Aihe: Multiefekteistä.
1 2 3 4
Faceless
31.07.2007 19:43:45
Just napsahti torille bossin gt-6. käyhä kattoo
McNulty
31.07.2007 19:53:22
G-Major FTW! G-Major FTW! G-Major FTW!

Vaatii erillisen midilankun jotta siitä on mitään iloa. Myös räkki jossa sitä säilyttää olisi varsin hyödyllinen... oho, menikin jo HIEMAN yli threadin aloittajan budjetin.
Tami
31.07.2007 20:11:37

Kyllä, mutta se ei poista ongelmaa vaan tarjoaa ainoastaan väliaikaisen ratkaisun. Hyväkään multiefekti ei korvaa hyvää vahvistinta täysin. Tottakai, aina voi ottaa askeleen parempaan, mutta kun selkeästi ongelmana on vahvistin, niin miksei sitä samantien karsi pois signaaliketjusta ja sijoittaa uuteen vaffariin... eikä niin että ostaa jatkuvasti lisää rojua sen soundia pilaavan tuotteen ympärille "mukamas parannukseksi". Myönnän senkin, että makuja on monia...

Tässä nyt toisaalta poiketaan alkuperäisen kysyjän visioista aika tavalla. Budjetti oli se 300e ja vaikka laittaisi tuon spiderin lihoiksi niin kokonaisbudjetti ei vielä kovinkaan kummoinen ole.
Mä olen ehken kuitenkin sen multiefektin kannalla (pod, gt-6/8 ihan sama), koska sitä voi sitten hyödyntää tulevaisuudessa kitararomppeiden kanssa. Samalla rahalla tulee sitten laite jota voi hätätilassa käyttää suoraa PA:han, nauhotuksiin jne jne... Ja jos toi spiderin cleansoundi ei miellytä niin eikös siinä ole se cd/mp3 in liitin johon tuon etusen voi tyrkätä. Ja väitän kuitenkin että ruuvaamalla tuommosesta yhdistelmästä saa ihan soivat soundit esille... Sitten kun rahatilanne paranee niin sitten voi aloittaa spiderin korvaamisen muilla laitteilla jos tarvista on.

Spiderin ( samoin kun muidenkin mallintavien) maine on mun kokemusten mukaan hiukkasen kärsinyt johtuen enemmin käyttäjistä kuin laitteiden ominaisuuksista. Nuo vaativat kuitenkin jonkun verran (liikaako?) ruuvaamista ennekun niiden sielunelämä aukeaa...

Muistetaan ettei kaikkien tarvi soittaa putkivahvistimilla vaan hyviä soundeja saa ulos halvemmistakin laitteista. Kaikki keinot on sallittuja lopputulos ratkaisee??
En ole gynekologi, mutta voin katsoa...
htm
01.08.2007 09:53:21

Ihan välihuomautuksena, että tuo floor-pod on jotakuinkin sama laite kuin spider, eri muodossa vaan. En voi kyllä kellekkään suositella...

Kyllä siitä spideristä pitäis säröä irrota. Ruuvaileppa kunnolla niitä namiskoita ja kuuntele tarkasti. Lisäksi voit esim Bad monkeyllä lisätä tiukkuutta surinaan...
min
01.08.2007 10:04:40
Ihan välihuomautuksena, että tuo floor-pod on jotakuinkin sama laite kuin spider, eri muodossa vaan. En voi kyllä kellekkään suositella...

Ei ole. FloorPod on Pod 2.0 tekniikan pohjalta kyhätty.
Simo78
01.08.2007 10:31:36
Luulen tietäväni nyt mistä puhun, sillä omistan PODxt:n ja Boss GT-8:n (putkinupin lisäksi), joissa kummassakin on varsin pätevät etuaste- ja säröosiot. Ne eivät kuitenkaan korvaa putkivahvistimestani otettua säröä... ehei. Kyllä hyvä särö nimenomaan tuotetaan vahvistimella, ei näillä digitaalisilla mallinnuspurnukoilla. Toki on olemassa hyviä säröspedujakin (esim. ihan putkivermeitä), mutta ne maksavatkin jo sitten yksistään saman tai jopa enempi mitä tuollainen multivatkain.

Voisin vielä lisätä, että mikään vahvistin ja härpäke ei korvaa sitä kitaraa rämppäävää urpoa. Hyvistäkin kamoista saa paskaa irti=) Sulla tosiaan taisi olla h&k:n vahvari, missä on kyllä hyvä säröosasto...

