Karhukoira74 17.08.2007 23:22:56 | |
---|
Eli tämmönen..saa tulla ihan faktaa tai mutua tai miltä vaan tuntuu. Mikä olis "se" Gibson LP joka kannattaisi hommata..? Kaveri saanu puhuttua pikkuhiljaa ympäri, jos jättäskin ESP:n narikkaan ;) Tarkoituksena hommatta keppi soittamista varten ja ei paha vaikka sijoitus säilyisi vuosikymmenien ylikin.. Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
McNulty 17.08.2007 23:35:47 | |
---|
No jos jotenkin pisteissä pitäisi laittaa, niin mulle Standard on se 100/100. Custom sitten 99,9/100 :) Syynä se, että customissa oleva rungon takaosan bindaus on aavistuksen ikävä kun soitteleepi istuen. Kyllä mielestäni käytetty Gibson LP Custom on hyvä sijoitus. Hinnat on jossain 2000-2500e välissä kovasti usein. Uusia Standardeja ja V.O.S.-sarjaisia on myös kehuttu. Se LP:n hankinta kun on monesti myös budjettikysymys. 1600e budjetilla katsellaan perinteisiä standardeja ja relikoituneita 70s Deluxeja (usein modattuja). 2500e budjetilla saa jo sitten uusia Standardeja ja käytettyjä Customeita, kenties jopa muita CS:n tekeleitä. Jos itselläni olisi se 3000e ylimääräistä tuon customin hankinnan jälkeen, niin joku tällainen voisi olla passeli: http://www.kitarapaja.com/pics/glpvos5721.jpg Multa meinaan puuttuu GoldTop. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
pekip 17.08.2007 23:50:14 | |
---|
V.O.S gold top,siinä hinta ja laatu kohtaavat.......................... you don´t have to be the best one,just be a good´un |
Juustonaksu 17.08.2007 23:53:17 | |
---|
Ääni Standardille. Laatutyökalu moneen tarpeeseen ja vaativaan käyttöön. En keksi mitään pahaa sanottavaa. Ainoastaan kaulan kanssa kannattaa miettiä se itselle paras profiili. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Karhukoira74 17.08.2007 23:59:45 | |
---|
Jeesh....paljastetaan nyt tähän alkuun, että juuri esim. thomannilta olen katellu BFG:tä ja Menacea....ehkä sen budjetin suhteen lähinnä tuossa mentäisiin. Pari tonttua on ehkä kuitenkin liikaa jo...toki mahdollisesti, kunhan taas näitä pääsen testaamaan ja kattomaan mikä on se mieluinen malli, käytettykin mahdollisesti tulisi kysymykseen. On kyllä vielä nuppi ja kaappikin ostamatta, että sen puoleen... =D Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
Lilli 18.08.2007 07:42:15 (muokattu 18.08.2007 07:45:42) | |
---|
Jos itselläni olisi se 3000e ylimääräistä tuon customin hankinnan jälkeen, niin joku tällainen voisi olla passeli: http://www.kitarapaja.com/pics/glpvos5721.jpg Multa meinaan puuttuu GoldTop. Juuri tämä! Paksu '50 kaula ja gold top. - Vielä kaulamikiksi P-94 niin siinä alkaisi olla SE. EDIT! Kyllä oikeastaan Faded-sarjan lespakin asian ajaisi, vaaleankultaisenkeltaisella burstvärityksellä. Ja tonnia halvemmalla hinnalla. "Hallittu humala... sen verran vaa otetaan, että sosiaaliset esteet poistuu. Kuten tajunta ja puhekyky." |
Tee 18.08.2007 08:42:00 | |
---|
Kyllä se on mulle tää oma custom: http://muusikoiden.net/dyn/users/4367.jpg en tiiä, jotenki meikästä tässä mustassa customissa vaan kiteytyy semmonen kitaroitten kitara meininki :-) En kyllä pistäis standardiakaan pahitteeksi missään nimessä... joskus vielä. It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
|
Karhukoira74 18.08.2007 12:14:51 | |
---|
Teellä kyllä tyylikäs Gibson =) Mustakin musta tuntus parhaalta ;) Sillä vähän kattelin tuota Menacea ja BFG:tä. Ilmeisesti se kaksi-kolmekymmentä vuotta näyttäs sitte noiden kanssa että oliko niistä sijoitukseksi. Toisaalta, se on toissijainen juttu. Täytyy karella missä pääsis testaamaan noita, ja sitte ruveta miettimään mammalle selitystä missä talousrahat =O Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
McNulty 18.08.2007 12:41:48 | |
---|
