Blodapelsin 18.08.2007 13:57:39 | |
---|
Mun mielestä se on vaan jotenkin sympaattista että kaksi vuotta heviä kuunnelleet 15-vuotiaat sanoo että tosi tyhmiä nuo 14-vuotiaat kun ovat kuunnelleet heviä vasta vuoden. Hoho!! Saanko laittaa tuon allekirjoitukseeni? :D jou peace |
hullu_ukko 18.08.2007 14:09:30 | |
---|
Johtunee kai siitä, että en käytä nahkahousuja, rässiliiviä, enkä mitään muutakaan tröö-hevanderi kuteita. Se johtuu siitä, että et omista tr00 underground suhinademoja bändeiltä kuten goatsodomizingultradeluxesatan666. Eli toisinsanoen se johtuu siitä, että elitistit ovat idiootteja, joiden mielestä ei voi olla tr00, mikäli ei kuuntele pelkkää underground suhinabläkkistä tai muuta yhtä hienoa. Mulle on sama mitä kukakin kuuntelee/kuinka kauan on kuunnellut. Noin sen pitääkin olla.. Ei kai se oikeasti ole keneltäkään poissa, jos joku 12-vuotias kuuntelee Lordia. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir |
losalvaros 18.08.2007 14:29:56 | |
---|
Ajan myötä genretkin muuttuvat. Ei se ole keneltäkään pois, että on tämä "medianlemmikki"-hevisuuntaus. Joitakin se tietysti harmittaa, joitain naurattaa ja joku viisas ottaa sen positiiviselta kannalta. Arin myötä hevistä tuli kaupallista, koska Idolsin myötä kaikki toitottavat voittajaa ja levyä myydään todella paljon. Odotan innolla milloin sen voittaa Sex Pistolsia rähisevä punkkari. "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
hullu_ukko 18.08.2007 14:35:00 (muokattu 18.08.2007 14:55:30) | |
---|
Arin myötä hevistä tuli kaupallista, koska Idolsin myötä kaikki toitottavat voittajaa ja levyä myydään todella paljon. Ei, vaan hevistä tuli kaupallista silloin, kun levytyksiä alettiin myydä eteenpäin eli ns. vitun kauan sitten. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir |
losalvaros 18.08.2007 14:43:18 | |
---|
Mutta hevi sai aika reilusti näkyvyyttä tiedotusvälineissä juuri Arin myötä. "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
hullu_ukko 18.08.2007 14:46:31 | |
---|
Mutta hevi sai aika reilusti näkyvyyttä tiedotusvälineissä juuri Arin myötä. Ulkomaillakin? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir |
Nyt voi olla melkoinen aivopieru tulossa, mutta koitetaan nyt jotensakin järkevästi saada tämä kirjoiteltua... Musiikkiasioissa ennakkoluulot ovat suuret. Kärjistetään nyt melko kovasti: Metallia kuunteleva (ja "metallisti" pukeutuva) nuorukainen näkee kadulla toisen nuoren, joka löysistä vaatteista, vinosta lippiksestä jne päätellen selvästi kuuntelee rap-musiikkia. Molemmat luultavasti ajattelevat toisistaan "ei juma mikä pelle". Luultavasti tällaiseen ajatteluun on ainakin jossain vaiheessa kovin moni sortunut, minä itse lukien. Tämänkaltainen asenne heijastuu sinne musiikkimakuunkin. Halutaan eristäytyä muista, kuulua elitistiklubiin (kuten mainittiinkin jo aiemmin). Onneksi suurin osa ei ajattele näin, vaan omaa hieman laajemman näkökulman ja musiikkimaun. Aika moni metallisti jonka tunnen kuuntelee musiikkia laajalti: kotimaiset klassikkobändit - Klamydia, Leevi & The Leavings, Kingston Wall jne uppoavat hyvin, sekä valitut raskaan musikin edustajat