Aihe: Risuja Thomannille!!
1 2 3
jone
19.08.2007 14:03:40
Tässä viimeisimmät kokemukseni Thomannin toiminnasta.
Kopioin sähköpostikirjoitukseni tähän artikkeliin alkuperäisenä,eli tässä tulee:

Pakko laittaa palautetta toiminnastanne alla mainitun kitaran
suhteen.Tarkoitan tällä kertaa Risuja,ensimmäistä kertaa tosin asiakkuuteni
aikana.
En tiedä mistä johtuu,että asiat eivät edenneet samalla tavalla,kuin
aikaisemmin asioidessani Thomannilla.Raution Samin kanssa asiat hoituivat
tosi mallikkaasti.Ilmeisesti asiaan vaikuttaa jollain tavalla vaihtunut
Suomen osaston henkilökunta.Pakko vetää tälläinen johtopäätös.
Jostain ihmeen syystä kolmen tiedustelu-emailin aikana ei selvinnyt,kuuluuko
ko. kitaraan kova laukku?
Jos emailini sisälti useampia kysymyksiä,vastaus tuli ehkä yhteen niistä.
No,tämä olivat pikkujuttuja.Hiuksianostattavin kokemus oli,kun näin paketin
UPS:n auton kontissa!!

Kitara oli pakattu Surkean ohueeseen Pahvilaatikkoon,jossa ei ollut
minkäänlaista mainintaa,että pakkaus sisältää herkästi särkyvää tavaraa.Ei
varoitusteippiä,ei mitään.
Seuraavaksi huomioni kiinnittyi suureen T:n
muotoiseen repeämään paketin toisella isolla sivulla.Tässä vaiheessa
ajattelin,että paketista löytyy ainostaan kasa puusälää.UPS:n kuskin
läsnäollessa avasin paketin ja vastoin kaikkia odotuksia,kitara oli vielä
ehjä.Kiitos uskomattoman tuurin,ei todellakaan teidän pakkaustapanne.
Itse laatikko oli myöskin niin suuri,että kitara mahtuo hölskymään laidasta
toiseen,sitä ei tosiaankaan estänyt surkeat muovityynyt,joita laatikon
toisesta laidasta löytyi.

Itse kitara oli kääritty ainoastaan kerrokseen ohutta kuplamuovia.Lyhyesti
sanoen,Tosi surkea,suorastaan vastuuton esitys.
Toinen epäilystä herättävä asia on se,että kitaran pakkaustavasta
päätellen,pakkaus ei ole valmistajan jäljiltä.Thomannin leima
pahvilaatikossa esim.

Myöskään laatikosta ei löytynyt minkäänlaista painettua materiaalia kitaran
valmistajalta,joka on tosi outoa.Mielestäni kitaraan olisi pitänyt kuulua
vähintäänkin avain kaularaudan säätöön,sekä jotain prosyyreitä valmistajalta
koskien tuotetta,takuita ym.Erityisesti huomioiden,että ko.kitara on
mallisarjan hinnakkain versio!!

En voi uskoa,että kitara tuli noilla pakkauksilla Kiinasta Saksaan.
Seuraava huomio kiinnittyi tosi kuolleisiin,tummiksi tahriintuneisiin
kieliin,jollaisia ei odottaisi löytävänsä valmistajan hinnakkaimmasta
Signature mallista,ei sen puoleen minkäänlaisesta mallista muutoinkaan.
Herääkin ajatus kaikki em.seikat huomioiden,että onko kysymyksessä kaupan
lattialta myyty valmiiksi käpälöity Esittelymalli,eikä suinkaan varastosta
toimitettu,koskematon alkuperäiskappale??
Ja jos näin todellakin on,niin ei siitä ainakaan millään tavalla ole minulle
tiedotettu :
Maksoin kitarasta kylläkin Täyden hinnan.