Myönnän senkin, että makuja on monia...

Mulla ei hyvää säröä tule putkivermeestä, kun ei siinnä ole säröä=) Ihan riittävästi on toiminut mulla toi boss me50, kun en mä eq:ta ole koskaan kokenut mihinkään tarvitsevani. Paljon muutakin turhaa tossa on esim. delay, compressor, ja suurin osa efekteistä/säröistä. Flangeriä ja chorusta ja jotain kaikuja oon käyttänyt. Eli vähän turha peli mulle, mutta en ole rahallisista syistä vaihtanut pois. (IMO)Noissa kamahankinnoissa kannattaisi ajatella tarvetta, jos ei rahaa löydy kaikkeen.
hq
01.08.2007 12:33:02
Ne eivät kuitenkaan korvaa putkivahvistimestani otettua säröä... ehei. Kyllä hyvä särö nimenomaan tuotetaan vahvistimella, ei näillä digitaalisilla mallinnuspurnukoilla.

Uskon kyllä, että tuossa H&K:ssa on hyvät säröt... Siihen hintaan mitä se maksaa, niitä voi jo vaatiakin :)

Tässä nyt toisaalta poiketaan alkuperäisen kysyjän visioista aika tavalla. Budjetti oli se 300e ja vaikka laittaisi tuon spiderin lihoiksi niin kokonaisbudjetti ei vielä kovinkaan kummoinen ole.

Näin. Jos rahaa ei ole siihen kalliiseen putkinuppiin, kannattaako välttämättä ostaa halvan vahvarin tilalle toista halpaa vahvaria? Kunnollisella multiefektillä saattaisi hyvin päästä kuitenkin samaan lopputulokseen, plus sitten multiefektin monipuolisuus ja monikäyttöisyys.

Ja juu, en tiedä tuosta Spideristä sen tarkemmin, voihan olla että sen kanssa kaikki kuulostaa aivan scheisselta (olen ainoastaan kokeillut musiikkiliikkeessä, en tykännyt), mutta itselleni multiefektit ovat avanneet aivan uusia ulottuvuuksia vahvistimista joilla ei muuten olisi viitsinyt kovin pitkään soitella.
htm
01.08.2007 15:41:52 (muokattu 01.08.2007 15:50:16)

Ei ole. FloorPod on Pod 2.0 tekniikan pohjalta kyhätty.

Jaa, no kyllä ulkonäkö, soundit, käyttöliittymä namikoita myöten ja yleinen kökköys antoi ymmärtää, että spiderin lattiaversio on kyseessä. Ja eikös ne Spideritkin perustu podiin...?
Pallo-Kala
04.08.2007 17:42:16
Päädyin tuohon gt-8. Ja ensi vuonna kun pääsen ripille niin varmaa tuo uusi vahvistin oli hankinnassa. Onko tuossa gt-8:ssa mitää metronomea tai rumpukonetta? Viritysmittari siinä vissii oli.
McNulty
04.08.2007 17:46:02
Päädyin tuohon gt-8. Ja ensi vuonna kun pääsen ripille niin varmaa tuo uusi vahvistin oli hankinnassa. Onko tuossa gt-8:ssa mitää metronomea tai rumpukonetta? Viritysmittari siinä vissii oli.

Ei ole rytmiosastoa... viritin toki löytyy ja sellainen nippu kaikkea muutakin, ettei sen kanssa kyllä aika käy pitkäksi. Varsin hyvä multiefekti on se, itse ainakin tykkään. Sen kanssa vain meni tovi ennenkö sitä oppi käyttämään kunnolla.
Ziggy Bubba
04.08.2007 18:26:50 (muokattu 04.08.2007 18:26:59)

Jaa, no kyllä ulkonäkö, soundit, käyttöliittymä namikoita myöten ja yleinen kökköys antoi ymmärtää, että spiderin lattiaversio on kyseessä. Ja eikös ne Spideritkin perustu podiin...?

