Aihe: Mitä vastaatte?
1 2
v_m_kangas
24.01.2004 12:12:18

Niinpä ja talo täynnä väkeä lähes aina, mitä olen kuullut. Nyt on huhu, että toiminta olisi loppumassa, jos kyseessä on M- koski.

Niin, noita huhujahan on ollut joka vuosi :) Saapas nähdä milloin ne osuisi kohdalleenkiin. Viime vuonakin oli 'luotettavalta taholta' kuultu, että kiinteistöön kunnostetaan asuinhuoneistoja/toimistotilaa.
Humppaa tai soita
v_m_kangas
24.01.2004 12:23:42

ei kukaan järjestäjä/toimisto tollasia suostu maksaan,tavallisesta kvartetista,toi on ihan utopiaa ja fiktiota toi sun juttus:-))))

Suuremmilta lavoilta on mahdollista saada tuollainen keikkaliksa. Varmaa on, että jotkut kaupat jäisi tekemättä, ainakin alkuun.

Mikä sitten on 'tavallinen kvartetti'? Meillä on trio ja naissolisti ja hinnat ovat tasarahan molemmalta puolen (ei solistin palkkaa vaan tasajako). Keikkoja teemme vain viikonloppuisin.
Humppaa tai soita
E C
24.01.2004 12:50:59 (muokattu 24.11.2004 00:52:05)
jaaha että sillee
Jussi Guitar
24.01.2004 13:21:43
Ohjelmatoimisto ÖY: stä päivää. Olis triolle yksi ilta Takahikiällä, eihän sinne tuu teille matkaa kuin 350km/ sivu ja hintakin on normaalia parempi 420 ecua/ ilta. Lyödäänkö lukkoon?

420e-20%=336e
336e-bensat=n.250e
250e/3=83e

Eli 83euroo per lätty ei mikään super hinta mutta kyllä näitäkin joutuu joskus tekemään.

siinä kohtaa ku edellisetä lämpimästä ruuasta on yli viikko aikaa ja tätä ehdotetaan niin kyllä sihen melkein jo suostuu, varsinkin jos se baari tarjoaa sapuskat.

Mutta ei toi missään nimessä oo mikään luksushinta.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOA NIIN ETTÄ SE SWENGAA.
KoskPaavo
24.01.2004 15:42:03
Toi 83€ on suunnilleen se vanha viissatanen, sellaisia sain jo 80-luvun puolivälissä hääkeikoista puhtaana, ja niin varmasti moni muukin.Että sellasta...
WanhaWetäjä
24.01.2004 19:49:11

Suuremmilta lavoilta on mahdollista saada tuollainen keikkaliksa. Varmaa on, että jotkut kaupat jäisi tekemättä, ainakin alkuun.

Mikä sitten on 'tavallinen kvartetti'? Meillä on trio ja naissolisti ja hinnat ovat tasarahan molemmalta puolen (ei solistin palkkaa vaan tasajako). Keikkoja teemme vain viikonloppuisin.

Tavallinen kvartetti=neljä soittajaa,joko omana bändinä tai solistin taustalla,tekee lava/kuppila/laivakeikkaa,eli käsittääkseni suurin osa ammattibändeistä sopii näihin raameihin.

Teillä on asiat todella hyvin,normaalistihan tonni jaettais niin että solisti veis ainakin puolet,bändille jäisi vain tähteet...näin on esim. A..a V.....n eräällä paljon keikkailevalla bändillä,kysyin itse,bändissä oli tuttu soittaja,niille jää keskimäärin 120€/keikka käteen,no toki keikkaakin on se 15-20/kk, ja solisti hoitaa kuljetuspuolen kulut,että siinä mielessä homma toimii kyllä,mutta kyllä jätkät aika poikki oli kun ne näin,saa siinä autossa istua.........
WanhaWetäjä
24.01.2004 20:04:30

ensinnäkin; ei ole tarvetta valehdella ta pullistella olemattomilla. ollaan tanssibändi, puoliammattilaisia, tänävuonna keikkaa tulee olemaan n. 100.
toimistoa en paljasta, se ei ole tässä oleellista.

lähinnä kannanotollani haluan heristellä näitä kökkämuusikoita jotka vievät pohjan yleiseltä hintatasolta.

Mitenkä musta tuntuu että sulla ei ole käsitystä todellisesta hintatasosta?Edes suosituimpien artistien bändeissä soittavat eivät pääse tolle tasolle,sattumoisin on pari entistä bändikaveria noissa kehissä;-)

Eli ootte voittaneet jonkun bändiskaban??
Mikään toimisto missä mä olen ollut ei maksa tollasia liksoja TAVALLISELLE kvartetille,joten jotain erikoista teissä täytyy olla???