Kaikki edellämainittu huomioiden,ymmärrätte varmaan,että tieto laukun
sisältymisestä,tai puuttumisesta olisi ollut tarpeen.
Jään mielenkiinnolla odottamaan vastinettanne ja toivon mahdollisen
asiakkuuden jatkumisen suhteen,että se ei ole mikään ylimalkainen tokaisu
palautusmahdollisuudesta vaan asiallinen selitys/selvitys siitä,mikä on
syynä edellä mainittuihin seikkoihin.
Onneksi tuotteella sentään on palautusoikeus,joten siitä ei tarvitse erikseen
muistuttaa!Ehkäpä se tulee olemaan vielä tarpeen.?
Uskon,että tällaiset tarinat ja sattumukset musiikinharrastajien keskuudessa
eivät paranna myyntiänne,eikä uskottavuuttanne laadukkaana
tavarantoimittajana.
Toivon,että asia saadaan vielä tyydyttävään päätökseen.

Että tällainen tapaus tällä kertaa.Kyseessä oleva kitara on
Gitane DG-300 John Jorgenson Model

No,vastaus emailiini oli mitäänsanomaton anteeksipyytely sekä ylimalkainen valittelu mahdollisuudesta vaikuttaa pakkauspuolen toimintaan.
Lupasivat sentään seuraavan lähetyksen rahtivapaasti!!

Kirjeenvaihto jatkuu edelleen.joten odottelen seuraavaa vastinetta.

Opetuksena tästä kokemuksesta,kannattaa varmistua tavaroiden pakkaustavoista,etenkin kitaroiden osalta,jos onnistuu saamaan riittävän
vakuuttavan vastauksen,miten asiat ovat .Itse en sitä tällä kertaa saanut.
pnorman
19.08.2007 14:15:28
Tsiisus! Täytyy olla tarkkaa poikaa jatkossa, tai ainakin ottaa itse tarkkaan selvää epäselvistä seikoista ennen tilausta.

Entisen myyntitiimin kanssa homma toimi kuin junan vessa, ainakin minun kohdalla....sähköposteihin tuli aina tyhjentävä vastaus ja puhelutkin luistivat positiivisessa hengessä.
cruel_destiny
19.08.2007 14:21:19
tässä haukut kyllä mielestääni asteen verran ihmeellisesti. Itse en esim. laittaisi missään nimessä sähköposteja tavalliselle palstalle näkyville, vaan kertoisin lyhennettynä tapauksen.

Mutta kysytäämpä näin: miten pystyit odottaa kovaa laukkua jos niin ei missään sanottu? Missä vaiheessa sanottiin että tulee kaularaudan avaimia, yms. Mihin tarvitset valmistajan papereita? Thomannilta olet ostanut, joten sinne suuntaan asioit tarvittaessa?

Ja pidetään kuitenkin aina mielessä, että kuinka suuria määriä thomannilla kulkee päivittäin läpi suomeen pelkästään.

Ja kielethän menevät luultavimmin huonompaan kuntoon varastossa kuin soitossa; liikkeet (joissa esittely osuudet on) ovat paremmin ilmastoituja, kosteudet paremmat yms. En väitä thommannin varastoja huonoiksi, mutta eri asia ne ovat kuitenkin kuin liikkeet.
I eat rice and curry everyday surreal
kivi
19.08.2007 14:21:36
jos onnistuu saamaan riittävän
vakuuttavan vastauksen,miten asiat ovat .Itse en sitä tällä kertaa saanut.

Mä en usko että keneltäkään koskaan saa sähköpostiin minkäänlaista selvitystä. Thomannin Suomen-vastaavan puhelinnumero on selkeästi saatavissa, kannattaa soittaa. Mä en edes tilaisi muuten kuin soittamalla, jo siksikin, että se on ainoa tapa jossa voi tinkiä, ja köyhänä musiikin ammattilaisena (mulla kun ei ole mitään paremmin tuottavaa päätoimea, vaan tällä maksetaan talot, lainat ja laskut) arvostan 15-25% alennusta johon helposti pääsen pelkän puhelun vaivalla, ja sillä kuinka hyvä asiakas olen ollut.

Thomann on tällä hetkellä Euroopan suurin soitinkauppa jossa yksi myyjä myy päivässä vähintään saman kuin kaikki Suomen soitinkaupat yhteensä, ja pakkaamo on erikseen.

