Aihe: Hyvä hevikitara?
1 2 3
Emit
13.08.2007 13:41:54 (muokattu 13.08.2007 14:03:50)
Heipä hei, olen tässä ostamassa hevin ja metallin soittoa ajatellen sähkökitaraa ja tarvitsisin hyviä vinkkejä ja ehdotuksia. Meikäläisellä taitaa juttu mennä niin, että on tilattava kitara suoraan tai kaupan kautta, koska Kuopiossa ei hirveästi ole paikalla vaihtoehtoja..

Minulla on jo ennestään Fender American Stratocaster ja haluaisin kirkkaamman ja "rähisevämmän" kitaran. Tuolla kun ei heviä/metallia soitella pitkälle.

Olen ajatellut ESP:tä ja LTD:tä sekä Ibanezia. Hinnan kattoraja on n. 1300 € (köyhyys odottaa). Floyd Rose -talla olisi hyvä olla ja malliltaan enemmän stratocasterin mallinen, mutta terävämpi, mitään V -mallista en ota. MInkähän lainen tämä LTD:n M-400 on? Tai ESP M II R SD/BLK? Entäpä Ibanezilta tämä RG350DX?
Hitto, kun ei ole mitään mistä voisi kuunnella ääntä..

Mm. Skid Row:ssa soittavien (1990 -luku) kitaroista sekä Metallican myös pidän. Mahdollisimman monipuolista etsin.

Niin, itse se on päätettävä, mutta onko kellään ehdotuksia tai vinkkejä ostajalle, joka ei tajua ihan kaikkea?

Kiitos
Landstr
13.08.2007 14:12:47
Liki kaikki Ibanezin RG Prestige-sarjan kitarat sopivat metallin soittoon mielestäni, itseltäni löytyy RG2550E (Hintaa T-kaupassa 999€). Kaula on tarpeeksi ohut ja kitara tarpeeksi kevyt mulle, floikka (edge pro) pitää vireen ja muutenkin pelaa. Tosin oman kitarani täytyi käydä ja huollossa kertaalleen vaikka helmikuussa ostin, mutta se oli vartin homma, potikka juuttui eikä liikkunut mihinkään. Itse kitarasta pulitin 800€ Tampereen Musiikista.

Jacksonin Pro Series SL3 Soloistista on myöskin hyviä kokemuksia, ainakin itselläni sopi hyvin käteen. Tampereella DLX-musiikkikaupassa OVH:ta oli 1400€, mutta kyllä siitä tinkii pari sataa pois.
Fuck off
KurtCobain
13.08.2007 14:25:38
Ite ehdottaisin tota LTD:n 1000-sarjalaista esim toi http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m1000fmstbk_egitarre.htm Ton ottaisin ainakin mieluummin kun ton ibanezin RG:n ku tos LTD:s on emg 81 laatumikit. Ohan RG:ssäkin ihan ok mikit mut jos rahaa on pistää 1300e skebaan niin kyllä siinä hyvät mikit pitäis olla. Ja torilta kannattaa jotain vanhoja jacksoneita ibanezeja charvell jne. keppejä ettiskellä kun voi aika loistokeppiäkin löytyä jos jaksaa odotella.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
hullu_ukko
13.08.2007 14:37:15
Ite ehdottaisin tota LTD:n 1000-sarjalaista esim toi http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m1000fmstbk_egitarre.htm Ton ottaisin ainakin mieluummin kun ton ibanezin RG:n ku tos LTD:s on emg 81 laatumikit. Ohan RG:ssäkin ihan ok mikit mut jos rahaa on pistää 1300e skebaan niin kyllä siinä hyvät mikit pitäis olla. Ja torilta kannattaa jotain vanhoja jacksoneita ibanezeja charvell jne. keppejä ettiskellä kun voi aika loistokeppiäkin löytyä jos jaksaa odotella.

Hyvän RG:n saa 800-900€:llä.. Mikit maksavat n.200€. Tällöin RG:n hinnaksi tulisi 1000-1100€. Itse ottaisin ennemmin Japanissa valmistetun RG:n, kuin Korealaisen LTD:n, mutta that's just me.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ushimir kekittyi vain nopeuteen... no nykyään hän saa itselleen epä miellyttävät (ei tyytyväinen) 18 nuottia sekunnissa (sweep). -Ushimir
Ze Kink
13.08.2007 14:39:43
Katsele M.netin toria, itse ostaisin tuossa hintaluokassa käytetyn. Jos ei sovi käteen, sen saa myytyä eteenpäin samaan hintaan. Tuohon hintaan kun saa usein käytettynä ihan noita "top of the line" -malleja, itselleni on tyrkytetty esim. Jem7vwh:ta ja Esp:n Horizoneja jopa alle tuon 1300e.
Troitek
13.08.2007 17:53:23 (muokattu 13.08.2007 17:54:02)

Itelläni on Topsoundista AK-M2 eli vähän vastaava ku nuo muutki M2:set, paitsi siinä on joku "harvinaisempi" lisenssifloikka, josta kylläkin kuulin monelta taholta et ei kalpene originaaleille. Tiedä sitten. Mikit EMG HZ-H4 ja hinta 1090e. Mutta jos haluat originaalifloikan ja toisia mikkejä nii nuo muut M2:set ovat varmasti ihan kelpo pelejä. Ja mieluummin siinä lavassa lukee ESP ku LTD ;)
I feel good.
musaniko
13.08.2007 17:57:06
Samalla kun aiheesta puhutaan niin sanokaapas samalla mielipiteitä tuosta esp ltd mh-250 mallista? =)
DZN
13.08.2007 19:43:05
Käytetty Jackson USA! Kannattaa seurailla toria tai lähettää pikaviestiä mulle ja kysellä enemmän.
Aka. Dino and 6077dino
Emit
15.08.2007 12:42:52 (muokattu 15.08.2007 12:45:34)
Sori, tuli 2 viestiä laitettua vahingossa.
Emit
15.08.2007 12:42:52 (muokattu 15.08.2007 12:44:50)
Niin, onko kokemusta/tietoa enemmän tästä kitarasta ESP M II R SD/BLK kellään?

Haluaisin hyvän kitaran, jonka vire pysyy kunnolla. En halua ruveta siihen, että ostan jonkin ja sitten myyn ja ostan uuden jne. Kerralla pitäs onnistua.

Naispuolisena esteetikkona meikäläinen on sen kitaran ulkonäönkin perään, että mustaa väriä miel. pitäisi löytyä :>. Joo joo, ei ole pääasia, tiedetään..

Ehdotuksia ja selostustas millaista ehdotat kiitos.

Ja olennaista on että kaula ei ole leveä tai hirveän paksu, kitara saisi olla suht. kevyt ja nopea soittettava.
Troitek
15.08.2007 21:54:32 (muokattu 15.08.2007 21:55:24)

Oma AK-M2 pitää ainaki vireen täydellisesti erittäin pitkiä aikoja.. saattaa olla joskus kuukausia ennenkö viritiän uudestaa :) siinä kaula on aika kapea ja ohkanen. Ei ihan ibanez wizard, ehkä millin paksumpi ja millin kapeempi. Onhan se vähän eri kitara eikä oo mikään yleinen malli mut toi M2 lukee siinäki... :) tiedä sitten. Nii ja kannattaa käyvä kokeilemassa jos on mahollisuus!
I feel good.
-Cale
15.08.2007 22:27:40
Täytyy todeta tähän väliin että sulla on jo niin hyvä ja monipuolinen kitara että itse en ainakaan lähtisi vaihtamaan kitaraa ensimmäisenä mihinkään Ibanezin leluihin. Kyllähän stratolla hevit lähtee hienosti, ei sen siitä pitäisi kiinni olla. Jos saundiin haluat lisää ärhäkkyyttä niin laita/-ta vaikka humbuckeri tallaan.
Mäci
15.08.2007 22:57:57
Tuolla kun ei heviä/metallia soitella pitkälle.

