Aihe: Genreistä huolimatta..? "Kaikki ruokaisille!"
1 2
tatta
17.08.2007 17:16:49 (muokattu 17.08.2007 17:18:52)

Ihmisiä, jotka kuuntelevat musiikkia genreluokitelmista huolimatta, sanoman, tai ihan vaikka minkä muun syyn takia?

Kertokaa, olkaa hyvä, miksi pidätte eri tyylisistä yhtyeistä, kappaleista ja musiikillisesta annista, noin muuten vain :)

Itse pidän ihan Suomalaisista "vanhan rockn`n roll genren edustajista, sekä ulkomaisista ja myös hevistä, metallista, punkista, sekä joistakin millenium vuosituhannen uusista artisteista, ( yksittäisistä! En ole koskaan kokenut olevani jonkun tietyn tyylin tai yhtyeen fanittaja) .

mut miks pitäiskään olla jonkun tietyn tyylin fanittaja tai vain ja ainoastaan yhdelle musiikkityylille uskollinen..?

Muusikkona itse, musta tuntuu, että paras tapa luomiseen, on olla avoin..

Tätä en silti aivan täysin voi itsessäni tunnustaa, koska parina viime vuotena, ainakin suomeksi tehty suomalainen musiikki, (ja suomesta kansainväliseksikin markkinoitu musiikki) ei ole kolahtanut millään tavalla, ja tuntuu, että kakstuhatta vuonna luotu ( myös ja kanssa kansainvälinenkin) hevi ja progekin vaikuttaa aika kaukaa haetulta..

Ja entäs sitten "Punk trendi" ? ( miten punkista tulikaan muoti ilmiö..!!??!!)
Kertokaa hyvät ihmiset, missä on angsti josta kaikki lähti!

Ja kertokaa, mitä te kuuntelette! Miksi! Ja minkä takia! genreistä riippumatta!

Mikä on teille se mikä kolahtaa!

Eli tämä on kaikkiruokaisten mielimaa! :)
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! - muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa...
MrHands
17.08.2007 17:33:13
muutamat valitusvirret on tullut kuultua kun musiikilliset elitistit yrittävät tallata musiikkimakujani maahan esittäessäni mielipiteitä keskuskustelun kääntyessä musiikillisiin mieltymyksiin esim ruokapöydässä tai jossain muussa sosiaalisessa tilanteessa jossa kohtaa hyvinkin erilaisia ihmisiä erilaisista taustoista huolimatta. en välitä heistä koska tiedän itse mistä pidän ja uskon olevani oikeasssa niin kauan kunnes joku toisin todistaa mikä tulee olemaan hyvin vaikeaa sillä olen jossain määrin melko itsekäs henkilö kun kysymykset siirtyvät miuuun ja siihen mistä pid'än tai en pidä. useimmiten ihmiset jotka soittavat jotain soitinta annetaan nyt esimerkkinä vaikka kaikkien tuntemat kitara ja piano tuntuvat olevan eniten kiintyneitä johonkin tiettyyn musiikilliseen lohkoon johon eivät halua muiden tunkeutuvan pahan raiskaajan tavalla vaan suojelevat tätä loppuun saakkaa kuten poromies suojelee laumaansa. juuri tämän takia en ole halunnut ikinä soittaa mitään soitinta vaikka uskoisinkin että voisin soittaa esim em esimerkki soittimia mainiosti jos vain soittaminen kiinnostaisi ylipäänsä. näin loppuun voisin todeta lokeroitumisen olevan pahasta sillä eihän kirjailijakaan lue ainoastaan omaa kirjaansa vaan välillä hän saattaa lukea erilaisia genrejä ja jopa tietokirjallisuutta saadakseen innoitusta omaan lajiinsa oli laji mikä tahansa. kaikkien tulisi olla suvaitsevaisia ja yrittää ymmärtää toisia ihmisiä ja tätä koko maapalloa niin voisimme tehdä maasta paremman ja miellyttävämmän paikan asua meille kaikille ja tulevill sukupolville.
esprit de corps
17.08.2007 17:50:53 (muokattu 17.08.2007 17:56:36)
Eli tämä on kaikkiruokaisten mielimaa! :)

Eli tässä kaikki pääsevät kertomaan, kuinka avoimia ja valistuneita he ovatkaan musiikin suhteen ja kuinka kaikkeen tekemäänsä vaikuttaa miljoonien synapsien virrassa vaikuttava moniulotteinen musiikkiavaruus.

Ei nyt millään pahalla, mutta aika turhaa tänne on tulla selittämään, kuinka minä kuuntelen klassista, poppia, heviä ja iskelmää. Tai no, kai se auttaa johonkin kollektiivisen kokemisen kaipuuseen, ollaan kaikki yhdessä hiukan parempia.
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
tatta
17.08.2007 18:05:05

Eli tässä kaikki pääsevät kertomaan, kuinka avoimia ja valistuneita he ovatkaan musiikin suhteen ja kuinka kaikkeen tekemäänsä vaikuttaa miljoonien synapsien virrassa vaikuttava moniulotteinen musiikkiavaruus.

Ei nyt millään pahalla, mutta aika turhaa tänne on tulla selittämään, kuinka minä kuuntelen klassista, poppia, heviä ja iskelmää. Tai no, kai se auttaa johonkin kollektiivisen kokemisen kaipuuseen, ollaan kaikki yhdessä hiukan parempia.

----------------------------------------

Kollektiivinen kokemisen kaipuu-

Joopa joo- jos ei nyt kuitenkaan oltaisi "yhdessä parempia".

Jos näin intelegtuellisti tahtoo asiansa ilmaista, olisi ehkä parempi aloittaa oma keskustelu, siitä, miten on itse kaiken yläpuolella.

Me keskustelemme täällä musiikista ja kaikkeen siihen liittyvästä. Emme sinun paremmuudestasi.
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! - muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa...
ganesha
17.08.2007 18:10:47
mulle on vain kaksi genreä: hyvät biisit ja paskat biisit. hyviä tykkään kuunnella, paskoja en. genreistä viis.
viina. hanuri. ja naiset.
Gardiner
17.08.2007 18:14:57 (muokattu 18.08.2007 09:01:23)

Ja entäs sitten "Punk trendi" ? ( miten punkista tulikaan muoti ilmiö..!!??!!)
Kertokaa hyvät ihmiset, missä on angsti josta kaikki lähti!

Sillon vuonna 1976 kun minä tutustuin punk musiikkiin oli seiskytluvun puolvälin lama, jotenki lähiössä oli semmonen tännehän jäät meininki.
Sit tuli tämmönen meininki et so fukin what, köyhii ollaan, mut hieno meininki.
Muoti oli silleen et ite tussilla kirjoteltiin bändipaita tekstit Aholaidan halvimpiin T-paitoihin, uffan vanhat puvuntakit, mitkä hyvänsä Anttilan varkut, kuha oli halpaa ja ihan mitä vaan, tyyli oli vapaa.
Muotipunkit tuli sit myöhemmin ja niitten tyyriit tyyli releet. Siitä en juur mitään tiedä minä.
Ymmärtääkseni Rottonen ( Lydon ) joskus jossain lehtijutussa sano et ei ollu tarkotus et kaikki näyttää samalta kun ne, vaan et sitä voi näyttää ihan miltä vaan, managerinsa vaatekauppias varmaan ol erimieltä ja halus tietty rahat pois.
Se senaikanen angsti on varmaan liuennu elintason paranemisen myötä hyvinvointi rasvaan.

Aijjoo, nythä mä hokasin. 1975 mä olin kesäduunis ja siel oli yks gaiffari joka kehu näköhäiriö nimistä bändii, sen broidi tunsi niit soittajii, ja sit se selitti semmosesta Stoogesista, et ne on paljo rankempaa rokkii ku Sabatti tai Purple.
Sit `76-`77 talven aikana se iski se punk. Muistampa hyvinki miten skolessa tyypit piti vähän outoina näit punk tyyppei, ja varsinki sitä marinaa et ne on surkeita soittajia niis bändeis, jos vertaa vaik totoon.
Sit tuonnempana tuli Kill City ja se ku purettiin niin sit Lepakko, se oli menoo.
Ai niin, seuraavana tai sitä seuraavana kesänä oli kesäduunis tyyppi joka hehkutti sellasta pörröpäätä iikkarista joka soittaa ku Hendrix. Tää pörröpää sit soitti 1978 ja 1980 orkestereissa.
Punkista tuli muotii ku se oli niin älyttömän hyvää rokkia. En keksi muuta vastausta.

Edit. olihan se kysymys joo siit angstist. Ei se mihinkään lähde, tietenkään, ku ei se ollu "muotii", se angst.
"White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix
esprit de corps
17.08.2007 18:32:38
Jos näin intelegtuellisti tahtoo asiansa ilmaista, olisi ehkä parempi aloittaa oma keskustelu, siitä, miten on itse kaiken yläpuolella.

Me keskustelemme täällä musiikista ja kaikkeen siihen liittyvästä. Emme sinun paremmuudestasi.

Pointti, ja kuinka se hukataan.

No mutta voinhan mä kertoa, miksi kuuntelen erilaista musiikkia. Pelkkään makaronilaatikkoon kyllästyy ajan myötä, eikä härän sisäfilekään jaksa joka päivä innostaa. Onko tämä suurtakin filosofiaa?
"Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa."
blackmore81
17.08.2007 18:59:30
mulle on vain kaksi genreä: hyvät biisit ja paskat biisit. hyviä tykkään kuunnella, paskoja en. genreistä viis.
Sama täällä. Eihän nyt hyviä biisejä kannata jättää sen takia kuuntelematta, vaikkei kyseinen genre muuten uppoaisikaan. Joka tyylistä löytyy mielestäni sekä hyvää että huonoa musiikkia.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Feggy
17.08.2007 20:56:45

En ole kaikki ruokainen. En paljoa jazzia kuuntele, tekno ja elektro ei oikein nappaa enkä pidä hevi musiikista. Punk musiikista kyllä pidän ja kaikesta sellaisesta missä on sähkö kitaraa.
Uutta Lockmania
Carpenter
17.08.2007 21:26:28
Vaikeinta uuteen musikkiin tutustumisessa on se, että (parhaat)biisit ei yleensä ekalla kuuntelulla kolahda. Tämä tekee monille ihmisille itseni mukaan lukien tutustua uusiin biiseihin ja artisteihin. Monimutkaisissa ja laajoissa teoksissa tämä korostuu vielä entisestään. Esimerkiksi klassisista sinfonioista tai yli 20 minuutin progebiiseistä ekalla kuulemalla kukaan kunnolla pitää. Mutta nämä ovat kuitenkin loppupeleissä parhautta. :D
Basisti on lyömäsoitin.
jajuhani
17.08.2007 22:32:54 (muokattu 17.08.2007 22:33:21)
Tykkään eniten vanhasta hanurimusiikista (Vili Vesterinen, Lasse Pihlajamaa, Esko Könönen, Veikko Ahvenainen, Taito Vainio). Kuuntelen myös mielelläni hyviä iskelmiä (sävel ja tarina); Junnu Vainio, Veikko Lavi, Irwin. Kahlasin aikoinani sokoksen levyhyllyjä ja löysin LP-vinyyleitä "101 Strings"; hyviä kappaleita ja vain viisi markkaa levy, ostin kymmeniä. Elviksestä olen alkanut tykkäämään (vaimoni on Elvis-fani). Joskus takavuosina olin ja olen vieläkin "Caravan"-fani. Siis tämän Duke Ellingtonin sävelmä. Löysin muutaman vinyylin eri sovituksina (alkuperäinen säveltäjän itsensä esittämä puuttuu). Erityisesti kolahti Bert Kaemphertin sovitus. Myös Bill Haleyn LP:ltä löytyi Caravan, jossa oli mahtava rumpusoolo. Wes Montgomerynkin levyllä oli Caravan hienostuneena kitarasovituksena. Kyllä klassinenkin kolahtaa - joskus. Kuoromusiikkiakin kuuntelen - erityisesti mieskuorolaulu on mahtavaa - varsinkin livenä.
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
vital
17.08.2007 23:18:04