Sinun asemassasi soittaisin, ja esittäisin selkeän reklamaation jonka vaatisin kirjattavaksi. Pelkkä "seuraavan lähetyksen postikuluvapaus" ei ole kovin paljoa.

Tosin kitarahan oli huonoja kieliä lukuunottamatta kunnossa, eikö niin?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Tympee Huttunen
19.08.2007 14:28:15
Eli mikä tässä oli ongelma? Kitarassa oli huonot kielet? Turha moittia paketetointia, kun kitara kerran tuli ehjänä perille. Kyllä sivuilla lukee selvästi, jos case kuuluu hintaan. Sivuilta löytyy myös puhelinnumero, johon voi soittaa. Itse olen aina saanut myös sähköpostitse vastaukset.
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
Pehvanssi
19.08.2007 14:42:57 (muokattu 19.08.2007 14:43:27)
No juu oishan sitä voinut selvittää hieman tuleeko case mukana, mutta toisaalta taas odottas että päälle tonnin kitarassa olis edes kunnolliset kielet kiinni, eikä sitä ois kukaan lähminy (eikai kielet muuten mene paskaseksi).
sepisti
19.08.2007 14:59:26
Sinuna lähettäisin kitaran takaisin jos epäilet sen kokeneen kovia kuljetuksen aikana. Ei siinä sen kummempaa. Ja mikäli tarvitsen kotelon tilaat sen nyt samalla sitten.
Kitara on rakkauteni.
pekurides
19.08.2007 15:29:31

.. ja tässäkin ongelmana oli?
Halvalla pitäisi saada ja parasta palvelua myöskin samaan hintaan odotetaan, mikä tässä yhtälössä mättää:)
...aika turhaa kiukuttelua.
Tunteella päin vittua.
stuugi
19.08.2007 15:44:11
Viimeisin tilaus oli muuten hyvä mutta pakkauslaatikko oli pohjastaan vain niitattu kiinni. Käden sai suoraan työnnettyä laatikkoon. Tämä johti siihen että sain kielisettejä keräillä maasta kotimatkalla. Ihme että olivat pysyneet laatikossa koko muun matkan.
Twinkle
19.08.2007 18:06:27
Näkisin että reklamaatiot kannattaa tehdä muusikoiden.netin sijasta firmaan tai lähettipalveluun, riippuen kenet katsoo ongelmista vastuulliseksi. Kannattaa samalla myös katsoa, onko asia reklamaation väärti niin kauan jos ainoat todelliset valituksen aiheet ovat kielet.

Suosittelen myös pistämään hieman enemmän vaivaa tekstiin jonka reklamaationa lähettää niin on hieman vakuuttavampi.
M_Rouge
19.08.2007 18:32:13
Näkisin että reklamaatiot kannattaa tehdä muusikoiden.netin sijasta firmaan tai lähettipalveluun...

Niin varmaankin, mutta minusta on hyvä että täällä voidaan keskustella tämänkin musiikkiliikkeen toiminnasta, ja välittää tietoa toisille foorumin jäsenille miten kukin firma hommansa hoitaa.

Itse tilasin myöskin isomman tilauksen noin kuukausi sitten. Ei ole kuulunut yhtään mitään, lähetysstatus on siis avoin, vaikka käsittelyaika piti olla about viikko. Kaksi kertaa olen kysynyt sähköpostilla jotain T:lta. Ensimmäisellä kerralla vastaus tuli parin päivän sisällä, joskaan vastaus ei ollut tyhjentävä. Toisella kerralla kysyin sopivaa flight casea tietylle kitaramallille, en ole saanut vastausta ainakaan tähän päivään mennessä.

Mitä olen tuttavieni kanssa jutellut ko. liikkeestä, jotka ovat tilanneet tavaraa sieltä ennen ja nyt, vaikutaisi sen perusteella, niin kuin tässäkin ketjussa jaettujen kokemusten kautta, että palvelun laatu on laskenut T:lla huomattavasti. Harmi vain jos eivät enää edes pakkaa tavaroita kunnolla. Itse olen tilannut vuosi pari sitten ja homma toimi mallikkaasti, tavarat oli hyvin pakattu, ja kaikki tavara samassa lähetyksessä, vaikka oli tavaraa jos mihin lähtöön.