Jos toi on sun mielestä oikee hintataso,niin lähes kaikki loput tanssimuusikot ovat niitä sinun kökkämuusikoitasi,mutta totuushan on ihan toinen;yleinen hintataso kvartetille on kyllä jotain ihan muuta,tollaset 500-700€ on varmaankin lähellä keskiarvoa!
magnetman 004
24.01.2004 23:12:20

Kyllähän se sillä tavalla on, että jos alettaisiin vaatimaan liiton taksat + päivärahat + kilometrikorvaukset viimeisen päälle, niin keikalle ei tarvis lähteä ollenkaan.

Ai että missään paikassa ei olisi elävää musiikkia, jos kaikki vaatisivat liiton taksan + virallisen kilometrikorvauksen ja päivärahan päälle? HALOO!!! HALOO!!! HALOO!!!
Terkkuja!
magnetman 004
24.01.2004 23:19:24 (muokattu 24.01.2004 23:20:41)

yleinen hintataso kvartetille on kyllä jotain ihan muuta,tollaset 500-700€ on varmaankin lähellä keskiarvoa!

Ilmankos tässä on taisteltu tuulimyllyjä vastaa vuosikaudet. Nyt on vapautunut yhden orkesterin hommat alihintaisille kilometrien laskuttajille. Ei voitu koskaan nostaa hintaa sille tasolle, ettei olisi tarvinut maksaa auton renkaita omista pusseista, mutta hinta oli sentään tuplasti nuo lukemat.

(korjaus kyllä, että miehiä oli 7, mutta auton kustannusosuuskin jakautui)
Terkkuja!
Köpö
24.01.2004 23:28:24
Ai että missään paikassa ei olisi elävää musiikkia, jos kaikki vaatisivat liiton taksan + virallisen kilometrikorvauksen ja päivärahan päälle? HALOO!!! HALOO!!! HALOO!!!

No millä saadaan kaikki lakkoon siihen asti, kunnes ravintolat ja toimistot tuplaa hinnat? Ainakin täällä loppuisi monilta keikat siinäkin tapauksessa ja siirryttäisiin one man ja duo- ja karaokemeininkiin, koska pienillä ravintoloilla ei ole varaa maksaa perusbändeistä hirveitä. Koko ajanhan nytkin tanssi- illat vähenee ja monissa kylissä ja jopa kaupungeissakaan ei ole yhtään tanssipaikkaa.
X
isojussi
25.01.2004 02:16:59
No millä saadaan kaikki lakkoon siihen asti, kunnes ravintolat ja toimistot tuplaa hinnat? Ainakin täällä loppuisi monilta keikat siinäkin tapauksessa ja siirryttäisiin one man ja duo- ja karaokemeininkiin, koska pienillä ravintoloilla ei ole varaa maksaa perusbändeistä hirveitä. Koko ajanhan nytkin tanssi- illat vähenee ja monissa kylissä ja jopa kaupungeissakaan ei ole yhtään tanssipaikkaa.

Jengin ravintolakulutskäyttäytyminen on vaan sen verran radikaalisti muutunut, että tanssimestat on vähentyneet.

Tässä kohdassa vaaditaan meiltä (vihatuilta) OneManBändiHeeboilta kylmää päätä ja älyä, ettei ainakaan me poljeta hintoja. Se nyt vielä puuttuis, että OneManBändit tai Duot tekis jollain minimiliksalla keikkoja.
Osta mut - ma olen kaupan!
WanhaWetäjä
25.01.2004 14:38:39 (muokattu 25.01.2004 14:39:21)

Tässä kohdassa vaaditaan meiltä (vihatuilta) OneManBändiHeeboilta kylmää päätä ja älyä, ettei ainakaan me poljeta hintoja. Se nyt vielä puuttuis, että OneManBändit tai Duot tekis jollain minimiliksalla keikkoja.

Ainakin Tampereen suunnalla tekee,se on ihan saletti,MUTTA ne mestat on kyllä sitten niitä että ei niillä ole varaa(?) maksaa edes trioa...asiaan liittyen, taas yks mesta missä käytiin pari kertaa viime vuonna triolla,ilmoitti että ollaan liian "kalliita",eli minimikin on liikaa!

Sanottakoon vielä se että eivät nämä NIMENOMAISET Tampereen ja lähialueen duo/one- man- band- mestat varsinaisten ammattibändien leipää kavenna,soittoiltoja kun on se yks viikossa,ja yleensä se on lauantai!