Mun mielestä on jotenkin omituista että topikissa seisoo "SE gibson Les Paul" ja sitten ollaan ostamassa tuotantolinjan halvinta. Ok, eihän siinä mitään jos se on se juttu, mutta itse ainakin säästäisin sen verran rahaa että todellakin saisin "SEN" Les Paulin sitten kun olen ostamassa. Esim. tuollainen '57 tai '58 V.O.S. made in Gibson Custom Shop. Mutta hei... tää nyt oli vain "mun mielestä". Tee kuten parhaaksi näet ja koet, ja mikä tuntuu parhaimmalta lapaseen. Testaamallahan se selviää. Näitä BFG, Menace, Goddess, GT yms. malleja tulee ja menee. Niitä tehdään se vuosi pari kunnes valmistus lopetetaan. Näin on ollut Gibsonin koko historian ajan. On ollut Recordingia, Voodoota ja ties mitä. Jotenkin jännästi Standardit ja Customit (ja Deluxet) ovat säilyneet :) '52-60 ja '68-> Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Karhukoira74 18.08.2007 12:44:55 | |
---|
Kysyinkin mielipiteitä. En tiedä Gibsoneista sen enempää yleensäkään kuin sika siisteydestä. Ja ainahan sitä mieluilee että pienellä sijoituksella saisi kirkon rakennettua. Mielipiteet ovat kuin persereikiä. Jokaisella on sellainen. |
hollstro 18.08.2007 13:39:30 | |
---|
Paras nykyään saatava Les Paul mitä mulla on käsissä ollut on Custom Shopin 58 re-issue vuodelta 2005. Kaveri jolta sen ostin halusi ostaa sen takaisin, ja koska mulla valui kuola 1988 vuoden '59 reissueen (omissa kuvissa) menin hölmö suostumaan. Siinä oli kaikki kohillaan: hyvä kaula, kevyt (n. 4.0 kg), bodi resoinoi, hyvät nauhat, hyvä väri, parhaat nykymikit (Burtsbucker 2 ja 3). Siis mega. Myös velipojan R7 Gold Toppi tuntui todella makeelta kun sitä soittelin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Pehvanssi 18.08.2007 14:51:13 | |
---|
Kyllä mieki vähintään stankkua kattelisin jos oisin Lespaa ostamassa. Jotenkin toi BFG kiinnostais, mutta siitä puuttuu se tr00 Lespan juttu. Liekkö sitten just "se" mikä siitä uupuu. |
Dr. Muff 18.08.2007 15:02:41 | |
---|
Historikki ehtottomasti. R7/R8, myös R6 bigsbyllä on aika räjäyttävä kokemus. Hintaero stankkuun on kaikkeen nähden varsin vaatimaton. |
zahmbba 18.08.2007 15:40:48 | |
---|
Eilen kavin hakemassa ruskeansavyisen Gison Les Paul Vintage Mahoganyn ja aijai kun rokkaa. Tykkaan kovasti. |
Customille ja R6:selle kaveriksi R9, eiköhän se lespojen osalta ois siinä. Vähäks aikaa ainakin. Kova ois kolmikko. Ihan uusiin sfääreihin pääsee tuolla LP + P90 kombinaatiolla, kandee kokeilla. "Living is easy with eyes closed!" |
ranttis 18.08.2007 18:20:24 | |
---|
jos kohtuuhintasta lesoo haet ni voin suositella omakuvassa olevaa limited editionia siinä on EMG:n mikit ja väriki on aika hiano livenä ranttis |
svilo 18.08.2007 19:18:41 | |
---|
Luulisi itse tietävän mitn haluaa, kaveritko täällä määrää millä vedetään ??? On se kumma :D Oli vaan pakko sori.... /sv "If you think playing the guitar is easy, pick it up and show me." |
Starlia 18.08.2007 19:19:36 | |
---|
Custom AWH on ainaskin hienoin. Liian kallis oli mulle joten hommasin Epin samanlaisen. |
bfoc 18.08.2007 19:50:38 | |
---|
Jeesh....paljastetaan nyt tähän alkuun, että juuri esim. thomannilta olen katellu BFG:tä ja Menacea....ehkä sen budjetin suhteen lähinnä tuossa mentäisiin. Pari tonttua on ehkä kuitenkin liikaa jo...toki mahdollisesti, kunhan taas näitä pääsen testaamaan ja kattomaan mikä on se mieluinen malli, käytettykin mahdollisesti tulisi kysymykseen. On kyllä vielä nuppi ja kaappikin ostamatta, että sen puoleen... =D Jos tollanen hetken valmistettu hevymalli on haussa, vois Voodoo olla hyvä.Itse pidän kovasti, mutta niitä ei vaan kovin paljoa näy myynnissä. Toisaalta hittoako sitä vaihtamaan jos kaveri ylipuhuu. Omat tarpeet kunniaan... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Tympee Huttunen 18.08.2007 20:00:55 (muokattu 18.08.2007 20:03:54) | |
---|
Kyllä musta on ihan järkevää kysyä neuvoa Gibsonin hankintaan. Joku faded-sarjalainen saattaa menettää rahallista arvoaan hyvinkin paljon vuosien varrella. Jos taas hankkii käytetyn customin 2300e (en tiedä oikeaa hintaa), niin siitä saa varmasti rahansa takaisin (ja enemmänkin) kymmenen vuoden päästä. Toki tuollainen investointi on iso pinkka rahaa. Veikkaan kyllä Gibsonin olevan muutenkin sellainen sijoitus, että ei siinä takkiin pysty kunnolla ottamaan. Merkki itsessään on jo niin iso ja arvostettu, että ihmiset maksaa pelkästään siitä. Jos "halvalla" haluaa päästä, eikä noita faded-sarjalaisia halua, niin kannattaa käytettyä studiota etsiä. Niitä liikkuu siinä 900-1200e hintaluokassa. |