Ja vaikka olisi kuinka edullista, pitää nyt sen verran palvelua vaatia, että tilatut tavarat ovat juuri sellaisia kuin ne on yrityksen sivuilla esitelty. Jos kerran tilattu kitara on mahdollisesti vuosia esittelykitarana ollut kampe niin on kohtuutonta osoittaa sellaista kenellekään asiakkaalle, joka odottaa saavansa uuden kitaran.
jone
19.08.2007 19:33:58
Asiat voi esittää tietysti monella tavalla.Ehkä tuo sähköpostireklamaation kopiointi sellaisenaan ei ollut kaikkein korrektein tapa,mutta laiskana kirjoittajana helpoin sellainen.
Purkaukseen liittyi tietysti turhautumista ja tottahan on että koteloa ei mainittu sivustolla,mutta oletin,että tuon hintainen kitara tulisi asiallisesti pakattuna ilman koteloakin.
Mielestäni pakkauksen laatua voi ja pitääkin kritisoida huolimatta siitä,että se kaikeksi onneksi tuli ehjänä perille.
Yleensä olenkin hoitanut isommat tilaukset puhelimitse,mutta ne eivät ole välttämättä johtaneet enempiin alennuksiin.
Aiemmin sähköpostikin on tuonut vastaukset kysymyksiin ja ongelmiin,mutta nyt tökki jostain syystä.
Näin ollen otin tietoisen riskin ja tilasin kitaran uskoen,että tilaaminen on turvallista ilman koteloakin.
Reklamaationi laadusta ja paneutumisesta en osaa sanoa enempää kuin että mielestäni toin julki oleelliset seikat.Tällä koulupohjalla ja sivistystasolla en valitettavasti parempaan pystynyt.
Twinkle
19.08.2007 19:37:45
Niin varmaankin, mutta minusta on hyvä että täällä voidaan keskustella tämänkin musiikkiliikkeen toiminnasta, ja välittää tietoa toisille foorumin jäsenille miten kukin firma hommansa hoitaa.

No niimpä, mutta kuten sanottua tuokin lafka lähettää hemmetisti paketteja päivässä joten aika turhaa vääntää asiaa yhdestä yksittäistapauksesta. Tämän lisäksi voitaneen laittaa huomattava määrä sellaisia tilauksia, jotka thomannilta on onnistunut ongelmitta, mutta niistä ei koskaan puhuta missään. Keskustelu siitä, miten "lafka asiansa hoitaa" on sinänsä turhaa, koska ainoastaan pitkän linjan tilastoinnilla saadaan oikeasti totuus siitä, kuinka tiuhasti lähetyksissä on jotakin ongelmaa ja mikä on todellinen asiakastyytyväisyys.
stuugi
19.08.2007 20:15:37
No niimpä, mutta kuten sanottua tuokin lafka lähettää hemmetisti paketteja päivässä joten aika turhaa vääntää asiaa yhdestä yksittäistapauksesta. Tämän lisäksi voitaneen laittaa huomattava määrä sellaisia tilauksia, jotka thomannilta on onnistunut ongelmitta, mutta niistä ei koskaan puhuta missään. Keskustelu siitä, miten "lafka asiansa hoitaa" on sinänsä turhaa, koska ainoastaan pitkän linjan tilastoinnilla saadaan oikeasti totuus siitä, kuinka tiuhasti lähetyksissä on jotakin ongelmaa ja mikä on todellinen asiakastyytyväisyys.

Mun mielestä on hyvä laittaa palautetta ihan pienestäkin asiasta. Firma kuitenkin näkee palautteesta (kokonaisuutena) missä on parantamisen varaa. Toki pelkkä positiivistakin palautetta voi laittaa.
LaXu
19.08.2007 20:31:03
Vähän kummallista tuo T-kaupan pakkaus minusta kyllä on. Yhden ainoan kerran sieltä tilannut tähän mennessä, MIDI-kiipparin ja läjän kieliä. Molempia tilaushetkellä varastossa. Mitä sitten saapui? MIDI kiipparin (valmistajan omassa paketissa) oli ihan älyttömän isossa pahvilootassa, jossa oli noita ilmalla täytettyjä tyynyjä sisällä. Kielet tulivat erillisessä paketissa. Minusta tässä ei ollut yhtään mitään järkeä, olisivat ihan hyvin voineet tunkea kaiken samaan pakettiin ja se iso pahvilootakin olisi voinut olla paljon pienempi.

Kuinkas sattuikaan, MIDI-kiippari oli susi joten pistin takuuvaihtoon ja sain sitten uuden tilalle. Se saapui sitten pelkässä omassa paketissaan.
jone
19.08.2007 20:44:07
Mielestäni pakkauksen laatua voi ja pitääkin kritisoida huolimatta siitä,että se kaikeksi onneksi tuli ehjänä perille.
Halusin vielä tarkentaa,että reklamaationi ei tosiaankaan keskittynyt pelkästään huonoihin kieliin.
Asia selvisi kielten osalta ja syynä tosiaankin on pitkähkö varastointiaika,eikä kyseessä ollut esittelykappale.
Luulisi,että reklamaatiot pakkauksen puutteellisuudesta kulkeutuisivat itse pakkaamoon asti,vaikka se onkin erillään myymälästä.
Ja mitä tulee halvalla saamiseen ja parhaan palvelun vaatimiseen,niin en koe saaneeni mitään halvalla,eikä palvelun vaatimisessa ole mitään väärää,huolimatta siitä mitä myyntimäärät ovat.Tilastot eivät paljon lohduta,kun epäkohta sattuu omalle kohdalle.
Toki suuri osa tilauksista on sujunut ongelmitta.Mutta niinhän ne asiat menee,että silloin kun kaikki on hyvin,on hiljaista,mutta kun jotain on pielessä,silloin kyllä kuuluu.
Ukko
19.08.2007 21:43:55

Itsekin antaisin hieman risuja Thomannille seuraavasti:.

Mä olen tilannut Thomanilta kohtalaisen paljon kamaa eikö mitään moitteita voi antaa heille. Toisaalta jos on paljon lähetyksiä niin kyllähän niitä virheitäkin mukaan mahtuu.
Twinkle
19.08.2007 21:44:37
Mun mielestä on hyvä laittaa palautetta ihan pienestäkin asiasta. Firma kuitenkin näkee palautteesta (kokonaisuutena) missä on parantamisen varaa. Toki pelkkä positiivistakin palautetta voi laittaa.

palautetta saa ja pitää laittaa, mutta se kannattaa tosiaan lähettää suoraan sinne minne se kuuluu elikkä Thomannin asiakaspalveluun. Tänne postailemalla yksittäistapauksia tuhansia paketteja viikossa lähettelevästä firmasta ei palvele ketään, koska kyseessä luultavasti on yksittäistapaus. Vasta kun sitä seurantaa tehdään pitkään niin voidaan todeta kuinka perseestä firma oikeastaan onkaan.

Rautalangasta väännän: yksi jätkä suomessa on saanut kehnon paketin. Minä kostun tästä minkä verran? En voi todellakaan tehä mitään päätelmiä suuntaan eikä toiseen, yksi paketti menee vaikka huonon tuurin piikkiin. Useampikin paketti menisi tuurin piikkiin noilla tilausmäärillä.
mhaarala
19.08.2007 22:19:37 (muokattu 19.08.2007 22:20:45)

Niin no, jos kitara on tullut omassa pahvilaatikossaan niin silloin T-kauppa on käytännöllisesti katsoen lähettänyt kitaran samassa laatikossa missä se on heille tullut. Yleensähän vähän edullisemmat kitarat tulevat ihan tavallisissa pahvilaatikoissa, jotka usein kulkeutuvat asiakkaalle myös kotimaisista musiikkikaupoista. Vasta kalliimmat premium-soittimet tulevat yleensä tehtaalta kovassa laukussa (esim. USA-Jacksonit).

Eli mitä opimme tästä - kitaroita EI osteta T-kaupasta tai mistään muustakaan postimyynnistä, vaan ne testataan paikan päällä ja kannetaan omin limaisin tassuin ulos kaupasta. Tämä on paljon parempi tapa hankkia soittimia... :)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)