Pod 2:seen taitaa perustua myös teikäläiseltäkin löytyvä kopio aiheesta; V-Amp 2 :)
You said a' what now?
Krice
04.08.2007 19:19:15

Rocktron Utopia G100 on aika mielenkiintoinen. HC:ssä ristiriitaisia arvosteluita, jos jollakin on kokemusta laitteesta niin voisi kertoa. Vaikuttaa aika karulta vekottimelta, jossa on vain neljä erilaista perusmallinnusta (cleanista säröön) mutta ilmeisesti säätömahdollisuuksien kera.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Pallo-Kala
18.08.2007 20:36:54 (muokattu 18.08.2007 20:38:47)
Olen nyt pähkäillyt ja kysellyt neuvoa asiantuntijalta liikeistä ja muualta ja olen tullut siihen tulokseen KUMMINKIN että vaihdan vaffarin putkivehkeeseen.

pyytäisin vielä apuja eli kriteerit:

-putki vehje

-munakkaat säröt

-pehmeä mutta ei tunkkainen cleani

-bändi käyttöön riittävät tehot (soitetaan kovaa metallia)

-eli tulossa metalli käyttöön

-budjetti se 400e - 700e

jos jaksaisitte vielä antaa vinkkiä.

EDIT : comboa etsiskelen siis mutta nippu ja kaappikin käy jos tuohon budjettiin käy :)
Billsner
18.08.2007 21:01:12
EDIT : comboa etsiskelen siis mutta nippu ja kaappikin käy jos tuohon budjettiin käy :)

Esimerkiksi tälläinen setti

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm
http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_head.htm

tai

http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm

Jälkimmäinen on ainakin hyväksihavaittu yhdistelmä kun sitä kaverin luona testailin. Cleani soundia en kyllä testannut, joten siitä en uskalla pahemmin sanoa.
Wrapped in plastic
FensonGibder
18.08.2007 21:19:38
Jos metalliakin soittelet, niin Bossin GT-8 ja Voxin ToneLab SE:n välillä valittaessa ottaisin Bossin.

Miksi Boss on parempi; tästä on kirjoitettu ennenkin, joten kannattaa laittaa haku mikäli vielä mietityttää.

Itse testaillut molemmat (kattavasti).
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Sähköjumala
19.08.2007 11:38:42
Tietääkö kukaan et miten toi gt kasi toimii putkivermeen kaa jos sitä käyttää vaan efekteihin? Vai kannattaako myydä koko härpäke pois ja hommata pari pedaalia? Jotain tommosta hughes kettneriä oon kattonu mut mallista en sen tarkemmin vielä tiedä..
Hyvinvointia rakentamassa jo vuodesta 1979.
Werihukka
19.08.2007 12:27:01

Tietääkö kukaan et miten toi gt kasi toimii putkivermeen kaa jos sitä käyttää vaan efekteihin? Vai kannattaako myydä koko härpäke pois ja hommata pari pedaalia? Jotain tommosta hughes kettneriä oon kattonu mut mallista en sen tarkemmin vielä tiedä..

Oikein hyvin pelittää. Sillä kun voi vielä vaihtaa kanavaakin samalla. Ite käytän recton kanssa ja käytän lähinnä delaytä, chorusta, kaikua ja EQ:ta cleanille. Minusta oikein pätevä noihin efektihommiin kyllä.

Onkos muissa multiefektihärpäkkeissä mahdollisuutta vahvistimen kanavan vaihtoon? Olis kyllä ihan kätevä olla kaikissa. On meinaan kyllä todella tärkeä ominaisuus.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
McNulty
19.08.2007 12:37:37 (muokattu 19.08.2007 12:38:03)
Itselläni on GT-8 tuon H&K Trilogyn fx-loopissa. Eipä ole ollut valittamista efekteistä ja niiden toimivuudesta. 4-cable menetelmällä saa tarvittaessa esim. wahin ja säristäjät ennen etuastetta ja modulaatiot sekä viiveet vasta etuasteen jälkeen.

Itse käytän midiä Trilogyn ohjaamiseen. Mulle siis GT-8 toimii "kanavanvaihtajana" midin välityksellä. Samalla kun vaihtaa soundipatchia niin vaihtuu tarvittaessa myös kanavakin.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Pallo-Kala
19.08.2007 16:33:44
Selailin noita T-kaupan sivuja löytyi sieltä pari vaihto ehtoakin:

http://www.thomann.de/fi/engl_thunder_50_e322_roehrencombo.htm

http://www.thomann.de/fi/randall_rx_120_dhs.htm

tai sitten tällainen setti:

http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm

tuo ENGL näytti kyllä parhaalta vaihoehdolta.
Jos jaksaisitte vielä kommentoidä näitä ja kertoa kokemuksia näistä peleistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)