useilta eri metallin alueilta (esimerkiksi pääpainotteisesti death/thrash/black metallia, mutta myöskin kuunnellen vaikkapa kourallista heavy- ja speed metal bändejä). Itse asiassa tämänkaltaiset ihmiset eivät seuraa ollenkaan genrerajoja, vaan usein vastaavat kysyttäessä "kuuntelevansa hyvää musiikkia". Eli sellaista musiikkia, jonka kuunteleminen tuottaa nautintoa, mielihyvää tai mitä itse kukin nyt musiikista saa irti. Itse ainakin pidän muustakin kuin pelkästään hEwImEdAlIsTa. Ja ei, en ole tekemässä monipuolisen musiikkimaun omaavista elitistejä. On aivan yhtä oikein kuunnella musiikkia vaikkapa vain yhden genren sisältä. Minua ei mitenkään haittaa se, mitä muut kuuntelevat niin kauan kuin he eivät tule aukomaan päätään minulle minun musiikkimaustani. Tästä päästäänkin siihen, miksi ei osata olla "lyttäämättä" musiikkia, jota ei itse kuuntele. On turha odottaa mitään järkevää keskustelua sanomalla "en kyllä vittu ymmärrä mitenkä sä voit kuunnella tollasta paskaa, X bändi on paljon parempaa!" Miksi ei voi vain sanoa, että esimerkiksi tämän ja tämän tyyppinen musiikki ei ole se minun juttu, tai jotain vastaavaa? Ainoat ihmiset jotka tuomitsen "huonoiksi musiikin kuuntelijoiksi" ovat sellaiset, jotka arvostelevat jatkuvasti toisten musiikkimakua ja tyrkyttävät sitä omaansa muille ainoana totuutena. Kullan arvoisia ovat he, jotka osaavat antaa toisten kuunnella juuri sitä mitä huvittaa ja jättää ne arvostelut sikseen. Mielestäni sanonta "täytyy tietää mitä vihaa" on osuva. Ei kannata sanoa vihaavansa jotain täydellisesti, ennen kuin tuntee aiheen erittäin hyvin. Joten nyt kaikki tr00 kvlt black metallistit jotka vihaavat kaikkea muuta kuin "omaa" musiikkiaan, tutustumaan populaarimusiikkiin ;) Tässäpä tällä kertaa, toivottavasti edes jonkun mielestä kirjoitukseni oli mielenkiintoinen (ja toivottavasti keskustelua herättävä). "semmoset hyi helevetit..."
-Pelsi, THV. |
Legioonalainen 18.08.2007 14:48:34 (muokattu 18.08.2007 14:49:50) | |
---|
E: Kokeile mennä levykauppaan ja pyytää sieltä musiikkia, joka ''ei oo niinku kaupallista.'' On sellaisiakin bändejä, jotka julkaisevat kaikki teoksensa internetsivuillaan (muutakin kuin huumorimielessä tehtyä materiaalia). Kotimaisista ei nyt tule tähän hätään muita bändejä mieleen kuin Demilich. E: Piti poistaa tämä viesti ja liittää tuohon edelliseen, mutta persiilleenhän se meni. Painoin sitten varoitusta :D "semmoset hyi helevetit..."
-Pelsi, THV. |
hullu_ukko 18.08.2007 14:51:27 | |
---|
On sellaisiakin bändejä, jotka julkaisevat kaikki teoksensa internetsivuillaan (muutakin kuin huumorimielessä tehtyä materiaalia). Kotimaisista ei nyt tule tähän hätään muita bändejä mieleen kuin Demilich. Toki, mutta levykaupassa myynnissä olevien levyjen joukosta on hankalaa löytää mitään ilmaista. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir |
Legioonalainen 18.08.2007 14:52:24 (muokattu 18.08.2007 14:52:31) | |
---|
Toki, mutta levykaupassa myynnissä olevien levyjen joukosta on hankalaa löytää mitään ilmaista. Hmm, joo, oikeassa olet. Kuten varmaan huomasit niin en ihan tajunnut viestisi pointtia. "semmoset hyi helevetit..."
-Pelsi, THV. |
hullu_ukko 18.08.2007 14:55:19 (muokattu 18.08.2007 15:04:43) | |
---|
Hmm, joo, oikeassa olet. Kuten varmaan huomasit niin en ihan tajunnut viestisi pointtia. Poistan tuon editin.. En osaa sitä paremminkaan selittää. E: Yritän nyt kuitenkin selittää.. Eli levykaupoista tuskin jaetaan ilmaisia levyjä hirveän usein, mikä tarkoittaa sitä, että levyistä täytyy tietysti maksaa jotain. Eikös kaupallisuuteen liity se, että tavara/raha vaihtaa omistajaa ja tämä tuottaa mahdollista voittoa? Tämä tarkoittaisi sitä, että kaikki, mitä MYYDÄÄN eteenpäin on kaupallista. Vai tuleeko tuotteesta kaupallista vasta, kun se alkaa tuottaa voittoa? M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir |
mikko1 18.08.2007 15:11:45 | |
---|
Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että ne junioritkin saattaa kuunnella sitä musaa ihan vain siksi, että ne saa kiksejä siitä ihan samalla tavalla kuin jokainen teistä aidoista hevisotureistakin? |
gorgonoidi 18.08.2007 15:30:56 | |
---|
Mulle tulee paha olo kun luen tätä, vaikka samaa mieltä pitää monien kanssa olla. |
hullu_ukko 18.08.2007 15:57:15 | |
---|
Mulle tulee paha olo kun luen tätä, vaikka samaa mieltä pitää monien kanssa olla. Munsta tämä ketju on suhteellisen hauskaa luettavaa tuon rock-palstan Ari Koivunen-keskustelun ohella. Hevarit vääntävät siitä, kuinka perseestä kaupallisuus ja mainstream on eivätkä osaa perustella mielipidettään. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir |
carnation 18.08.2007 16:09:05 | |
---|
Munsta tämä ketju on suhteellisen hauskaa luettavaa tuon rock-palstan Ari Koivunen-keskustelun ohella. Hevarit vääntävät siitä, kuinka perseestä kaupallisuus ja mainstream on eivätkä osaa perustella mielipidettään. Niin. Ja sama vääntö käydään aina nimenomaan hevimusiikista, mistä se kertoo? |
Sutela 18.08.2007 16:10:47 (muokattu 18.08.2007 16:10:58) | |
---|
Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että ne junioritkin saattaa kuunnella sitä musaa ihan vain siksi, että ne saa kiksejä siitä ihan samalla tavalla kuin jokainen teistä aidoista hevisotureistakin? Niinpä. Plussan annoin. |
Sutela 18.08.2007 16:12:24 | |
---|
Niin. Ja sama vääntö käydään aina nimenomaan hevimusiikista, mistä se kertoo? Mielenkiintoinen kysymys. Onko muissa genreissä samanlaista havaittavissa? |
hullu_ukko 18.08.2007 16:12:54 | |
---|
Niin. Ja sama vääntö käydään aina nimenomaan hevimusiikista, mistä se kertoo? Sairaalla tasolla olevasta elitismistä nyt ainakin. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir |
IhmeHeebo 18.08.2007 16:14:00 | |
---|
Suhteellisen turhaa tappelua, mielipide asioista on turha riehua. Se ei joha mihinkään Paskasta ei saa konvehtia vaikka sitä kuinka kääris hienoihin papereihin.
-Bonecrusher
...And justice for All |
gorgonoidi 18.08.2007 16:25:56 | |
---|
Suhteellisen turhaa tappelua, mielipide asioista on turha riehua. Se ei joha mihinkään Kyllä toisten mielipiteitä voi aina yrittää muuttaa, mutta eihän siinä ole järkeä. Plussa sulle. |