Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 5101 102 103 104 105
juici
24.01.2004 21:13:02 (muokattu 23.04.2004 18:52:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä voisi kuulua myös gallup -osastoon mutta bänditoimintaahan tämä koskee, elikkäs:
 
Onko mieleesi tullut minkälaisen bändin haluaisit joskus perustaa? Mikä on sinun salainen unelmasi?
 
Itse haluaisin perustaa joskus tylyn Barathrum henkisen metallibändin jossa olisi vähintään kaksi bassoa sekä kitaristia + yksi rumpalihirmu. Bändin nimi voisi olla vaikka Zardokk.
 
EDIT: Pari muuta havetta on myös. Kunnon HC -mättöbändi, soittaisin sellaisessa mieluiten kitaraa. Myös Viikate -henkinen hidasta, mutta raskasta jyystöä soittava suomenkielinen metallibändi olisi mukava.
 
"And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ!
Vilhelmus
24.01.2004 21:17:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen Him-henkinen naistensaantibändi, joka esittäisi vetäviä yksinkertaisia kappaleita.
 
Toiseksi olis hieno vetää jotain aivan helvetin rajua mättöä sieltä Rotten Soundin suunnasta.
 
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
Jani The Rock
24.01.2004 22:03:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käynyt säkä, kun olen pystynyt perustamaan just sellaisen bändin josta monta vuotta haaveilin. Eli horror-rockia soittavan kolmemiehisen orkesterin, jossa itse vastaan kitarasta ja laulusta. I am truly blessed.
 
Rough and tough and plenty mean.
KMT
24.01.2004 22:29:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen noin seitsemän henkinen bändi, jossa kaikki soittaa monia soittimia. Sitten me osatais soittaa kaikki biitlesin biisit. Mulla olis seittemänkielinen basso viprakammella ja sitar. Ja kaksi kitaraa, joista kaikki olis telejä, bigsbyllä ja sellaisii mis ei mee kielet rungon läpi.
 
Niin ja rumpalilla pitää olla enemmän tom-tomeja kuin 3,
ja pitää chinese-pelti. Kosketinsoittena on Hammondikin.
 

   Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Ylläri
24.01.2004 22:35:14 (muokattu 24.01.2004 22:36:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles-coverbändi olisi kiva. Tai Stevie Wonder-tribuutti. Tai Hendrix tai Springsteen tai Carole King tai...
 
Hitto, olisi kyllä kiva pistää basso hetkeksi naulaan (mutta vain hetlkeksi) ja keskittyä vaan laulamiseen. Bändin kanssa vetäisi omia suosikkibiisejä, vaikka vaan yhden keikan.
 
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
poppamies
24.01.2004 23:10:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mitä te haaveilette. Pistäkää töpinäks...
 
"G-strings are for strippers"
nikolai
24.01.2004 23:34:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perustin jo. Toimii... :)
 
mongoloidi
24.01.2004 23:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen hardrock-/hevibändi missä ois 2 kitaraa,basso,laulu,rummut ja koskettimet.
 
Olis kiva soittaa jotain omia suosikkibiisejä aina Highway Starista videopelimusiikkiin.
 
No riippuu vähän saatana mitä siihen laittaa.
HulluSimo
24.01.2004 23:48:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kingston Wall ja Hendrix -vaikutteisen, kolmihenkisen rockbändin. Vielä kun löytäis suunnilleen samaa ikäluokkaa olevia muita jäseniä.
 
...or still alive! Katsokaa wanted!
Heart Of Steel
25.01.2004 00:11:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis seittemänkielinen basso viprakammella
 
Heh, bändikaverilla on itte rakennetussa bassossa vibrakampi. Ja pulloteline, pullonkorkinavaaja sekä sisäänrakennettu viritysmittari.
 
"Nobody tells a Man how to play."
XernaX
25.01.2004 02:32:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, bändikaverilla on itte rakennetussa bassossa vibrakampi. Ja pulloteline, pullonkorkinavaaja sekä sisäänrakennettu viritysmittari.
 
Hoho! Mahtaa olla aika näppärä.
 
"Paskalla on tekijänsä."
Ylläri
25.01.2004 04:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, bändikaverilla on itte rakennetussa bassossa vibrakampi. Ja pulloteline, pullonkorkinavaaja sekä sisäänrakennettu viritysmittari.
 
WAU! Olisiko tuosta kuvaa?
 
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Heart Of Steel
25.01.2004 05:12:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa sillä on varmaan digikamerassa kuvia siittä. Voin koittaa heittää pari nettiin jahka se tulee poikkeen.
 
"Nobody tells a Man how to play."
hörhö
25.01.2004 16:09:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parikin haavetta. Davisin freehengessä hienoisin ambientsilauksin leijuva improhärdelli. Soittimiin voisi kuulua vaikkapa perkut, sähköbasso, piano/rhodes, harppu, konehärppääjä, klarinetti tai sopraanofoni ja itse mielikuvituksekkaasti mitä käteen osuu härpätystä. Efektoidaan kaikkia tarpeen mukaan ja kokoonpanosta voisi hiukan tinkiäkkin.
 
Toinen haave olisi Jimi Tenor & Shamans levyn mekanoid henkinen kolistelu ja möykkäysyhtye. Paukutetaan asioita, mutta pidetään mukana kuitenkin jotain mielekkäitä rockelementtejä.
 
Kolmas haave on tässä kaverin kanssa viritteillä, eli toteutunee kohtapuoliin. Esitetään John Cagen, Terry Rileyn, Steve Reichin ja La Monte Youngin harvemmin soitettuja performanssityylisiä kappaleita erikoisemmille kokoonpanoille.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
jussiohman
25.01.2004 16:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles -henkinen kevyttä musiikkia soittava rock yhtye, jonka biisit perustuisi hyviin melodioihin ja sanoihin. Soittajia olisi Rummut(minä) kitara(joku) basso(joku) hammond tm. koskettimet(joku) ja laulaja. Aina reenattas kahesti viikossa ja juotas olutta.
 
"Tapelkaa pojat, saatte tupakkia"
Vanalkar
25.01.2004 17:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mieleesi tullut minkälaisen bändin haluaisit joskus perustaa?
 
Toki. Bändi olisi sellainen outoa folkahtavaa shamanimetallia soittava orkesteri. Soittimina olisi kanteletta, munniharppua, jouhikkoa, noitarumpua... sellaisia mitä yleensä vähemmän käytetään. Se olisi sekoitus Tenhiä, Nestiä, Tarujen Saarta, Metsatölliä ja Ulveria.
 
Ormurin Langi
poppamies
25.01.2004 17:19:20 (muokattu 25.01.2004 17:19:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles -henkinen kevyttä musiikkia soittava rock yhtye, jonka biisit perustuisi hyviin melodioihin ja sanoihin. Soittajia olisi Rummut(minä) kitara(joku) basso(joku) hammond tm. koskettimet(joku) ja laulaja. Aina reenattas kahesti viikossa ja juotas olutta.
 
Hyvä konsepti! Sun pitää vain jättää tuo viinan kanssa läträäminen vähemmälle.
Keksi sille vaikka ihan oma iltansa...
 
"G-strings are for strippers"
Dumb
25.01.2004 18:14:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoRn- ja Apulanta-coverbändit.
 
Velko
25.01.2004 18:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä haluaisin sellaisen perinteisen funk-bändin, tai orkesterin oikeastaan. Basso (minä), pari kitaraa, koskettimet (heitäkin pari?), rumput, perkussiot, kunnollinen torvisektio (muutama trumpetti, altto- ja tenorifoneja, vetopasuuna ainakin...), pari väkevä-äänistä laulajaa +backvocalsit (hyvin kauniita naishenkilöjä)... Ehkä sitten jotain jousijuttujakin voisi olla. Eli hyvin pitkälti Earth, Wind & Fire -tyylistä systeemiä. Varsin helposti löytyy täältä korvesta nämä kaikki, kyllä. Ei tarvitse kuin käydä vähän kääntelemässä mättäitä.
 
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
vexu
25.01.2004 19:15:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tässä joskus vielä saisi aikaiseksi niin eiköhän sitä jatkaisi siitä mitä nyt tulee itsekseen väsäiltyä "kotistudiossa". Eli lähtökohtana joku Black Sabbath, Tool, Megadeth, Sara, COC yms. risteytys suomeksi laulettuna eli vanhaa ja uutta sekaisin melodian ja rytmien ollessa tärkeitä aivan kuin tiukat riffitkin. Mutta tiukkapipoisesti ei olisi tarkoitus pysyä yhdessä muotissa vaan ennemminkin kaikki uudet ideat ja tyylien risteyttäminen olisi vain positiivista kuhan kokonaissoundi säilyisi tunnistettavana.
 
Kieltämättä sellainen kunnon mättöprojekti olisi hetkittäin aika virkistävää juuri johonkin Carcass/Rotten Sound tyyliin.
 
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5101 102 103 104 105

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «