Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yleistä keskustelua hiuksista
1 2 3 4 517 18 19 20 21
wilzhu
18.08.2007 15:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näköjään tuo edellinen ketju lukotettu ilmeisesti pituutensa takia(?) joten jatketaan täällä.
 
Mistäköhän löytäisi sellaisia mustia ponnareita? Kioskit tuppaavat olevan täynä vain sellaisia kirkkaan värisiä..
 
Elämä off.
gorgonoidi
18.08.2007 15:39:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin äsmarketeista löytyy ihan kunnolla. Ei pitäisi olla vaikeaa löytää.
 
Fuckbarbie
18.08.2007 19:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iha marketeista löytää..
 
Matjardo
18.08.2007 20:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse löysin omat mustat ponkkarit Jounin Kaupasta Ylläkseltä, heh. Piät silimät auki niin varmana löytyy.
 
Two beers or not two beers?
Abysmal
19.08.2007 11:51:21 (muokattu 19.08.2007 15:08:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku hiusekspertti voisi nyt kertoa, että mikä mun hiuksia vaivaa, kun niitä irtoilee nykyään alituiseen. Tiedän kyllä, että ihmiseltä irtoaa satakunta hiusta päivässä, mutta multa niitä tuntuu irtoavan kymmenkertaisesti enemmän.
 
Kun pesen tukkani, lilluu pesuvedessä useampia hiuksia, kun aikaisemmin niitä ei ole välttämättä kellunut siinä pinnalla ei yhtään. Tänään katselin tyynyäni yön jäljiltä ja totesin sen ympärillä olevan hiuksia varmaankin yli kymmenen, kun ennen niitä ei ole ollut siinä edes yhtäkään. Pyyhkiessäni hiuksiani pois silmiltäni huomaan käteeni jäävän aina pari hiusta, kuten myös aiemmissa esimerkeissä näin ei ole todellakaan käynyt aikaisemmin.
 
Voi olla olen hullu, tai muuten vain vainoharhainen, mutta minusta tämä on perin erikoista ottaen huomioon ettei ikääkään ole edes kahtakymmentä. Värjäsin hiukseni noin kolmisen viikkoa sitten pitkäkestoisella sävytteellä, jonka ei pitäisi rasittaa hiuksia ei mitenkään, joten tuskin sekään on syyllinen tähän hiuskatoon. Loputon harjaaminenhan rasittaa hiuksia, mutta sitäkään en harrasta erityisemmin, itseasiassa en harjaa niitä lähes ollenkaan. Toki voi olla kyseessä vain jakso jolloin hiuksia sattuu irtoamaan tavallista enemmän, mutta kyllä tämä vähän oudolta tuntuu. Mikähän siis mahtaisi olla vialla? Ja ihan asiallisia vastauksia odottelisin, harvoin kuitenkaan huolestun näin paljoa pelkistä hiuksistani.
 
hanuristi
19.08.2007 12:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku hiusekspertti voisi nyt kertoa, et...
 
Pitkähiuksista tuntuu aina, että tukkaa irtoaisi enemmän koska sen huomaa paremmin kun lyhyiden lähtemisen.En tiedä onko sinulla kuinka pitkät.
Ravinto vaikuttaa paljon.Syötkö monipuolisesti ja tarpeeksi?
Lähenevä keski-ikä on myös yksi ;D
 
Abysmal
19.08.2007 12:48:56 (muokattu 19.08.2007 13:12:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkähiuksista tuntuu aina, että tukkaa irtoaisi enemmän koska sen huomaa paremmin kun lyhyiden lähtemisen.En tiedä onko sinulla kuinka pitkät.
Ravinto vaikuttaa paljon.Syötkö monipuolisesti ja tarpeeksi?
Lähenevä keski-ikä on myös yksi ;D

 
Ymmärtääkseni melko monipuolisesti syön, kalaa useamman kuin kerran viikossa. Koulun alettua nälkää kylläkin tulee nähtyä tavallista useammin, koska ruoka siellä ei aina ole ihan sieltä kehuttavimmasta päästä, mutta tuskin se paljoa vaikuttaa tähän hiusten lähtöön. Juu, ja tukka on nyt ekaa kertaa pisimmillään (noin olille asti), joten ihan käypä tuo sun teorias. Mutta silti, outoa tämä on. Nytkin kun istun tässä koneen ääressä, niin näppäimistöllä lepäilee taas pari hiusta.
 
Edit: Yksi asia tuli vielä mieleen. Kuulostaa kyllä ihan hämärältä, mutta kerrottakoon sitten tämäkin. Eli, tuossa kun otin sen värin noihin hiuksiin, niin en viitsinyt erityisemmin pestä tukkaani, vaan annoin sen rasvoittua ihan reilusti. Ajattelin tasaavani näin talin eritystä, koska tiesin että koulun alettua pesisin taas tukkaani lähes joka päivä. Mietin siis vain, että olisiko tällä minkäänlaista yhteyttä tähän hiusongelmaan?
 
ballfish
19.08.2007 12:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärtääkseni melko monipuolisesti syön, kalaa useamman kuin kerran viikossa. Koulun alettua nälkää kylläkin tulee nähtyä tavallista useammin, koska ruoka siellä ei aina ole ihan sieltä kehuttavimmasta päästä, mutta tuskin se paljoa vaikuttaa tähän hiusten lähtöön. Juu, ja tukka on nyt ekaa kertaa pisimmillään (noin olille asti), joten ihan käypä tuo sun teorias. Mutta silti, outoa tämä on. Nytkin kun istun tässä koneen ääressä, niin näppäimistöllä lepäilee taas pari hiusta.
 
Mitä shampoota käytät? Hoitoaineita?
 
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Abysmal
19.08.2007 13:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä shampoota käytät? Hoitoaineita?
 
Shampoona on apteekista ostettu Sebamedin Everyday Shampoo. Alkuviikosta käytin (Sebamedin loputtua) vähän aikaa jotain Dermosilin litkua, joka sisälsi jotain vehnäproteiinia. Hoitoaineita en käytä ollenkaan.
 
Arcane
19.08.2007 16:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shampoona on apteekista ostettu Sebamedin Everyday Shampoo. Alkuviikosta käytin (Sebamedin loputtua) vähän aikaa jotain Dermosilin litkua, joka sisälsi jotain vehnäproteiinia. Hoitoaineita en käytä ollenkaan.
 
Kannattaa käyttää hoitoainettakin. Helpompi setviä takut, joten hiuksiakin saattaa irtoilla vähemmän. Myös kannattaa miettiä, onko välttämätöntä pestä hiukset shampoolla joka päivä. Itse pesen shampoolla joka kolmas tai neljäs päivä, muuten vedellä.
 
Ich bin eine Krankenhaus. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37
Abysmal
19.08.2007 17:10:45 (muokattu 19.08.2007 17:28:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa käyttää hoitoainettakin. Helpompi setviä takut, joten hiuksiakin saattaa irtoilla vähemmän. Myös kannattaa miettiä, onko välttämätöntä pestä hiukset shampoolla joka päivä. Itse pesen shampoolla joka kolmas tai neljäs päivä, muuten vedellä.
 
Mun hiukset rasvoittuu todella herkästi, ja jos en pese niitä päivään pariin niin sehän vasta kamalalta näyttääkin. Viikonloput koetan olla pesemättä, mutta arkena tuo peseminen on välttämätöntä. Hoitoaineita olen vältellyt lähinnä sen takia, kun jostain luin niiden veltostuttavan hiuksia, mutta ehkäpä täytyisi hieman muuttaa suhtautumistaan niihin.
 
JPQ
19.08.2007 18:31:34 (muokattu 19.08.2007 18:32:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just kuulin että ennen värjäystä ja/tai permanttia ennen pitäs olla pesty tukka vaurioittaa hiusta ja värjäys juttu lukee jopa ainakin wellan tuote paketissa. ps. itse en värjää ja kasvatan pitkää tosiaan joskus tuntuu enempi lähtevän kun hankala hoitoisen lyhyen tukan kanssa. (hankalaa oli hiusteni kasvamis malli ("törröttivät") johon tämä kasvatus auttoi toki muutenkin sopii mulle paremmin)
 
hanuristi
19.08.2007 19:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vielä mieleen, että harjaatko kuinka usein?
Itsellä kun on pitkät, yliterveet hiukset, saatan joskus jättää harjaamatta jonain päivänä.Ei kerta takkuunkaan mene.Sinne sitten jää niitä irronneita hiuksia roikkumaan muista ja seuraavana päivänä tuntuu että ois enempi lähössä.
 
Abysmal
19.08.2007 21:21:55 (muokattu 19.08.2007 21:23:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vielä mieleen, että harjaatko kuinka usein?
Itsellä kun on pitkät, yliterveet hiukset, saatan joskus jättää harjaamatta jonain päivänä.Ei kerta takkuunkaan mene.Sinne sitten jää niitä irronneita hiuksia roikkumaan muista ja seuraavana päivänä tuntuu että ois enempi lähössä.

 
Oikeastaan juuri tuossa ekassa viestissäni mainitsin etten erityisemmin harjaa noita hiuksiani. Mutta joo, ihan hyvä huomio tuokin. Lopetin nimittäin noin kuukausi pari sitten säännöllisen harjaamisen ja nyt kun en enää harjaa päivittäin, niin eihän niitä hiuksia jää siihen harjaan vaan nehän tippuvat ajan myötä pois sieltä kuontalosta. Ja näinhän sen hiustenlähdön havaitsee paljon voimakkaammin. Heh, alkaa pikkuhiljaa jutun juoni seljetä mullekin..;)
 
Mr. Onion
26.08.2007 09:59:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miks kaiken pitää nykyään olla mustaa? Mistä löytäs kirkkaanvärisiä?
 
Volante
26.08.2007 10:50:33 (muokattu 26.08.2007 10:53:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa käyttää hoitoainettakin. Helpompi setviä takut, joten hiuksiakin saattaa irtoilla vähemmän. Myös kannattaa miettiä, onko välttämätöntä pestä hiukset shampoolla joka päivä. Itse pesen shampoolla joka kolmas tai neljäs päivä, muuten vedellä.
 
