*Ace* 17.08.2007 15:06:23 | |
---|
Nyt olisi mulla mietittävänä, että mitäköhän koulussa käsityön tunnilla alkaisin tekemään, ja on tullu sellanen ehdotus, että kitaran vois rakentaa. No, tuollaista Thomanin kitaranrakennus sarjaa (79€) tässä mietittäis, mutta millaista tavaraa tuo on? Ei ensimmäiseksi varmaan kannatakkaan ostaa mitään kallista pakettia, mutta kannattaako tuollaisella lähteä liikkeelle? Ettei rahat kuitenkaan ihan hukkaan menisi. |
Tim 17.08.2007 15:17:57 (muokattu 17.08.2007 15:20:03) | |
---|
Ton vedät tunnissa kasaan mukana tulevalla ruuvimeisselillä. Mitäs sitte loppuvuodesta. Toki maalaukseen saa varmaan aikaa jonkin verran tuhlattua. Edit: jaa en olekaan varma tuleeko ruuvaria mukana :P ehkä se kuitenkin luokasta löytyy. |
Pavezer 17.08.2007 15:38:09 | |
---|
Niin, se on kyllä totta, että tuon lyö läjään aika nopsakkaan. Mutta nopeus on suhteellinen käsite ja jos ei ole aikaisemmin ollut kitaroitten purkamisen/kasaamisen/korjaamisen/tutkimisen kanssa tekemisissä, niin tunti ei välttämättä riitä ja tuosta on kyllä ihan hyvä lähteä liikkeelle. Mutta kun puhe on käsityötunnista (puutöitä, otaksun) niin (kuten mainittua) aika vähän tuosta jää sinne itse käsityötunnille tekemistä. Lapa on muotoilematon, joten sen voisit siellä koululla muotoilla. Bodyssä (ja kaulassa??) ei siis ole pintakäsittelyä, joten siinä on myös omanlainen hommansa. Joka tapauksessa, jos kitaranrakennus kiinnostaa, ja aikaisempaa kokemusta ei ole niin tämä on kyllä ihan oiva aloitusprojekti kaikessa yksinkertaisuudessaan. Enemmänkin pitäisin tätä kotiprojektina. Toki se lapa ja pintakäsittely on fiksuinta hoidella koulun tiloissa kunnon työvälineillä, kuin alkaa kotona jynssäämään puukolla ja läträämään olohuoneessa paskalla pensslillä. |
Sitten oon myös miettiny, et jos mikit vaihtais tohon...ei kuitenkaan ihan mitään laatutavaraa varmaankaan...tossahan on jo mikitkin ja kaikki valmiina pleksissä. Sit vielä semmosta modausta oon miettiny et jos tohon kaivertais paikan Tom Morellon killswitchille :P Siinähän olis sit taas vähän enemmän tekemistä. |
Spiral 23.08.2007 17:45:05 | |
---|
|
Tim 23.08.2007 18:21:27 | |
---|
Plussaa videoista. Mitkä oli loppumietteet. Vakiosta? modauksin? "loistava peli"? |
Spiral 23.08.2007 18:49:17 | |
---|
Plussaa videoista. Mitkä oli loppumietteet. Vakiosta? modauksin? "loistava peli"? Vakiovirittimet ehkä hieman heikot. Samoin talla. Kyllä se niilläkin toimi. Mutta nuo kun vaihdoin, niin ihan kelpo peli kotisoittelijalle. Tykkään soundista, kai siinä on sita Stratomaista klangia ja twangia tai jotain. En ole kyllä aidolla stratolla ikinä soittanut, joten tiedä sitten. En ole katonut ostosta, sen verran hauskaa värkkäyshommaa aloittelijalle. |
*Ace* 24.08.2007 18:05:08 (muokattu 24.08.2007 18:08:50) | |
---|
Ja mikit on ihan OK vai? Nuo valmiit mikitkin nekin varmaan on sellasta mitkä saattais olla huonoa laatua... Sit muuten sellasta viä et käyhän tohon tallaks nyt esim. joku Fenderin tremolo, joka on tarkotettu Highway kitaroille? Kyl mä uskon et kävis mut kysyinpähän ihan varmuudeks...Sellasta nimittäin tuolta Thomannilta katoin... |
Spiral 25.08.2007 14:17:56 | |
---|
Ja mikit on ihan OK vai? Ihan ok joo. Tuossa ääninäytettä lisää (ääni alkaa jonkin ajan kuluttua) http://www.youtube.com/watch?v=egFGMsgIAQwKyllä nuo musta asiansa ajaa. Sit muuten sellasta viä et käyhän tohon tallaks nyt esim. joku Fenderin tremolo, Luulisin että käy, mutta varma en ole. Aika standardi mittainen tuo taitaa olla. Itse pistin siihen halvan Dr. Parts -tallan. |
*Ace* 25.08.2007 15:12:40 (muokattu 25.08.2007 15:19:11) | |
---|
Itse pistin siihen halvan Dr. Parts -tallan. Paljon sellanen makso? Toi Fenderin Highway maksaa Thomannilla 56€. Schallerin virityskoneistot pyörii siinä viidenkympin ympärillä... |
Spiral 27.08.2007 13:45:26 (muokattu 27.08.2007 13:45:57) | |
---|
|