Sorgan 14.08.2007 20:53:19 (muokattu 14.08.2007 20:53:50) | |
---|
Elikkäs olen hevi-kosketinsoittaja, ja tarvitsisin bänditreeni/keikka tarkoitukseen hyvät korvatulpat. Nyt minulla on käytössä Tuska-festareilta ostamani halpikset, mutta tarvitsen laadukkaammat. Mitä te suosittelette? Ps. Hintaa saa olla max. 25e. Life without music isn't a life. |
ravensoul 14.08.2007 21:15:47 | |
---|
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Sorgan 15.08.2007 07:25:00 | |
---|
Life without music isn't a life. |
Murgo 15.08.2007 10:56:37 | |
---|
Mulla on tasan samannäköiset aikanaan Thomannilta tilatut, paitsi että mukana tuli myös naru tulppien välille sekä alumiininen säilytyskotelo. Kannattaa kysellä musiikkiliikkeistä, apteekeista tai paremmin varustetuista (ammattityökaluja myyvistä) rauta/työkaluliikkeistä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Simo78 15.08.2007 13:20:44 (muokattu 15.08.2007 13:21:25) | |
---|
|
oiva tumpeloinen 15.08.2007 22:14:15 | |
---|
http://www.ml-suojainpalvelut.fi/mallisto.htm http://www.ml-suojainpalvelut.fi/pdf/netview_ER20.pdf Noita elacineja saa Helsingistä Herttoniemestä, hintaa eos, mutta luulis tolla summalla saada. Viestiä/soittoa sivuilla oleviin numeroihin. Voit sitten samalla kysellä/harkita noita valettuja tulppia, paljon paremmat. Noita ER-20 malleja saa melkeinpä mistä tahansa suuremmasta musiikkiliikkeestä. Hintaa taitaa olla jotain 20 euron pintaan. Ihan ok tulpat, mutta ei tosiaan mitään sanaa valettuihin, jotka tosin sitten maksavat 150 euroa ja siitä eteenpäin. |
IJarro 16.08.2007 20:16:54 (muokattu 16.08.2007 20:21:11) | |
---|
Ihan ok tulpat, mutta ei tosiaan mitään sanaa valettuihin, jotka tosin sitten maksavat 150 euroa ja siitä eteenpäin. Ite järkkäsin reilu vuos sit kimppatilauksen valetuille elacineille ja hinnaks tuli jotain reilut 120/pari. Suosittelen! Valettuja elacineja tulee mukavuutensa ja hyvyytensä takia käytettyä myös sillin, kuin normi tulpat olis jääny hyllylle. Käyttöikä on myös useita vuosia, joten itsellä musiikin aktiivisekäkäyttäjälle/tekijälle noi on ihan ehdottomat. Tarvittaessa reilulla satasella niistä saa myös henkilökohtaiset korvamonitorit. Eli yht alle 300€ korvatulpat ja korvamonitorit. Halvemmaks ja fiksummaks tulee kuin kunnon kulmamonitori ja korvia ja hermoja rasittavat joulukuuset... Let's do some living after we die... |
oiva tumpeloinen 16.08.2007 22:07:03 | |
---|
Ite järkkäsin reilu vuos sit kimppatilauksen valetuille elacineille ja hinnaks tuli jotain reilut 120/pari. Suosittelen! Juuri tilattiin Finfonicilta tulpat ja samalla kyseltiin Elacinilta tarjousta. Taisi olla aika tarkalleen 150 euroa tulppaparin hinta kimppatilauksessa. Täällä jossain on ketjukin aiheesta, mikä haulla varmastikin löytyisi.... |
Simo78 17.08.2007 08:51:56 (muokattu 17.08.2007 09:10:27) | |
---|
Ite järkkäsin reilu vuos sit kimppatilauksen valetuille elacineille ja hinnaks tuli jotain reilut 120/pari. Suosittelen! Valettuja elacineja tulee mukavuutensa ja hyvyytensä takia käytettyä myös sillin, kuin normi tulpat olis jääny hyllylle. Käyttöikä on myös useita vuosia, joten itsellä musiikin aktiivisekäkäyttäjälle/tekijälle noi on ihan ehdottomat. Tarvittaessa reilulla satasella niistä saa myös henkilökohtaiset korvamonitorit. Eli yht alle 300€ korvatulpat ja korvamonitorit. Halvemmaks ja fiksummaks tulee kuin kunnon