Kannattaa myös miettiä, mitä järkeä on ensin pestä shampoolla hiuksista se kaikki luonnollinen kosteus ja rasva pois ja sen jälkeen korvata se hoitoaineella ;) Mä en ole hiuksiani pessyt muuten kuin lämpimällä vedellä aikoihin, en edes värjäyksen yhteydessä, ja kyllä muuten hiukset ja päänahka kiittää. Ei mene letti päätä myöten, niinkuin tuppasi tekemään muutama päivä shampoopesun jälkeen, eikä myöskään heti pesun jälkeen sojota kuivana joka suuntaan. Onpa tuohon tuuheutta ja näyttävyyttäkin tullut. Mutta toki jos shampoota käyttelee, niin hoitoainetta on syytä laittaa kylkeen.
 
Edit. Niin ja tokihan sitten jos hiukset alkaa haista tai mennä liikarasvaiseksi vaikkapa grillillä olon jälkeen, niin pesen ne soodalla, ja kylkeen etikkaa hoitoaineeksi. Vaikka hiusten "pesemättömyys" saattaakin kuulostaa ällöttävältä, oon kuitenkin tarkka hiuksista ja siitä miltä ne näyttää.
 
Herbatint-hiusvärit on muuten pop. Ei haise sitten yhtään miltään ja lähtee ihosta pelkällä vedellä. Suorastaan taivaallista niiden Schwarzkopfien sun muiden jälkeen, joiden hajusta meinasi lähteä taju ja jonka jämiä sai jynssätä ihosta viikon.
 
Mirrinsane
26.08.2007 11:17:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun hiukset rasvoittuu todella herkästi, ja jos en pese niitä päivään pariin niin sehän vasta kamalalta näyttääkin. Viikonloput koetan olla pesemättä, mutta arkena tuo peseminen on välttämätöntä. Hoitoaineita olen vältellyt lähinnä sen takia, kun jostain luin niiden veltostuttavan hiuksia, mutta ehkäpä täytyisi hieman muuttaa suhtautumistaan niihin.
 
Tossahan se koukku onkin. Sun hiuspohjasi on tottunut jokapäiväiseen shampoopesuun -> lisää rasvaa. Kokeile hissukseen harventaa pesuväliä, aluksi 2, sitten 3 päivää jne. Miesihmiseni pesee shampoolla kerran viikossa, tukka kaunis kuin mikä.
Ja tosiaan, kokonaan ilman shampoopesuakin onnistuu, hiuspohjalla on tapana tottua saamaansa kohteluun.
 
kalamies#52 >-)))>
eikä kipu mene pois, 89-07, adios
Abysmal
26.08.2007 11:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossahan se koukku onkin. Sun hiuspohjasi on tottunut jokapäiväiseen shampoopesuun -> lisää rasvaa. Kokeile hissukseen harventaa pesuväliä, aluksi 2, sitten 3 päivää jne. Miesihmiseni pesee shampoolla kerran viikossa, tukka kaunis kuin mikä.
Ja tosiaan, kokonaan ilman shampoopesuakin onnistuu, hiuspohjalla on tapana tottua saamaansa kohteluun.

 
Juu, noinhan se on joo. Hiuspohja on todellakin tottunut jokapäiväiseen läträämiseen. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että tässä iässä missä nyt olen, niin hiukset rasvoittuvat ihan noin muutenkin melko herkästi. Viitisen vuotta sitten en edes kuvitellut peseväni hiuksiani päivittäin. Kesälomalla koetin supistaa pesut noin kahteen pesukertaan viikossa juuri tuon rasvoittumisen takia, mutta nyt loman loputtua on vain ollut pakko palata tuohon päivittäiseen pesuun. Ehkä kolmen vuoden kuluttua voisi harkita jotain toisenlaista pesukäytäntöä.
 
Cunt Basic
31.08.2007 22:19:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vattumaista ku takahiukset ulottuu hyvin ponnarille, mutta etuhiukset ei pysy ees kunnolla korvan takana. Oon kasvattanut melkein puoltoista vuotta kaljusta asti, en oo tehny mitään muuta ku pessy ja kampaillu.
 
Mirrinsane
01.09.2007 15:16:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vattumaista ku takahiukset ulottuu hyvin ponnarille, mutta etuhiukset ei pysy ees kunnolla korvan takana. Oon kasvattanut melkein puoltoista vuotta kaljusta asti, en oo tehny mitään muuta ku pessy ja kampaillu.
 
Jos noin kauan olet malttanut, niin vielä hetken kestät.
 
Itse teen aina sen mokan, että juuri, kun hiukset saa kiinni tai näyttävät muutenvain siedettäviltä, tulee bad-hair-day ja ajan koko tukan pois/leikkaan sikalyhyeksi. Nyt tosin olen päättänyt olla koskematta saksiin.
 
kalamies#52 >-)))>
eikä kipu mene pois, 89-07, adios
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 517 18 19 20 21

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «