Aihe: Peavey vai marshall?
1 2
Simo78
10.08.2007 10:49:17
Ota se mikä on paras! Selvitä, mene ja kokeile. Ei noista kumpikaan huono ole. Itseasiassa hyvin harva vahvistin on suorastaan huono. Soittajat on paljon useemmin huonoja.

Vielä yksi huomioitava asia: 50w trankkumarsussa ei välttämättä riitä teho rajuimpaan mätkeeseen.(?!?!)
En ole kyseistä vahvistinta kokeillut, mutta edes 120w transistorivahvistinbehringer ei ole aina riittänyt.

Eli noi behkut on mainettaan paskempia=) Meillä laulaja vetää 130w trankulla(mun omistama kmd), ja volyme siinnä 2kohdalla, eli tehoa ihan vitusti liikaa. Pakko tyytyä tohon, kun ei sillä ole muka varaa ostaa parempaa=9
maggot
10.08.2007 11:43:29
Jea... jotenkin automaattisesti ajattelin heti, että kyse oli kaupassa testatusta, uudesta yksilöstä. Saattaapi olla asia vallan toisin.

Joo, niin mäkin ymmärsin tuosta ao:n kirjoittamasta viestistä että kyse on uudesta nupista mutta tuli vain mieleen että voihan niissäkin olla etuaste putkissa vikaa, eihän se tarvii kuin sen yhden viallisen putken niin silloin sieltä tulee sitä ei toivottua kohinaa ja rahinaa.
"You want to kill me Tucker, don´t you? Well, take a number and get in line!"
Lancelot
10.08.2007 11:48:47
Kävin testaamassa VK -nuppia Framuksen kaapin kanssa niin kuuluuko VK:n hurista aivan mielettömästi? Hurina oli aivan mieletön ja hävisi vasta kun volat veti vahvarista nollaan. Kitarana oli LTD Viper Deluxe EMG 81-81 -mikeillä.

Itellä sama setti kitaraa lukuun ottamatta. Eikä hurise vaik volaa olis vähä enemmänki. Toki jos gainit ja reverb on kaakossa ni sitte rupee pitään hurinaa. Eikä sitä gainia ole tarvetta laittaa kuin korkeintaa klo12.
Thule
10.08.2007 12:10:16 (muokattu 10.08.2007 12:10:57)
Oma ValveKing 112 on todella hiljainen ja häiriötön, vaikka tässä meikäläisenkin kämpässä on jos jonkun näköistä sähkövimpainta vieressä ja pistorasiakin on DIY-maadoitettu "vasemmalla kädellä". Paljon alttiimpi häiriöille oli ex-TF200, joka sekin oli melko hiljainen.

Eli jospa ongelmana olisi maadoittamaton/huonosti maadoitettu pistorasia ja ympäröivät häiriönlähteet, tai tosiaan kulahtaneet putket? Liikkeessä testatessani VK:ta oli hurina aivan julmettu, sillä testikopissa oli maadoittamattomat pistorasiat ja loisteputkivalaistus.
"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." | No eres nadie!
Räkkipeli
10.08.2007 13:52:13 (muokattu 10.08.2007 13:53:59)
IMO: Marshall pieksee Peaveyn mennen tullen.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
RekoS
10.08.2007 15:21:21
Ensin täällä suositellaan VK:ta kaikille jotka putkivahvistinta halajaa (tai vahvistinta ylipäätään). Sitten sattui että jollain oli jotain vikaa VK:ssa (luin sen topicin) ja nyt VK ei ole jonkun transistorimarshallin rinnalla mikään. No ehkä vähän suurpiirteisesti sanottu mutta ei nuo VK:t nyt niin kestämättömiä ole. Takuukin on olemassa. En väitä että marsu olisi huono mitenkään ja voi olla sulle juuri se mitä haluat, mutta mulle ei :D
Bald Anus
10.08.2007 15:28:09

Testasin kerran musiikkiliikkeessä Valve Kingiä. Siitä lähti "ihan kivat" soundit, mutta ei mitään minua hätkäyttävää.
Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
tommiot
10.08.2007 16:38:08
Testasin kerran musiikkiliikkeessä Valve Kingiä. Siitä lähti "ihan kivat" soundit, mutta ei mitään minua hätkäyttävää.

Mä oon testannu muutamaan kertaan. Ensimmäisellä kerralla Tech21:n 4x12" kaapilla. Kuulosti mun mielestä tosi murealta. Toisella kerralla sitten omalla kaapilla, oli ihan uskomattoman paska saundi. Comboja en oo kokeillu.
BruceBruce
10.08.2007 18:13:19

Itselläni on keikka/treeni käytössä Valveking nuppi ja vanha Marshallin 2x12 kaappi,Bossin GT-3 kytkettynä 4 piuhan metodilla ja voin sanoa että ei ole ainakaan huono saundi.Sen verta hyvin tuolla GT-3:lla saa muokkailtua eq:lla Valvekingin säröä että saan itselleni helvetin hyvät säröt.Mutta nämähän ovat ihan makukysymyksiä, eipä niistä viitsi kiistellä.:)

Mutta siis itselläni ei ole mitään valittamista Valvekingistä, hyvin on tähän asti toiminut, vaikka ajattelin kyllä kohta viedä putkien vaihtoon, jos siitä saisi vieläkin paremman saundin sen jälkeen ulos:):
"When man dies, he is finally free"
0201222
17.08.2007 15:28:57
Omistan itse ton Valveking 212 Combon.

Hyvää siinä on:
- Hyvät, selkeästi bändisoitossa erottuvat soundit molemmilla kanavilla.
- Vahvarissa todella hyvä "potku/hönkä", toisin kuin monissa hybrideissä.
- Häiriötön jopa kovillakin säröillä soittaessa.
- Suondikirjo todella laaja.
- Paljon toimintoja: Volume/gain Boost, reverb, efektilooppi, erilliset eq kanavilla jne.

Huonoa:
- Maine "halpis kiinantekeleenä" tuo epävarmuutta
- Suht uusi malli --> Lastentauteja saattaa tulla mukana
- Viimeistely, eli esim kaikuboksi oli omassa VK:ssa irtonainen =), ruuvasin kiinni!

Marshallin AVT50 sarjan vahvistimet lienevät hyvä vaihtoehto tälle VK:lle, kokeilemalla se selviää! Itse tykkäsin kovasti Marshallin M.netin haukkuman valvestate 8240 hybridin soundista - soitin sellasella ennen VK:ta- ja tietämäni mukaan noi AVT:t on valvestatea huomattavasti arvostetumpi tekele.
Kitaristi etsii hittiriffiä tositarkoituksella.
ReBeat
17.08.2007 15:42:26 (muokattu 17.08.2007 16:08:50)

Marshallin AVT50 sarjan vahvistimet lienevät hyvä vaihtoehto tälle VK:lle, kokeilemalla se selviää! Itse tykkäsin kovasti Marshallin M.netin haukkuman valvestate 8240 hybridin soundista - soitin sellasella ennen VK:ta- ja tietämäni mukaan noi AVT:t on valvestatea huomattavasti arvostetumpi tekele.

Mun käsittääkseni tuo 8240 ja vastaavasti numeroidut ovat sitä arvostetumpaa vanhaa sarjaa. 8240 oli melkein lippulaivamalli aikanaan ja siinä on stereoefektilooppi ihan stereo-sisäänmenoillakin, toisin kuin uudemmissa.

edit: On tuossa uudessa AVT275:ssa näköjään efektilenkin paluu stereona. VS265:ssa ei ollut ja sen sarjan laitteita kai muutenkin eniten kurana pidetään.
Troitek
17.08.2007 17:01:32

Nii vissii pitäski, Helsinkii johki musaliikkeesee, Mis vois olla noit?

Musamaailmassa ja F-musiikissa oli ainaki 112 combot ja saatto olla myös nupitki. Oli F-musiikin myyjällä hassu ilme ku näytin musapörssin 429e tarjouslappua 112-mallista :) 500e sain sit combon ja footswitchin ja ostin ku ei ollu mahollisuutta Jyväskylään päästä vähään aikaan.
I feel good.
Deranged
18.08.2007 11:38:26 (muokattu 18.08.2007 11:38:58)
Tulinpahan ostaneeksi Valveking 112:n kun halvalla sain. Yllättävän monipuolinen ja hyvä laite. Texture-namiska on nerokas.

Kliinit on tähän mennessä parhaat peaveyn putkikoneista, ja reverbi on kelvollinen jos kantria soittelis.

Loistavat perusrokkisäröt lähtee vakioputkilla, mutta käyn ensi viikolla hakemassa vanhalta asunnolta laatikollisen putkia ja sitten kokeilen, josko särökanavasta saisi hieman erilaista (enemmän metal) hönkää.

Jossain vaiheessa vois kokeilla laittaa tuohon tykimmän kaiuttimen, mutta tälläkin pärjää jo pitkälle.

Hinta/laatusuhde on kohdallaan, todellakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)