Mutta se että joku että OMB-Heebo tulee ja sanoo näin:"Mä voin tehdä ton homman yksin,ei siinä muita tarvita"(tämä tarina on tosi!)ja saa siitä vaikka 200€ käteen,niin se on jo kornia välistävetoo,jos mikä ;-(
KoskPaavo
25.01.2004 16:00:01
"Mutta se että joku että OMB-Heebo tulee ja sanoo näin:"Mä voin tehdä ton homman yksin,ei siinä muita tarvita"(tämä tarina on tosi!)ja saa siitä vaikka 200€ käteen,niin se on jo kornia välistävetoo,jos mikä"

Mutta minkäs teet, jos se yks OMB-heebo ei tee sitä "solidaarisuudesta" muita "oikeita soittajia" kohtaan , niin sen tekee joku muu, usko pois!
Montakohan rummunsoittajan paikkaa se rumpusetin kehittäjä on vienyt? Onkohan tällaista setin soittajaa sanottu koskaan välistävetäjäksi?
isojussi
26.01.2004 11:04:41 (muokattu 26.01.2004 11:05:06)
Ainakin Tampereen suunnalla tekee,se on ihan saletti,MUTTA ne mestat on kyllä sitten niitä että ei niillä ole varaa(?) maksaa edes trioa...asiaan liittyen, taas yks mesta missä käytiin pari kertaa viime vuonna triolla,ilmoitti että ollaan liian "kalliita",eli minimikin on liikaa!

No, ne mestat jää sitten multakin väliin...

Sanottakoon vielä se että eivät nämä NIMENOMAISET Tampereen ja lähialueen duo/one- man- band- mestat varsinaisten ammattibändien leipää kavenna,soittoiltoja kun on se yks viikossa,ja yleensä se on lauantai!

Yleensähän se on näin.

Mutta se että joku että OMB-Heebo tulee ja sanoo näin:"Mä voin tehdä ton homman yksin,ei siinä muita tarvita"(tämä tarina on tosi!)ja saa siitä vaikka 200€ käteen,niin se on jo kornia välistävetoo,jos mikä ;-(

Hyvä pointti. Isomman bändin vaihtoehtona ei itteensä parane markkinoida. Pitemmän päälle siinä kusee omaan kenkäänsä.

Itse teen keikkoja 1 - 8 miehen kokoonpanolla ja kysyn aina, minkä kokoisen bändin asiakas haluaa. Jos se pyytää one man bändiä, niin sit se myydään.

Sitten onkin "herkkä" paikka jos asiakas kertoo, että kysyy ome man bändiä trion tilalle. Joka siinä tilanteessa lähtee kahdella sadalla on......
Osta mut - ma olen kaupan!
Jussi Guitar
26.01.2004 11:35:42
Toi 83€ on suunnilleen se vanha viissatanen, sellaisia sain jo 80-luvun puolivälissä hääkeikoista puhtaana, ja niin varmasti moni muukin.Että sellasta...

Joo kyllähän hääkeikoista ja firmojen pikkujouluista saakin hyvää liksaa mutta vuodessa on 12 kuukautta ja kun kesähäät ja pikkujoulut otetaan pois on vielä 9kk vuotta jäljellä.

Tarkoitinkin justiin sitä että kun jääkaappi on tyhjä 9kk/vuosi niin kyllä sitä tulee silloin tällöin tallottua hintoja, koska sillä vanhalla viissatasella kyllä syö viikon tai kaksi, jos sitte tiedät jotain pakanoita jotka viettää pikkujoulunsa maaliskuussa niin ilmoita ihmeessä tänne M.nettiin. Kyllä häitä toki vietetään talvellakin mutta on se kuitenkin ratkaisevasti vähäisempää kuin kesällä.
PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOA NIIN ETTÄ SE SWENGAA.
KoskPaavo
26.01.2004 11:37:32
Ni-in, mikä se on? Mä olen tehnyt samallalailla , molempia, vaan mun kanssa on ollut aina joku kaveri , siis duo.
En myöskään ole koskaan sanonut että nyt tulee iso bändi, oon vaan tilanteen niin salliessa sanonut että tulee koko paska jne...
Mä olen nyt 12 vuotta harrastanut tätä one-man -keyboard-juttua, ja omasta mielestäni sanoisin että olen aika paljon oppinut sitä tekemään. Vaatii ihan oman perehtymisen komppien tekeminen,laitteen yleinen hallinta keikkatilanteessa, solistien säestys "tosta vaan"-pohjalta, "sointurypäleitten" asettelu koskettimille (joskus aika ihmeellisiä). Mulle on kaikkein eniten tuottanut ongelmia tuo 2/4 tahtien soitto biisin sisällä, kyllä sekin onnistuu, key start/key stop- nappuloilla.Joissakin peleissä esim. Rolandissa sekin on valmiina nappulassa.
Tosiaan ,kyllä karaoke on vieny pirusti näitä OMB-hommiakin, mutta on jo olemassa näitä karaokeautomaattejakin ettei sitäkään hemmoa tarvita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)