what he said...

en välitä genrestä, enkä yhtyeen maineesta. Riittää jos biisi toimii
Hauler
17.08.2007 23:25:48 (muokattu 17.08.2007 23:26:19)
Sama täällä. Eihän nyt hyviä biisejä kannata jättää sen takia kuuntelematta, vaikkei kyseinen genre muuten uppoaisikaan. Joka tyylistä löytyy mielestäni sekä hyvää että huonoa musiikkia.

Joissakin genreissä vain on enemmän hyvää musiikkia kuin toisissa.
pilthi
18.08.2007 06:49:02
Minulle on olemassa kolme genreä:

-Kiss
-muut
-iskelmämusiikki (=korisevat ja sillanpäät ja satumaat ja mitä vittuja niitä on)

Haluaisin että iskelmämusiikki olisi muun musiikin joukossa, mutta en ole vielä valmis siihen. Jonain päivänä varmaan kuitennii.

-p-
Sutela
18.08.2007 18:32:55
en välitä genrestä, enkä yhtyeen maineesta. Riittää jos biisi toimii

Mullakin periaatteessa näin, mutta jos bändin jäsenet on esim. rasisteja niin en kuuntele.
Veksi
18.08.2007 23:43:55
Mulle kelpaa vanha rock, rautalanka,vanha tanssimusiikki, iskelmät 50-60 luvuilta
latinalaiskappaleet kautta aikain, swing tyyppiset jazzit,sekä nämä nykyiskelmät!!
KillingMachine
18.08.2007 23:45:38
Mullakin periaatteessa näin, mutta jos bändin jäsenet on esim. rasisteja niin en kuuntele.

Sama juttu mullakin. Esim. Ted Nugentia en edes halua kuulla koska tiedän kaverin olevan republikaanirockari ja hän dissasi Rage Against the Machinea. Mutta ihan noin muuten mulle ei ainakaan ole yhtään väliä mitä genreä joku artisti edustaa. Toisaalta nykyään mun musamausta alternative rock -kama kattaa noin 95%.
The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay
gorgonoidi
18.08.2007 23:49:42

Sama juttu mullakin. Esim. Ted Nugentia en edes halua kuulla koska tiedän kaverin olevan republikaanirockari ja hän dissasi Rage Against the Machinea. Mutta ihan noin muuten mulle ei ainakaan ole yhtään väliä mitä genreä joku artisti edustaa. Toisaalta nykyään mun musamausta alternative rock -kama kattaa noin 95%.

Ei mua tollanen häiritte kunhan musa kolahtaa. Enhän mä muuten voisi kuunnella Burzumiakaan :/
Numb
19.08.2007 15:49:26

Kaikkea kuuntelen, paitsi kotimaista tusinaiskelmää. Siitä en saa mitään irti. Mutta vaikka nyt Agents on tehnyt komeaa jälkeä iskelmän(kin) sarall, joku "Ovat muistojemme lehdet kuolleet":kin toimii Agentsin ja Kääriäisen tulkintana.

Viisi viimeisintä ostamaani levyä ovat Rolling Stonesia, Hellacoptersia, Beethovenia, Ravelia ja Bob Marleyta.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)