Aihe: Risuja Thomannille!!
1 2 3
Krice
19.08.2007 23:33:35

kitaroita EI osteta T-kaupasta tai mistään muustakaan postimyynnistä, vaan ne testataan paikan päällä ja kannetaan omin limaisin tassuin ulos kaupasta. Tämä on paljon parempi tapa hankkia soittimia... :)

Niin se olisi, mutta Thomannilla on joskus paljon halvemmalla ja toinen juttu on jos asuu syrjäseudulla missä ei ole lähimaillakaan soitinliikkeitä.

Pakettiasiassahan joku valisti, että varastoja ei pidetä vaan tavara tungetaan heti pakettiin ja lähetetään menemään. Sen vuoksi varmaan tulee useampia paketteja, vaikka siinä ei olisikaan järkeä. Esimerkiksi viimeisin tilaukseni, jossa tuli kielet ja plektrat erillisessä paketissa, vaikka Digitech RP250 olisi mahtunut samaan pakettiin. Pakkauslista oli myös minulla sekaisin eli ei tulleet siinä järjestyksessä kuin mitä sähköpostissa tai pakkauslistassa luki. Se ei kuitenkaan ole ongelma ainakaan minulle jos tuotteet tulevat perille ehjinä.

Postin kautta tulevat paketit on olleet ainakin minulla todella hyvässä kunnossa, enemmänkin tuntuu että UPS ja muut vastaavat firmat heittelevät pakettejaan miten sattuu.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Krice
19.08.2007 23:35:40

Niin no, jos kitara on tullut omassa pahvilaatikossaan niin silloin T-kauppa on käytännöllisesti katsoen lähettänyt kitaran samassa laatikossa missä se on heille tullut.

Minulle Thomann on lähettänyt kaikki kitarat pakkaamalla kitaran oman pahvilaatikon vielä isompaan ja paksumpaan laatikkoon sisälle.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
mhaarala
19.08.2007 23:41:53
Niin se olisi, mutta Thomannilla on joskus paljon halvemmalla ja toinen juttu on jos asuu syrjäseudulla missä ei ole lähimaillakaan soitinliikkeitä.

Joskus ehkä, mutta ainakin tähän asti olen saanut ihan yhtä hyvän tarjouksen paikallisesta kuin T-kaupastakin ja bonuksena pääsen vielä kokeilemaan ettei tarvitse ostaa possua säkissä. Jos asuu syrjäseudulla niin hyppää bussiin tai junaan ja siirtää laardivarastonsa jonnekin vähän isompaan kaupunkiin. Ei se niin vaikeaa voi olla. Kuitenkin puhutaan tuotteista, joissa on yksilökohtaisia eroja ja joista kaikki eivät todellakaan sovi kaikille vaikka hintalapussa lukisi mitä.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Twinkle
20.08.2007 00:17:42
Kuitenkin puhutaan tuotteista, joissa on yksilökohtaisia eroja ja joista kaikki eivät todellakaan sovi kaikille vaikka hintalapussa lukisi mitä.

Kiintoisaa, mitä nämä tuotteet ovat?
Joees
20.08.2007 00:37:39
Kiintoisaa, mitä nämä tuotteet ovat?

Joskus mua ihmetyttää sun kommentit...

On se vaikeaa. Ei julkisetkaan yhteydet pelaa ihan samalla tavalla kuin kaupungeissa.

Ei kyllä, mutta kyllä jokaisesta pienemmästäkin kylästä lähtee niitä busseja isompiin kaupunkeihin. Tai ainakin sellaisiin kyliin josta niitä sitten lähtee taatusti.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Twinkle
20.08.2007 01:08:08
Joskus mua ihmetyttää sun kommentit...

se on mukavaa. Yritän antaa ajattelemisen aihetta.
Snowblind
20.08.2007 02:21:26

Itse tilasin jonkun aikaa sitten presonuksen firepodin, joka tuli julmettoman kokoisessa laatikossa täynnä kuplamuovia. Itse vekoitin on tietenkin vaan yhden räkkiunitin kokoinen ja laitteen oma laatikko ei myöskään kovinkaan paljon isompi ollut. Ainut moittimisen arvoinen asia tässä pakkauksessa oli se, että oli vaikeuksia saada koko hommaa mahtumaan autoon kyytiin..
toi kötsöm ötsöm mötsöm -kohta menee oikeesti "nytsynlää, nytsynlää..."
Twinkle
20.08.2007 02:49:07
Ainut moittimisen arvoinen asia tässä pakkauksessa oli se, että oli vaikeuksia saada koko hommaa mahtumaan autoon kyytiin..

Itse olen käynyt muuten samaa läpi, en muista minkä tilauksen kanssa mutta se paketti ei ollut mahtua autoon sisään. Oliko siellä sit keyboard-standi ja kitara sisällä yhdessä laatikossa, niin sille ei tahtonut löytyä sopivaa lokosta Renault 5:sta niin millään: takaluukusta yritin ja apumiehen paikalle sovitin sitä, mut ei mitään. Lopulta laitoin sen poikittain takaistuimelta apumielen puolelle ja lukitsin penkin yläasentoon niin sain kuin sainkin oven kiinni.
el guitar
20.08.2007 21:17:58
Aika tarina...!

Tuli iha karmee kammo ku on viäl tulossa oma kitara saksasta.... :/
Postailen sitten että onko mulla mitää huomautettavaa.
flattopguitar
20.08.2007 22:58:42 (muokattu 20.08.2007 22:59:07)
Huudin joskus ebayn kautta akustisen kitaran jenkeistä ja voitettuani pyysin myyjää pakkaamaan kitaran hyvin ennenkuin lähettää. Myyjä lupasi, mutta yllätys oli "melkoinen" kun tullista pakettia hakiessani siellä olikin yksinäinen kitaralaukku, jonka sisällä tuo akustinen oli. Tarrat ja muu tarpeellinen oli vain lyöty kitaralaukun kanteen, edes teippiä ei löytyny kitaralaukun lukkojen tai saumojen päältä. Sydän nousi kurkkuun kun laukun avasin ja pahinta pelkäsin, mutta kitara oli kuin olikin kunnossa. Ehkä tuo kitaralaukku oli saanut osakseen normaalia hellempää käsittelyä kuin mitä pahvilaatikkon sisällä kulkeva olisi saanut...
rock-kukko
21.08.2007 23:37:49
tänää lähti uus vahvistin tulemaan thomanilta. Pitäkää peukkua.
rock-kukko
28.08.2007 21:56:44
hah! Tänään tuli vahvistin. Eli siis viime maanantaina laitoin tilauksen. ja samana päivänä tuli sekä "tilaus vastaanotettu" että "tilausvahvistus" viestit. seuraavana päivän lähti paketti jo matkaan. Matkassa kului 5 työpäivää. Normaalin 6-8 sijaan. Positiivista
ravensoul
28.08.2007 22:50:00 (muokattu 28.08.2007 22:50:51)
Ei kyllä, mutta kyllä jokaisesta pienemmästäkin kylästä lähtee niitä busseja isompiin kaupunkeihin. Tai ainakin sellaisiin kyliin josta niitä sitten lähtee taatusti.

Lähtee varmasti. Eri asia on jaksaako kuluttaa aikaansa (ja rahaa, ilmaisia matkoja kun ei ole, ja siihen palaakin se mahdollinen säästö hinnassa) siihen, että porskuttaa satojen kilometrien päähän testaamaan. Minä en. Rupes niin vituttamaan kun ei ihmismäisen matkan päässä löydy itkemälläkään sitä vehjettä mitä haluaa, joten ikävä kyllä Saksaan meni tilaus, vaikkakaan ei T-kauppaan.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
-mIDE-
29.08.2007 07:46:21
hah! Tänään tuli vahvistin. Eli siis viime maanantaina laitoin tilauksen. ja samana päivänä tuli sekä "tilaus vastaanotettu" että "tilausvahvistus" viestit. seuraavana päivän lähti paketti jo matkaan. Matkassa kului 5 työpäivää. Normaalin 6-8 sijaan. Positiivista

Oman tilaukseni toimitus, tilattu maanantaina 20.08.2007:

21.08.2007, klo 16:14 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country
22.08.2007, klo 03:38 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
24.08.2007, klo 16:33 Lähetys saapunut maahan 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
24.08.2007, klo 16:40 Lähetys on lajiteltu 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
25.08.2007, klo 03:12 Lähetys rekisteröity 40000 JYVÄSKYLÄ
27.08.2007, klo 9:00 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle

Kohtuu nopeaa toimintaa!
Umas
29.08.2007 14:25:41

Minun tilaamani kitara, 2 vahvistinta ja pikku sälää tuli kätevästi 4 laatikossa.
Aikaa tilauksesta tavaroiden saantiin kului 7-8 päivää. Johtuen varmaankin tilaukseni suuruudesta. Kyl se thomann osaa.
http://www.addictinggames.com/bonelessgirl.html
M.U.
29.08.2007 17:52:25
Mulla oli viime tilauksessa mukana Fenderin kuusiokoloavain straton tallapaloille ja tilaushetkellä sitä näyttikin olevan varastossa. No, maksoin tilauksen ja seurasin sivuilta lähetyksen vaiheita. Ilmoittivat että maksu on saapunut, mutta sitä yhtä vajaan 4e:n arvoista avainta ei olekaan varastossa ja arvioivat saapumisajaksi 27.8.! Tuo oli siis joskus kuun alussa.
Kysyin sitten voisivatko pistää sen avaimen tulemaan myöhemmin, mutta antoivat vaihtoehdoiksi odottamisen tai sitten avaimen poistamisen tilauksesta. Käskin heidän sitten poistaa avaimen tilauksesta ja tällä viikolla tavarat tulivatkin postissa. Arvatkaapa vaan onko sitä vajaata 4e:a ilmestynyt tililleni... Eihän se ole iso summa, mutta mielestäni minun kuuluisi saada se takaisin, sillä he tosiaan poistivat sen kuusiokoloavaimen tilauksestani sen jälkeen kun olin maksanut jo kaiken, myös sen (yllättäen niitä avaimia oli taas varastossa tuossa 20. päivän tienoilla).
Pistin tässä hiljaittain mailia sinne (mukana myös alkuperäinen tilauslista, jossa on maksutiedot näkyvillä) ja odottelenkin nyt mielenkiinnolla saanko rahani takaisin vai pistävätkö avaimen kirjeellä tulemaan.
Muuki
30.08.2007 11:13:25
Mulla oli viime tilauksessa... ...vai pistävätkö avaimen kirjeellä tulemaan.

Sanoisin meleko vankasti että metallipatukan saat jos osaat hoitaa asiat oikein.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
mölyapina
30.08.2007 12:43:20
No mulla kävi aivan päinvastoin thomannin kanssa asioidessa. Tilasin yamahan akkarin. Parin viikon venttailun jälkeen tuli paketti. Avasin paketin ja hämmästys oli siis aikamoinen, kun yamahan sijasta paketista löytyikin Gibson J-160. Sain siis gibsonin yamahan hinnal. Arvatkaa reklamoinko. nu, joskus nuinkin päin.
Dunga
30.08.2007 12:46:02
No mulla kävi aivan päinvastoin thomannin kanssa asioidessa. Tilasin yamahan akkarin. Parin viikon venttailun jälkeen tuli paketti. Avasin paketin ja hämmästys oli siis aikamoinen, kun yamahan sijasta paketista löytyikin Gibson J-160. Sain siis gibsonin yamahan hinnal. Arvatkaa reklamoinko. nu, joskus nuinkin päin.

Hoho, paljonko "Yamahalla" oli hintaa? :)
"Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)