Voi,voi...ja pyh päälle! Stratolla taittuu mikä vaan,käsistä ja päästä se on kiinni loppupeleissä!
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
-Cale
15.08.2007 22:59:30
Voi,voi...ja pyh päälle! Stratolla taittuu mikä vaan,käsistä ja päästä se on kiinni loppupeleissä!

Aivan, tätä itsekkin ajoin takaa.
SH1THEAD
15.08.2007 23:45:05

Tottahan tämä on, mutta stratoissa (ja muissakin) jää puuttumaan silti se fiilis, mikä hevikepeissä on. Kyllä minäkin olen soitellut slayeria kaverin jenkki-stratolla ja tokain laadukkaammalla tele-kopiolla, mutta niistä puuttuu se jokin, mikä esim. omassa Ibanezissa on. Hyviä kitaroita, mutta eivät ääripäämättöön.
äsh :/
Ziggy Bubba
16.08.2007 01:39:51

Kyllä minäkin olen soitellut slayeria kaverin jenkki-stratolla ja tokain laadukkaammalla tele-kopiolla, mutta niistä puuttuu se jokin, mikä esim. omassa Ibanezissa on.

Onkohan kyseessä kenties humbucker-mallinen mikrofoni tallan juuressa? ;)
You said a' what now?
Mäci
16.08.2007 15:35:23
mutta niistä puuttuu se jokin, mikä esim. omassa Ibanezissa on.
Se jokin taitaa enimmäkseen olla markkinoinnin ja median luoma mielikuva... ;)
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
Werde
16.08.2007 17:10:05
Se jokin taitaa enimmäkseen olla markkinoinnin ja median luoma mielikuva... ;)

Niinpä, ja se onkin syy (yhdessä kankean soitettavuuden ja ohuen soundin kanssa) jättää Stratot roikkumaan musiikkiliikkeeseen. Suosittelen lukemaan markkinointia jos vähättelet mielikuvien vaikutusta ostopäätökseen / senjälkeiseen tyytyväisyyteen.
Dead men tell no tales.
Emit
17.08.2007 10:54:07 (muokattu 17.08.2007 10:59:33)
Empä tiedä johtuuko se vain siitä jostakin, sillä veljelläni on se Alexi Laihon kitara ja se on ihan erilainen. Haluan sähäkän ja rähisevän kitaran. Esim. jos veljeni kokeilee soittaa mun kitaralla jotakin Children Of Bodomia niin ei siitä mitään kunnon teräviä vingutuksia saa. Sitten kun vaihtaa omaansa niin kyllä lähtee.

Mun strato on enemmän blues vaikutteinen ja kaula ei ole nopea soittaa. Olen myös aika hentorakenteinen tyttö eikä mulla ole mitään himo lihaksia niin se näkyy siinä että jos pitää yrittää soittaa nopeasti stratolla käsi väsyy nopeammin.

Jokatapauksessa kitaran aion ostaa, en ole hirveän tyytyväinen kitarani soitettavuuteen ja se on verrattain painava. Esim. veljen Tokailla ei ole mitään ongelmaa, siinä tosin on huonot mikit ja liian leveä kaula.

En todellakaan väitä että olen jokin älykäs näissä asioissa :D.

Niinpä, ja se onkin syy (yhdessä kankean soitettavuuden ja ohuen soundin kanssa) jättää Stratot roikkumaan musiikkiliikkeeseen. Suosittelen lukemaan markkinointia jos vähättelet mielikuvien vaikutusta ostopäätökseen / senjälkeiseen tyytyväisyyteen.

Justiinsa, kankea ja jäykkä soitettava se on. Ainakin meikäläisen yksilö. Olen kokeillut muitakin stratoja ja eivät ole aina sellaisia. Tämä on vaan nyt se perusmalli mikä mulla on. Käyttöä kitalla silti on koska soitan paljon FunkRockia esim. RHCP:n vanhaa tuotantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)