja on kehuttu ihan päteviksi hevanderivahvistimiksi, mutta tuota putkipeliä ei niinkään paljoa.
-Aleksi-
20.08.2007 19:34:06 (muokattu 20.08.2007 19:34:27)

Valvekingiä kokeilin kerran musamaailmassa, ja siitä en omaan korvaan saanut oikein mitään irti. Saattoi johtua piuhasta tai jostain, mutta ihan älyttömät hurinat siitä lähti pienilläkin voluumeilla, vaikka gain oli vain n. puolessa välissä.

Juuri tänään sain oman valvekingini, aivan perkeleen hyvä peli. Tietenkin se kertää jos oot siinä ihan vieressä, mutta kun menet jo 1-2m päähän, on aivan hiljaista vaikka gaini täysillä, ainakin mun valvekingissä!
Migz
20.08.2007 19:35:24
Juuri tänään sain oman valvekingini, aivan perkeleen hyvä peli. Tietenkin se kertää jos oot siinä ihan vieressä, mutta kun menet jo 1-2m päähän, on aivan hiljaista vaikka gaini täysillä, ainakin mun valvekingissä!

Juu, saattoi johtua piuhasta, koitin kauemmaksikin mennä ja kääntyä poispäin, ei auttanut.
HoHo
Pallo-Kala
20.08.2007 19:52:09
taitaapi se tuohon thunderiin kallistua, mutta se yhteinen gain hieman harmittaa.
Olisiko jotain konstia millä sen voisi korjata?
Räbbänä
20.08.2007 20:14:58
taitaapi se tuohon thunderiin kallistua, mutta se yhteinen gain hieman harmittaa.

Buustailee vaikka vahvarin omia hieman miedompaa säröä Bad Monkeyllä ja kikkailee kitaran volumen kanssa.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
Noll_a
21.08.2007 18:37:57
Argh.. Hyvät säröt ja cleanit... En ole alle 700e vahvistimissa kovinkaan montaa hyvää säröpuolta ja samanaikasesti hyvää cleanpuolta omaavaa vahvistinta löytänyt. Nimim. oman Fireballin cleani melkein vituttaa, mutta särö on taivaasta. En cleania tarvitse kovinkaan suurina annoksina kerrallaan, en edes paksun letkun kautta, joten pärjään hyvin tuolla pelkällä yhdellä kanavalla.

Jos se hyvä kliini on oikeasti tärkeä, hommaisin vahvistimen joka on siinä oikeasti hyvä ja siihen eteen sitten säröttimiä.

Kokemusta on mm. muutamasta Voxista, joita kavereilla on tullut testailtua. Omaavat mielestäni kyllä omaan korvaan parhaimmat kliinisaundit, mitä sillä hinnalla voi saada.

Vox AD100VT
http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vt_valvetronix_gitarrencombo.htm

Siihen eteen joku mieleinen säröstin sitten.

Onnea etsintään!
Rock the hell and kill 'em all..
Strutsi
21.08.2007 18:45:58 (muokattu 21.08.2007 18:58:57)

Tjaa-a, kannattaa kokeilla sitä. Minä en ainakaan pidä mättösoundilla niin kovaa gainia että se säröytyisi cleanilla. Särö lähtee sormista :)
E:tosin se voi olla vähän kitarastakin kiinni. Mikeistä lähinnä.
"I've gone where the hand of man has never set foot"
Ota yhteyttä pikaviestillä jos haluat kutsun kuvataidehuoneeseen.
Pallo-Kala
22.08.2007 15:11:15
Löytäisikö kukaan jotain lankkua mistä saisi vahvarista tallennettua jonkun soundin minkä ruuvaillut? Niin eikö homma toimisi näin?
ReBeat
22.08.2007 16:06:58

Löytäisikö kukaan jotain lankkua mistä saisi vahvarista tallennettua jonkun soundin minkä ruuvaillut? Niin eikö homma toimisi näin?

Siis hmm. Et saa Thunderin tai vastaavan putkivahvistimen soundeja kyllä tallennettua mihinkään lankkuun. Vahvistimessa pitäisi olla jonkinlaisia digitaalisia muistipaikkoja joita voisi sitten pedaalilla kutsua, jotta tuo onnistuisi. Potikat on siinä asennossa kun on ja pedaalilla vaihdellaan vaan kanavia ja mahdollisesti efektilenkki päälle/pois, boosti ym.
Detox
22.08.2007 18:39:10 (muokattu 22.08.2007 18:40:11)

Tuo ominaisuus on ohjelmoitavissa vahvistimissa/etuasteissa. Ominaisuutena tuo nostaa heti hintaa. Esimerkkinä SansAmp PSA 1.1 on vielä melko edullinen mutta jos haluat ohjelmoitavan putkietusen niin Mesan TriAxis taikka ENGLn E580 tai SE E570
ovat jo huomattavasti kalliimpia (koko budjetti ei riitä edes näihin, käytettynä saatat löytää kohtuuhintaan). Lisäksi mukaan tarvitsee myös pääteasteen...

Linkit:
ENGL: http://www.engl-amps.com/e580.html & http://www.engl-amps.com/e570.html
Mesa: http://www.mesaboogie.com/Product_I … kmount-Preamps/TriAxis/triaxis.html
Tech21: http://www.tech21nyc.com/psa_1_1.html
Mesa 4 Life!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)