kulmamonitori ja korvia ja hermoja rasittavat joulukuuset... Asiaa! Ihmetyttää se, että moni jättää satsaamatta muusikon/soittajan pääinstrumenttiin, ostetaan monen tonnin kitarat+vahvarit, mutta ei kunnon tulppia. (En siis tarkoita viestin aloittajaa, en, vaan monia pidempää musiikkia vääntäneitä. Osa ihan kavereitakin...)Tää satsaus kannattaa ihan oikeasti tehdä. Väitän että ilman valettuja olisi aika monta kertaa jäänyt tulpat hyllyllä ja kuulo mennyt. Enkä mä ees mikään ammattilainen ole, hädin tuskin harrastelija=) |
shovi 17.08.2007 09:16:00 | |
---|
Mulla on tollaset Alpine Musicsafe Prot, hinta pyörii siinä 25-30e välillä. Oon ollu tyytyväinen, tossa tulee noi tulpat, yks varatulppa sekä kolmet eriasteiset suodattimet. Hienoa kun kuulee mitä soittaa! Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir |
IJarro 17.08.2007 14:02:55 (muokattu 17.08.2007 14:04:10) | |
---|
Juuri tilattiin Finfonicilta tulpat ja samalla kyseltiin Elacinilta tarjousta. Taisi olla aika tarkalleen 150 euroa tulppaparin hinta kimppatilauksessa. Täällä jossain on ketjukin aiheesta, mikä haulla varmastikin löytyisi.... Toi homma elää aika paljon. Kaveri tilas kans just finfonicit. Elacinien maahantuonti ja muu homma on jotenki muuttunu Suomessa ku se ML-suojain kai myytiin. Saatto vaikuttaa hintoihinkin. Tarkistin ja oli tasan 130€ ne tulpat sillo. Ja tosiaan, jamppa tuli tänne Raumalle sopimaamma paikkaan (opistolle) tekemään valokset ja parin viikon päästä tuli tulpat. Ja joo, kyyylä niissä joulukuusissa on vaimennusominaisuudet parhaissa ihan valettujen tasoa, mut käyttömukavuus kusee. Ite ainakin kun illan aikana useaan kertaan tauoilla sun muilla laittaa tulppia päähän ja pois, ni semmoset perustulpat ois repiny korvat jo verille. Käyttömukavuus noissa on se olennaisin ja siks niitä tulee käytettyäkin. Let's do some living after we die... |
Itse kanssa finfonicin tulpat teetin varmaankin 2005 alkukesästä. Vieläkin käytössä, ehkä voisi jo toisia tilailla, mutta kyllä noi aikalailla korvan mukaiset vielä on. Itse käytän näitä kaikissa musiikkitouhuissa sekä nyt kolmatta kesää kesätöissä. Oli kyllä muuten kamalaa kun unohtu tulpat yksissä reeneissä työreppuun ja joutu veteleen autosta löytyvillä tätä käyttöä varten varatuilla vara kuusilla! Voi jessus miten ikävä ne on tunkea korvaan kun on pari vuotta käyttänyt muotoon valettuja! Koko reenin ajan ei muuta pyöriny mielessä kun se miltä mun korvassa olevat tulpat tuntuu.. Muuten tulee kuljetettua noita aina taskussa mukana, jos vaikka jossain konsertissa tai muualla tarttis. Ostin samalla myös ne kalliimman mallin kuulokkeet, joiden pitäis toistaa matalammalle, mutta en oikeen oo kyllä tykänny niistä. Jos korvamonitorointia tarvii, niin käytän kyllä Kossin plugeja, joissa on semmoinen kuusi, jonka se ensimmäinen, eli pienin "oksa" on katkaistu. Näitä käytän kotonakin. Muita kuulottimia en suostu käyttämään. Kahta en vaihda! |
oiva tumpeloinen 17.08.2007 18:55:29 | |
---|
Ja joo, kyyylä niissä joulukuusissa on vaimennusominaisuudet parhaissa ihan valettujen tasoa, mut käyttömukavuus kusee. Ite ainakin kun illan aikana useaan kertaan tauoilla sun muilla laittaa tulppia päähän ja pois, ni semmoset perustulpat ois repiny korvat jo verille. Käyttömukavuus noissa on se olennaisin ja siks niitä tulee käytettyäkin. Ainakaan noi EARin ja Alpinen kuusitulpat ei tule vaimennusominaisuuksiltaan lähellekään valettujen tasoa. Yläpää kärsii aika reilusti. Molemmilla olen aiemmin käytännössä sen todennut, Alpinen tulpilla olen nähnyt käyrät piirustuksinakin. Basisti ei kyllä valita useinkaan kuusitulpista, mutta kyllä mulle kitaristina ainakin kelpaa kuulla jotain yläpäistä. =) |
IJarro 19.08.2007 21:58:16 | |
---|
Ainakaan noi EARin ja Alpinen kuusitulpat ei tule vaimennusominaisuuksiltaan lähellekään valettujen tasoa. Yläpää kärsii aika reilusti. Molemmilla olen aiemmin käytännössä sen todennut, Alpinen tulpilla olen nähnyt käyrät piirustuksinakin. Basisti ei kyllä valita useinkaan kuusitulpista, mutta kyllä mulle kitaristina ainakin kelpaa kuulla jotain yläpäistä. =) Pointti oli siis että parhaissa joulukuusissa on vaimennus aika vastaavaa tasoa. Ei tietenkään halvoissa 10€ kuusissa. Ja jos ikinä innostut yhtään bassoa soittamaan, tulet huomaamaan, että juuri basistilla on hyvin tärkeää kuulla koko bändi yläpäineen päivineen hyvin ja selkeästi. Se on nääs paha pitää koko bändi kasassa jos ei kuule... =) Let's do some living after we die... |
oiva tumpeloinen 19.08.2007 22:30:24 | |
---|
Pointti oli siis että parhaissa joulukuusissa on vaimennus aika vastaavaa tasoa. Ei tietenkään halvoissa 10€ kuusissa. Ja jos ikinä innostut yhtään bassoa soittamaan, tulet huomaamaan, että juuri basistilla on hyvin tärkeää kuulla koko bändi yläpäineen päivineen hyvin ja selkeästi. Se on nääs paha pitää koko bändi kasassa jos ei kuule... =) Mä oon aina käsittänyt, että muiden soitolla ei oo mitään väliä, kunhan itsensä kuulee. =) |
Lorimar 20.08.2007 13:40:56 | |
---|
Minusta aluksi riittää kyllä hyvin tuollaiset "joulukuuset". Sitten jos/kun homma menee pidemmälle (ja hermot tulppien kanssa), niin suosittelen valettuja tulppia. Itselläni on sellaiset ja olen tykännyt. Ovat avainnipussa aina mukana ja on tullut käytettyä omista keikoista konsertteihin. Sitten kun unohtuu avaimet matkasta, on kiva tunkea paperia korviin... :o) Mezzosopraano eli fasaani. |
IJarro 21.08.2007 17:37:38 | |
---|
Mä oon aina käsittänyt, että muiden soitolla ei oo mitään väliä, kunhan itsensä kuulee. =) Tietty! Eihän ne muut osaa ees soittaa =) Let's do some living after we die... |
InYourFace90 21.08.2007 22:17:09 | |
---|
Tänään huuhtelin lähes tukkiutuneen korvani ja huomenna käyn ostamassa kuusitulpat. Jesh! Up The Irons! |
InYourFace90 23.08.2007 15:18:21 | |
---|
Mulla on tollaset Alpine Musicsafe Prot, hinta pyörii siinä 25-30e välillä. Oon ollu tyytyväinen, tossa tulee noi tulpat, yks varatulppa sekä kolmet eriasteiset suodattimet. Hienoa kun kuulee mitä soittaa! Jeah ostin tänään tommoset. Vasta sunnuntaina pääsen testaamaan treeneihin, mutta muuten hyviltä vaikuttaa. Leikkasin jonkun verran vartta pois, kun törrötti niin paljon korvasta. Nyt ne on ihan huomaamattomat! Up The Irons! |
Kalmo 30.08.2007 22:15:29 (muokattu 30.08.2007 22:16:44) | |
---|
Mutta eikös se varren pituus suhteessa siinä olevan reiän halkaisijaan ole juuri suunniteltu määrättyjen korkeiden äänten läpipääsyä varten? Eli että tulppien oikean toimimisen kannalta sen varren tulee olla juuri sen pituinen, kuin se on. En tosin tiedä, onko tämä selvää faktaa vain urbaanihuhua. EDIT: Perhana..en ole varma merkistä. Ehkei niissä kaikissa ole reikää siinä varressa. Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |